Sida 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #181
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tjena!
    jag har ett problem när jag ska spela upp mina dvd filmer,
    jag sätter i skivan sedan kommer det upp en xbox 360 logga och så säger den "attempting to read media". vad är problemet och ska jag göra för att få bort?

  2. #182
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Händer detta under uppstarten av boxen eller när du har den igång? har du skivan i medans boxen startar, prova med att spotta ut skivan och starta upp boxen först sedan sätta i skivan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #183
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    xbox 360

    detta händer både när jag har den i när jag startar upp den och när jag stoppar in skivan när den är igång.

  4. #184
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Händer det med orginal eller bräna?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #185
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Händer det med orginalfilmer ( Rengör lasern med en rengöringsskiva eller tryckluft om du vet hur du inte blåser bort smörjmedlet i läsaren )
    Funkar det bättre *Grattis*
    Fungerar det inte o det är filmer från samma region som maskinen köpts ( Pal Region:2 här i Sverige ) så kan din laser vara trött. *Köpa ny läsare eller ny box är då alternativen. **Tänk på Nycklarna...

    Händer det med Backuppade filmer på diverse media som fungerat innan, prova rengör lasern enligt ovan och fungerar det inte efter det probva lite olika media ( sorters skivor ) annars enligt ovan ny läsare...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #186
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla även att skivorna inte har några repor, detta kan påverka läsningen också, ju fler repor ju svårare får lasern att läsa skivorna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #187
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Hej!

    Jag har en fråga som inte stod med i Faq'et. Jag har nyligen tankat hem Bionic Commando och jag får en iso och en dvd-fil som man skall. Spelet skall vara regionfritt, jag undrar dock för säkerhets skull om det går att "bricka" sin konsol om man uppdaterar ett spel som inte är regionfritt? Jag såg liksom att en System Update fanns i iso-filen.

    Jag har en fråga till. Jag skulle bränna spelet nu, men när jag trycker på iso-filen står det att jag skall välja dvd-filen. Vad skall jag göra?
    Last edited by WiiDude; 2009-08-08 at 13:37.

  8. #188
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du väljer .dvd filen, bränner skivan...

    det finns ingen som helst möjlighet att bricka en 360, inte på samma sätt som Wii, regionsfria spel är regionsfria, det är även dashboarden tror jag, har aldrig tänkt på det faktiskt... men hur som helst ska det bara vara att köra på... om du vill kan du alltid gå in på live och tanka hem senaste dashboard uppdateringen, då är du 100% säker på att det är rätt, kommer en ny update på tisdag, så kanske ska vänta tills dess
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #189
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Tack så väldigt mycket för svar Swizzy! Oturligt nog är inte min 360 uppkopplad till nätet i dagsläget, så jag kan väl inte gå in på Live då? Min router gick sönder i ett åskväder -_-

  10. #190
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tyvär kan du inte gå in då nej du kan iofs koppla in din 360 direkt till internet (modemet) det ska också fungera... prova... annars ska det som sagt inte vara några problem med att installera uppdateringar från skivor heller, sålänge det är:

    Regionfree

    Eller

    PAL

    Eller

    PAL
    NTSC/U

    Eller

    NTSC/U
    PAL
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #191
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    F*n! Bionic Commando brändes enbart till 52%, sedan blev det error. Jag antar att min brännare inte kan bränna DL-skivor, eller vad tror ni?

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kolla i loggen, vi kan inte svara på sådana frågor om vi inte ser loggen, kan vara skivan, kan vara brännaren... kan vara flera andra orsaker också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #193
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Jag har en fråga till. Om man blir bannad från Xbox Live, kan man inte ladda hem demos eller småspel då heller?

  14. #194
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    blir du konsoll bannad har du ingen tillgång alls till Live, läs mer här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37430
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #195
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    systemfiler till NDSlite för acekard 2 ???

    Var hittar jag systemfiler till NDSlite för acekard 2 ???

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av claescarne Visa Inlägg
    Var hittar jag systemfiler till NDSlite för acekard 2 ???
    du finner dem inte i xbox360 delen av forumet iaf.

  17. #197
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av claescarne Visa Inlägg
    Var hittar jag systemfiler till NDSlite för acekard 2 ???
    prova någon av följande forum delar:

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=115

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=147

    http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=148

    någonstans där bör du hitta dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #198
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Hur fungerar det med flashning ? Är iXtreme 1.6 egentligen det enda som man kör med nu för tiden eller finns det massvis med andra ?

    http://shop.primlogic.se/default.asp?lProductId=3523

    Skulle dessa fungera ?
    Last edited by Heelflip12345; 2009-09-23 at 21:32.

  19. #199
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    En flashning fungerar på så vis att man byter ut mjukvaran i DVD-Spelaren mot en "hackad" variant av den som fanns i från början.

    Flashningens funktioner varierar lite beroende på vilken version du väljer, Xtreme firmwaresen skippar enbart checken om spelet är bränt eller ej

    iXtreme skippar också denna checken som Xtreme skippar, men utöver det så kollar den även vissa värden på skivan (t.ex SS, PFI, DMI...) detta för att öka säkerheten

    iXtreme 1.6 har utöver det som tidigare versioner av iXtreme har haft även en funktion att du kan koppla den till datorn och rippa spel (med vissa speciella program)


    iXtreme 1.6 och 1.51 är dom ända FW's som dom flesta av oss som håller på med sådant här använder då dessa är dom bästa firmwares som finns ute i dagsläget, 1.6 finns till Samsung, BenQ och Liteon (74850C och 83850C). 1.51 finns till Samsung, BenQ, Liteon 74850C och Hitachi (alla versionerna) 1.51 är alltså den senaste till hitachi och därför används den med hitachi's, 1.51 har dock ingen video check (för att ha stöd för Wave 3 spel)

    *Edit:*

    Ja dom där skivorna fungerar alldeles utmärkt bra... var försiktig med att länka till andra butiker som säljer samma saker som PSXCare dock, kopiera istället namnet som står på deras sida...
    Last edited by Swizzy; 2009-09-23 at 21:40.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #200
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Hej!
    Det är såhär att jag har en tv som ska vara HD Ready som det så fint heter och jag har en xbox360 utan HDMI.Fast Tv'n har ingen Hdmi ingång eller RGB ingång utan bara Scart och DVI. Finns det något sätt att koppla in xboxen så att jag kan få högre upplösning? Tror även jag har VGA ingång i tv'n.
    http://www.psxcare.com/shopimages/pr...extras/vga.png skulle detta vara en lösning isåfall? eller behövs det något annat?
    Vore sjukt tacksam då jag är totalt förvirrad angående allt det här

  21. #201
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    HD-ready Tv utan component-ingång? Låter skumt... i vilket fall... japp du kan använda en VGA-sladd för att få högre upplösningar (HD).

  22. #202
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Ja eller hur, blev själv väldigt förvånad över att jag varken hade component eller HDMI...
    Jag fick tv'n av mina föräldrar när de köpte ny men de sa att den var HD ready när den köptes.Med component menar du en Röd,Grön och Blå eller?

  23. #203
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Ja eller hur, blev själv väldigt förvånad över att jag varken hade component eller HDMI...
    Jag fick tv'n av mina föräldrar när de köpte ny men de sa att den var HD ready när den köptes.Med component menar du en Röd,Grön och Blå eller?

    HD ready är som att köpa en bil utan Turbo men Turboförberedd
    Sitter ingen turbo o vid senare tillfälle kanske det stödet inte finns då delarna inte finns på lager lägre

    Har du varken Komponent ( Röd Grön o Blå in eller HDMI ) så är det ju lite tråkigt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #204
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Jag har en sån där kabel som har en xbox sida och en VGA sida samt två ljudkablar ( röd och vit ) men mitt problem är nu att jag får inget ljud!
    Jag har två utgångar i bak på teven där det står Left och Right med vit och röd ingång men när jag sätter i den så kommer det ändå inget ljud!
    Börjar bli lite lätt störd eftersom bilden blev så otroligt mycket bättre vill jag inte byta tillbaka!

  25. #205
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Det kan vara att den röda och vita på tvn ger ljud UT från tv:n .. vilken TV är det?

  26. #206
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Det är en Scansonic, efter lite "research" så har jag förstått att jag kommer behöva köpa en adapter som gör om 2 rca kontakter till en vanlig ljudkontakt, typ en sån man har till hörlurar då kan jag koppla det direkt till mina högtalare dessutom.Men då är frågan vart man hittar sånt:S

  27. #207
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Det är en Scansonic, efter lite "research" så har jag förstått att jag kommer behöva köpa en adapter som gör om 2 rca kontakter till en vanlig ljudkontakt, typ en sån man har till hörlurar då kan jag koppla det direkt till mina högtalare dessutom.Men då är frågan vart man hittar sånt:S
    finns förmodligen hos dom flesta återförsäljare av elektronik prylar, vet att Clasohlson har en kabel som är motsatt håll, (3.5mm propp till 2 RCA)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #208
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Frågor om abgx ec.t.

    Hej!

    Jag vet inte om jag ställer den här fråga i fel kategori. Men jag har 2 frågor som jag tyvärr inte hittar något svar på sidan.

    Låt mig göra det enkelt:

    Jag har en 360. Flashad med 1.5.1. (funkar 100%)
    Har Lips som orginalspel. (tjejen älskar det)

    Jag har spelat backupspel på den i 1 år max. Jag har haft den inkopplad till live under den tiden. (silverkonto)

    Jag vill nu köpa ett guldkonto av olika anledningar, men främst för online mot världen. Alla mina spel har jag verifierat på ett eller annat vis med abgx eller xdvdmul innan jag bränt ut dom på skiva.(osv)

    Nu håller jag på och dubbelkollar alla mina färdigbrända spel i senaste abgx. På ett fåtal spel så förekommer detta "medelande".

    SE BILD - Hyperlänk


    - Den laddar tydligen ner någonting. Men kan klart inte intergrera det med den färdigbrända skivan.

    Vad är det den laddar ner? Och är mina skivor "säkra" mot livenätet?


    Fråga 2:

    När man har live uppkopplat till xboxen och spelar spel. Så kan det hända att dom släpper lite uppgraderingar till spelet (buggar, nya "thingies") kan det öka min chans att bli upptäckt ifall jag laddar ner de här nya uppdateringarna till xboxen?


    Jag hoppas jag kan få svar på de här frågorna och stilla mitt sinne.
    Ha det bra!
    /Lars
    Last edited by Benediction; 2009-10-22 at 17:14.

  29. #209
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. ja den är säker, det den laddar hem är den .ini filen som innehåller information till ABGX360 om vilka värden spelet ska ha, det är normalt

    2. nej det ökar inte riskerna att du blir upptäckt, dom går ändå att radera sen... (rensa cache minnet och dessa uppdateringarna försvinner från boxen)

    hoppas detta hjälpte dig =) om inte, fråga igen så får jag försöka omformulera mig lite, eller om någon annan som t.ex int21 svarar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #210
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. ja den är säker, det den laddar hem är den .ini filen som innehåller information till ABGX360 om vilka värden spelet ska ha, det är normalt

    2. nej det ökar inte riskerna att du blir upptäckt, dom går ändå att radera sen... (rensa cache minnet och dessa uppdateringarna försvinner från boxen)

    hoppas detta hjälpte dig =) om inte, fråga igen så får jag försöka omformulera mig lite, eller om någon annan som t.ex int21 svarar

    Du är fantastisk. Tack verkligen!

    - Om det är möjligt så ställer jag en till fråga!

    Nu när jag håller på och kör igenom mina skivor i abgx så händer det att vissa spel är gröna rätt igenom men går inte igenom verifieringen. Jag antar att det inte är lämpligt att spela dom över live ifall dom säger så.

    Vad bör jag göra då? - Jag funderar på att ta bort allting som har med det spelet att göra på min xbox360, rippa in kopian i datorn och försöka patcha om den. gör det någon skillnad?

    Är det bara att spela på de jag har? Eller bör jag försöka patcha om dom på nya skivor?
    Last edited by Benediction; 2009-10-22 at 18:45.

Sida 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •