Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Swap Magic 3.6 fråga.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19

    Swap Magic 3.6 fråga.

    Jag fick min Swap Magic skiva igår tillsammans med Magic Switch. Nu har jag installerat allt och det funkade fint med en kopia av min Need for Speed carbon skiva. Nu undrar jag om jag kan spela orginal USA-import spel tillsammans med detta? har sett att USA importer är mycket billigare än PAL. Har RGB kabel med stereoutgång.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja det skall gå
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Jag såg ett annat verktyg till Swap Magic. ST PRO Tool. Där skulle man bara sätta in verktygen på två ställen. Funkar det oxå?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är swap tool pro jag skickar till de kunder som beställer "kit" till ps two just nu, eftersom det verkar vara det kit som fungerar till flest versioner.

    http://www.swapset.com/swaptool2_engl.jpg
    http://www.swapset.com/swaptoolpro.html

    Innan det så skickade jag magic keys 2
    http://www.magickeys.net/MagicKeys%202.html

    Kom gärna med feedback om vilken som ni tycker är bäst av dom. Här orkar ingen sitta och pula med swapmagic prylarna, vår åsikt är att det är CHIPPNING som gäller :-)

    Och om någon orkar testa och lyckas få igång HD LOADER från minneskort eller USB med Swap Magic CODER (Swap magic 3.8) så vill jag gärna se en guide, för jag känner att jag inte kommer ha tid att leka med det själv den närmaste tiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Jag har installerat med ST PRO tools nu och det fungerar UTMÄRKT! Jag har version 75004. Hansi sa du nått innan om att den redan har en laserfix direkt från fabriken så att den inte kan skadas av att man spelar upp brända DVD-skivor. Jag har hört att äldre versioner av PS2 Slim kan skadas av brända spel. Hoppas bara att min är fixad.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Om man inte lyckas med Swap verktygen så kan man göra på ett annat sätt! Till alla er som inte fixar det med swap verktygen: Man kan tejpa sensorerna på ps2an (endast slim). Men då bryter ni garantin. Men ni kommer garanterat att kunna spela upp media då.,

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    75004 och 77004 har inga laserproblem. Bara tidiga 70004, c:a 95% av dom med garantisigillet på baksidan (som lyckligtvis sitter så att man kan öppna utan att bryta det...) och c:a 5% av dom med sigillet på undersidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Ok de va skönt o höra. Men då kan jag lira på utan några framtida felaktigheter på konsollen?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inget du behöver tänka på, går den sönder så har du ju ändå garanti ett par år
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    när jag köpte den sa kvinnan som jobbade att jag har 1 år garanti (det gäller ju på de flest elektronikvaror). Men om nått händer, borde jag då få ett nytt?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är 2 år på sony playstation
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Okej alla! Nu har jag lirat på några timmar och Swap Magic funkar finfint. Jag vet inte vad ni alla snackar om när ni säger att Swap Magic skivorna suger. Asså ja bara sätter mig ner o njuter av att lira backup-spel utan att ens behöva bryta garantin (som känns så himla härligt!). ST PRO Tool rekomenderas verkligen med sin lätta installation (betydligt lättare än de andra verktygen som magic keys etc..) Har testat med kopior av mina egna spel NFS: Carbon och FIFA 07. RIKTIGT NÖJD E MAN! EN TOPP PRODUKT!!

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Nästa mål blir väl HD LOADER på en 250GB extern Hårddisk.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    De smidigaste jag gjorde nu var att öppna upp konsollen och satte tejpbitar på knapparna som sitter där som ska "tryckas" ner av locket eller då det medföljande verktyget. Men detta var ju bra! Allt funkar perfekt och dessutom så måste inte konsollen vara öppen när man lirar.

Liknande diskussioner

  1. Ang PSTwo + Swap Magic
    By Robz in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 20:33
  2. Leveranstid på Swap magic 3.6plus?
    By Denniboy in forum Ris & Ros
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 16:48
  3. Swap magic 3 och pstwo scph-70004?
    By chris1a in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 16:26
  4. Olika PS2 versioner etc. (Swap Magic 3.6 Plus?)
    By RaidSoft in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 14:11
  5. Swap Magic + PSTWO
    By pmzukan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 14:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •