Sida 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Visar resultat 361 till 390 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #361
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av WiiDude Visa Inlägg
    Tjena, nu har ju Metroid Prime 3 kommit i USA och jag är jätte sugen på spelet. Jag har hört att om man uppdaterar sitt chipp så ska man kunna spela amerikanska(NTSC) spel på sin Wii. Finns det någon här inne som kan svara på om de tär sant eller inte?
    Jag brukar inte svara på sådana här frågor, men jag känner mig snäll idag.

    www.wiikey.cn

  2. #362
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    SUPER PAPER MARIO finns nu till PAL för den som är intresserad.
    Nu slipper ni köra Wii Brick Blocker och alla andra program

  3. #363
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Martin Pegler Visa Inlägg
    SUPER PAPER MARIO finns nu till PAL för den som är intresserad.
    Nu slipper ni köra Wii Brick Blocker och alla andra program
    Fegisversionen

  4. #364
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    för att inte få sin wii brickad ska man vara på det säkra att man han har uppdaterat wiins frimeware genom en internetuppkoppling eller att man uppdaterar från en skiva som man är säker på är PAL? är detta det enda som man bör tänka på eller?

  5. #365
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    nej egentligen inte...
    Högsta PAL firmwaren får du genom att uppdatera genom uppkopplingen/nätet...
    Eller genom PAl spel. Spelen har updates, men inte alltid den senaste dock!

    Det man ska tänka på är att ÄVEN om du har nyaste updaten så kommer alltid den amerikanska vara "nyare" även om det är samma firmware. Eftersom deras firmware alltid slutar med U (3.1U) och Europa med e (3.1E) (samt asiatiska är 3.1J)

    Eftersom de andra är av större "vikt" så kommer dom att vara större och den kommer att köra den updaten på din konsoll...

    Även om du har 3.1E så kommer en 3.1J att försöka installera sig lika så kommer 3.1U alltid att försöka installera sig på både pal 3.1E och 3.1J....
    eftersom U kommer efter både J och E i alfabetet..

    Jaja ni förstår säkert.

    I grund och botten BRICKBLOCKA alla icke PAL spel...
    Last edited by Bjerlk; 2007-11-08 at 21:18.

  6. #366
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Fått det Brickat eller delar av Wii:et

    Har fått mitt Wii förstört eller heter det brickat? Aja i alla fall så hände det när mitt wii skulle uppdatera sista gången. Jag hade kört SPM och då uppdatera den från pal version till NTSC detta gick bra men sedan när den skulle uppdatera tillbaka till PAL:s nyaste version uppkom två stycken weatherchannel och två coonect 24(nyhetskanalen). Weatherchannel går det bra att gå in på men den andra säger till att jag måste uppdatera. Det går heller inte att gå in på inställningar i wii:et då kommer det fram en skyllt där det står att man måste besöka Opera (något som jag inte kan göra från wii:et i alla fall.)

    Det verkar som att wii:et inte kände av NTSC uppdateringen och la in allting två gånger i stället. Finns det något vis att reseta hela maskinen utan att gå in i Opera eller kanske finns någon annan lösning? Fundera även hur man går in i Opera, aja haj

    MVH Johan Edin
    Last edited by Jedin; 2007-11-10 at 11:54.

  7. #367
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Mölndal
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    bytt wii

    Hej, min Wii hamnade ju i något konstigt uppdateringsläge där det inte gick att boota några spel alls, den utgick ifrån att det fanns en uppdatering som skulle göras innan spelet startade vare sig den var internetkopplad eller inte.

    Därefter försökte den uppdatera och efter en sekund berättade den att uppdateringen misslyckades. Man kunde bara välja OK för att starta om konsollen och därefter var det samma läge igen. Med eller utan chip var ingen skillnad. Till slut åkte jag iväg för att återställa konsollen i originalskick för att lämna in den. Jag åkte till bergsala med dem, de konstaterade snabbt att den varit chippad och att det inte var garanti. Jag fick en ny, fungerande konsoll istället och fick betala 800 plus moms.

    Ska inte chippa den nya.

    /mee

  8. #368
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hur är det att köra Wii Fit ?
    Japan köpt på chippad Wii? blir väl samma probl. eller.. ,

  9. #369
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    En fråga,jag har D2Ckey klarar jag mig om jag kör WiiBrickBlocker på Ntsc spel?
    eller räcker det med uppdatera chipet?
    vill inte förstöra min sons ny köpta wii

  10. #370
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det har INGET att göra med vilket chip du har i din WII.

    Kör brickblocker på alla NTSC (usa/japan) spel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #371
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Chippade mitt Wii igår. Funkat bra hittils men när jag stoppade i spelet Metroid Prime Corruption så vill Wii göra en system update. Har inte vågat klicka på ja. Både maskin och spel är PAL. Kan jag klicka på ja och ändå vara säker på att inte bli brickad?

    Har en relativt ny (inköpt i november) Wii och D2ckey installerat.
    Last edited by Lucky Strike; 2008-01-16 at 03:06.

  12. #372
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Äh det var lugnt. Provade och köra uppdateringen och inget hände.

  13. #373
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    40
    Respekt
    17
    Lyucky Strike - Nope, det händer oftast aldrig att man kan bricka sitt Wii med PAL-uppdateringar. Eller det finns risken att den kan brickas om ett PAL-spel läckt ut på nätet rätt mycket tidigare än när det egentligen ska släppas.

    Men då ska det funka med Brickblocker.

  14. #374
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    WiiDude:

    Tackar!


    Vet inte om det är rätt tråd nu; men nästa problem jag stött på är att spelen går igång alldeles utmärkt men efter ca 10-15 minuters spelande så kan de bara stoppa och texten "cannot read disc" visas. Hänt på 3 olika spel nu. Har använt verbatim -R och bränt på låg hastighet. Kan det vara chippet som inte sitter som det ska? När jag hämtade maskinen sa han att han haft lite problem men att han fixat det. Verkar ju otroligt att det skulle vara spelen det är fel på eftersom det som sagt hänt med 3 separata spel.

  15. #375
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Lucky Strike Visa Inlägg
    Chippade mitt Wii igår. Funkat bra hittils men när jag stoppade i spelet Metroid Prime Corruption så vill Wii göra en system update. Har inte vågat klicka på ja. Både maskin och spel är PAL. Kan jag klicka på ja och ändå vara säker på att inte bli brickad?

    Har en relativt ny (inköpt i november) Wii och D2ckey installerat.
    Uppdatera INTE genom spelet! Även om det är PAL så rekommenderar jag att du uppdaterar genom Wii menyerna. Det säkra före det osäkra.

    Se även till att innan du bränner nästa spel, köra WiiBrickblocker 1.3 som tar bort uppdaten på ISO-filen.

  16. #376
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Så, låt mig se om jag nu förstått detta korrekt:

    Om du har en chippad PAL maskin (spelar ingen roll vilket chip det är) så är det tänkt att man ska kunna lira PAL-spel utan att riskera något?
    Skulle man däremot lira ett NTSC-spel så riskerar man att uppdateringar och skit gör att konsollen blir oanvändbar.
    För att kunna köra NTSC-spel behöver man därför brick-blocker, som går att ladda ner från många olika ställen! Denna brick-blocker minskar risken att konsollen brickas. (eller tar den bort den helt, kanske?)

    Några frågor på detta då:
    1) vilket är det bästa chippet som finns ute just nu?
    2) är det säkrast att alltid köra brick-blocker, även på PAL-spel?
    3) hur gör man om man inte har någon uppkoppling till Wii:t? och därför inte kan uppdatera saker via nätet. (om man vill undvika problemet med att konsollen brickas av att uppdateringar görs via spel-skivorna)


    Tack på förhand för svaren!

  17. #377
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Wiikey, CycloWiz, Wiinja Deluxe och eventuellt Wiid om du har en "äldre" wii, D2CKEY och Argon om du har serienummer högre än LEH-1353....

    2: Finns ingen anledning att ta bort updaten från PAL, men kör du updates via internet så kommer spelen fungera ändå

    3: Då kör man så nya PAL spel man kan hitta för att hålla konsollen uppdaterad...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #378
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    har nu läst lite om D2CKey och Argon..

    Står att Argon "är bättre för att det går att uppdatera". Har även fått fram nånting om att Argon ska vara lättare att löda fast.

    Men det står även att Argon har fler problem än vad D2Ckey har...

    vilket av de två bör man välja? (med tanke på att jag köpte mitt wii nytt för 3 veckor sedan antar jag att jag har serienummer högre än LEH-1353)

  19. #379
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    De riktiga problem som Argon hade är lösta i firmware 1.3, det som är kvar är gamecubekompatibiliteten som man börjat jobba på från och med firmware 1.4. Kan bara bli bättre och bättre.

    D2CKEY kommer knappast gå att uppdatera på något enkelt sätt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #380
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hur fungerar Argon 1.1 isf då?

    för killen som skulle chippa mitt Wii hade ännu ingen programerare (skulle komma till veckan, så ska väl uppgradera då).. Vill bara veta vad för sorts problem jag kan stöta på fram till dess? (eller levereras Argon med 1.3, kanske?)

  21. #381
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    så.. har nu bränt ut några PAL-spel, och kör dom..

    Jag TROR att jag fick ett Argon-chip (någon som vet hur man kollar det?).. Och spelen fungerar till en början, men så mitt i kommer det upp "unable to read disc" och att man ska läsa mer i manualen.

    har detta att göra med Chippet? Eller har det att göra med bränningen? För jag menar, det fungerar ju till en början, och sedan kommer detta. Och det är på alla spel jag brännt ut! Har brännt ut tre stycken hittills.

    erm.. Har brännt ut på en nec-brännare (ND-1000A), och använder mig av Traxdata DVD+R skivor (kan inte ändra booktype, så har inte gjort det), och bränner på 2 gångers hastighet.

    snälla.. hjälp!

  22. #382
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låter som ett icke uppdaterat argon :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #383
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    oj , denna tråd känns sååå lång att läsa igenom för att få svar, så med risk att få på moppo så frågar jag :

    Har chippat med wiikey (hos er). brännt ut Super Mario Galaxy PAL, och när jag nu stoppar i det o ska spela med lillen så visas :

    "Initierar System Update"

    ... och jag vågar då inte klicka "Ja" utan avbryter....

    Vad ska jag göra ?

  24. #384
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ge fan i att avbryta om du har en svensk/europeisk wii. Har du en japansk/amerikansk wii så...leta fram spelet i en utgåva avsedd för dessa konsoller...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #385
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    ok fint.

    antar till 100 proc att den är europeisk iom att den är inköpt på Siba. Då säger jag "Ja" på updaten och spelar SMG ikväll (efter melodifestivalen )

    tack för snabb support (som vanligt)

  26. #386
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    är det nån här på forumet som har testat att spela Dairantou Smash Brothers X (Smash Bros Brawl, japanska versionen) med Wiikey på en svensk Wii? och isf, hur funkade det? nått speciellt man måste göra innan för att få det att funka?
    Last edited by Animega; 2008-02-18 at 10:40.

  27. #387
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Smash Brothers X diskuteras i egna trådar i forumet, kolla runt lite.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #388
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    men vaddå???

    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Det verkar funka för de flesta. En del stöter dock på stora problem fortfarande men det är klart fler som det funkar fint för.


    hur kan det funka för vissa? kör de inte brickblocker får de väl en taskig ntsc-update som dödar maskinen, eller?
    alltså vad jag har förstått så dödar alla ntsc/jap-updates din pal-konsoll hur som helst om du uppdaterar med dem...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  29. #389
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av peoe Visa Inlägg
    Hej, min Wii hamnade ju i något konstigt uppdateringsläge där det inte gick att boota några spel alls, den utgick ifrån att det fanns en uppdatering som skulle göras innan spelet startade vare sig den var internetkopplad eller inte.

    Därefter försökte den uppdatera och efter en sekund berättade den att uppdateringen misslyckades. Man kunde bara välja OK för att starta om konsollen och därefter var det samma läge igen. Med eller utan chip var ingen skillnad. Till slut åkte jag iväg för att återställa konsollen i originalskick för att lämna in den. Jag åkte till bergsala med dem, de konstaterade snabbt att den varit chippad och att det inte var garanti. Jag fick en ny, fungerande konsoll istället och fick betala 800 plus moms.

    Ska inte chippa den nya.

    /mee
    men varför ska man bricka sin maskin alls för?
    och hur kunde bergsala "bevisa" att den varit chippad,
    kladdade du ner alla löd-punkterna eller?
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  30. #390
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ÄR ny på forumet och hoppas at jag är i rätt tråd.

    Hur vet jag att ett spel jag laddat hem är PAL? Det står att det är det men det kan ju vem som helst ändra på. Testat ISO filen i brickblocker, och där sår det att oxxå att det är PAL. Kan jag lita till 100% att det är ett PAL spel då?

    /Håkan

Sida 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •