Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 73

Diskussion: Bränna xbox 1 spel

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Funkar xbox1 spelen även med NME 2.0?, jag har samsung läsare då..
    Måste ja patcha om dem, eller är det bara att bränna på en Dvd skiva.

  2. #32
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Slänger in ett inlägg i denna tråd. För att kolla så att backuperna är felfria och relativt säkra att köra live med använder jag XDVDmullmeter. Finns det något bättre och säkrare alternativ eller är xdvdmullmeter till 100% att lita på?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Slänger in ett inlägg i denna tråd. För att kolla så att backuperna är felfria och relativt säkra att köra live med använder jag XDVDmullmeter. Finns det något bättre och säkrare alternativ eller är xdvdmullmeter till 100% att lita på?
    inget bättre i nuläget. xdvdmulleter uppdateras dock inte längre, ett nytt program ska ersätta det. abgx360 heter det men är inte officiellt släppt än, finns dock en läckt version ute, den har inte alla funktioner som xdvdmulleter men den har säkerhetsdelen.

    det bästa är att ha tillgång till orginalet själv (vilket man ska ha om man gör backup ) och kan rippa stealth och jämföra med backupen eller göra en egen backup.

  4. #34
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hej
    Jag ladder ned Soldier_of_Fortune_Pay_Back-USA-XBOX360-DAGGER men det är ingen iso fil hur bränner jag det då?, bränne iso fixar jag

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hoho Visa Inlägg
    Hej
    Jag ladder ned Soldier_of_Fortune_Pay_Back-USA-XBOX360-DAGGER men det är ingen iso fil hur bränner jag det då?, bränne iso fixar jag
    yes, it is.

    sfpx-dgr.iso
    sfpx-dgr.dvd

    and WRONG THREAD!

  6. #36
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Oki da får jag bare vente til den blir klar så blir det iso da hehe. Trodde det var 1 spel som var kopiert rakt av sedan det var sfpx-dgr filer och inte rar filer mens den ladder ned så lånade denna tråden lite. Köpte nyss 360 så ladder ned så mycke det går så bränneren går och går

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hoho Visa Inlägg
    Oki da får jag bare vente til den blir klar så blir det iso da hehe. Trodde det var 1 spel som var kopiert rakt av sedan det var sfpx-dgr filer och inte rar filer mens den ladder ned så lånade denna tråden lite. Köpte nyss 360 så ladder ned så mycke det går så bränneren går och går
    om du laddar ner Soldier_of_Fortune_Pay_Back-USA-XBOX360-DAGGER så ska det normalt sett vara rar filer i katalogen, skillnaden är att rar-ändelsen börjar på .001 istället för .rar, det är packat med rar bara annan filändelse. när du fått hem det, öppna .001 filen i winrar och packa upp, du får då en .iso och en .dvd.

    om du nyss köpt 360 och är ovan med att bränna spel. glöm inte layerbreak! finns trådar om det. sök.

  8. #38
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Har nu bränt 10 spel utan tenke på layerbreak men det kommer väl snart det oxo så får jag lese mere om det da

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hoho Visa Inlägg
    Har nu bränt 10 spel utan tenke på layerbreak men det kommer väl snart det oxo så får jag lese mere om det da
    har du bränt via .dvd filen med clonecd ska det vara lugnt. bränner du med imgburn så rekommenderar jag att sätta layerbreak under / tools / settings / write / OPTIONS "User Specified": 1913760 (säkerhetsåtgärd)

    bränn inte med annat än clonecd eller imgburn om du inte känner till hur ditt brännarprogram hanterar layerbreak etc! är layerbreak fel fungerar inte dina skivor! själv rekommenderar jag imgburn, det är gratis.
    Last edited by int21; 2008-08-07 at 12:47.

  10. #40
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag kör med pioner, imgburn , verbatim och bränt via dvd filen och alt funka från 1 dvdn. Nu reter jag meg bare på att det går så segt med azureus. Men har inte så brottom da man har lite att spela på nu endå hehe

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hoho Visa Inlägg
    Jag kör med pioner, imgburn , verbatim och bränt via dvd filen och alt funka från 1 dvdn. Nu reter jag meg bare på att det går så segt med azureus. Men har inte så brottom da man har lite att spela på nu endå hehe
    okej, det ser bra ut. jag rekommenderar ändå att du ställer in de inställningarna jag skrev innan.

    inte för att röra till det, men om du ställer in de inställningarna jag skrev, så behöver du inte använda .dvd filen i imgburn utan räcker att öppna själva image filen... bara en överkurs om man vill kalla det. det är dock bra att ställa in det ifall .dvd filen saknar layerbreak.

    är du osäker och inte får med en .dvd fil kan du enkelt göra en manuellt (läs faq) eller med detta program.

  12. #42
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jo da jag stält in dem inställningarna innan jag börja så har bare kört på nu. Har dotdvdcreator-v05.om det behövs. Får takke så mycke för den hjelpen du gir här på forumet.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hoho Visa Inlägg
    Jo da jag stält in dem inställningarna innan jag börja så har bare kört på nu. Har dotdvdcreator-v05.om det behövs. Får takke så mycke för den hjelpen du gir här på forumet.
    det var så lite, så länge folk förstår är det inget besvär.

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    91
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av adzze Visa Inlägg
    Funkar xbox1 spelen även med NME 2.0?, jag har samsung läsare då..
    Måste ja patcha om dem, eller är det bara att bränna på en Dvd skiva.
    Fungerar inte om jag har förstått allt rätt.

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Det finns ingen som har en guide eller så hur man ska göra med allt

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Xboxkling Visa Inlägg
    Det finns ingen som har en guide eller så hur man ska göra med allt
    guide för vad? bränna xbox-spel eller göra dem nme kompatibla?

  17. #47
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    63
    Respekt
    17
    Jag har säkert missat något, men är det överhuvudtaget möjligt att bränna xbox1-spel och spela om man har lite-on-brännare (om man använder dvd+dl)?

    De enda som kan skada vår demokrati är vi själva.

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är klart det är möjligt, men det är billigare att skaffa en gammel box och spela på istället om du ska bränna själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    och tänk på att en gammelxbox kan du lägga in spelen direkt på disken använder min gamla box som media center. haha

  20. #50
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    En konstig sak med DvD decrypter misslyckades hälften av bränningarna även med Verbatim , ändrade till Clone Cd och allt lyckaa även med billiga skivor som Data Write
    vad kan det bero på

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dålig programering i programmet? vi rekomenderar att du kör med IMGBurn som är gratis
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Sorry det var img burn jag menade körde med senaste versionen och nyaste Samsung brännaren 22x

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    körde du Dual Layer skivorna i 22x?!?!?!?!?!?! då är du spritt språngande galen, max för sådana skivor är 12x! och då överbränner man, dom flesta skivorna klarar av 8x som högst... (om man inte överbränner dom lite som jag gör, jag kör i 10x~)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Bränna Xbox spel för mig betyder (Gammelbox spel ) o dessa bränns på -R skivor 4,7Gb o det går aldeles utmärkt att bränna över 16x beroende på skivor o brännare

    360 spel = Nya 360 spel och mig veterligen bränner man sådant i max 8x beroende på medians godkända hastighet o brännare.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bränna Xbox spel för mig betyder (Gammelbox spel ) o dessa bränns på -R skivor 4,7Gb o det går aldeles utmärkt att bränna över 16x beroende på skivor o brännare

    360 spel = Nya 360 spel och mig veterligen bränner man sådant i max 8x beroende på medians godkända hastighet o brännare.
    personligen bränner jag i "auto (MAX)" och det brukar variera mellan 8x och 10.2x
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dålig programering i programmet? vi rekomenderar att du kör med IMGBurn som är gratis
    dvd decrypter är gratis och är gjort av samma person som gjort imgburn.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    dvd decrypter är gratis och är gjort av samma person som gjort imgburn.
    hehe ok, jag visste inte det men men man lär sig alltid något nytt dock rekomenderas IMGBurn iaf ^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hehe ok, jag visste inte det men men man lär sig alltid något nytt dock rekomenderas IMGBurn iaf ^^
    mjo, men det ska gå lika bra i dvd decrypter.. saken är att dvd decrypter inriktades på att kopiera dvd-skivor men det hade även brännar möjligheter. när projektet lades ner så utvecklades imgburn, då inriktat på brännar delen, mer stöd och funktioner. dvd decrypter är rätt välkänt så konstigt du missat det.

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har inte varit mycket för att snacka om sådant förut hållt mig till mer online spel faktiskt och även orginal spel inte brännt/rippat speciellt mycket tidigare... men nu gör jag det o.O

    tror jag har hört talas om det någon gång förut men att det var samma skapare bakom det visste jag garanterat inte
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nej naturligtvis bränner jag i 2.4 det som skivorna är avsedda för

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Spel för Xbox Live Vision Camera
    By balrog in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 18:17
  2. Problem med att bränna Spel
    By jockenyman in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 14:26
  3. bränna xbox spel
    By puppy_145 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 00:00
  4. Bränna Xbox spel
    By nunclearguy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 16:25
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •