Sida 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista
Visar resultat 331 till 360 av 385

Diskussion: Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***

  1. #331
    Registrerade
    Apr 2012
    Från
    Sverige
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du har fått konsollen omflashad till en ny original version, det har hänt nästan alla, det du behöver är att flasha om den igen (antar att det är brända spel du försöker köra?)
    Tja, konsollen var inte flashad sen innan och det är riktiga skivor jag har, men om man ska flasha en Lite-on, måste man köpa typ ngt chip eller ska man löda saker osv?

  2. #332
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av litennils Visa Inlägg
    Tja, konsollen var inte flashad sen innan och det är riktiga skivor jag har, men om man ska flasha en Lite-on, måste man köpa typ ngt chip eller ska man löda saker osv?
    Om den inte var flashad och du kör original skivor har lasern slutat funka som den ska, det har inget med uppdateringen att göra utan har att göra med att lasern blivit sliten, kan även vara en repa på skivan som orsakar sådant här, men det brukar vara enstaka spel som inte funkar i dom fallen.

    För att flasha en liteon behöver du inget chip och inga lödningar heller om du har en tjockis box, har du en slim behöver du ett nytt styrkort alternativt utföra Kamikaze/Sputnik hacket (vilken du måste göra beror på vilken krets du har)

    Det bästa du kan göra om du vill ha den flashad är att lämna in den till någon som vet vad dom gör eller läsa på riktigt ordentligt innan, programmet man använder heter "Jungleflasher" och firmwaren heter "iXtreme" om du vill kolla upp lite närmare kring det är det dessa 2 saker du behöver lära dig använda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #333
    Registrerade
    Apr 2012
    Från
    Sverige
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om den inte var flashad och du kör original skivor har lasern slutat funka som den ska, det har inget med uppdateringen att göra utan har att göra med att lasern blivit sliten, kan även vara en repa på skivan som orsakar sådant här, men det brukar vara enstaka spel som inte funkar i dom fallen.

    För att flasha en liteon behöver du inget chip och inga lödningar heller om du har en tjockis box, har du en slim behöver du ett nytt styrkort alternativt utföra Kamikaze/Sputnik hacket (vilken du måste göra beror på vilken krets du har)

    Det bästa du kan göra om du vill ha den flashad är att lämna in den till någon som vet vad dom gör eller läsa på riktigt ordentligt innan, programmet man använder heter "Jungleflasher" och firmwaren heter "iXtreme" om du vill kolla upp lite närmare kring det är det dessa 2 saker du behöver lära dig använda
    Får nog läsa på lite då jag har bara skummläst om detta jungleflasher och försöka göra det bästa, är alltid roligt med sånt så, då jag fixade mitt Wii själv med wiikey osv

  4. #334
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Tjenare Jag har en fråga och tro ni på Psxcare kan lösa den utmärkt.
    Jag har flashat mitt 360 och allt funka som det ska men jag har även köpt en ny Hårddisk till min box (120 gb) jag har även skaffat mig en transfer cable, men mitt xbox vill inte samarbeta med den då mitt dashboard inte är uppgraderat och vill då inte uppgradera för då försvinner mitt flash så jag undrar gå det att förra över infon från min gamla xbox hårddisk till datorn och sen från datorn till min NYA xbox hårddsk ? Tack så mycket i för hand.

  5. #335
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Tjenare Jag har en fråga och tro ni på Psxcare kan lösa den utmärkt.
    Jag har flashat mitt 360 och allt funka som det ska men jag har även köpt en ny Hårddisk till min box (120 gb) jag har även skaffat mig en transfer cable, men mitt xbox vill inte samarbeta med den då mitt dashboard inte är uppgraderat och vill då inte uppgradera för då försvinner mitt flash så jag undrar gå det att förra över infon från min gamla xbox hårddisk till datorn och sen från datorn till min NYA xbox hårddsk ? Tack så mycket i för hand.
    Det går, men det är riskabelt, du kan uppdatera till dashboard version 2.0.12625.0 utan problem och där funkar transfer kitet direkt på boxen... (under förutsättning att det är ett original transfer kit)

    Du kan även använda program på datorn för att göra det, men det är inte rekomenderat då programmen som används på datorn kan vara väldigt väldigt buggiga om dom i huvudtaget funkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #336
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Så du mena jag kan uppdatera till 2.0.12625.0 på mitt xbox och min LT switch (flashet) inte kommer att förstöras/tas bort ?

  7. #337
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Så du mena jag kan uppdatera till 2.0.12625.0 på mitt xbox och min LT switch (flashet) inte kommer att förstöras/tas bort ?
    Exakt, det är inte förrens 2.0.13146.0 som microsoft flashar om dvd enheterna, det som kanske kan hända är att AP25/AP2.5 spelen slutar funka (det gör dom med största sannolikhet) pga uppdaterade tabeller, men utöver det är det inga problem AP25 spelen är 6st som funkar med en flash som är äldre än den som finns till 13146+ dashboards
    Last edited by Swizzy; 2012-06-12 at 10:04.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #338
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Vilka är spelen ? Och kommer dem aldrig att fungera på min box då ? Ens inte om jag kör igen dem i ABGX360 ?

  9. #339
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Vilka är spelen ? Och kommer dem aldrig att fungera på min box då ? Ens inte om jag kör igen dem i ABGX360 ?
    Assassins Creed: Brotherhood
    Need For Speed: Hot Pursuit
    Halo Reach
    Fable III
    Call of Duty: Modern Warfare 2
    Call of Duty: Black Ops

    Dom funkar om du flashar om din dvd till LT+ 3.0 och kör dom i ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #340
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Min box är redan flashad med LT+ 3.0
    Eller måste jag ändå flasha om? Om jag nu skulle uppgradera dashboardet till 2.0.13146.0 ?

  11. #341
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    En fråga till jag få Disc not supported när jag bränner ett spel genom Imgburn (truncate). Måste jag köra igenom spelet i ABGX360 för att boxen ska kunna läsa det ? ( jag spela endast offline aldrig connected to Xbox Live )

  12. #342
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Min box är redan flashad med LT+ 3.0
    Eller måste jag ändå flasha om? Om jag nu skulle uppgradera dashboardet till 2.0.13146.0 ?
    Har du redan LT+ 3.0 kan du lungt uppdatera till senaste dashboarden (14719) utan problem...

    Vad gäller det andra du frågade om, vilket spel är det? har du kollat spelet i ABGX360 innan du brände? ABGX360 är inte längre enbart till för livesäkerhet, det ser även till att spelen i huvudtaget funkar, om du inte kollat spelet kanske det är patchat med gamla patchar som inte funkar på LT+ 3.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #343
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Så du mena att jag kan ladda ner updaten http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-3...m-updates-info bränna den på en skiva sätta in den i mitt xbox som är flashet med LT+ 3.0 och har nuvarande DAshboard 2.0.1.3599.0 Utan att något kommer att hända med flashet ?? Detta är ju helt otroligt isåfall haha. Tack för all hjälp ni har fått många frågetecken bort från mitt huvud!

  14. #344
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Så du mena att jag kan ladda ner updaten http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-3...m-updates-info bränna den på en skiva sätta in den i mitt xbox som är flashet med LT+ 3.0 och har nuvarande DAshboard 2.0.1.3599.0 Utan att något kommer att hända med flashet ?? Detta är ju helt otroligt isåfall haha. Tack för all hjälp ni har fått många frågetecken bort från mitt huvud!
    Om du är säker på att du har LT+ 3.0 på din konsoll kan du uppdatera till vilken dashboard version som helst som finns idag utan problem, har du inte det kommer din flash förmodligen försvinna... (om du har äldre än iXtreme LT+ 1.9)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #345
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Varför få jag Disc not supported på min xbox 360 ? Jag kör det igenom abgx360 jag har Lt+ 3.0 och senaste dashboarden jag bränner med rätt settings i Imgburn valde den här gången Truncate. Vad gör jag för fel ?:S

  16. #346
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Varför få jag Disc not supported på min xbox 360 ? Jag kör det igenom abgx360 jag har Lt+ 3.0 och senaste dashboarden jag bränner med rätt settings i Imgburn valde den här gången Truncate. Vad gör jag för fel ?:S
    Vilken version av ABGX360 kör du med? 1.0.6? äldre?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #347
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Den senaste 1.0.6 ''XGD3 support.''

  18. #348
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Den senaste 1.0.6 ''XGD3 support.''
    Är det Forza 4 du försöker köra eller är det samma på alla spel du kör? är du helt 100% säker på att du har LT+ 3.0? när flashade du senast?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #349
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Jag har redan Forza 4 ner bränt och det funka. Men en polare brände de, med truncate kan vara att min brännare ej fungera, Flashad för dryga 1,5 veckor sen o ja det är LT+ 3.0

  20. #350
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Jag har redan Forza 4 ner bränt och det funka. Men en polare brände de, med truncate kan vara att min brännare ej fungera, Flashad för dryga 1,5 veckor sen o ja det är LT+ 3.0
    Forza 4 funkar inte med truncate det är ett av få spel som gör en check av HELA skivan... mycket möjligt att det är din brännare som bråkar med dig, det verkar vara det faktiskt...
    Last edited by Swizzy; 2012-06-19 at 23:52.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #351
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    De här är min brännare, ATAPI IHAS124 B ATA Device
    Tycker du man ska köra Truncate eller overburn ? Räcker det att jag bara trycker i Calculate Optimal på Imgburn ?

  22. #352
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    De här är min brännare, ATAPI IHAS124 B ATA Device
    Tycker du man ska köra Truncate eller overburn ? Räcker det att jag bara trycker i Calculate Optimal på Imgburn ?
    Om den är flashad med iXtreme Burner MAX v1.0 ska den inte fråga om du vill köra truncate/overburn afaik, men skulle den göra det kör du med Overburn... du ska ha Calculate Optimal, köra med Verbatim skivor och helst i 2.4x hastighet samt ska du ha Perform OPC before burn (kan minnas exakta namnet lite fel på det valet, men OPC ska du iaf ha aktiv)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #353
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Flashade precis den korrekt o nu fråga inte IMGburn om overburn eller truncate får dock de här error DEVICE [O:O:O ] ATAPI IHAS124 B ALOS (E (ATA)
    ScsiSTatus: oxo2
    Interpretation: check condition
    CDB: 2A 00 00 01 38 40 00 0020 00
    Interpretation : write ( 10) sectors 80704-80735
    sense area : 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 21 02 00 00 00 00
    interpretation : invalid Address For Write now i have no idea what it means .

  24. #354
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du provat starta om datorn efter omflashning (och även driven) och såg du till att den verkligen blev 100% färdig? sista programmet ska du vänta lite EFTER att hela progressbaren är full...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #355
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Hade dock inte OPC i kryssat kan de har skapat erroret ?

  26. #356
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av kallenalle Visa Inlägg
    Hade dock inte OPC i kryssat kan de har skapat erroret ?
    mycket möjligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #357
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Försökte nu igen med OPC i kryssat. Gjorde de ordentligt väntade när de sista programmet va klart (Flash Utility)

  28. #358
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    För på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?

  29. #359
    Registrerade
    Feb 2011
    Från
    Sverige, Värnamo
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Slapp error men sen när den skulle verify fick jag det istället :S

  30. #360
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gverra Visa Inlägg
    För på fullaste allvar fyra timmar sedan köpte jag en splitter ny 360 med LT+ 3.0 från PSX Care. Inte nog med att den inte kan köra mina gamla brända spel (från 2008-2010), den kan inte ens köra mitt original-GTA IV (antingen blir det "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller bara XBOX 360-"skärmen"). Någon idé?
    Sväng förbi butiken med den imorrn så får vi kika på vad som är fel, den ska vara testad efter modifiereringen med våra skivor, men det har varit ganska varmt i butiken idag och fram emot slutet av dagen fick vi helt plötsligt jätte mycket att göra då vi bara var 2st ett tag, vi kan ha missat något... isåfall ber vi om ursäkt för det och fixar problemet åt dig utan att det kostar dig något extra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 12 av 13 FörstaFörsta ... 210111213 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Alla gamla splinter cell
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:26
  2. Skit i alla andra inlägg av mig LÄS DENNA!!!!
    By styris in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 17:35
  3. vilka dvd skall man ha för ps2 spel + eller -
    By pelluco in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 19:56
  4. Tackar för alla svar
    By Mikael71 in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:51
  5. Messiah, Messiah 2 PRO & Magic 3 - vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-19, 01:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •