Sida 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Visar resultat 271 till 300 av 414

Diskussion: Rapporter om brickade Wii's! VARNING

  1. #271
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Någon som provat?
    Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT
    EDIT: "Confirmed to work on PAL Wii with Wiikey. Didn't use Brick Blocker either, but make sure your Wii is updated with latest firmware." - Torrentleech

    Ratatouille USA Wii-MARVEL

    Transformers the Game USA Wii-MARVEL

    The Bigs USA Wii-MARVEL
    Last edited by crsan; 2007-06-27 at 09:19.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  2. #272
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Transformers the Game USA Wii-MARVEL working on PAL (used WiiKey and BrickBlocker).

  3. #273
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT

    Den här releasen fungerar på PAL Wii med Wiikey, jag använde Wii Brick Blocker för säkerhetsskull, fungerar perfekt.

  4. #274
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mattiasz600 Visa Inlägg
    Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT

    Den här releasen fungerar på PAL Wii med Wiikey, jag använde Wii Brick Blocker för säkerhetsskull, fungerar perfekt.
    Deja Vu?! Den påminner lite om en annan post du skrev.

  5. #275
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    126
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    SPM vill alltid köra uppdateringen oavsett vilken version man har så om du har den senaste är det bara låta wiit köra uppdateringen. Wiit kommer att starta om sen är det bara att tuta och köra

    Jag snackade dock om Mario Party 8, inte Super Paper Mario (antar det är det SPM står för?). Körde brickblocker på ISO'n och brännde spelet igen, då funkade den rakt av.

  6. #276
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
    Jag snackade dock om Mario Party 8, inte Super Paper Mario (antar det är det SPM står för?). Körde brickblocker på ISO'n och brännde spelet igen, då funkade den rakt av.
    My bad!
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  7. #277
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Mölndal
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har ett problem -verkar inte som jag brickat det eftersom jag inte får samma fel som tidigare rapporterats här - dock kan jag inte köra några spel på Wii:n och det är ju ändå lite därför jag köpte ett även om det ser snyggt ut i hyllan med

    Alla spel jag vill starta (utom skivan med setup för chippet) så säger konsollen att den vill göra en uppdatering. Jag kan välja OK, inget annat, därefter, försöker den göra uppdateringen, efter en sekund säger den att ingen uppdatering finns tillgänlig och startar om boxen.

    Det spelar ingen roll om det är originalspel eller backupkopior, ntsc eller pal. Problemet uppkom inte i samband med någon annan uppdatering eller att jag testade ett nytt spel. Samma problem hade jag dock de första gångerna jag provade Paper Mario (NTSC-versionen) i början innan jag satte regioninformationen/PAL/NTSC på automatisk, därefter gick det att spela bra.

    Har givetvis testat att återställa Wii:et helt, att ställa chippet i alla kombinationer jag tror är möjliga, att köra en uppdatering via Wiiconnect24 eller under Internet, den påbörjar en uppgradering, väntar lite längre och konstaterar att det inte finns någon senare uppdatering.

    Jag har inga problem med att använda alla andra kanaler, surf osv...

    Vad göra?

  8. #278
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Aj aj aj.

    Tog ner Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT och lät den köra uppdateringen (har ju alltid fungerar förut, tänkte inte på att det var en USA release).

    Nu är wiiconnect24 avstängt och jag kommer inte in i wii settings då jag får fram ett felmeddelande att sidan inte kunde hittats och att jag borde kolla så allt står rätt till med internetanslutningen.

    Antar att jag är rätt körd eller kan jag lösa detta på något sätt? Formatera om hela wii:n eller köra någon annan PAL update över denna? All hjälp uppskattas (har WiiKey chippet inne)!!

    detta får jag upp

  9. #279
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    du har en brickad wii, acidbomb. Vänta på en fix eller köp en ny Nintendo Wii.

  10. #280
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    du har en brickad wii, acidbomb. Vänta på en fix eller köp en ny Nintendo Wii.
    ajdå, är det verkligen så illa att jag aldrig kommer kunna komma in i "wii settings" igen (för nytt wii blir det inte )?

    Academy verkade ha 2.2U... borde jag inte vänta på ett spel som har 2.3E och uppdatera mig tillbaka till PAL? Måste finnas en lösning...

  11. #281
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av acidbomb Visa Inlägg
    ajdå, är det verkligen så illa att jag aldrig kommer kunna komma in i "wii settings" igen (för nytt wii blir det inte )?

    Academy verkade ha 2.2U... borde jag inte vänta på ett spel som har 2.3E och uppdatera mig tillbaka till PAL? Måste finnas en lösning...
    Jag har läst inlägg på andra ställen som antyder att det går, dvs vänta på ett nytt PAL-spel som har en nyare uppdatering i sig och kör det så fixar det sig.

    Har du provat med nåt spel som har 2.2E? Finns det något sådant ute än?

    Givetvis funkar det bara om man har en "soft brick"ad Wii, som fortfarande läser skivor och låter dig meka runt i menyn och så.

    Den 20 juli skall Big Brain Academy släppas, enligt Bergsala. Den kanske har en lämplig uppdatering.

    Se även här

  12. #282
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Har inte Mario Strikers 2.2E uppdatering?

  13. #283
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    wii brick blocker funkar inte

    Hej hej

    Har sökt om detta program och hittat mycket info, men jag får ett felmeddelande när jag kör exe filen någon mera drabbad.

    Måste man ha alla tidigare utgåvor än 1.3 eller?

    tacksam för svar

  14. #284
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dj_neo01 Visa Inlägg
    Hej hej

    Har sökt om detta program och hittat mycket info, men jag får ett felmeddelande när jag kör exe filen någon mera drabbad.

    Måste man ha alla tidigare utgåvor än 1.3 eller?

    tacksam för svar
    Innehöll felmeddelandet ingen text eller trodde du att feltexten var betydelselös? Eller glömde du helt enkelt att skriva texten i inlägget?

  15. #285
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Deja Vu?! Den påminner lite om en annan post du skrev.
    Mjoo kanske det, finns inte så många sett att skriva det på. :P

  16. #286
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av tkk Visa Inlägg
    Transformers the Game USA Wii-MARVEL working on PAL (used WiiKey and BrickBlocker).
    vad är brickblocker

  17. #287
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Dousch Visa Inlägg
    vad är brickblocker
    det står ju redan här i forumet om än inte i just denna tråden, orkar du inte läsa här så får du väl googla.

  18. #288
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Jag har någ brickat min Wii också. Grejen är att jag har en japansk Wii och allting är på Japanska. Jag körde pokemon NTSC och som vanligt frågade det massa grejer. Jag som inte kunde japanska klickade på ja säkert och formodligen var en uppdatering. Och nu kommer jag inte in i inställning längre MEN jag kan fortfarande spela mina spel både ny och gamla. Förutom jag kommer inte in i inställningen så fungerar Wii normalt fortfarande.

    SKA DET VARA SÅ?

    Hoppas på att nån mjukvaran återställer det i framtiden. Än så länge kan jag fortfarande spel!

  19. #289
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag har någ brickat min Wii också. Grejen är att jag har en japansk Wii och allting är på Japanska. Jag körde pokemon NTSC och som vanligt frågade det massa grejer. Jag som inte kunde japanska klickade på ja säkert och formodligen var en uppdatering. Och nu kommer jag inte in i inställning längre MEN jag kan fortfarande spela mina spel både ny och gamla. Förutom jag kommer inte in i inställningen så fungerar Wii normalt fortfarande.

    SKA DET VARA SÅ?

    Hoppas på att nån mjukvaran återställer det i framtiden. Än så länge kan jag fortfarande spel!
    nej, den är inte brickad. och nej, det ska inte vara så.

  20. #290
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    nej, den är inte brickad. och nej, det ska inte vara så.
    Um, ja, den är brickad. Och ja, det kan bli så. Här är ett tidigare inlägg på denna sida som förklarar det hela - med referenser.

  21. #291
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Läste din länk men jag fattar fortfarande inte. Det låter som om jag kan uppdatera min wii igen med en annan nya version. Är det så ni menar?

    Kan jag fortfarande återställa den?

    Hoppas ni kan förklara lite mer detaljerad. Jag händer inte alls med...

    Tack

  22. #292
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Läste din länk men jag fattar fortfarande inte. Det låter som om jag kan uppdatera min wii igen med en annan nya version. Är det så ni menar?

    Kan jag fortfarande återställa den?

    Hoppas ni kan förklara lite mer detaljerad. Jag händer inte alls med...

    Tack
    Ja, tanken är att man skall kunna återställa den genom att trycka i en skiva från *rätt* region, som har en uppdatering på sig - nyare eller (kanske) samma version som den som brickade maskinen.

    Din maskin har troligen 2.2J nu, eller hur? Fast med vissa filer bytta mot motsvarande från Pokemondisken. Om du skulle köra ett japanskt spel med 2.2J (möjligen, eller åtminstone 2.3J) på, så skulle den alltså repareras.

    Jag har inte råkat ut för det här själv, bara läst om det på forumet jag länkade till. Men det låter rimligt.

  23. #293
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    använde wiibrickblocker nyss på super paper mario och när jag kom på att det var en usa iso skulle jag öppna den i regionfrii och då sa den att det var nått konstigt med ison, kanske för att programmet tagit bort firwire grejen som var på ison, aja det var en JAP iso nu helt plötsligt så jag gjorde om till PAL och nu bränner jag, får se om nån vecka när jag får hem min chippade wii filmen som fungerar.

  24. #294
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Ja, tanken är att man skall kunna återställa den genom att trycka i en skiva från *rätt* region, som har en uppdatering på sig - nyare eller (kanske) samma version som den som brickade maskinen.

    Din maskin har troligen 2.2J nu, eller hur? Fast med vissa filer bytta mot motsvarande från Pokemondisken. Om du skulle köra ett japanskt spel med 2.2J (möjligen, eller åtminstone 2.3J) på, så skulle den alltså repareras.

    Jag har inte råkat ut för det här själv, bara läst om det på forumet jag länkade till. Men det låter rimligt.
    khim! Kan man ladda ner ett spel tex en PAL spel som har ver 2.2 eller 2.3 och byter region till Japan. Är det samma sak? För att det är lite svårt att få tag få en japansk spel med rätt version.

    Jag tror jag hade innan 2.0 men nu vet jag inte för att jag kommer inte in.

  25. #295
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    khim! Kan man ladda ner ett spel tex en PAL spel som har ver 2.2 eller 2.3 och byter region till Japan. Är det samma sak? För att det är lite svårt att få tag få en japansk spel med rätt version.

    Jag tror jag hade innan 2.0 men nu vet jag inte för att jag kommer inte in.
    Nej, det är inte samma sak. Ändrar du region på en ISO så ändrar du bara en liten markering nånstans som talar om vilken region det är, medan uppgraderingar från olika regioner verkar innehålla olika versioner av vissa systemfiler.

    Pokemon verkar innehålla en uppgradering till 2.2J även i Japan. Kan du inte få tag på den japanska versionen nånstans?

    Edit: [BitTorment.net]_Pokemon_Battle_Revolution_Wii_NTSC_JAP finns på torrentreactor.
    Last edited by khim; 2007-07-10 at 13:46.

  26. #296
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Mölndal
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Ingen som känner till något spel som har 2.2E?

    /peo

  27. #297
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av peoe Visa Inlägg
    Ingen som känner till något spel som har 2.2E?
    Big Brain Academy?

    Edit: Korrigerade länken

  28. #298
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Nej, det är inte samma sak. Ändrar du region på en ISO så ändrar du bara en liten markering nånstans som talar om vilken region det är, medan uppgraderingar från olika regioner verkar innehålla olika versioner av vissa systemfiler.

    Pokemon verkar innehålla en uppgradering till 2.2J även i Japan. Kan du inte få tag på den japanska versionen nånstans?

    Edit: [BitTorment.net]_Pokemon_Battle_Revolution_Wii_NTSC_JAP finns på torrentreactor.
    Fösöker ladda hem den nu men DL/UL rör sig inte alls.. :-( Khim har du flera alternativ?

  29. #299
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    om han fortfarande kan spela på den så definierar åtminstone inte jag det som brickad. å jag sa att det inte ska vara så, inte att det inte kan bli på det viset.

  30. #300
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Fösöker ladda hem den nu men DL/UL rör sig inte alls.. :-( Khim har du flera alternativ?
    Ingen som verkar funka just nu. Du får söka runt lite mer. Och kolla efter Big Brain Academy (JAP) också. Där kan det också finnas en uppdatering.

Sida 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 10:59
  2. 2.71 Downgrade varning
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 19:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •