Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 264

Diskussion: Tversity-Guide enkel version

  1. #151
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Varför vill man använda TVERSITY istället för mediacenter?

  2. #152
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    för att streama divx, xvid, mkv-filmer, alla format i princip

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ber om ursäkt för att jag inte använde denna tråden, my mistake.

    Här är mitt problem:

    Har problem med TVersity.. Ställt in allt på datorn, har även kontakt med datorn genom xbox;et. Alltså, när jag tar Video under Media, ,så får jag test connection. Kör test connection, den hittar ip osv, men under pc selected får jag failed.. Vad gör jag för fel, för det känns inte som jag kommer åt datorn om det inte ens står där att den hittas.


    Jag kör win firewall, och även prövat med den avstängd, så det är inte där det kruxar.

    >tompa290. kör ingen router, bara kabel.. vidare framgick inget mer för mig även om jag läst guiden två och tre gånger..

  4. #154
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av azah Visa Inlägg
    Om man har flera users på burken kan man stöta på problem, det gjorde jag.
    Denna guide hjälpte mig iaf,

    The TVersity Media Server will not be able to access content on the network unless the Windows service that corresponds to it has a log-on account of an administrative user of your choice. By Default the TVersity Media Server is installed such that it uses the system account. This account is very limited when it comes to networking and therefore it is necessary to modify it to a different account that is not limited in that respect. You can use your own account or if you prefer you can set-up a separate account for the media server. Here are the steps involved in changing the log-on account on Windows XP/2K:

    * Go to the Start menu / Settings / Control Panel. The control panel window should open.
    * Double click the Administrative Tools icon. The administrative tools window should be displayed.
    * Double click the Services icon from this window. The Services window should open.
    * Locate the TVersityMediaServer in the list of service and double click on it. A properties window should open. Select the Log On tab at the top of the property window. The Log On options should be displayed.
    * In this window, the Local System Account should appear as selected, and you should change it to This account. Enter your user name (or the user name of the account you wish the TVersity Media Server to use) in the text box next to the This Account label. Enter your password and confirm it and the click OK. This should close the properties window and the Services windows should now be visible again.
    * In the service window, make sure the TVersityMediaServer is still selected and click the underlined Restart (or if not available click the Start) on the top left corner of this window. This should restart the server using the newly entered account. If no error occurs you have successfully completed the process.
    * If some error occured please repeat the entire process and make sure you follow each step carefully.
    * On Windows Vista, if file virtualization is turned off, you may need to change the value of the registry key HKLM->Software->TVersity->Media Server->HOME to the path of the user account assigned to the TVersity Media Service (for example: C:\users\thetversityuseraccount\Media Server)

    Also, avoid using mapped network drives inside playlists since these become available only upon log in and therefore are not visible to services. Instead use a full path starting with two slash characters on Windows, followed by the name of the computer on which the media resides, followed by another slash character and then followed by the name of the shared folder (and optionally also a path under this folder), for example: \\computername\sharename\path\to\file.

    Hej!
    Vilket useraccount ska man skriva in? Jag får bara felmeddelande vad jag än skriver för namn eller password...... Man skapade ju inget useraccount när man installerade TVersity..
    Tacksam för lite hjälp.
    Mvh Kursan

  5. #155
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har ett skumt problem med tversity.

    När jag kopplar en sladd från nätverkskortet direkt till mitt xbox360 så funkar det fin fint utan någott krabb.

    Men när jag kopplar genom min switch (dlink "DES-1005D")
    Så får jag inte kontack med media servern.
    Jag kommer åt internet och kan koppla upp mig på xbox live.

    Jag har stält in i brandvägen att den skall tillåta
    tversety.exe
    Mediaserver.exe
    Samt port 41952 Både som udp och tcp.

    Har kört xboxlive uppdateringen samt laddat den nya tversity patchen.

    Någon som har nått tips?
    Last edited by defectroyal; 2007-05-30 at 17:00.

  6. #156
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hjälp!

    Har prövat mig fram och tillbaka en väldans massa nu, och hittar bara ingen lösning.. Jag har till och börja med följt guiden slaviskt, gjort allt som där står. Senaste versionerna av både TVersity och codec pack. Problemet är fortfarande att när jag kör Test media connection, så hittar den ip osv, men pc connection får jag failed på. Jag hittar alltså inte min dator, vilket är väldigt skumt. Jag har ställt in allt på brandväggen, tillåtit Tversity.exe samt mediaserver.exe. Har även öppnat vissa portar, som jag någonstans läst att man borde.

    Så snälla, hjälp mig o min box att hitta min dator!!

  7. #157
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Man behöver inte använda TVersity...jag fick igång det med bara mediaspelaren...

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    även streamning av exempelvis xvid och divx filer, fick du det o funka med mediaspelaren alltså!?

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Vilken mediaspelare är det ni menar?
    Kan ju streama wmv direkt utan Tversity med Media Player 11

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Precis, men andra format än ex. wmv, går inte utan då är det TVersity som gäller va?

    tompa290 hjälp mig!
    hittar fortfarande inte min dator genom xboxet när jag kör TVersity servern igång på datorn. jag prövade däremot igår att sätta på mediasharing i win mediaplayer på datorn, och då hittade jag min burk från xboxet direkt. då stängde jag av media sharingen i mp igen, och dunkade igång TVersity på datorn, men då hittar jag den inte längre genom xboxet.. vad kan detta vara??

  11. #161
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    17
    Jag kunde streama mp3,bilder....men inte divx lyckades jag med

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Bull3n: Har du stängt av delningen i WMP11?
    prova att köra test media connection på din 360 igen..
    hade själv liknande strul i början men fick det att funka

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    hamen tompa, har stängt av mediadelningen i wmp. det som är det konstiga är att, när jag har mediadelning på, då hittar jag datorn snabbt o lätt, som det ska vara.. men så fort jag stänger av den, och kör igång TVersity servern, då vill den inte hitta datorn längre.. har säkert kört test media connection 20 ggr +..

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    verkar skumt kolla på tversitys forum
    http://forums.tversity.com/viewforum...5820fd90ba49e5

    Fler med samma problem som dej : http://forums.tversity.com/viewtopic.php?p=28280#28280

  15. #165
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Innan jag testat TVeristy för första gången försökte jag "bränna" in text i filmen.
    Jag lyckades inte och bestämde mig för att köra igång filmen utan text.
    Då kom texten med automatiskt för att textfilen låg i samma mapp.
    Perfekt!

    Nu är mitt problem helt omvänt. Finns det ingen textfil så startar inte filmen.
    Hur fixar jag detta? Jag får lägga in tomma textfiler om jag vill köra en film utan text.

  16. #166
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    21

    re: tversity

    Jag kör tversity på min lokala server som körs på windows 2003 server, jag har alla bilder, filmer och musik lagrade på servern och kan streama problem fritt till alla datorer, handdatorer, smartphones (p1) och xbox 360 utan problem.

    jag har inte mediaplayer 11 installaerat på servern utan kör bara senaste release av tversity, ffcodec, k-lite codecs och det lirar lika bra som handen i handsken

    Kan även meddela att jag kör gigabit nätverk via kabel och 54mbits via WLAN. (Dlink DGL 4300)

    Streamar i 1280*1024 via WLAN till xbox 360 och kan kika på HD divx filmer utan några problem ...
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  17. #167
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Kör också tversity från min workstation till xbox 360.. funkar klockrent... synd dock att det inte går att få till undertexter? eller går det? i sådana fall någon som vet hur?

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Visst funkar undertexter . Använd Vobsub, funkar dom i WMP så ska det funka i Tversity

  19. #169
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    aha okej får testa det

  20. #170
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av QuBaR Visa Inlägg
    Jag kör tversity på min lokala server som körs på windows 2003 server, jag har alla bilder, filmer och musik lagrade på servern och kan streama problem fritt till alla datorer, handdatorer, smartphones (p1) och xbox 360 utan problem.

    jag har inte mediaplayer 11 installaerat på servern utan kör bara senaste release av tversity, ffcodec, k-lite codecs och det lirar lika bra som handen i handsken

    Kan även meddela att jag kör gigabit nätverk via kabel och 54mbits via WLAN. (Dlink DGL 4300)

    Streamar i 1280*1024 via WLAN till xbox 360 och kan kika på HD divx filmer utan några problem ...
    Ok. Tänker själv byta från Ubuntu server till Windows 2003 R2 på min server. Måste fråga, har en 3500+ Venice på den tror ni att en uppgradering till Opteron 185 kommer räcka? Det är även 2GB ram på den. Tänkte främst på x264. WMV bränner jag bara ut och spelar upp direkt.

    Sen kanske en kommentar angående codecs... Borde inte Coreavc fungera mycket bättre än Klite och CCCP?

  21. #171
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    jag kör med cccp.. funkar galant, har dock inte spelat upp några x264 filer än.. måste testas.. får göra det i morgon. men jag tycker det borde räcka med att köra 3500+? om du inte gör massa annat samtidigt.. enklast är väll att testa innan du uppgraderar bara?

  22. #172
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Den används som torrent klient och det brukar vara ca 10 aktiva torrents åt gången. Vill gärna prova först men jag väntar på dual layer skivor så att jag kan bränna ut 360 spel som ligger och ruttnar på servern. De måste rensas ut från servern innan jag formaterar om för Windows. Har inte mycket plats över i någon mina klienter.

    Är även en del problem med Ubuntu och Xvids på ps3an så jag har ingen bra lösning. Linux på PS3 är ett jävla skämt. Även om transcoding idén är rätt dum egentligen så äre det bästa för mig just nu. Kasst att varken PS3an eller 360't har stöd för x264 eller simpel xvid. Hade de haft stöd för det så hade transcoding varit ett minne blott.

    QuBaR och ni andra som kör 2003 server, vilken variant använder ni?
    Last edited by razor1394; 2007-08-09 at 23:02.

  23. #173
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Okej nu verkar det lite klarare iallafall:

    Dual core or dual CPU systems with 1 Gbyte of memory are required for real-time transcoding of high definition video.
    Men hur är det egentligen. Måste man göra om det till WMV eller görs det om till mpeg eller vad?

  24. #174
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Detta verkar krångligt för att kolla på film. Själv kör jag laptopen in i min lcd-tv som har en skärmingång. Det lättaste. funderar på att bygga en filmdator och ställa i vardagsrummet.
    ---------------------------------------------------
    owned by my mom
    ---------------------------------------------------
    xbox360

    chip:Xtreme Firmware chip - Dualboot
    dvdreader: samsung
    dvdburner: philips dvd8851 flashed to BenQ DW1655
    disc: Verbatim
    ----------------------------------------------------

  25. #175
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Vad krävs av datorn vid användande av TVersity och HD-filmer/klipp?

  26. #176
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Dual core or dual CPU systems with 1 Gbyte of memory are required for real-time transcoding of high definition video.
    http://www.tversity.com/download/

    Bytte själv upp mig från en 3500+ till en DUAL core Opteron 185 2.6ghz. Ligger vid ca 20-30% vid omkodning av vanligt icke hd material men har inte provat hd material.

  27. #177
    Registrerade
    Sep 2007
    Från
    Sweden, Sthlm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har följt den fina guiden och öppnat portarna i routern samt i Windows brandväggen för UDP/TCP. Samt PortTriggering.

    Jag har oxå lagt till .exe filerna i NortonAntivirus samt i "Undantag" i Windows.

    Har även testat Localhost och får kontakt med TVersity media.

    MEN..jag får inte mitt att fungera mot min XBOX360?
    Dvs Xboxen hittar inte min PC?? Den ploppar lixom inte upp.

    Det fungerar fint om jag streamar musik ifrån Windows Media player 11. Men vill ju även kunna se på filmer...

    Jag har provat att köra "Media Connection" flera gånger.
    Det spelar ingen roll om jag har mediadelning på eller av i WMP.

    Vad skall jag göra? plz help!

  28. #178
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Stängt av "mediadelning" på WMP 11?

    För att hitta min tversity, måste jag "restart sharing" (Bara högerklicka på ikonen vid klockan) Sen gå till din Xbox360 - Videos -> Computer -> Sök efter ny så borde Tveristy dyka upp. Hoppas det fungerar!

  29. #179
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    18
    Kan ni spola eller förflytta er i filmen när ni streamar? Dom funktionerna är låsta för mig.

  30. #180
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Det går inte att spola tyvärr=/

Sida 6 av 9 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Hur kommer jag tillbaks till första menyn?
    By Mathias_Gsi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 17:57
  5. Din lilla guide till den chippade xboxen"
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •