Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 45

Diskussion: Hjälp med Sladdar

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    Hjälp med Sladdar

    Hejsan, Har en liten fråga. Är så här att jag har båda ett 360 och ett nintendo wii, Problemet är att jag har så båda använder component rgb, (röd,grön,blå osv ;S) men har ju bara så det räcker till att ha i ett i taget. Vad ska jag skaffa för att kunna ha båda i samtidigt. Har en samsung lcd tv med troligen de flesta utagen, båda dvi å pc osv. Vill ju köra båda i högupplöst 480p på wii t och 720 eller 1080 på 360. Är det en sån här jag ska ha ---> VGA-kabel med Optisk digitalutgång till 360 eller finns det ngt bättre alternativ för max prestanda. Tackar

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har samma problem fast ändå inte.
    Har bara en optisk ljud-ingång i mitt surround-system och jag vill koppla in både min mediacenter och xbox 360. Hur ska jag göra för att slippa byta kabel hela tiden?

    Det finns en koaxial-ingång och analoga 3,5 mm ingångar för surround. Finns det någon enkel konverterare som fungerar bra?
    Last edited by Rikard Samuelss; 2007-03-05 at 11:24.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har en "XCM multi component v2" kabel hemma för 250:- + 85:- frakt som har kontakter + omkopplare för ps2-ps3/wii/xbox360. Lägger upp den i webshoppen under dagen.
    Last edited by Hansi; 2007-03-05 at 15:55. Anledning: Ändrade priset...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Okejj Hansi, kommer den under xbox 360 eller. länka gärna eller ngt när den är uppe

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Perfekt. synd jag köpte den dära komponent kabeln till wii,t för 449 spänn. men en sån får det bli om ett par dar. :=)

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Däää Vaaaa Doooort! 150:- tar jag för wii komponentkablarna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Kör en riktig förstärkare och använd bild växeln i den så slipper du det problemet
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Rikard Samuelss Visa Inlägg
    Det finns en koaxial-ingång och analoga 3,5 mm ingångar för surround. Finns det någon enkel konverterare som fungerar bra?
    Du kan göra som jag gjort, jag kör 360 på optisk ingång, vanliga xbox:n har modifierat med en RCA kontakt o lött lite så får du så att den skickar ut digital signal via koaxial RCA.

    Kolla denna guide, den beskriver steg för steg vad du behöver göra, fungerar klockrent.
    http://www.x-scene.com/articles/digital-output.php

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Du kan göra som jag gjort, jag kör 360 på optisk ingång, vanliga xbox:n har modifierat med en RCA kontakt o lött lite så får du så att den skickar ut digital signal via koaxial RCA.

    Kolla denna guide, den beskriver steg för steg vad du behöver göra, fungerar klockrent.
    http://www.x-scene.com/articles/digital-output.php
    Har ju ingen vanlig Xbox tyvärr så det hjälper mig inte, men tack ändån. Vet att det finns konverterardosor som konverterar toslink till koaxial rca. Kanske får satsa på en sådan helt enkelt.

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Rikard Samuelss Visa Inlägg
    Har ju ingen vanlig Xbox tyvärr så det hjälper mig inte, men tack ändån. Vet att det finns konverterardosor som konverterar toslink till koaxial rca. Kanske får satsa på en sådan helt enkelt.

    Jag har en sådan av lite billigare sort köpt på en nät/lagershop vi alla känner till. Det fungerar men tyvärr blir det en hel del missljud och störningar, så man ska nog satsa på en lite dyrare variant.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Respekt
    23

    Question Fråga !

    Lånar tråden !

    1. Vad är det för skillnad ( förrutom att optisk är bättre, på vad ? ) på optisk och RCA ljudkabel ?

    2. Jag har en xbox 360 och ett wii, är det rekomenderat att jag köper ett XCM multi component v2 och sedan optisk ljudkabel från 360 till förstärkaren ? Vad ska jag använda till mitt wii för ljudkabel ?

    Tack på förhand
    / Baffe

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Koax är bättre än optisk säger dom som påstår att dom hör skillnad.

    Köp multi-component om du inte har någon bättre lösning för att switcha component.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Respekt
    23

    Question

    Koax och optiskt är väl båda digitala medans RCA är analog så vad är det för skillnad på koax/optiskt och RCA ?? Kan man köra surround på dem båda ?

    Har wii optisk utgång för ljudet ?

    Vad finns det för andra lösningar som är bättre ? ( att varje enhet har en egen intill förstärkaren och tv är ju bättre förstås)

    Har bara en komponent ingång till plasman.

    Tack på förhand
    / Baffe

  15. #15
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Med tanke på att man kan köra progressive scan i vissa ps2 spel. God of war 2 och Shadow of the collossus så undrar jag om detta: XCM v2 Komponentkabel Multi WII+360+PS (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=542&xSec=28) som ni säljer här på psxcare är kabeln för mig? Jag har alldeles för få utgångar på min hdtv och detta är en pina då man vill ha hd på alla konsoller utan att byta sladd så fort man vill spela spel på sina andra konsoller. Om detta är en praktisk lösning beställer jag en sådan omgående.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, du är nog den typen av kund som den här kabeln är avsedd för :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Bra Hansi, då blev du just några kronor rikare!

  18. #18
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Tack för den snabba leveransen Hansi. Nu har jag äntligen kopplat in sladden. Det funkar utmärkt att köra HD på 360, men på ps2 får jag varken bild eller ljud. Hur kan det komma sig? Har ju kopplat rätt och kopplat om till ps2/ps3 på switchen när jag vill spela ps2, men likt förbannat blir det blue screen.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har inte ställt om i menyerna på ps2:an, leta efter component video output och ändra från RGB till yb/pb/rb eller vad det heter...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du har inte ställt om i menyerna på ps2:an, leta efter component video output och ändra från RGB till yb/pb/rb eller vad det heter...
    Precis som du sa konsollguden! Nu är jag så nöjd så. Tack än en gång!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Jag har ett liknande dilemma, men jag skulle vilja ha komponentkablar för xbox/ps2/GC, speciellt till gc. Bilden blir så jekla risig med medföljande kompositkabel. wii och 360 kör jag redan komponent på då jag har gott om ingångar på recievern.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Komponentkabel till GC är inte lätt att hitta, och hittar du en så skall du vara glad om du får ge mindre än 1200:- för den... Prova en RGB kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    fan va surt då, men blir bilden så mkt bättre med rgb? och vart hittar ajg en sån isåfall? har ni?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har :-)

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=102

    Samma kabel till N64 och kuben.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Men blir bilden betydligt bättre av denna kabel då? det jag stör mig på med kabeln som följer med att små texter med starka färger liksom flimmrar, sen ser den ju även allmänt dassig ut förövrigt, men som sagt gör den någon större skillnad? gör den det köper jag den direkt
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    RGB ger 10ggr bättre bild än composite. Hur du upplever förbättringen beror på hur dyrt "kamfilter" du har i din tv :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Nu har jag en hitachi tx300 projektor och med composit blir bilden rent ut sagt bedrövlig. sen vilket filter det sitter i bildkanonen har jag ingen aning om
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Composite + projektor = disaster :-)

    Du skall använda:

    S-video - ger BRA bild

    RGB - ger ännu bättre bild

    Component/VGA - Ger superb bild, speciellt om konsollen har stöd för 480P osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    s-video har ajg inte provat, men ajg har ingen scart ingång på projektorn så det sket sig ju med rgp, däremot har jag s-video,compnent och vga men det finns ju som sagt inte till gc,ps2,xbox
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Komponent finns ju, eller gc och ps2 kan jag inte svara för... men jag kör min gamla XBox på projje via komponent.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. hjälp med val av flashkort/adapter
    By Emiru in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 08:34
  2. Ingen video i en 1.4/1.5 med X2.6(4983.06)... hjälp!
    By syko in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 09:59
  3. Behöver hjälp med DVD Bränning
    By Danilak in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 10:47
  4. HJÄLP med NTSC spel!
    By Tobbee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-21, 17:53
  5. Hjälp med X-bit Chip igen
    By Vallås Locos in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-28, 16:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •