Sida 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista
Visar resultat 301 till 330 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #301
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Det finns ju mycket DLC material att ladda hem på diverse torrentsidor. Kan jag spela detta på en iXtreme flashad 360 eller måste den vara JTAG hackad för att man ska kunna spela DLC material?

    Jag kommer köpa antingen en iXtreme flashad Elite eller Arcade, beroende på om jag kan köra DLC material eller inte.

    Tacksam för svar.

  2. #302
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bjornsva Visa Inlägg
    Det finns ju mycket DLC material att ladda hem på diverse torrentsidor. Kan jag spela detta på en iXtreme flashad 360 eller måste den vara JTAG hackad för att man ska kunna spela DLC material?

    Jag kommer köpa antingen en iXtreme flashad Elite eller Arcade, beroende på om jag kan köra DLC material eller inte.

    Tacksam för svar.
    det går tyvär inte att lägga in dessa på en 360 med original mjukvara man måste alltså JTAG-Hacka den

    iXtreme är enbart DVD enhetens mjukvara som ändras, och det den gör är tar bort kopieringsskyddet i princip...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #303
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Hej!

    Hur gör jag för att uppdatera till LiteOn iXtreme v1.61? Ska jag bara ladda ned updaten och uppdatera via USB eller behövs något mer? Jag har aldrig gjort det här tidigare så jag är osäker.

  4. #304
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Hej!

    Hur gör jag för att uppdatera till LiteOn iXtreme v1.61? Ska jag bara ladda ned updaten och uppdatera via USB eller behövs något mer? Jag har aldrig gjort det här tidigare så jag är osäker.
    Du måste ha ett connectivitykit o kunskap om hur man flashar en 360 dvd läsaer o spara din befintliga nyckel. annars kommer det resultera i ett dyrt bokstöd eller brevpress hemma.

    Har vi moddat konsollen tar vi 350 kr för att uppgradra till iX LT 1.1
    Annars om någn annan moddat den kan det kosta mellan 400-700 kr.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #305
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Sitter här med en polares 360 som han ville att jag skulle flasha och får se att det är en Lite-on DG-16D2S 74850C.
    Har sökt runt ett par timmar nu men kan inte påstå att jag har blivit så mycket klokare, så nu till en fråga jag behöver hjälp med.
    Måste jag öppna DVD'n och använda en probe(?) för att kunna flasha den med iXtreme lt eller går det att bara köra med jungleflasher när den är inkopplad i datorn via en SATA kabel?

    Jag har flashat en 360 förut, kommer inte riktigt ihåg va det va för DVD i den men då använde jag en SATA kabel från datorn och ström från Xboxen och körde Jungleflasher och det funkade fint.
    Går det inte att använda samma metod på denna DVD?
    Tacksam för svar så jag inte skrotar xboxen.

    *edit*
    Den är inte flashad tidigare om det har någon inverkan.
    Last edited by ClydeFrog; 2010-06-28 at 20:44.

  6. #306
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ClydeFrog Visa Inlägg
    Sitter här med en polares 360 som han ville att jag skulle flasha och får se att det är en Lite-on DG-16D2S 74850C.
    Har sökt runt ett par timmar nu men kan inte påstå att jag har blivit så mycket klokare, så nu till en fråga jag behöver hjälp med.
    Måste jag öppna DVD'n och använda en probe(?) för att kunna flasha den med iXtreme lt eller går det att bara köra med jungleflasher när den är inkopplad i datorn via en SATA kabel?

    Jag har flashat en 360 förut, kommer inte riktigt ihåg va det va för DVD i den men då använde jag en SATA kabel från datorn och ström från Xboxen och körde Jungleflasher och det funkade fint.
    Går det inte att använda samma metod på denna DVD?
    Tacksam för svar så jag inte skrotar xboxen.

    *edit*
    Den är inte flashad tidigare om det har någon inverkan.
    http://www.swizzy.se/Guider/Liteon_Win.php följ den här... om du tänker köra i JF... du måste tyvär öppna och använda probe...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #307
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ok, tackar för svaret.
    Då va det som jag befarade, då får polaren lämna in den till någon som vet vad en probe är och hur den ska användas istället för att jag gör det.

    Men efter att den är flashad kan man då uppdatera den vid senare tillfälle om det skulle behövas utan att öppna DVD'n?

  8. #308
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ClydeFrog Visa Inlägg
    Ok, tackar för svaret.
    Då va det som jag befarade, då får polaren lämna in den till någon som vet vad en probe är och hur den ska användas istället för att jag gör det.

    Men efter att den är flashad kan man då uppdatera den vid senare tillfälle om det skulle behövas utan att öppna DVD'n?
    Efter flashning med LT kan du på en liteon inte dumpa utan att hålla på med liteon lödningarna... men har du nyckeln redan kan du enkelt uppdatera igen på nytt utan att öppna läsaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #309
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Mitt xbox har slutat läsa brända skivor. Har en Xbox 360 Pro, flashad med iXtreme 1.51. Bränner på Verbatim-skivor och med en NEC brännare som vad jag vet ska vara fullt uppdaterad med firmware.

    En dag slutade den bara läsa spelen helt, jag stoppar in spel som tidigare startat och det står "reading" en stund sen bara "open tray"... Orginalspel fungerar perfekt, men inga brända. Vad kan vara felet?

  10. #310
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan ligga något som gör att lasern är nertryckt lite, eller så kan det vara dammigt i maskinen så att lasern inte kan känna av att det finns en skiva i konsollen, eller så kan motorn slutat fungera...

    enkel felsökning steg för steg:

    1. Låter konsollen som att det spinner upp i DVD enheten när du sätter i en skiva?

    2. Blås rent inuti dvdenheten med ****-off (tryckluft på burk använd INTE tryckluft från en kompressor då den har mycket mycket högre tryck!!) testa sedan om den tar skivor igen

    3. Skruva upp DVD enheten och se efter om det ligger något på lasern

    4. Byt ut hela DVD enheten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #311
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det kan ligga något som gör att lasern är nertryckt lite, eller så kan det vara dammigt i maskinen så att lasern inte kan känna av att det finns en skiva i konsollen, eller så kan motorn slutat fungera...

    enkel felsökning steg för steg:

    1. Låter konsollen som att det spinner upp i DVD enheten när du sätter i en skiva?

    2. Blås rent inuti dvdenheten med ****-off (tryckluft på burk använd INTE tryckluft från en kompressor då den har mycket mycket högre tryck!!) testa sedan om den tar skivor igen

    3. Skruva upp DVD enheten och se efter om det ligger något på lasern

    4. Byt ut hela DVD enheten
    1. Ja, det upplever jag att den gör.

    2. Tryckluft på burk ska inhandlas snarast

    3. Det ska jag göra första jag gör imorgon.

    4. Blir att handla ett 360 Slim 250GB om detta inte fungerar, går dessa att flasha ännu?

  12. #312
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    4. Blir att handla ett 360 Slim 250GB om detta inte fungerar, går dessa att flasha ännu?
    Det går ja, men det finns ingen publik metod för att göra det ännu... man håller på testar mjukvaran och sådär så att den fungerar bra innan man släpper allt, och jag antar att dom också utvecklar ett bra verktyg för att öppna konsollerna utan att det syns (brytmärken och sådant)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #313
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14

    Red face

    Jag har en fråga

    Ska precis flasha en 78FK och har dragit ner ixtreme 1.51 från xbins
    Har läst ur originalfw och ska ladda det hackade, då jag ser att det finns 4st... vet inte vilken jag ska välja?!
    ix151-78-4b00.bin
    ix151-78-4c30.bin
    ix151-78-4d20.bin
    ix151-78-4e10.bin

    Har sökt runt men hittar inte nått alls om detta?!
    Hmm vid lite närmare eftertanke så ser jag fliken "DVD key @ 4c30" ovanför nyckeln
    Antar att det är nummer 2 i listan jag ska använda då
    Last edited by Electron; 2010-10-20 at 18:51.

  14. #314
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Jag har en fråga

    Ska precis flasha en 78FK och har dragit ner ixtreme 1.51 från xbins
    Har läst ur originalfw och ska ladda det hackade, då jag ser att det finns 4st... vet inte vilken jag ska välja?!
    ix151-78-4b00.bin
    ix151-78-4c30.bin
    ix151-78-4d20.bin
    ix151-78-4e10.bin

    Har sökt runt men hittar inte nått alls om detta?!
    Hmm vid lite närmare eftertanke så ser jag fliken "DVD key @ 4c30" ovanför nyckeln
    Antar att det är nummer 2 i listan jag ska använda då
    Det är precis den du ska ha, Hitachi 78/79 har 4 olika versioner var, pga olika nyckel positioner...

    Tänk på att du måste ÅTERSTÄLLA din hitachi INNAN du kan uppgradera den, annars blir det bara pannkaka av alltihop
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #315
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Undrar lite vad som är smartast/billigast.

    Antingen köper jag ett nytt Xbox Arcade, flashar det och sätter i min gamla HD från mitt Bannade xbox.
    Eller så byter jag ut DVDläsaren i mitt nuvarande 360 eftersom den slutat läsa backuper och bara läser orginalspel?

    +
    Kan jag skaffa JTAG på mitt flashade arcade? om jag nu köper det.

  16. #316
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Undrar lite vad som är smartast/billigast.

    Antingen köper jag ett nytt Xbox Arcade, flashar det och sätter i min gamla HD från mitt Bannade xbox.
    Eller så byter jag ut DVDläsaren i mitt nuvarande 360 eftersom den slutat läsa backuper och bara läser orginalspel?

    +
    Kan jag skaffa JTAG på mitt flashade arcade? om jag nu köper det.
    Hittar du en Arcade tillverkad innan juni 2009 (2009-06-xx) som inte har dashboard över 2.0.7371.0 går det att JTAG:a den ja
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #317
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Guide till att göra xboxen till media spelare?

    Tjenare!
    Har försökt leta lite i forumet för en enkel guide hur man ska göra för att få en xbox 360 kopplad till datorn för att kunna köra windows media center.
    Gäller en xbox 360 elite och en windows 7 ultimate dator, med media center.

    Söker en enkel guide för detta, samt ska detta fungera även om xboxen är bannad?
    Hoppas på snabba svar...

  18. #318
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Wow... det är bättre att köra en fristående media server t.ex. tversity tycker jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #319
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    har nu fått det att fungera med media center.... dock så kan jag inte streama alla filerna, vad kan felet vara då?
    har installerat shark 007 codec pack så alla videos fungerar på datorn, men vissa fungerar inte på xboxen. Får bara meddelande om att min box behöver en media update.
    Är det kört nu då min xbox är bannad??
    Hilfe ;-)

  20. #320
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jimler Visa Inlägg
    har nu fått det att fungera med media center.... dock så kan jag inte streama alla filerna, vad kan felet vara då?
    har installerat shark 007 codec pack så alla videos fungerar på datorn, men vissa fungerar inte på xboxen. Får bara meddelande om att min box behöver en media update.
    Är det kört nu då min xbox är bannad??
    Hilfe ;-)
    Är konsollen JTAG:ad eller är den flashad? om du har JTAG kan du lägga in "optional media update" utan att gå in på live, annars måste du ut på live för att hämta hem den, vilket du inte kan om du är bannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #321
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    den är tyvärr inte en jtag:ad konsol, den är flashad dock.
    Kan man komma runt detta problem så man kan streama alla filformat till xboxen via datorn trots banningen??
    fungerar det med typ ps3 media server?

  22. #322
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimler Visa Inlägg
    den är tyvärr inte en jtag:ad konsol, den är flashad dock.
    Kan man komma runt detta problem så man kan streama alla filformat till xboxen via datorn trots banningen??
    fungerar det med typ ps3 media server?
    använd tversity.

  23. #323
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    men fungerar tversity att spela alla videoformat på en bannad box??

  24. #324
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av jimler Visa Inlägg
    men fungerar tversity att spela alla videoformat på en bannad box??
    ja, du kan ställa in tversity att streama valfritt format om jag inte minns fel. streama wmv eller något sådant om du inte har tillgång till xvid/divx på boxen.

    står till och med om du klickar på länken, där har du mängder med trådar och tips.

  25. #325
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    Tjena!

    Jo såg juh att Forza kom ut i fredags så tänkte att jag skulle testa det igår, dock blev jag ganska besviken när skivan inte fungerade i xboxet som alla andra gjort. Sökte runt lite på nätet och kom fram till att XGD3 inte stöds av Hitachi läsarna (än iaf) så frågan då är om det på något sätt går att få den o läsa dessa nya roliga spel? Hört att det ska gå att spoofa den som en Samsung t.ex men frågan då är om den kommer kunna läsa XGD3 skivor? Går det kanske att flasha den med en äldre firmware utan spärrar? Boxen är redan bannad på live så det har ingen betydelse.

    Tacksam för all hjälp!

  26. #326
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej Hansi jag har chipat hos er för några månader sen och undrar om man behöver en sata och en ström kabel för att uppdatera min xbox 360 från ixtreme 1.9 till 2.0-2.1 via jungle flasher. Undrar om ni säljer sladdarna men undrar vilken version man behöver för att spela mw3 och bf3.

    //Updater

  27. #327
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Obs undrar om man chipar hos er är det Samsung,Hitachi,Eller Lite on Läsare?

  28. #328
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Updater Visa Inlägg
    Obs undrar om man chipar hos er är det Samsung,Hitachi,Eller Lite on Läsare?
    Vi flashar den läsaren som sitter i maskinen... det är olika läsare beroende på vad som sattes i när maskinen tillverkades...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #329
    Registrerade
    Apr 2012
    Från
    Sverige
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej hej, har världens problem med mitt 360.
    Det började när den nya 2.0.14719 uppdateringen rullade ut och jag hadde den innan det blev det nya "kinect" dashboarden (minns inte ver. nummer). När man stoppar inn ett 360 spel så står det 'Play DVD' och det ommer bara upp den stora ringen med X:et som när man startar konsollen, och sedan kan man inte göra något mer då den tydligen läser spelet son en vanlig dvd. Dock fungerar det med vanliga filmer att titta på men med original xbox 1 spelen står det att man måste köra dem på den gamla xboxen.
    Jag har letat i flera timmar på internet och hittar inget svar. Jag har försökt allt och skulle bli glad om nån har någon ide. Annars kanske man får betala 700:- då garantin har gått ut.

  30. #330
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av litennils Visa Inlägg
    Hej hej, har världens problem med mitt 360.
    Det började när den nya 2.0.14719 uppdateringen rullade ut och jag hadde den innan det blev det nya "kinect" dashboarden (minns inte ver. nummer). När man stoppar inn ett 360 spel så står det 'Play DVD' och det ommer bara upp den stora ringen med X:et som när man startar konsollen, och sedan kan man inte göra något mer då den tydligen läser spelet son en vanlig dvd. Dock fungerar det med vanliga filmer att titta på men med original xbox 1 spelen står det att man måste köra dem på den gamla xboxen.
    Jag har letat i flera timmar på internet och hittar inget svar. Jag har försökt allt och skulle bli glad om nån har någon ide. Annars kanske man får betala 700:- då garantin har gått ut.
    Du har fått konsollen omflashad till en ny original version, det har hänt nästan alla, det du behöver är att flasha om den igen (antar att det är brända spel du försöker köra?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 11 av 13 FörstaFörsta ... 910111213 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •