Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: klistermärket?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    klistermärket?

    undrar vad det är för klistermärke ni pratar om. tydligen så verkar det fungera när man vill skcika tillbaka den på garantin, kan någon förklara vad fasen det är för klistermärke? :P

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Det är ett klistermärke som sitter bakom faceplaten på xboxet, om man tar isär det så går klistermärket sönder och på så sett kan microsoft se om du har öppnat det.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jasså? hur kan man se till att dem inte märker det?

    hur kan jag behålla klistermärket? eller måste jag köpa ett?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Fast det är lätt att öppna dom utan att förstöra det. Bara värma mycket med en hårtork och sen öppna försiktigt.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Är det där något ni kommer ha i lager föralltid?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi kan ju alltid fixa fler iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi kan ju alltid fixa fler iaf :-)
    låter perfekt, ifall xboxen skulle paja så vet man att man har garanti i 2år iaf
    vilket jag egentligen inte har:P

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Så det funkar allstå att värma med en hårtork?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    154
    Respekt
    21
    måste jag skicka tillbaka min igen(väntar på den)så måste jag använda hårtork, blir en dyr historia o köpa ett nytt klistermärke varje gång
    Inget som Psxcare har nog emot iofs kan jag förstå :P

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
    Så det funkar allstå att värma med en hårtork?
    Jag gjorde det iaf, funkade super, går inte att se att märket varit borttaget.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Om man lyckas att ta av klistermärket, vart skall jag placera det för att sedan kunna avlägsna det utan några komplikationer? Bakplåtspapper, är det en bra idé ? Eller ska man sätt fast det på pappret som XBOX-klistermärket sitter på i boxen, klistermärket man fick med i boxen när man köpte den?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    vafan, värmde med hårtork när jag drog loss den lossnade ju lite silvergrejs. den gick ju inte söänder men det där silvriga verkade lossna.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja märket i sig går ju aldrig sönder om man inte är riktigt elak mot det, men det är det där silvriga som man vill ha kvar så mycket som möjligt av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Hansi, på vad förvarar du dina klistermärken?
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har ju egna garantisigill som kommer på rulle från tryckaren. Antingen tar vi lite från en sådan rulle, eller från det som blir över från postförskottsetiketterna vid packbordet. Har du inga klistermärken hemma, bara att offra ett klistermärke så har du ju "pappret" från baksidan att använda. Plasten man drar av ett stort plåster borde ju också gå bra. Eller insidan av omslagspappret till en snickers...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    ...eller om du har en ask gamla disketter så har du ju säkert ett ark med labels med där...osv...kan ju inte vara så svårt att hitta NÅGOT
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Tackar, undrade just om man kunde återanvändas klistermärkespapper (långt ord det där) i mitt förra inlägg lite längre upp. =)
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jo, men allt det silvriga lossnade inte, jag värmde med hårtork. lossnade iaf lite grann på ena sidan, på andra sidan lossnade det lite silver, klisermärket är helt dock

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    PiGGELiN, köp en värmepistol istället Så kan du smälta bort klistermärket
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Värm längre med hårtorken och försök dra isär xboxen istället. Det brukar fungera för mig iaf.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    inget man behöver tänka på när man inte har problem, skulle problem uppstå så behövs det inte så mycke hjärnkapacitet för att beställa från psxcare heller =) menar, inte värt att skicka tillbaka en xbox för lagning även om det bnara är lite silver borta. Gratis är gott, att få tillbaka xboxen trasig och behöva köpa en ny är mindre gott.

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    re

    Sätter ni tillbaka era klistermärken igen det är ju ett helvete att lägga dom i ngn ask eller dyl skiten fastnar ju

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är ju bara att offra något klistermärke du har liggande och använda "plastpappret" det satt på till ditt microsoftmärke.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Hansi, Har du aldrig sönder något klistermärke tillräckligt för att det ska synas att den har varit öppnad?

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det händer, men det är sällan. Då skall det sitta riktigt dåligt till, t.ex. över två skarvar istället för bara en skarv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Om lite silver blir kvar på boxen och du sätter tillbaka klistermärket på samma ställe kan väl det inte märkas när du skickar in den? Hur kan de veta att det inte var de som gjorde det på servicestället?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hur sa vi att man gjorde nu igen? dra upp klisterlappen lite o sen köra med en hårtork under o lyfta sakta? eller?

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2006
    Från
    swerige
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    Hansi. Om driven går sönder, och man har flashat den hos er. kan man inte få en ny klisterlapp om man kommer me kvitto å allt?

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    hur sa vi att man gjorde nu igen? dra upp klisterlappen lite o sen köra med en hårtork under o lyfta sakta? eller?
    Ja precis

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. 3 red lights "general hardware failure"... ngra förslag?
    By tropicano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 23:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •