Sida 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #241
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Jag laddade ner en fil som heter "Wii Nand EU Brick" som kanske kan hjälpa dig med att få ditt Wii fungerande igen. Jag vete fasiken hur skivan ska boota. Men jag hoppas den hjälper... Finns på Piratebay. :P
    Jag tänkte fråga Hansi om denna image, det ska vara en full backup av en BRICKAD PAL Wii. Så att den ska få igång en annan brickad Wii ser jag som omöjligt.

    Men det vore kul att veta om det går att överföra den informationen till en PROM och få det "vanliga" felmeddelandet på en annan Wii. (Borde tyda på att man får igång Opera på maskinen även om det är fel serienyckel på PROM-infon mot vad maskinens hårdvara har.)

  2. #242
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    96
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Du tappade mig totalt. Vad håller du inte med om?
    Har du 2.1E så grattis, du kan testa spelet.
    Och nästa gång kanske du kan ta och stänga av caps lock och skriva din mening igen så att det inte ser ut som du skriker istället för att avsluta med " oj capslock"
    Sorry för capslock he hehe,, Jag mena att man behöver ej koppla upp sig för att få ver 2.1E,, eftersom jag aldrig gjort det.
    Man kan ha fått det via ngt annat spel man tidigare lirat.

    m.v.h

  3. #243
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Biohazard /resident evil 4 wiiedition

    Någon som provat "Biohazard /resident evil 4 wiiedition" som Jap. NTSC på en PAL Wii?
    Funkar/funkar inte?

    Mvh David

  4. #244
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Sorry för capslock he hehe,, Jag mena att man behöver ej koppla upp sig för att få ver 2.1E,, eftersom jag aldrig gjort det.
    Man kan ha fått det via ngt annat spel man tidigare lirat.

    m.v.h
    Kan hända att om du köpt wiit nyligen så är det redan uppdaterat. Har för mig att mitt hade 2.1E när jag startade det första gången.
    Sedan så finns det säkert med uppdateringar på andra spel. Har för mig att Mario strikers hade någon liknande sak också.

  5. #245
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zezam Visa Inlägg
    Håller ej med dig på en punkt,, Jag har då aldrig haft min uppkopplad mot nätet. Hade 2.1e UTAN ATT BEHÖVA GÅ UT PÅ NÄTET,, INTE FASEN VET JAG HUR JAG FÅTT DET IOFS,,KANSKE FRÅN NGT ANNAT SPEL JAG LIRAT TIDIGARE.
    Oj capslock
    såg i något tidigare inlägg att du även skrev att du köpte ditt chip för någon vecka sen. det spelar ingen som helst jävla roll, din basenhet har firmware 2.1E vare sig med eller utan chip, punkt slut.

  6. #246
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Gulten Visa Inlägg
    Någon som provat "Biohazard /resident evil 4 wiiedition" som Jap. NTSC på en PAL Wii?
    Funkar/funkar inte?

    Mvh David
    Läs tråden INNAN du frågar!

  7. #247
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Jag laddade ner en fil som heter "Wii Nand EU Brick" som kanske kan hjälpa dig med att få ditt Wii fungerande igen. Jag vete fasiken hur skivan ska boota. Men jag hoppas den hjälper... Finns på Piratebay. :P
    hmm har fått ner o testat de nu oxå men de funkar inte heller ja vet inte ens om wiiet läser något på skivan de låter så men opera grejen kommer bara upp i alla fall.

    ja kan säkert ha mislyckats med något men vet dock inte vad;(

    fins det någon annan som vet något eller har nå ideer så skulle ja uppskatta de!

    Mvh zixten

  8. #248
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Om du nu flashat om din wii med den filen så hoppas jag verkligen att du läst ur din egen inormation först innan du flashade. Annars kan jag lova dig att du skaffat ett bokstöd som aldrig mer kommer funka.
    Det verkar som om det är serienummer m.m vad jag läst.

    Edit: Såg att du brännt ut filen på en skiva? Går inte att flasha om ett wii så...



    Citat Original inlägg av zixten Visa Inlägg
    hmm har fått ner o testat de nu oxå men de funkar inte heller ja vet inte ens om wiiet läser något på skivan de låter så men opera grejen kommer bara upp i alla fall.

    ja kan säkert ha mislyckats med något men vet dock inte vad;(

    fins det någon annan som vet något eller har nå ideer så skulle ja uppskatta de!

    Mvh zixten

  9. #249
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    men va fan ska ja göra då förklara så man fattar isället för o klanka ner o säga hur de inte ska göras. ja har frågat för ja inte vet o vill då inte veta va ja inte ska göra o inte va som inte går.

    ja jag brände o nej inget funkade för ja får bara upp de där skiten o kan inte göra något annat så hjälp mig i stället för o stjälpa mig!

  10. #250
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    sry att ja lät lite grini men de börjar bli aningen jobbigt!

    ps ja jag brände ut de o ja vet inte något annat sett att göra något ds

  11. #251
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    zixten.
    Softa ner lite liksom, det är inget att göra. Varken för dig eller mig som inte kan dona inne i wii´n. Har du brickat ditt nintendo så finns det i dagsläget tre valmöjligheter för att du ska få spela nintendo igen.
    1. Du tar dig till närmaste affär och köper ett nytt.
    2. Du skaffar en kompis med wii!
    3. Du väntar helt enkelt ut tills det kommer någon fix.

    Det går inte att mata i en fix från skiva som det ser ut nu utan problemet ligger djupare än så. Som sagt folk lite överallt försöker lösa det och jag lovar, du kommer märka när problemet är löst!

  12. #252
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Amerikanerna var skraja för Mario Striker Rellen som dom trodde var en PAL version och som därför skulle kunna bricka deras amerikanska wii enheter.
    Kul att se att paranoian inte bara finns hos oss europeer.

  13. #253
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Jojo

    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    Läs tråden INNAN du frågar!
    Har läst tråden, men tänkte som så att det lär ju komma nya NTSC-spel med nya uppdateringar i framtiden. Det finns väl en chans att det kommer en nyare NTSC-uppdatering än 2.2E. Å då är det ju samma visa igen
    Vad gäller min ursprungliga fråga så funkar spelet tydligen bra...

    /David

  14. #254
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Gulten Visa Inlägg
    Har läst tråden, men tänkte som så att det lär ju komma nya NTSC-spel med nya uppdateringar i framtiden. Det finns väl en chans att det kommer en nyare NTSC-uppdatering än 2.2E. Å då är det ju samma visa igen
    Vad gäller min ursprungliga fråga så funkar spelet tydligen bra...

    /David
    Jag förstår din fråga och därför menade jag att du skulle läsa tråden (om vilka spel som fungerar) innan du frågar. Spelet listades som fungerade innan du fråga om det och det står ingen reservation om att man måste uppgradera innan.

  15. #255
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    nytt spel med risk för brick

    Big Brain Academy Wii Degree (Wii-PROMiNENT)

    vill visst uppdatera. verkar dock inte och gå att få igång alls på pal som paper mario.

  16. #256
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    nytt spel med risk för brick

    Big Brain Academy Wii Degree (Wii-PROMiNENT)

    vill visst uppdatera. verkar dock inte och gå att få igång alls på pal som paper mario.
    Patchat regionen till pal och provat brickblocker?

    edit: nm... kollade på Listan
    Last edited by glericus; 2007-06-13 at 01:01.

  17. #257
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    nytt spel med risk för brick

    Big Brain Academy Wii Degree (Wii-PROMiNENT)

    vill visst uppdatera. verkar dock inte och gå att få igång alls på pal som paper mario.
    Funkar inte,kan bricka och ger TVÅ news och weatherchannels.

  18. #258
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17

    Tips

    Jag har inte testat det här, då min Wii är inne för chippning av Wiikey:

    http://rockman.18.free.fr/img/WiiBrickBlocker_v1_3.rar

    Detta lilla program tar bort updaten från skivan! Patcha ISO:n innan du bränner, så ska du få en skiva utan uppdatering på.

  19. #259
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    FOLK. Det ska finnas en chans att PAL-versionen av Mario Party 8 unbrickar ditt wii, då det kommer att fråga om en uppdatering, som åter gör det till PAL, jag vet inte om det här är sant, eftersom jag inte har ett brickat wii, men det var en annan som skrev det på en annan sida, han hade haft brickat wii och kört Mario Party 8 och fått det att fungera igen!

  20. #260
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mattiasz600 Visa Inlägg
    FOLK. Det ska finnas en chans att PAL-versionen av Mario Party 8 unbrickar ditt wii, då det kommer att fråga om en uppdatering, som åter gör det till PAL, jag vet inte om det här är sant, eftersom jag inte har ett brickat wii, men det var en annan som skrev det på en annan sida, han hade haft brickat wii och kört Mario Party 8 och fått det att fungera igen!
    Och HUR ska wii:n kunna starta en skiva om den är brickad?

  21. #261
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    MP8 gör ingen uppdatering...

  22. #262
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    lite ny på det här...men undrar bara om man håller sig till pal releser till en pal wii...då är man väl på säkra sidan??

    och köra ngc spel på wii kan väl inte skada wiit(både pal och ntsc)?

  23. #263
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
    lite ny på det här...men undrar bara om man håller sig till pal releser till en pal wii...då är man väl på säkra sidan??

    och köra ngc spel på wii kan väl inte skada wiit(både pal och ntsc)?
    ja, är spelet samma region som enheten (PAL/PAL, NTSC-U/NTSC-U, NTSC-J/NTSC-J) så är det ingen fara. och naturligtvis kan det inte skada din Wii om du spelar GC spel på den, Nintendo designade ju den funktionen själva och jag tvivlar på att dom hade för avsikt att förstöra folks enheter med detta.

  24. #264
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    hmm

    har de kommit ut något sätt att bli av me uppdateringen eller brikningen eller va de nu heter när man nu har fått skiten i wii:et ??

  25. #265
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    48
    Respekt
    0
    nytt spel med potentiel brick risk.

    Pokemon revolution (USA)

    någon som provat än?

  26. #266
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Estima Visa Inlägg
    nytt spel med potentiel brick risk.

    Pokemon revolution (USA)

    någon som provat än?
    Den ville uppdatera men jag slet sladden ur wii't :P

  27. #267
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Har resident evil 4 brickrisk?

  28. #268
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Har resident evil 4 brickrisk?
    Eventuellt, men det fungerar ju numera finfint att köra med wii brick blocker program, som tar bort uppdateringsfunktionen från spel.

  29. #269
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Jag har precis brännd Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC

    Stoppar in skivan och den frågar om uppdatering. Har en PAL Wii, version 2.2E.

    Läste i tråden med fungerande Wiikey releases att den inte skulle ha en uppgradering?

    Kan jag köra den utan risk, eller vad är det om?

  30. #270
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Har resident evil 4 brickrisk?
    Nej, det ligger ingen uppdatering på RE4. Bara stoppa i och köra

    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Jag har precis brännd Mario_Party_8_PAL_MULTI_Wii-CHRONiC

    Stoppar in skivan och den frågar om uppdatering. Har en PAL Wii, version 2.2E.

    Läste i tråden med fungerande Wiikey releases att den inte skulle ha en uppgradering?

    Kan jag köra den utan risk, eller vad är det om?
    SPM vill alltid köra uppdateringen oavsett vilken version man har så om du har den senaste är det bara låta wiit köra uppdateringen. Wiit kommer att starta om sen är det bara att tuta och köra
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Sida 9 av 14 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •