Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Ny PStwo startar om sig självt efter kort tid

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Ny PStwo startar om sig självt efter kort tid

    Hej, har ett litet problem här nu med min brors nya PStwo.
    Vet inte vart han köpte den eller så, men han fick iaf hem den igår, det är en scph-75004 med ett Duo3 chip.
    Problemet är, som rubriken antyder, att den, oavsett spel, startar om sig själv efter 10 - 30 minuters spelande.
    Detta är fruktansvärt frustrerande, då jag själv redan har 2st ps2or som inte fungerar, den första höll i ca 3 år, den andra inte ens 1 och nu den senaste som brorsan köpte, trasig ur kartongen...

    Den kanske inte är trasig, så jag undrar om det är något man kan göra för att åtgärda det här problemet, sökt igenom forumet någorlunda grundligt och jag har inte hittat en enda tråd som behandlar ämnet.

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    kolla så fläkten inte är död/oinkopplad. starta maskinen och lyssna och känn efter om det kommer ut nån luft ur den.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TPsys master
    kolla så fläkten inte är död/oinkopplad. starta maskinen och lyssna och känn efter om det kommer ut nån luft ur den.
    Det kommer luft ur den, knappt märkbart, men det fläktar lite iaf.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Nu när jag ändå är igång, så skulle jag kunna ställa en fråga angående min egen trasiga PS2.
    Den lider av att den inte går att starta längre, standby lyser, men när man försöker ejecta släden/starta den, så lyser power lampan grönt i ca 1 sekund, sen rött igen.
    Inget startar, den är verkligen knäpptyst under hela "processen".
    Har sett ett flertal andra trådar, där det påstås att någon säkring kan ha gått.
    Jag har en riktigt gammal PS2a som lasern dog på för några år sen (köpte den vid release), skulle man kanske kunna ta säkringen från den?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    kolla här vilken säkring du saknar
    http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=25728

    Gå sen in på elfa o köp en ny eller ta ifrån din andra maskin.
    Det är Ampere världet som är viktigt i detta fall.

    Ang din pstwo.

    Om den har stått i en dammig miljö eller liknande kan den vara full med damm eller så.
    Så det kanske räcker med att öppna den o blåsa ur allt damm. annars vet jag inte vad det kan vara. Men det låter som ett värmeproblem eftersom den fungerar ett tag.
    Last edited by TPsys master; 2006-10-16 at 12:47.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TPsys master
    kolla här vilken säkring du saknar
    http://www.ps2-scene.org/forums/showthread.php?t=25728

    Gå sen in på elfa o köp en ny eller ta ifrån din andra maskin.
    Det är Ampere världet som är viktigt i detta fall.

    Ang din pstwo.

    Om den har stått i en dammig miljö eller liknande kan den vara full med damm eller så.
    Så det kanske räcker med att öppna den o blåsa ur allt damm. annars vet jag inte vad det kan vara. Men det låter som ett värmeproblem eftersom den fungerar ett tag.
    Har kontrollerat alla säkringar nu.
    PS1, PS3, PS6, PS7, PS13 och PS16 är trasiga.
    Kan bli tjorvigt att byta ut dom, ytmontering är inte direkt min starkaste sida , men det ska nog gå.

    Vad gäller PStwon så ska han skicka tillbaks den, som sagt, den betedde sig på det där viset direkt ur kartongen, onödigt att sitta och strula med en defekt produkt.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    Om du har problem med att löda bort ytmonterade komponenter så kan du fuska genom att löda dit den hela säkringen ovanpå den trasiga. Kontrolera bara innan att det inte blir för högt och att det tar imot nån skyddsplåt.

    Kul att du hittade problemet. gött

    Att skicka in den trasiga låter helt klart smartast.
    Jag får nog ta o läsa ordentligt i fortsättningen

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan sno lite säkringar från bilens reservask och löda parallellt med kabelstumpar också, då kan du sätta säkringen där du hittar lite plats.

    Men skit vad många trasiga säkringar du hade, åska eller...

    Du vet att när multimetern piper så är säkringen HEL! :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Hudiksvall
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du kan sno lite säkringar från bilens reservask och löda parallellt med kabelstumpar också, då kan du sätta säkringen där du hittar lite plats.

    Men skit vad många trasiga säkringar du hade, åska eller...

    Du vet att när multimetern piper så är säkringen HEL! :-)
    Rummet där den stod i då den gick sönder har sin propp urskruvad då och då, förmodligen fick den sig en kyss då detta skedde.

    Multimetern kommer från Biltema, den pep inte alls mycket , men den visade iaf resistansen som folk och alla ovanstående säkringar visade högre än 0.

    Jag funderar dock lite på vad jag ska köpa för säkringar, finns t ex inga 0.4a hos elfa, bara 0.35 och 0.5 eller något sånt, samt att man kan välja snabba eller tröga. Vore väldigt tacksam om du kunde reda ut dessa begrepp åt mig .

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    här finns det snabba 0.375A säkringar.

    http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....ok=2013501.htm

    Jag hittade precis sådana på lagret. om du vill ha några så maila din postadress till mig magnus.andersson35@comhem.se

    gratis såklart
    Last edited by TPsys master; 2006-10-18 at 09:59.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    132
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Sleggh
    Har kontrollerat alla säkringar nu.
    PS1, PS3, PS6, PS7, PS13 och PS16 är trasiga.
    Kan bli tjorvigt att byta ut dom, ytmontering är inte direkt min starkaste sida , men det ska nog gå.

    Vad gäller PStwon så ska han skicka tillbaks den, som sagt, den betedde sig på det där viset direkt ur kartongen, onödigt att sitta och strula med en defekt produkt.

    Jag tippar på att det är en dåligt utförd chippning av din PStwo:a med DUO3.
    Bra att du kunde skicka tillbaks den.
    Om man har dåliga lödningar så kan kontakten bli sämre när PS2:an blir varm.

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 20:59
  3. Hjälp, Xbox startar av sig själv, slocknar efter 10min!
    By Blitzkrieg in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 18:21
  4. FTP fryser kort efter start på vissa filer
    By tommymichael in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 22:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •