Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: xbox360 hack för DVD läsaren värt det?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21

    xbox360 hack för DVD läsaren värt det?

    Var länge sedan jag skrev i forumet och hängt med allt som hänt med xbox360 fronten mm pga knappt varit hemma senaste halvåret pga jobbet. Men köpte min xbox360 på release dagen på Elgiganten (Premium) och snart är det ett år sedan därmed garantin slut.. så börjar fundera på att göra detta fix med DVD läsaren för att kunna spela icke orginal skivor.. vet att det finns många många trådar om detta redan men har liksom inte ork att sätta mig ner och läsa igenom allt liksom.. så undrar om någon snäll person skulle kunns svara i mittt inlägg här exakt hur man skall gå till väga för att utföra detta hack smidigast och enklast.. vet de finns fina guider men har som sagt noll koll på vad som gäller i dagsläget som sagt. Har denna Hitachi läsare som satt i första xbox360 leveransen.

    Sedan är andra frågan är de värt att göra denna operation? tyckte inte det innan då man hade garanti kvar men nu när den ändå snart är slut så kanske eller vad säger ni?

    /reed

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    du har 2års garanti

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Åh fan mer än jag visste
    Värt att börja öppna boxen ändå med andra ord?

    /reed

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    klart det är värt det!
    vem vill betala 500 spänn (eller mer) för ett spel som man antingen tröttnar på efter ett par timmar, eller spelar igenom på ett par dagar....???
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    Och om du köper å bränner 10st DVD skivor = ~250:-. Köper 10 originalspel = minst 5000:-.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det GÅR ju att sälja spelen när man tröttnat på dom, det går även att hålla sig några dagar tills spelet finns begagnat/prissänkt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det GÅR ju att sälja spelen när man tröttnat på dom, det går även att hålla sig några dagar tills spelet finns begagnat/prissänkt...
    Det där tror du egentligen inte själv på, du vill bara inte ha APB på dig...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Hehe
    Nä visst blir man sugen på modda DVD läsaren när man är några musklick borta från ett xbox360 spel typ. Men ändå tror jag avvaktar lite längre.. har chippat och moddat min xbox1 själv men tycker detta med xbox360 verkar krångligt eller inte allt för säkert för min del. Så väntar ett tag till, köpte Gears of War idag och grymt snyggt spel måste jag säga!!
    Nu är de bara 3-4st nya spel till som man vill ha! men man måste prioritera dock pga många dyra inköp nyligen och mer kommer de bli så behöver pengar just nu ändå så

    /reed

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20
    Är ju inge krångligt alls om du skickar in den till Hansi . Bara skruva lös läsaren och skicka in den! Eller bäst av allt - skicka in hela boxen .

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    55
    Respekt
    21
    Jo visst det är en lösning, men tänkte på när man skall hålla på uppdatera sedan mm.. hade tänkt göra det själv med andra ord, men visst lämna in den till Hansi är ju klart ett smidigt alternativ om inte annat. Får fundera ett tag till om inte annat i alla fall.

    /reed

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  3. Tips för er som vill måla er xbox!
    By mEn_mAn in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2005-03-11, 17:42
  4. HDAdv -> DMS4 el. Matrix?
    By SolidSnake in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 00:34
  5. Vad är det för chip?
    By Bira in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 16:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •