Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 87

Diskussion: Beställa Wii från Amazon.de

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18

    Beställa Wii från Amazon.de

    Jag har sett att man kan beställa Wii från Amazon.de. Leveransen tar ca 4 dagar och priset är otroligt billigt (om man ser till nuvarande svenska priser), jag räknade ut att ett Wii basenhet + extra kontroll och Wii Play endast blev 2 720: - (+ frakt).
    Nu är det så att jag tänker köpa ett Wii men är väldigt orolig över att beställa från amazon.de

    Är det någon som handlat från tyska amazon? Vad är skillnaden?
    och det viktigaste av allt, kommer jag att kunna chippa mitt Wii från tyskland med t.ex. CycloWiz/Wiinja? Samt hur är garantin och vad är det för region?...

    kort och gott, vad är skillnaderna och kommer jag kunna chippa den?

    För isåfall beställer jag en imorgon redan

    MVH
    Eq.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    19
    Hejsan. Kolla in www.minhembio.com, de har tips om butiker. Betyg och allt sådant.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Det var ju endast i sverige. Inte alls vad jag sökte.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Det var ju endast i sverige. Inte alls vad jag sökte.
    De har ett forum för Wii. Kolla i "boknings/beställnings"-tråden eller vad den nu heter. Många där som beställt från just amazon.de. De har säkert tips/erfarenheter att dela med sig av.

    http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=100

    Vet inte hur policyn är här, får man länka till andra forum? Om inte så får någon redigera detta inlägg

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Vad har du att vara rädd för? Amazon är ett respekterat företag, bara att beställa

    Tack för tipset också för övrigt, bestäldre precis Nintendo Wii, Wii Play, Zelda samt en extra nunchuck.

    Vad det gäller garanti så är den precis lika bra som i sverige (i stort sett identisk). Lite krångligare att skicka för lagning bara (men om man nu tänker chippa den, vad spelar det för roll?).

    Enda skillnaden på svensk och tysk konsoll är lådan (står på tyska) samt manualen (ingen svensk manual). Annars är en PAL konsoll en PAL konsoll. Sen om den kan moddas i nuläget är ju inte säkert, hörde att de nyaste konsollerna inre fungerar med dagens modchip, men det gäller ju sverige också...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Ska nog också beställa precis det du gjorde. Om man nu skulle vilja ha en svensk manual går det nog att köpa det separat på någon sida.

    Men det är det här med chippningen som jag vill kunna veta.

    Sen kan det väl inte vara så att menyerna i kontrollens egna gränssnitt är på tyska? fick för mig att det kanske var på detta vis, någon sorts variant på dubbning . Hoppas inte iaf.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag vet att språket på Wii som är köpt i tyskland är Engelska. Sen om det finns tyska också (och svenska?) har jag ingen aning om, men engelska är helt säkert.

    Det som jag blev lite skraj över just nu var språket i spelen. Då framförallt Zelda. Ska nog kolla upp det lite innan det blir skickat. Hade varit lite trist att lira zelda på tyska...

  8. #8
    Har läst på ett annat forum om folk som köpt därifrån. Det har tagit ca 4 dagar att få det, och den enda skillnaden är att manualen till sports är på tyska. Annars är allt samma.
    Chippning vet jag inte hundra procent, men jag är rätt så övertygad om att det fungerar precis likadant. En konsol från tyskland är ju fortfarande en PAL konsol, så det ska inte vara några problem.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Jag räknade ut att ett Wii basenhet + extra kontroll och Wii Play endast blev 2 720: - (+ frakt).
    Snarare 2950:- iom att Euron ligger på 9,2 nu.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jag har en konsol från tyskland och språket i den är på engelska.
    Manualen är också på bl.a engelska, det enda som är endast på tyska är manualen till wii sports.

    Vad gäller chippning, så går den lika bra att chippa som en svensk enhet.
    Konsolen kommer troligtvis att ha D2B chipset och till detta finns i nuläget inget chip, men det kommer nog vilken dag som helst. Väntar själv på det.

    Så nog vågar du beställa

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alla chiptillverkare har uppdaterat sina chip för d2b, så vi lär ha dom för leverans innan du fått hem din wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Tack för alla svar. Jobbigt att man måste vänta en hel vecka på lönen bara.
    Men då beställer jag direkt och sen blir det till att chippa!

    tack igen.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har beställt en från amazon idag, kan rapportera hur det gick när jag fått den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Jag köpte en från ebay idag, 2300 kr, oöppnad från italien, med frakt gick det på 2690 kr! så nu ska jag bara beställa ett chip! Suttit i ett par dagar och bjudit på flera konsoler, och imorse vann jag äntligen en! Märkt att konsoler från Usa är jäkligt billiga, men ville inte köpa därifrån, då man kan råka ut för tullavgifter. Från Tyskland är det också billigt, och det är många som säljer. Kontroller och tillbehör är också billigt på ebay!

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag har en från amazon.de den har dms chip i... beställde den i början av feb

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    ngn som bekräfta att de man bestället från tyskland, /amazon.de fungerar de att chippa?, det är pal maskiner? osv. när kommer de nya chippen till dig Hansi?. väntar på din bekräftelse

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ja, det kommer att gå att chippa. Om det går att chippa med de gamla chippen eller inte är omöjligt att säga, men det är precis samma sak i sverige. Det är INGEN som helst skillnad på konsollerna i tyskland och de i sverige.

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Så det finns altså inte svenskt språk på den svenska wiin?

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Finns ej svenskt språk i dom svenska wii:arna.

  20. #20
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Vafan, nu är det 4-6 veckors väntetid på Wii från Amazon.de

    Typiskt att man inte hann beställa.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag ber om ursäkt för att jag köpte alla deras wii :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    72
    Respekt
    19
    cdon har fått in en liten sändning för er som är intresserade. Kommer säkerligen att gå åt närsom, så det är först till kvarn

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Haha skönt Hansi :P

    Fick du göra en beställning per wii? För jag försökte beställa 2 st sammtidigt men det gick inte.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    vart får man tag på sitt Wii nu då?

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Man väntar en dag så kommer det hem två st till :P

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Jag beställde också från amazon.de, tog precis en vecka (5 arbetsdagar).

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Jag beställde också från amazon.de, tog precis en vecka (5 arbetsdagar).
    när beställde du? var det 4-6 veckors leveranstid då eller?

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    när beställde du? var det 4-6 veckors leveranstid då eller?
    Beställde tors 15:e feb. Då fanns de i lager "Verfügbarkeit: Auf Lager"

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag ber ÅTERIGEN om ursäkt för att jag tömde amazon.de lagret :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ps, jag har gott om WII på lager, lägg era beställningar nu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 17:54
  2. Kan man byta dvdläsare från Samsung till Hitachi?
    By xboxbagarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:22
  3. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 00:33
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Ta bortfläkten från XBOX
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •