Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: vilket ska man köpa?

  1. #1

    vilket ska man köpa?

    vad är mäst värt att köpa ett xbox 360 premium som är flashad,chippad eller ett helt orginalt?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    en flashad premium såklart!
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    ok.. men de bästa borde väll vara att vänta tills de finns flashad premium med hdmi lr har jag fel?

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    en flashad premium såklart!
    Killen menar nog om det är mest prisvärt att antingen:

    1) Köpa Premium i butik + få den flashad hos PSXCARE

    eller

    2) Köpa Premium XTREME hos PSXCARE och därmed få flashningen inkluderad

    Jag har själv ställt mig denna fråga, jag kom fram till att det var billigare att köpa Premium i butik ( Sök på webbsidan: www. prisjakt .nu ) för att sedan lämna in den till PSXCARE. Vidare kom jag på att det var Premium HDMI som gällde, om inte Elite som har den tystare BenQ läsaren jämfört med Premium HDMI som har antingen Hitachi eller BenQ. Då är det säkrast att köra på Elite kanske, jag vet inte. Det är ju schysst med en tyst BenQ. Men det blir ju att vänta på firmware då. Jag ska ändå vänta på GTA IV, Mafia II och Alan Wake så..

    Självklart ska man köpa en 360 som har HDMI-port om man köper en 360 idag.
    Last edited by VoRa; 2007-09-30 at 23:41.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Fördelen med att köpa den färdigflashad hos Psxcare är att du får garanti på både box och flashning på samma ställe.
    Mycket smidigt och lätt värt de där extra hundralapparna som skiljer.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Fördelen med att köpa den färdigflashad hos Psxcare är att du får garanti på både box och flashning på samma ställe.
    Mycket smidigt och lätt värt de där extra hundralapparna som skiljer.
    Där har du kanske en poäng. Men i vilka sammanhang skulle detta vara fördelaktig menar du? (Jag orkar inte tänka så här sent :P)

    För övrigt finns inga HDMI-enheter inne hos PSXCARE i dagsläget. Men innan årets slut så kommer väl en BenQ firmware gissar jag.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tänkte beställa mig en box också. Trodde mig ha uppfattat att den nya hdmi premiom var den som hade 65nm falcon chipset, och därmed var tystare. Är Elite tystare ändå?

    Någon som har erfarenhet av bägge?

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
    Där har du kanske en poäng. Men i vilka sammanhang skulle detta vara fördelaktig menar du? (Jag orkar inte tänka så här sent :P)

    För övrigt finns inga HDMI-enheter inne hos PSXCARE i dagsläget. Men innan årets slut så kommer väl en BenQ firmware gissar jag.
    Ett exempel är t.ex. om du köpt en Flashad Premium med Samsungdrive som det blir nåt strul med. Då vet du att Psxcare löser problemet åt dig så att du får tillbaka en fungerande flashad 360 med samsungdrive.
    Har du köpt din 360 själv nån annan stans så för du själv skicka in den på reparation hos Microsoft och får tillbaka nån helt annan box med nån helt annan drive i.... är du med?
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av bratland Visa Inlägg
    Tänkte beställa mig en box också. Trodde mig ha uppfattat att den nya hdmi premiom var den som hade 65nm falcon chipset, och därmed var tystare. Är Elite tystare ändå?

    Någon som har erfarenhet av bägge?
    Jag läst just en tråd där en kille skrev att han hade en Premium HDMI och i hans satt det en Hitachi. Medans hans vän hade en Elite och den hade en BenQ vilken var betydligt tystare.

    Notis: I Premium HDMI finns har även BenQ läsare påträffats. Men om man vill vara säker på att få en tyst BenQ bör man köpa Elite tror jag. Så gör nog jag, så väntar jag på BenQ firmware.

    Svar till Enlund:

    Jovisst, jag förstår principen!
    Hoppas dom inte har elaka priser på HDMI / Elite sen framåt årets slut bara, då en BenQ firmware har kommit menar jag.

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. vilket bios ska man ha i ett muppet x chip?
    By jåå in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 15:05
  3. Köpa begagnad Wii, vilket chip?
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:32
  4. PSP - Vad behöver man till..vad är bäst att köpa?
    By kofikalonji in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:16
  5. Vilket chip ska man ha till en PS2?
    By the_turbonow in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 16:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •