Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Snabba WiiKey frågor

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Cool Snabba WiiKey frågor

    Fick precis min wii ifrån psxcare nychippad och fin!

    1. Finns det någon manual eller något till wiikey? För att köra i stealthmode osv.

    2. Det snackas om en wiikey support cd som finns, var kan man få tag på den (ison alltså =))?

    /RavedoG

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    tackar =)

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Någon som vet hur man får chippet att gå i stealth mode? Lyckas inte hitta info om det någonstans

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    193
    Respekt
    18
    Varför ska du ha den i stealth mode!?!?! Om det har med Wiiconnect24 att göra så förstår jag ingenting! Ingen har någonsin blivit blockad och Nintendo tänker inte göra ett skit åt det som det ser ut nu! Annars får du väl löda dit extra kablen som går ut så du kan stänga av chippet!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Vad jag har uppfattat det som så ligger alltid chipet i stealthläge. Är det inte så?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av merlo Visa Inlägg
    Vad jag har uppfattat det som så ligger alltid chipet i stealthläge. Är det inte så?
    Stämmer! Det går igång när skivan bootar och sedan stänger det av sig.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ah, tackar för svaret!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Har skickat in min maskin nu för att få den chippad!
    Hur gör jag när maskinen kommer tillbaka, är det bara att stoppa in ett brännt spel och börja spela?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Förhoppningsvis är det så, d v s om du har rätt skivsort och en brännare som är ok.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hallå!
    Har en liten fråga angående Wiikeys Setup disc images, vilken fil skall jag ladda ner? Det finns ju flera stycken!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PAL om du har en svensksåld wii
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hur bränner man ner det då??? ändra rar filen till img lr????
    sedan när man ska uppdatera wii ska man stänga av internet då?????

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av guchi Visa Inlägg
    Hur bränner man ner det då??? ändra rar filen till img lr????
    sedan när man ska uppdatera wii ska man stänga av internet då?????
    Öppna .rar-filen med Winrar och packa upp .ISO-filen ur RAR-filen.
    Bränn sedan ISO-filen med tex Nero. Du skall INTE bränna själva filen utan du skall välja att öppna den i nero.

    Du behöver inte stänga av internet.

    Ladda ner Svensk Winrar:
    http://www.rarlab.com/rar/wrar37b6sw.exe

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    liksom det finns inga iso-fil när jag öppnar rar-filen utan apps, bootdisc, dvddump bootabledisc_JAP.bat, bootabledisc_PAL.bat, bootabledisc_US.bat
    men jag ändrade rar namnet till iso och blev till en iso fil så kan jag bränna ut den nu???
    och nu håller de på att snacka om 2.1E uppdates och 2.2E uppdates och jag undra vad det är för uppdates???

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av guchi Visa Inlägg
    liksom det finns inga iso-fil när jag öppnar rar-filen utan apps, bootdisc, dvddump bootabledisc_JAP.bat, bootabledisc_PAL.bat, bootabledisc_US.bat
    men jag ändrade rar namnet till iso och blev till en iso fil så kan jag bränna ut den nu???
    och nu håller de på att snacka om 2.1E uppdates och 2.2E uppdates och jag undra vad det är för uppdates???
    Packa upp rar-filen på något smart ställe.
    Kör bootabledisc_pal.bat så skapar den din .iso.

    Uppdateringarna alla pratar om är de som nintendo har släppt.
    Du måste koppla upp din Wii för att uppgradera den.

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej, vad är det för dvd skiva man ska bräna på, typ storlek och så för jag kan inte bräna ner THE.LEGEND.OF.ZELDA.TWILIGHT.PRINCESS.WII.PAL-PI den säger att skan är för liten. jag kör med Platium 4,7gb och det gör inte vad är det för fel? skriv gärna en länk där man kan köpa skivor. (A)
    Last edited by alolex; 2007-05-11 at 22:47.

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av alolex Visa Inlägg
    Hej, vad är det för dvd skiva man ska bräna på, typ storlek och så för jag kan inte bräna ner THE.LEGEND.OF.ZELDA.TWILIGHT.PRINCESS.WII.PAL-PI den säger att skan är för liten. jag kör med Platium 4,7gb och det gör inte vad är det för fel? skriv gärna en länk där man kan köpa skivor. (A)
    Det funkar med vanliga DVD-skivor men du måste köra unscrambler på filen först

  19. #19
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okej. men måste man kanske göra något spec på wii:t så att det fungerar eller? jag e lite noob
    Last edited by alolex; 2007-05-12 at 09:43.

  20. #20
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av alolex Visa Inlägg
    okej. men måste man kanske göra något spec på wii:t så att det fungerar eller? jag e lite noob
    En ".wii"-fil måste "dekrypteras" innan den kan brännas på en DVD-R-skiva.
    Till det kan man använda programmet "unscrambler" av Victor Muñoz, om man inte känner för att skriva ett eget.
    Här är lite information från källan: http://www.ingenieria-inversa.cl/.

  21. #21
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    tack men nu har jag ett nytt problem. jag har lyckats med .wii filen. men nu har jag laddat ner: Red_Steel_USA_Wii-PARADOX och då är det en .iso fil och den har jag då bränt ner, men det fungerar inte att köra den på wii:t vad är det för fel?

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av alolex Visa Inlägg
    tack men nu har jag ett nytt problem. jag har lyckats med .wii filen. men nu har jag laddat ner: Red_Steel_USA_Wii-PARADOX och då är det en .iso fil och den har jag då bränt ner, men det fungerar inte att köra den på wii:t vad är det för fel?
    Du brände väl inte filen som den var? Alltså, en fil som ligger på skivan om du kollar den i utforskaren? Du har väl ÖPPNAT filen i tex. Nero?

  23. #23
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    asså jag här bränt den med nero burning rom, burn image som man brukar bränna .iso filer + att jag har bränt den i rätt hastighet =/ asså vad är det för fel då? snälla hjälp!
    Last edited by alolex; 2007-05-14 at 15:26.

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Sverige
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    en snabb fråga funkar det att ladda ner småspel? vill säga online shop spelen funkar dom efter chippning? har några i min wii och vill ju gäran att dom ska funka efter en chippning med. antar att jag får spara dom på ett minneskort innan jag skickar in den.

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom påverkas inte alls.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    som hansi säger, en chippning påverkar inte VC spel. jag hade själv tankat några spel innan jag själv försökte mig på att chippa min Wii, men jag insåg rätt snabbt att jag hade tagit mig vatten över huvudet. så jag lämnade personligen in enheten snarast möjligt i butiken och kunde åka hem med den igen någon halvtimme senare. den funkar precis som förut, bortsett från att den klarar av backups nu förstås!

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av alolex Visa Inlägg
    asså jag här bränt den med nero burning rom, burn image som man brukar bränna .iso filer + att jag har bränt den i rätt hastighet =/ asså vad är det för fel då? snälla hjälp!
    Vad är rätt hastighet om jag får fråga????

    Enligt mig är det 12-16x för det är det jag bränner i och allt jag bränt funkar perfekt...

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Wiikey

    Jag har presic köpt ett wii med wiikey i.
    Och vill nu försöka bränna ut spel som jag har laddat ner på skiva. Jag har packat ihop det och fått det till ISO-fil. Men det går inte att bränna ut det på skiva. Den säger att filen är "Invalig or Unsupported image file fomat"

    Någon som har någe tips eller lust att hjälpa mig ?

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    googla imgburn och använd det brännarprogrammet istället, det fungerar klockrent. ditt nuvarande brännarprogram stödjer inte Wii iso's.

Liknande diskussioner

  1. Köpa R4, frågor
    By Haren in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 23:04
  2. Lite frågor till Hansi ang wiikey chippning
    By Estima in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-22, 19:02
  3. tre snabba frågor..
    By pemani in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 22:13
  4. Diverse snabba frågor.
    By Snolfuur in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-18, 20:23
  5. Snabba frågor!
    By jeppeman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 21:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •