Sida 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 264

Diskussion: Tversity-Guide enkel version

  1. #181
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Jag läste på deras forum att om man transcodade till windows media video så skulle det gå att spola.

  2. #182
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    Helt rätt

  3. #183
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Har en ganska grundläggande fråga. Försökte få igång Tversity för ett tag sedan, gick inge bra så gav upp.. Men nu kör vi igen! Har problem med en ganska grundläggande grej. Får inte igång min media connection helt enkelt. Nu hittar den inte ens min dator, vilket verkar mkt underligt. Har följt guiden, och tror mig att ställt in allt jag kan ställa in rätt. Kör kabel rätt från xboxet o in i datorn, så borde va funkis, inga routrar eller likn som kan ställa till det. När jag kikar på datorn i win, då har jag anslutning o så till xboxet, så inget fel där. Portar o dyl. öppnade o klara. Ger upp för ikväll, tacksam för svar!

  4. #184
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    Har inte använt tversity på länge...nu fick jag problem med att inga videoformat som stöds hittas....så jag uppdaterade tversity...men samma problem...

  5. #185
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    måste säga följande...slopa tversity och allt som har med vanlig streaming att göra... fixa media center....MYCKET smidigare...jag fick igång tversity relativt snabbtmen måste säg att jag var gravt besviken på kvaliten...fixade och donade i ffdshow men det gav mig ändån inte det reslutat jag strävade efter.
    kör med hdmi till ax100 proj och källan på filmer är självklart mer än bara dvdrip...jag tog beslutet att installera till xp media center 2005 edt och måste säga att det var nog det bästa jag gjort...MYCKET smidigare...kör med transcode360 och har bara det sista kvara tt fixa som förhoppningsvis inte ska ge mig bekymmer...

    bara ett tips...jag vill inte snacka ner tversity utan vill bara dela med mig av MIN åsikt efter att ha testat båda "versionera"

    godspeed...

  6. #186
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    Linköping
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bull3n Visa Inlägg
    Har en ganska grundläggande fråga. Försökte få igång Tversity för ett tag sedan, gick inge bra så gav upp.. Men nu kör vi igen! Har problem med en ganska grundläggande grej. Får inte igång min media connection helt enkelt. Nu hittar den inte ens min dator, vilket verkar mkt underligt. Har följt guiden, och tror mig att ställt in allt jag kan ställa in rätt. Kör kabel rätt från xboxet o in i datorn, så borde va funkis, inga routrar eller likn som kan ställa till det. När jag kikar på datorn i win, då har jag anslutning o så till xboxet, så inget fel där. Portar o dyl. öppnade o klara. Ger upp för ikväll, tacksam för svar!
    Har du provat att manuellt skriva in IPt under settings i TV? Jag hade liknande problem. Provade skriva in IPt, fungerade. Tog bort IPt fungerade inte... trots att det står att det ska fungera. IPt på datorn alltså.
    One piece at a time.

  7. #187
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tack för en bra guide..
    Jag har dock ett problem, när jag spelar upp x264 matrial så blir ljudet out of sync totalt, och min cpu håller på att ta livet av sig går konstant på 100% min dator spec är AMD Dual Core x2 5600+ med 2gig ram (kör med Vista Home Premium) Nätverk 100mb switch.

  8. #188
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har läst guiden och hela tråden flera gånger nu, gjort allt möjligt men boxen vägrar ändå hitta datorn. Vad finns det kvar att göra? Har en linksys BEFSR41 router.

  9. #189
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Hårdvara - buffring

    Hej.
    Har lite bekymmer med att streama HD film .mkv fil.
    Tar inte många sekunder för att buffra upp och sedan körs filmen igång.
    När det blir snabba rörelser i filmen så tar de inte lång tid förrän xbox360 buffrar i intervaller. Nätverket är det inget fel på.

    Hårdvara på PC:
    Motherboard) Gigabyte Technology Co., Ltd. P35-DS3R, version
    Intel® Core?2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (4096KB L2 Cache, Socket 775) @ 3104MHz
    2GB, form factor: DIMM (RAM module 2) 2GB, form factor: DIMM
    Radeon X1950 Series (Processor: ATI Radeon Graphics Processor (0x7244)), 256MB, 1280x1024x32, 60Hz, driver version: 7.01.01.747
    Operating system) Microsoft® Windows Vista? Ultimate (SP1), version 6.0.6001

    Inställningar på Tversity:
    When to transcode: Only when needed.
    Decrease the bitrate if it is too high for my network: Disable
    Video resolution: 1280x720
    Image resolution: 1280x1024
    Use DirectShow for Windows Media Encoding: Enable
    Windows Media Video 8
    Optimization: Quality
    Connection Speed and Quality: Wired 100 Mbps - Excellent
    Compression: Minimum
    Decoding speed: Disable

  10. #190
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Jag rekommenderar att köpa TViX istället om man vill köra hd eller blu-ray filer...det finns Popcorn Hours åxå men den kan bli rent för varm för där e ingen fläkt i....

  11. #191
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Många filmer och tv-serier finns som WMV-HD och MP4 att ladda ner. Fungerar perfekt att bara bränna ut och spela upp på 360:n. Så personligen ser jag ingen anledning att köpa ex en TViX M-6500A som kostar det dubbla av 360 Arcade.
    Last edited by razor1394; 2008-04-29 at 00:09.

  12. #192
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är inte ute efter att spela upp WMV filer.
    Jag vill spela upp .mkv via pc => xbox360

    Någon som har samma pc system som jag men som får det att fungera med samma settings som jag har ? Alternativt om ni har andra inställningar som gör att det fungerar ?

    Tacksam för svar

  13. #193
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Många filmer och tv-serier finns som WMV-HD och MP4 att ladda ner. Fungerar perfekt att bara bränna ut och spela upp på 360:n. Så personligen ser jag ingen anledning att köpa ex en TViX M-6500A som kostar det dubbla av 360 Arcade.

    För att slippa ha tusentals skivor så tycker jag att tvixen e ett bättre val. Jag hade mycket filmer ett tag med tröttnade o skaffade tvix istället...den tar även rubbet av format..den e ju istället för att bränna

  14. #194
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    direkt när jag aktiverar delning i WMP11 så funkar det att kolla bilder o musik, så det känns som det är någon inställning i tversity, när jag inte kör WMP11 så funkar inte media connection på xboxen, snälla hjälp mig med detta, för gamla krysslådan klarar ju inte högupplöst format!


    "If you have a personal firewall running or the Windows firewall is running please make sure that the executable MediaServer.exe located under the installation folder of the software (c:\Program Files\TVersity\Media Server by default)"

    detta kirrade biffen för mig iaf, allt funkar nu, sweet
    Last edited by pimmen; 2008-05-14 at 21:37.

  15. #195
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Jag har ett problem som jag måste få hjälp med. Kan spela upp de flesta formaten men jag får bara 2kanalsljud i hemmabioanläggningen. Jag har ställt in i dashboardet att jag kör digitalt ljud 5.1. Vart fixar man detta?? hittar inga inställningar i tvercity. Filmerna är mkv eller h264.

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Jag har ett problem som jag måste få hjälp med. Kan spela upp de flesta formaten men jag får bara 2kanalsljud i hemmabioanläggningen. Jag har ställt in i dashboardet att jag kör digitalt ljud 5.1. Vart fixar man detta?? hittar inga inställningar i tvercity. Filmerna är mkv eller h264.
    kanske dum fråga, men man måste börja någonstans... har du optisk kabel mellan xbox och förstärkaren?

  17. #197
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    har testat allt och får snart mentalt sammanbrott.. vafan mitt xbox hittar ingen dator nånstans och när ja försöker köra mediacenter så failar testet på pc selected.. hittar xboxen i mp11 men inte tvärt om. nån snacka om att skriva in ip i tversity men de går ju fan inte att ändra inställningarna i den flashskiten.. gaaaah hjälp innan nått flyger i väggen

  18. #198
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag har kopplat rakt in i datorn som har 2 nätverkskort kör xp pro SP2. live funkar som de ska men detta media center är ett jävla mysterium..

  19. #199
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kanske dum fråga, men man måste börja någonstans... har du optisk kabel mellan xbox och förstärkaren?
    Ja jag kör med optisk kabel. Förstärkaren står på Dolby digital i dashboarden, men såfort filmen sätts igång så hoppar den över till stereo. så det måste vara ngn inställning i datorn eller?? tvercity?? ac3?? ffdshow??

    Kollat men inte hittat ngt specifikt.

  20. #200
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Är det ingen som har lite tipps hur man kan få ut 5.1ljud i filmerna genom tvercity. De fortmat jag har testat är hd wmp, x264.mkv, xvid men stora vobfiler får jag inte att funka tyvärr.
    Är det ac3 som styr ljudet eller vart kan jag leta i inställningarna ngnstans??

  21. #201
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    till alla som har problem med att xbox360 buffrar i intervaller

    Citat Original inlägg av mathix Visa Inlägg
    Hej.
    Har lite bekymmer med att streama HD film .mkv fil.
    Tar inte många sekunder för att buffra upp och sedan körs filmen igång.
    När det blir snabba rörelser i filmen så tar de inte lång tid förrän xbox360 buffrar i intervaller. Nätverket är det inget fel på.

    Hårdvara på PC:
    Motherboard) Gigabyte Technology Co., Ltd. P35-DS3R, version
    Intel® Core?2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (4096KB L2 Cache, Socket 775) @ 3104MHz
    2GB, form factor: DIMM (RAM module 2) 2GB, form factor: DIMM
    Radeon X1950 Series (Processor: ATI Radeon Graphics Processor (0x7244)), 256MB, 1280x1024x32, 60Hz, driver version: 7.01.01.747
    Operating system) Microsoft® Windows Vista? Ultimate (SP1), version 6.0.6001

    Inställningar på Tversity:
    When to transcode: Only when needed.
    Decrease the bitrate if it is too high for my network: Disable
    Video resolution: 1280x720
    Image resolution: 1280x1024
    Use DirectShow for Windows Media Encoding: Enable
    Windows Media Video 8
    Optimization: Quality
    Connection Speed and Quality: Wired 100 Mbps - Excellent
    Compression: Minimum
    Decoding speed: Disable


    Ändra "Windows Media Video" till 7, gjorde susen för mig

  22. #202
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    nu har jag lite nya problem med tversity igen, när jag ska streama hd klipp på nätet buffrar den typ var femte sekund, vad kan jag göra åt detta? och när jag streamar filmer från datorn är det ingen vidare bild tycker jag, det är flickvännens dator jag sitter på just nu, så vet inte exakt hur snabb den är, men det är en dell xps gen 3, så någorlunda kräm ska det ju vara, kom med tips och idéer. Mvh pimmen

  23. #203
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Bump

  24. #204
    Registrerade
    Sep 2007
    Från
    Sweden, Sthlm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har äntligen fått Xboxen att funka med TVersity tackvare er!
    Men till min besivikenhet så har jag nästan bara img-filer som videofiler och det klarade inte Xboxen att spela upp.
    Finns det någon lösning på att få det att funka? Eller måste man alltid använda Daemontools och mounta img-filen samt dela ut enheten på TVersity och använda .VOB-filerna?

  25. #205
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    kan någon skriva en steg för steg guide hur man får med undertexter... har försökt fippla lite men utan framgång.

  26. #206
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Skapar ingen ny tråd för ni kommer antagligen vägleda mig till den här tråden.

    Har streamat från pc via wlan till 360n med WMP utan några som helst problem tills att dem updaterade dashboard. Bufferttiden har ökat och får ofta Status code: 53-C00DF239"
    "The connection to your computer was lost.
    Make sure your computer is turned on,
    connected to your network, and running
    media sharing software.


    Vad infördes i nya dashboard som fick mitt stream att knasa? Går det att fixa? Är det samma problem med Tversity?

  27. #207
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Zille Visa Inlägg
    Har äntligen fått Xboxen att funka med TVersity tackvare er!
    Men till min besivikenhet så har jag nästan bara img-filer som videofiler och det klarade inte Xboxen att spela upp.
    Finns det någon lösning på att få det att funka? Eller måste man alltid använda Daemontools och mounta img-filen samt dela ut enheten på TVersity och använda .VOB-filerna?
    lite off-topic men jag blev less på tversity som aldrig gjorde som jag ville och investerade i en popcorn hour. BÄSTA pryl jag köpt på länge länge, förutom mitt überfeta 5.1 surround igår(7/1-09)

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    är en popcorn hour verkligen så nödvändig om man har en gammal box med xbmc? ja får den ändå att streama allt utom 720p som laggar, men har inte rätt kablar till de så det spelar ingen roll

  29. #209
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    kan du köra dvd .img filer, o som sagt största anledningen att jag skaffade PCH var ju just HD filmer, det finns inget ljuvligare än matrix i hd med 6.1 och creme de la creme volym i subben :P

  30. #210
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Streamade en hel mkv. film i 720p igår och det funkade kanon. Hade lite problem med buffring först men ändrade lite i inställningarna och då försvann problemen. Tversity gjorde sitt jobb även om jag inte fick igång undertexter. Men jag kommer nog ändå behålla mitt gamla xbox med xbmc då gränssnittet är så grymt mycket bättre. Det bästa med den gamla boxen är att den äter allt! Kan bara hålla tummarna att 360 når till samma höjder en vacker dag.
    Enda som saknas på gamla boxen är funktionen att starta boxen med handkontrollerna, så man slipper den där jobbiga extramotionen att röra sig 3 meter för att starta den, men med 360 får man väl igen det när man måste byta skiva för att byta spel...

    En XBOX dvd-växlare hade varit något!

Sida 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 09:45
  3. Guide: Konvertera DVD till PSP med DVD kvalitet och text (fw 1.50)
    By _zeem_ in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 16:11
  4. Hur kommer jag tillbaks till första menyn?
    By Mathias_Gsi in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 17:57
  5. Din lilla guide till den chippade xboxen"
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •