Sida 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #181
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Tack, nu ska här brännas.

  2. #182
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    equality: det är helt lugnt att köra paper mario om du har firmware 2.1x eller senare (x = E för europeiska wiis, J för japanska wiis). har du en amerikansk (U) så spelar det ingen roll alls. det här med RegionFrii och att göra om spelet till PAL behöver du med största sannolikhet inte bry dig om, det är bara något du behöver trixa med ifall ditt chip inte har stöd för region override. uppdateringen kommer alltså ändå ligga kvar oberoende om du har patchat om regionen eller inte.

    nevva: uppdateringen tar så pass kort tid eftersom spelet bara kollar ifall du har en tillräckligt ny version av BIOS:en och den aldrig uppdateras. när mätarn sen mot slutet börjar gå saktare så skrivs däremot lite information till din wii som gör att uppdateringen bara körs en gång och aldrig mer när det väl är genomfört.
    Okej, jag hoppas att du har rätt. Hade varit lite surt om det skulle bli något om några månader när spelet kommer till PAL liksom. :/

  3. #183
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pompedompe Visa Inlägg
    Testade precis att slänga in Paper Mario i mitt Wii som är köpt från Tyskland och har 2.1E. Spelet startade galant och allt kändes bra, dock funkar inte mina kontroller längre, verkar inte som om de får någon kontakt med wiiet=(
    Vad göra?
    Du får testa att "installera" dom på nytt mot konsolen.

    !. Öppna den lilla luckan på konsolens framsida, strax under dvd-springan. Där sitter en röd knapp.

    2. Öppna batteriluckan på fjärrkontrollen, där sitter också en röd knapp.

    3. Först trycker du in den röda knappen på konsolen (och håll den intryckt) och därefter trycker du på den röda knappen på fjärrkontrollen.

    4. Släpp bägge knapparna. Vänta tills fjärrkontrollen slutat bloinka och sen ska det vara klart.

    Står förmdligen lite bättre förklarat i användarmanualen

  4. #184
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Ajaj, trodde jag tog bort meddelandet=(
    Testade givetvis de sakerna som du skrev dock funka det ej och jag hann bli lite nojjig=)
    Fick starta om wiiet ett par gånger sen funka det.
    Last edited by pompedompe; 2007-04-29 at 15:41.
    Flashad 360+
    Projektor Panasonic PTAE-900=
    fantastiskt

  5. #185
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det brukar fungera att bara dra ut strömmen till Wii't fattar inte att det hänger sig så ofta. (ofta i jämförelse med GC dvs)

  6. #186
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hur vet man vilken version man har? Jag köpte mitt Wii igår med Wiid chipp. Jag har läst om chippet och det ska göra spelaren regionsfri. Men hur ser man det? Wii konsollen är från Spanien, men det borde ju inte spela någon roll. Köpte orginal zelda till och det funkade perfekt.
    Men när jag skulle testa sonic i ntsc så funkade det inte alls
    Något tips kanske?

  7. #187
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kurmit Visa Inlägg
    Hur vet man vilken version man har? Jag köpte mitt Wii igår med Wiid chipp. Jag har läst om chippet och det ska göra spelaren regionsfri. Men hur ser man det? Wii konsollen är från Spanien, men det borde ju inte spela någon roll. Köpte orginal zelda till och det funkade perfekt.
    Men när jag skulle testa sonic i ntsc så funkade det inte alls
    Något tips kanske?
    ja, flasha om chippet med senaste firmwaren och fixa inställningarna så att regionsfriheten blir aktiverad.

  8. #188
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Jag har verision 2.2E och uppdaterade allt innan.
    Nu brände jag ut Paper_Mario_USA-Qwiif och med en liten klump i magen satte jag in spelet.

    Inget hände alls och ingen liten bild kom upp i rutan utan jag valde att trycka på rutan istället för att se efter, då står det "initialising wii update" och en knapp med "OK" på, jag fick panik och tog ut skivan direkt utan att trycka på något och "Wii update failed" kom upp.

    Inget verkar ha hänt eftersom mina andra spel fungerar, men jag trodde inte att det skulle behövas uppdatera eftersom jag redan har uppdaterat till 2.2E?

    Ska jag ändå trycka på "OK" och låta den uppdatera eller göra någonting? Vad jag vet ska allt vara i sin ordning så jag tror inte det kan bli brickat, men det är inte värt risken så jag frågar nu först
    Last edited by Equality; 2007-04-30 at 10:52.

  9. #189
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Jag har verision 1.2 av Wiikey också?

  10. #190
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hur flashar man om chippet? Jag är helt nybörjare på det här

  11. #191
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Equality Visa Inlägg
    Jag har verision 2.2E och uppdaterade allt innan.
    Nu brände jag ut Paper_Mario_USA-Qwiif och med en liten klump i magen satte jag in spelet.

    Inget hände alls och ingen liten bild kom upp i rutan utan jag valde att trycka på rutan istället för att se efter, då står det "initialising wii update" och en knapp med "OK" på, jag fick panik och tog ut skivan direkt utan att trycka på något och "Wii update failed" kom upp.

    Inget verkar ha hänt eftersom mina andra spel fungerar, men jag trodde inte att det skulle behövas uppdatera eftersom jag redan har uppdaterat till 2.2E?

    Ska jag ändå trycka på "OK" och låta den uppdatera eller göra någonting? Vad jag vet ska allt vara i sin ordning så jag tror inte det kan bli brickat, men det är inte värt risken så jag frågar nu först
    Ja. Du ska trycka på OK.
    När du har senast tillgängliga uppdateringen installerad så är det lungt.

  12. #192
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Ja. Du ska trycka på OK.
    När du har senast tillgängliga uppdateringen installerad så är det lungt.
    Du kan lugnt lyssna på N!klas för exakt samma sak hände mig. Men eftersom jag hade uppdaterat till 2.2E via nätet så nöjde sig Super Paper Mario med att konstatera att en egenhändig uppdatering inte var nödvändig och sedan kunde jag lugnt börja spela.

  13. #193
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av kurmit Visa Inlägg
    Hur flashar man om chippet? Jag är helt nybörjare på det här
    wiikey går inte att flasha om.

  14. #194
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Går inte och går inte, det har inte kommit någon uppdatering iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #195
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Har Version 2.2 E
    Då behöver jag väll inte vara rädd för att testa Paper Mario

  16. #196
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Går inte och går inte, det har inte kommit någon uppdatering iaf.
    sant, det går ju, men.. ändå inte.. än

  17. #197
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Det går men det behövs inte

  18. #198
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    re

    Citat Original inlägg av kurmit Visa Inlägg
    Hur flashar man om chippet? Jag är helt nybörjare på det här
    Jag har också WiiD-chip och för mig funkar det finfint.
    All info om hur du gör finns på WiiDs hemsida, jag hittade genom att söka på WiiD på google, andra sidan i listan är deras hemsida. Där har du det senaste firmwaret som du ska ladda ner och instruktioner på hur du gör. Jag rekommenderar STARKT att du uppdaterar ditt Wii-firmware innan du kör något annat än PAL-spel. Det gör du enklast genom att koppla upp ditt Wii till internet och låter den uppdatera själv med en update från Nintendo. Hur du kopplar upp dig mot internet står i instruktionsboken. Om du inte har något internet så ska du inte ge dig på något annat än PAL-spel för då kan du bricka ditt Wii, bricka=uppdatera med fel uppdatering --> ditt Wii blir obrukbart --> du förlorar 4 tusen på det. Eventuellt går det att fixa om du råkar bricka ditt, läs om det i den här tråden.

  19. #199
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    hansi fick ni/du igång den brickade wii´n??

  20. #200
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag är också ganska sugen på att spela wii snart igen =))
    jag har lärt mig en läxa med nintendot nu kan jag ju säga.

  21. #201
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har v. 2.2e och testade mario paper och inte ett skvatt hände, när ja klicka på lilla rutan stog det bara unable to read disc:S

  22. #202
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av alfredinho Visa Inlägg
    Jag har v. 2.2e och testade mario paper och inte ett skvatt hände, när ja klicka på lilla rutan stog det bara unable to read disc:S
    du måste aktivera region override först.

  23. #203
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    dock fungerar inte region override aktiveringen på vissa wii med wiikey. Min exempelvis får ändå bara unable to read disc. Vet inte varför. Nu har jag brännt det j-vla spelet på 4 olika brännare och minst ett dussintal media utan någon framgång

  24. #204
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    dock fungerar inte region override aktiveringen på vissa wii med wiikey. Min exempelvis får ändå bara unable to read disc. Vet inte varför. Nu har jag brännt det j-vla spelet på 4 olika brännare och minst ett dussintal media utan någon framgång
    jag vet inte varför det inte fungerar med vissa wiikeys, det är verkligen skumt det där. det ni kan göra när det verkligen inte vill fungera är att patcha om super paper mario till PAL innan ni bränner ut det, andra har suttit i samma situation och rapporterat att det löst problemet.

  25. #205
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    hur aktiverar jag regions grejen da?

  26. #206
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av alfredinho Visa Inlägg
    hur aktiverar jag regions grejen da?
    du laddar hem config-skivan från den sidan som tillhör ditt chips tillverkare och läser vad som står i readme'n.

  27. #207
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    dock fungerar inte region override aktiveringen på vissa wii med wiikey. Min exempelvis får ändå bara unable to read disc. Vet inte varför. Nu har jag brännt det j-vla spelet på 4 olika brännare och minst ett dussintal media utan någon framgång
    Har du månne en Wiikey klon ?

  28. #208
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    det vet jag inte...har ett års garanti på den, så jag tänkte vänta till uppdatering för att se vad som händer då...

  29. #209
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18

    Snälla hjälp

    Har lusläst överallt nu Angående Super paper Mario,, Jag har ej möjlighet att ha min wii kopplad mot nätet ännu,, (Måste skaffa mig ngn adapter först)
    Men jag har chippat min Wii hos psxcare med ett wiikeychip.
    KOllar i mina inställningar där står det att jag har 2.1E.
    Kan jag då köra Super paper mario? Med den medföljande updaten från supermario skivan?

    Snälla hjälp mig,,, skulle uppskattas mkt.

    Jag kör andra NTSC spel och dem funkar,, men bäst jag frågar så jag ej brickar min wii

    m.v.h zezam

  30. #210
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    zezam: Rent logiskt så borde du kunna köra den om inte Paper Mario kräver 2,2 uppdateringen. Kräver den det så kan du inte spela det.
    Dock borde det inte vara någon fara att testa då du inte är kopplad till internet, dvs den kan inte ladda ned den Amerikanska uppdateringen och bricka ditt Wii.

    Eller tänker jag helt fel nu?

Sida 7 av 14 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •