Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 73

Diskussion: Bränna xbox 1 spel

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Bränna xbox 1 spel

    Jag har bråttom så jag har inte sökt så noga efter trådar som beskriver detta. Vad behövs för att man ska kunna bränna ett fungerande xbox1 spel till xbox 360?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    antar att du behöver en dvd+r skiva och firmware 5.0+ och imgburn o bränna med

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Kalix
    Inlägg
    123
    Respekt
    20

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    så man behöver inte dual layer och ss? alltså, är det bara att ladda ner en image fil av ett xbox1 spel och bränna ut den på en dvd+r skiva?
    Last edited by sambajonte; 2007-02-02 at 22:53.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    LÄS FAQn!!!!!!!!!!!!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    LÄS FAQn!!!!!!!!!!!!
    Kan jag lägga spelet på hårddisken på något sätt?
    Nej. Spelen måste brännas på DVD+R DL skivor.







    det ska gå med vanliga dvd skivor med..
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du hårddisk, senaste xbox 1 kompatibilitets uppdateringen, samsung dvdläsare och xtreme firmware version 5.2 så kan du köra brända xbox 1 spel på dvd-r skivor.

    Finns en tråd om det.

    xbox 1 spelen måste:

    Vara rätt region för xboxen (PAL om du har en svensk 360)
    Vara 100% original, ingen patchad default.xbe
    Vara med på kompatibilitetslistan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av gbr Visa Inlägg
    Kan jag lägga spelet på hårddisken på något sätt?
    Nej. Spelen måste brännas på DVD+R DL skivor.

    det ska gå med vanliga dvd skivor med..
    De där raderna från FAQ'n handlar om XBox 360 spel.
    Å visst, med senaste firmware måste det inte vara en DL skiva längre. Men jag har då inte sett några releaser ännu som inte kräver en DL-skiva storleksmässigt....

    Men, men - Den här tråden gäller Bränna XBox1 spel.

    Om det står det i FAQ'n:
    Jag har en Samsungdrive i min XBox360 och senaste firmware. Hur funkar det nu med gamla XBox-spel då?
    Först och främst så gäller bakåtkompabiliteten lika dant som med originalspel (se ovan), så ALLA gamla spel kommer inte att fungera.
    Default.xbe får INTE vara patchad på något sätt.
    Om default.xbe redan är patchad använd Xbefix (Startas från DOS-prompten) för att återställa den.
    Det MÅSTE vara ett PAL-spel (om du nu har en PAL-maskin) Troligtvis fungerar även regionsfria spel.
    Kör "manage titles on xbox drive" och sedan "scan titles" från QWIX för att se vilken region spelen har.

    Om det är ett spel som redan ligger på din XBox1:s hårddisk så får du först ftp:a över default.xbe till din dator. Återställ den med Xbefix. Ftp:a tillbaka den till XBoxen. Kör igång QWIX (se till att du har senaste versionen), leta rätt på spelet och ta "Create ISO". Du får nu en ISO-fil på din hårddisk
    Bränn ISOn på en vanlig single-layer DVD med Nero.
    Om du redan har en ISO på din hårddisk som du är osäker på den är patchad eller ej så kan du använda qwix isofunktioner för att plocka ur default.xbe ur isofilen. Sedan kan du testa default.xbe filen med xbefix.exe.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej..undrar var man kan ladda ner Xbefix?
    Har sökt i evigheter efter det utan att hitta det!!

    Undrar också om det är en specifik default.xbe till varje spel?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den ligger på XBINS FTP, läs gamla XBOX faq "hur hittar man bios och program" för info om hur man ansluter till den

    /XBOX/PC Based Applications/xbe-xip-xbx tools/XbeFix/
    Attached Files Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen att hitta det!

    nu behöver jag hjälp och hur jag ska använda det också....

    Har öppnat en DOS-ruta och gått till den mapp jag har xbefix...men sen då?

    Vad ska jag skriva för att köra programet på min *.xbe fil?

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    meningslöst skitsak samma

    ot: vad kostar ett svart 360 skal och ett svart wii skal? hansi
    Last edited by Marquardt; 2007-05-28 at 00:46.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    när jag försöker att köra xbe.fix via kör>cmd får jag sånt meddelande, kan någon förklara hur jag använder xbefix via dosprompten är det inte via kör man fixar det.

    C:\WINDOWS|► default.xbe
    XbeFix v1.0 - xorloser 2006
    Xbe C:\WINDOWS\DEFAULT.XBE is already valid


    tackar för hjälpen, det är nog min ålder som ställer till det. Kan någon hjälpa mig med det.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Jag har bränt ett XBox 1-spel, men när jag kör det får jag en felkod.

    "This original XBox game has encountered a problem and can't continue. For more info, go to www.xbox.com/support."

    X: 2689 B: 1884.0"
    Man ser XBox-loggan, svart, sen ser man den igen... sen kommer gråa rutan upp. Spelet är Halo 2, det är default.xbe fil, spelet ska vara regionsfritt...

    Jag har fått för mig att den kanske försöker ladda hem kompabilitetspatch för spelet.

    Men jag har varit på Live förut, borde inte 360:n automatiskt laddat hem de patcharna tidigare? Eller laddar de bara hem individuella patcher för just det specifika XBox 1-spelet när man stoppar in det?

    Jag har googlat på felkoden, men hittar inget förutom någon annan som ställde samma fråga, men ingen kunde svaret. Någon som vet vad felet är?
    Last edited by Hypnosos; 2007-06-02 at 21:21.

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Måste man fortfarande ha en hårddisk till xboxet för att lira xbox 1 spel? eller går det att lira utan hårddisk med nyaste ixtreme?

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad tror du xbox1 spelen skulle tycka om det helt plötsligt inte finns någon hårddisk? Alla xbox1 har hårddisk, och alla spelen förutsätter att den faktiskt finns där...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    jahopp, har aldrig ägt ett xbox 1 så.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Det fungerar alltså med singel layer DVD+R och/eller DVD-R skivor? Jag har ixtreme 1.2C och en Samsung läsare.

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    ja
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tror INTE det fungerar med single layer skivor med iXtreme 1.2C, däremot fungerar det med Xtreme 5.vaddetnuvardensenastehadeförnummer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Har problem med San andreas på DVD9. Please help.

    Har en Hitachi med iXtreme 1.2 och antog att det bara var att dra ner den färdiga "releasen" (GTA_SAN_ANDREAS_PAL_XBOXDVD9_STEALTHY_&_TESTED_SI CC) från bt xbox sky. Brände ut den och när jag sätter in skivan kommer Xbox1 loggan upp och spelet går igång dock när jag trycker på START som den ber mig att göra så kommer disc read error fram. Jag kontrollerade innan att allt stämde med XboxDVDmulleter och allt var ikryssat för iXtreme kompabilitet. Enda jag har glömt att göra var att köra imgbpatch på ison eftersom jag kör Linux men det brukar inte spela någon roll.

    edit:

    Har även installerat uppdateringen från Xbox live.

    edit:

    Har postat i en annan tråd nu så detta kan ignoreras. Tror det är problem med layerbreak.
    Last edited by razor1394; 2007-09-13 at 18:44.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Måste Xbox-spelen vara stealth, dmi, och video patchade eller räcker det om man har default.xbe för att de ska fungera?

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Är det för iXtreme så måste de vara iXtreme kompatibla (PFI, DMI, SS).

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Nu har jag ett par Xbox 1 iso på hdn som jag vill bränna ut till DL-skivor och göra iXtreme 1.2 kompatibla. Frågan är bara hur jag ska göra... Är det ens möjligt om man inte har tänkt på det från början (personen som rippade spelet)? Spelen är PAL och de har orginal, opatchade default.xbe filer. Vad är första steget jag ska göra?

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Enlund!
    Är du forumsansvarig?
    eller leker du bara forumspolis här mot alla som inte har läst/förstått DIN faq? Jag har sett att du kommenterar alla med utrycket "LÄS FAQn!!!!!!!!!!!"

    Lite roligt är det endå att du förklarar senare i tråden för trådskaparen och dessutom citerar din egen FAQ efter tillrättavisningen

    Men din FAQ är bra, så ta inte illa upp.

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nej jag är vanlig användare som vem som helst.
    Hansi är ansvarig.

    Det är inte min FAQ. Men jag har bidragit till FAQ-tråden rätt mycket. De flesta frågor och svar finns samlade i inlägg #3 som jag har skapat.

    Hänger du här på forumet ett tag så kommer du också be folk läsa FAQ'n.
    Alla nybörjare ställer i princip samma frågor. Det är inte speciellt kul att svara på dem om och om och om igen. Då är det mycket roligare att be dem läsa FAQ'n där deras n00b-fråga finns besvarad sedan länge.

    Vad du vill med ditt inlägg har jag ingen aning om och jag skiter faktiskt i det.
    Bidra med något istället om du nu är så grym.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Va?
    "Vad du vill med ditt inlägg har jag ingen aning om och jag skiter faktiskt i det.
    Bidra med något istället om du nu är så grym"

    hmm, lite stött kanske, men jag ber om ursäkt då.
    Känns det bättre?

    Jag antydde bara på dina 100+ inlägg med lite taskig inställning, inget annat.
    men men

    ha det

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Inte ett dugg stött. Men det är jävligt enkelt att klaga.
    Gör nåt konstruktivt istället.

    Du kanske skulle läsa de övriga 1500 inläggen jag gjort där jag hjälpt folk å inte bara de 100 där jag tröttnat på att samma fråga kommer igen och igen och igen....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Men jag sa ju det, faqn är bra.
    jag har inte läst alla dina inlägg, men en del har jag hunnit med.
    De flesta är mycket bra.
    Ja, jag har varit medlem i detta forum i 3dagar, det är lite svårt att komma med någonting, när man söker själv efter lite råd o tips.
    Jag kommer själv att bidra med lite av mina 10års erfarenheter med konsollchippning, moddning och bränning.

    Ok, nu lämnar vi detta och uppför oss i forumet.

    Tack o hej

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Enlund!
    Är du forumsansvarig?
    eller leker du bara forumspolis här mot alla som inte har läst/förstått DIN faq? Jag har sett att du kommenterar alla med utrycket "LÄS FAQn!!!!!!!!!!!"

    Lite roligt är det endå att du förklarar senare i tråden för trådskaparen och dessutom citerar din egen FAQ efter tillrättavisningen

    Men din FAQ är bra, så ta inte illa upp.
    var god läs faq! eller LÄS FAQn!!! spelar ingen större roll.. klistrade trådar finns av en anledning.. och jag förstår enlunds frustation ibland. det är .dvd filer hit och dit.. visst.. det kommer nya "okunniga" medlemmar.. men en del försöker inte ens.. så man bemöts svarar man.. får du frågan hur gör jag layerbreak och imgburn.. så blir det läs faq.. hade personen sökt hade den tex fått massvis med träffar..

    att man ibland svarar vissa person på "sök eller läs faq frågor" kan nog helt enkelt bero på att man är hjälpsam.. ibland har man inte humöret till det..

    men jag förstår din poäng..

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Spel för Xbox Live Vision Camera
    By balrog in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-11-06, 18:17
  2. Problem med att bränna Spel
    By jockenyman in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 14:26
  3. bränna xbox spel
    By puppy_145 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 00:00
  4. Bränna Xbox spel
    By nunclearguy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 16:25
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •