Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: HJÄLP!!! Vita streck och spelet fryser

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19

    HJÄLP!!! Vita streck och spelet fryser

    Satt och lirade lite fifa07 när plötsligt spelet hänger sig och det blir massa små vita streck över skärmen. Startar om spelet men det hänger sig 2 ggr till. Testar ett annat spel och blir samma sak. Spelet hänger sig med massa vita streck. Nån idé??? Samsung dvd, hard hårddisk och är flashad med 4,2 tror jag.



    Försökte köra en maintanance på mid hd. Prövade igen och nu blev det massa lila över hela skärmen och det började tjuta. Fan håller jag på få ring of deaths?
    Last edited by mickys; 2007-02-06 at 18:12.

  2. #2
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Fick samma problem för ca 2 månader sedan, så jag började misstänka överhettning.
    Jag öppnade boxen och tog bort kylelementen från Cpu´n samt Gpu´n och upptäckte att skyddsfolien för kylpastan på gpu´n var kvar
    Så jag tog bort folien och applicerade ny fräsh Arctic Silver, sedan så gick den som den skulle igen utan frysningar.
    Men för ca 2 veckor sedan så började den hänga sig igen och igår så blev det "Ring of Death".
    Förmodligen så hade Gpu´n fått sig en smäll pga tidigare upprepade överhettningar och gav tillslut upp.
    Man har läst om tidigare fall med boxar som har haft skyddsfolien kvar, men man kunde ju inte drömma om att man hade en själv
    Last edited by Jimbo666; 2007-02-07 at 12:16.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Samma problem som jag hade och min är nu på lagning hos Microsoft, som tiotusentals andra. Läser man på forumet på xbox.com så ser man att det är extremt vanligt. Jag hade haft min i ett halvår vilket verkar vara genomsnittlig hållbarhet för Xbox 360. Jag vågar nästan garantera att vilken dag som helst har du "Rign of death"

    Jag har känslan av att vi kommer att höra talas om "Ring of death" oftare och oftare framöver...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    tänker inte slå vad med dig....fick ring of death idag... :-(

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Man får väl en ny av Microsoft istället för att de lagar den? Jag har för mig att de sagt så.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hejsan_ Visa Inlägg
    Man får väl en ny av Microsoft istället för att de lagar den? Jag har för mig att de sagt så.
    Jo det kan vara så men, man kan oxå få en annan repig begagnad som ska vara lagad. Det skulle jag aldrig accceptera, eller så får man en ny. Men du får vänta upp till tre veckor på att de ska göra någonting i alla fall.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    om man får en begagnad som är fixad och man inte vill acceptera det...vad gör man? Ringer ms o klagar och får vänta en evighet till?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Nej du pratar med butiken som du köpt boxen av. Har man köpt en Xbox i en butik i sverige har man ingenting med Microsoft att göra. Butiken är helt och hållet ansvariga för produkten dom har sålt till dig.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Wargen023 Visa Inlägg
    Nej du pratar med butiken som du köpt boxen av. Har man köpt en Xbox i en butik i sverige har man ingenting med Microsoft att göra. Butiken är helt och hållet ansvariga för produkten dom har sålt till dig.
    Har problem med boxen som jag köpt begagnad, bara för att den tidigare ägaren hade registrerat min box så påstår M$ att jag inte har garanti som ägare nummer 2. Så jag har snackat med affären dit jag har ett kvitto som säger tvärtemot dig Wargen023 att det är 100% M$ som tar emot alla supportärenden. Inte återförsäljaren!?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Microsoft tror som vanligt att dom står över nationella lagar eftersom dom är ett amerikanskt företag.

    Gå till konsumentverkets hemsida.

    Skriv ut lite sidor

    "Om du begär att säljaren ska avhjälpa felet, är han skyldig att göra det, såvida inte hans kostnader för reparation eller byte är oskäligt stora i förhållande till felets betydelse för dig."

    Har du kvitto kvar så gå till affären som sålde 360:n och kräv att få din xbox reparerad, gå inte med på att bli hänvisad till microsoft, det är säljaren som har ansvaret. Säg att du avstår från att kräva skadestånd om dom hanterar din reklamation omgående. Prata med butiksansvarig. Anteckna namn, tidpunkt, information om reskostnader (bussbiljett/åkta mil i bilen). Skriv en anmälan till allmänna reklamationsnämnden om dom vägrar byta din 360.


    http://www.konsumentratt.konsumentve...gArticleId=133

    Reparation, byte eller pengarna tillbaka?
    I första hand ska felet avhjälpas. Antingen ska varan repareras eller bytas ut mot en ny. Det är i första hand säljaren som bestämmer vad som ska göras, beroende på vad det är för fel och vad varan kostar.


    Inom skälig tid
    Oavsett om felet repareras eller varan ersätts med en ny, ska åtgärden ske "inom skälig tid" från det att du reklamerade. Åtgärden måste självklart avhjälpa felet. Om felet finns kvar efter två reparationsförsök, har du som regel rätt att vägra gå med på fler försök.

    Utan kostnad
    Säljaren ska reparera eller byta varan utan kostnad för dig. Detta ska ske "inom skälig tid efter att du reklamerat". Om du begär att säljaren ska avhjälpa felet, är han skyldig att göra det, såvida inte hans kostnader för reparation eller byte är oskäligt stora i förhållande till felets betydelse för dig.

    Om säljaren inte lyckas avhjälpa felet, om han vägrar eller det av någon anledning inte är lämpligt att reparera eller lämna en ersättningsvara, kan du begära prisavdrag, ersättning för att reparera varan på annat håll, eller häva köpet. Prisavdraget ska vara proportionerligt mot felet, det vill säga motsvara en tänkt värdeminskning eller framtida reparationskostnad.

    Häva köpet
    Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.

    För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.

    Skadestånd
    Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans. Rätten till skadestånd har du oavsett om köpet hävs eller om felet har blivit åtgärdat av säljaren. Skadeståndsgrundande kostnader kan vara
    utlägg, som resor och transporter för att få felet avhjälpt,
    inkomstförluster, exempelvis på grund av att du måste ta ledigt från arbetet för att vänta på en reparatör och därmed fått avdrag på lönen,
    prisskillnad, det vill säga om du efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara,
    andra förluster, som exempelvis en biljett till en bilfärja som du inte kunnat utnyttja för att det blivit fel på din bil.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    Min blev total fryst, var antagligen överhettnings problemet. SKickade i väg den. Fick tillbaka den igår. Fick en annan 360 iaf, den här var det brytmärken(jag som var så jävla noga med att vara försiktig med min så jag skulle slippa brytmärken, så skickar ms en med märken på....)o en annan hitachi drive i. Flashade den igår direkt, har spelat ungefär 2 timmar på den sammanlagt och den har låst sig två gånger redan. Inge lampor som blinkar rött utan den bara låser sig så man måste starta om........kul.....kul.....kul......man blir så trött Blir snart källaren för den dryga grejen.....

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tråkigt Trevor.
    Vad jag undrar är reglerna för reklamation?
    Den här är köpt (enligt kvittot från den tidigare ägaren) 20051215, vad gäller med antal år reklamationsrätt, visst är det 3år nuförtiden? Hittade någon information om att den ändrades i mitten av 2005 från 2år till 3år. Men är det återförsäljaren som i bästa fall bara ska byta ut min eller måste han krångla mot M$ ???

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Återförsäljaren har väl c:a 4 veckor på sig att få den reparerad/utbytt åt dig.

    Han har TVÅ sådana försök på sig

    Sedan kan du kräva pengarna tillbaka.

    Jag tvivlar starkt på att han kan kräva att DU skall krångla med microsoft supporten, jag ser GÄRNA att någon drar ett sådant ärende till allmänna reklamationsnämnden så att man kan få en klar rekommendation därifrån.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    dem verkar ju inte har lyckats med min, ska man göra då? ringa tillbaka ms o be dem hämta den igen??

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    fy fan vilket jobb....bävar över vilken skit ms skickar tillbaka istället för min fina välskötta. UPS ska komma och hämta min vilken minut som helst!

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har svårt att tänka mig att man som kund måste acceptera att få tillbaka en 360 i sämre skick än den man reklamerade.

    Någon dag skall jag köpa några xbox privat så att jag själv kan köra lite hårda puckar med ARN. Fast förmodligen räcker det med min blotta närvaro i butiken så byter dom direkt utan tjafs. Tipsa gärna om någon stockholmsbutik som har riktigt dålig kundservice som jag kan prova med :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    hehe go Hanso go Hansi!!! Sätt dit de hårt!

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hehe det vore grymt, själv är jag inne på min tredje xbox360 på under en månad, dom två första gick sönder inom en vecka (inköpt på onoff & ej chippade) Den tredje som jag chippade hos er har fungerat klockrent.

    (citat)
    Fast förmodligen räcker det med min blotta närvaro i butiken så byter dom direkt utan tjafs.
    (/citat)

    Kan ni inte ha det som nån försäljning på er sida, Slipp väntetid och MS-support, anlita Hansi att byta er trasiga x360 pris 600:-

Liknande diskussioner

  1. Hur streamar jag mellan 360 och pc:n
    By Baloo123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 16:32
  2. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 21:59
  3. Xbox har fått spade, hjälp
    By Razorblade in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 22:30
  4. Launching och meny efter varann o spelet startas ej
    By bettyboop74 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 10:34
  5. BehÖver Klarhet Och HjÄlp SnÄlla
    By mufs in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-07, 12:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •