Sida 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Visar resultat 271 till 287 av 287

Diskussion: Hur bränner man ISO filer tråden

  1. #271
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Jonny100 Visa Inlägg
    Tjena jag skriver fel innan R istället med W. vanlig film jag har ingen problem att bränna. men men Wii nitendo spel jag är inte lyckas.

    Kan ni förklara närmare, jag har provat olika sätt men wii chippa kan inte läsa spel. jag är mycket tacksam och gärna bjuder en glass när det är så varmt. vi hörs.
    Kod:
    1. Du bränner på Verbatim DVD-R skivor och för att rosta ut ett spel i 
    .iso format öppnar du IMG burn 
    
    2. väljer Burn iso to disc, laddar den .iso fil du vill lägga på skiva och
    stoppar i en tom skiva i läsaren.
    
    3. vänta tills den hittas o klickar på Bränn 
    
    4. Bockar i (Eject when ready ) så skjuter den ut släden när den 
    är klar. inte svårare än så.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #272
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jonny100 Visa Inlägg
    Tjena jag skriver fel innan R istället med W. vanlig film jag har ingen problem att bränna. men men Wii nitendo spel jag är inte lyckas.

    Kan ni förklara närmare, jag har provat olika sätt men wii chippa kan inte läsa spel. jag är mycket tacksam och gärna bjuder en glass när det är så varmt. vi hörs.
    som Pendragon skriver, du bränner på DVD-R skivor med IMGBurn, bara att öppna .iso filen med IMGBurn så fixar den allt åt dig...

    det du behöver tänka på är att 4.x systemmjukvaran är inte längre regionsfri (beroende på hur du uppdaterat) annars är det ändå bra om du kör på PAL releaser när du kör på en chippad wii (risk att bricka om du uppdaterar med spel från andra regioner)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #273
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej,

    har några frågor,

    Jag har chippat mitt wii hos er för ett par år sedan, laddat ner och bränt spel som fungerade utmärkt.

    Men nu när jag försöker så fungerar det så pass att dom kommer upp på wii menyn men när man startar spelet så blir det bara en svart skärm, hela wii låser sig och man man måste stänga av på knappen. Jag har Ver. 3.2E, bränner med Imgburn och använder mig av brickblocker.

    Någon som vet vad jag gör för fel?

    Sista frågan är om jag kan updatera firmware utan att förstöra Wii konsolen?

    tack för hälpen

    /håkan

  4. #274
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Om du tänker fortsätta att spela spel från DVD/skiva så kan du uppdatera till 4.3 online.
    * Du kommer då inte kunna spela "out of region" spel, alltså bara PAL spel
    * Det kommer bli mycket svårare att softmodda enheten (lägga spel på hårddisk och köra HBC)

    Om du spelar mycket "out of region" spel så ska du inte uppgradera eller bara uppgradera till 4.1 från något spel som har det, typ NSMB

    Att det blir svart skärm beror på att det saknas IOS filer eller att IOS filer behöver uppdateras.
    Du kan ligga kvar på 3.2E och köra ALLA spel som finns det är bara att uppdatera alla IOS filer manuellt.

    Jag har inte läst eller hört något om att inte chippen ska klara 4.3
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  5. #275
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jaha, men hur uppdaterar jag IOS manuellt?


    Vågar man ladda ner spel som NSMB och uppdater från spelet?


    mvh
    håkan

  6. #276
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Så länge du litar på källan så är det ok att uppdatera ditt Wii med DVD

    Ladda ner Dop-Mii_v12_CB2_BB1.zip
    Packa upp och kopiera till ditt SD kort
    ladda kortet i Wii och starta
    kör BannerBomb hacket (Klicka på setting, data managment, channels och sista SD)
    kör boot.dol så startas Dop-Mii
    Nu kan du installera IOS filer
    Se till att INTE installera några STUB filer, installera inte över IOS30 eller IOS36
    Ta INTE bort några IOS filer

    om du vill så kan du börja med att köra en system test och posta resultatet här.
    Last edited by riger; 2010-07-23 at 22:13.
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  7. #277
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Vilka program funkar?

    Jag har suttit o läst men inte hittat vad jag söker.

    Hur ska man kopiera ett bränt spel bäst? Jag har provat flera olika program, men mitt Wii kan inte identifiera skivan?

    Det är inga problem att spela spelen, men jag har lånat dom så jag skulle göra en egen kopia. Vad ska man använda? JAg har provat bl.a att göra en .iso med ImgBurn och sen bränt det på TDK DVD-R. Det programmet och dom skivorna ska väl funka?

    Jag är inte så värst bra på sånt här, så gärna "enkla" svar!

  8. #278
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Byt TDK till Verbatim så ska det nog gå bra ska du se, alternativt kan det vara så att du har en dålig brännare (eller en bra brännare som inte mår så bra) men det e så man gör på 360 iaf, och det fungerar bra...

    TDK är ett gammalt skit märke (sorry men det e sant) Verbatim står för kvalité
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #279
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ja, jag har inga som helst betänkligheter vad gäller märken på skivorna men det fanns bara TDK när jag skulle handla. Får väl testa med nåt annat bättre. Många har snackat om Trax också så det borde väl kunna funka. Vad gäller brännaren så är det nog inte marknadens bästa som sitter i min maskin, men den har klarat allt annat jag har bränt iaf.

  10. #280
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Traxdata är inte direkt ett bra märke heller, det fungerar men är inte bra...

    Det märke vi rekomenderar är Verbatim... dom brännarna vi rekomenderar är Pioneer eller Samsung brännare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #281
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Traxdata var bra en gång i tiden. Sedan hände något och kvaliteten blev berg-och-dalbana, lustigt nog samtidigt som Clas Olsson fick in dom i sortimentet...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #282
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Har ett Wii chippat med Wiikey1 (senaste updaten) och så har jag 4.3E på mitt Wii.

    Laddade ner Donkey_Kong_Country_Returns_PAL_Wii-DRYB och brände ut det. Men jag får "the disc could not be read" när jag försöker starta spelet.

    Är det något jag missat i bränningsprocessen eller liknande?

    ps. undrar också om det finns någon version av NSMB som fungerar på mitt Wii med min aktuella update?

  13. #283
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    22
    Det här är visserligen en gammal tråd, men jag ville bara säga att jag softmoddade barnens Wii inatt och brände FIFA 12 på en DVD+R.
    Spelet går inte att starta i Wii-ikonen man brukar starta spel med (Den högst upp till vänster), men det funkar utmärkt om jag startar via USB CFG (Men måste då så klart ha en USB HDD inkoplad).
    Det funkar också att starta via Gamma-någonting, i Homebrew-kanalen.

  14. #284
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    236
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av CompuTerror Visa Inlägg
    Det här är visserligen en gammal tråd, men jag ville bara säga att jag softmoddade barnens Wii inatt och brände FIFA 12 på en DVD+R.
    Spelet går inte att starta i Wii-ikonen man brukar starta spel med (Den högst upp till vänster), men det funkar utmärkt om jag startar via USB CFG (Men måste då så klart ha en USB HDD inkoplad).
    Det funkar också att starta via Gamma-någonting, i Homebrew-kanalen.
    Ja, Disc Channel (ofta längst upp till vänster) kan du INTE använda om du vill spela brända DVD på en softmoddad Wii.
    Du MÅSTE använda en USB Loader eller NeoGamma (eller liknande)
    Du kan ju installera en Forwarder Channel till NeoGamma och USB Loadern för lättare och snabbare access
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

  15. #285
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hur gör man .WIA fil till .ISO fil

  16. #286
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bombat Visa Inlägg
    Hur gör man .WIA fil till .ISO fil
    http://gbatemp.net/topic/333532-wia-to-iso/ här länkar dom till http://wit.wiimm.de/ som innehåller tools för ändamålet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #287
    Registrerade
    Sep 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Tack för hjälpen


Sida 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910

Liknande diskussioner

  1. Officiella "Hur får man igång nerladdade spel" tråden (Security Sector, Image filer)
    By Hansi in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 1504
    Senaste inlägg: 2014-11-05, 14:27
  2. Hur för man över ????
    By Sonic77a in forum Emulatorer
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-13, 22:11
  3. hur skickar man spel med total comader
    By carnock in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 23:55
  4. Snälla jag är ny hur bränner man!!!!
    By Hamsi in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 13:15
  5. Hur bränner man
    By Eeroz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 08:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •