Sida 14 av 18 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista
Visar resultat 391 till 420 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #391
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    den nya firmwaren skulle ju bara vara för nya xboxar...
    har du redan varit uppkopplad mot internet med din moddade frmware så verkar det redan kört..
    (det finns alltså ingen anledning att vänta.. Microsoft har ju redan flaggat den för Ban)
    (Eller så kan man ju vänta något år eller så men det är nog bättre att skaffa en ny 360 för online spel)
    Nja, Jag har inte varit uppkopplad på live på ett bra tag, när den nya uppdaten kom så tog jag inte hem den. Så varje gång jag har startat boxen så vill den ta hem uppdaten så då har jag bara loggat ut och spelat offline, och ej kunnat savea. Senaste gången jag var online så ville den ta hem uppdate har inte testat på kanske 3-6 dagar. När detta med banning kom.
    Man vet ju inte vad M$ har gjort för att kolla, men om det är Skivorna som dom kollar, då ibland eller direct man går in på live så kanske det är kört, har spelat en massa skivor (Ej online) men på boxen och varit loggad in för att kunna savea.
    Så har dom på något sett kunnat se vad jag kör för skivor och om någon av dom visar som fake så är det kanske kört, men vet ändå inte om man ska kolla just nu och se om man tar sig ut på live och ta hem uppdaten. Jag tror inte det går att ta bort detta med något krack eller sånt utan är man redan på listan så är det nog kört. En ny box kostar bara 3000, så det är ju inte faligt, dom om man vill ha ett PS3 och en Wii med

    Man kan ju logga in och se om den vill ta hem update, om man redan är bannad så får man ju reda på det för eller senare.

  2. #392
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Den nya firmware är för nya eller ejbannade boxar har jag hört. fast man vet inte.

  3. #393
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    Iaf så:
    6,6 Återbetalningspolicy. Inga avgifter återbetalas om inget annat uttryckligen anges eller krävs enligt lag. Om du registrerat dig för en årlig Tjänst och betalade årsavgiften med Betalningsmetoden, kan vi komma att återbetala hela årsavgiften om du säger upp Tjänsten inom de första 60 dagarna. Mer information om återbetalningar finns på http://www.xbox.com/live/accounts/default.htm.
    PANG! I sverige har vi som sagt var "avtalsvillkorslagen"

    Den där delen av avtalet kan bestridas enligt avtalsvillkorslagen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #394
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Fan vissa utav er verkar skita pengar.. "ska köpa en ny, ska köpa en elite istället" fan spelar ni verkligen live så mycket? Är det bara o börja spela via xbconnect eller vad det heter?
    Och vafan, om ni går o köper en helt ny xbox då har ju mongo m$ vunnit. Hela grejen med att chippa osv är att vi ska vinna på det inte dom? aja what ever, jag vet vad jag ska göra iaf!

  5. #395
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    PANG! I sverige har vi som sagt var "avtalsvillkorslagen"

    Den där delen av avtalet kan bestridas enligt avtalsvillkorslagen.
    Har svårt att se hur deras återbetalningspolicy inte skulle hålla i en domstol. Det är samma problem som folk som kanske betalar 1 helt års gymkort på ett gym och sen flyttar, inga pengar får man tillbaka då.

    Helt enkelt är inte det avtalsvilkoret oskäligt. Dock är frågan hur detta står i kontrast till att man blivit avstängd från tjänsten. Har aldrig hört om något liknande fall så det skulle varit kul att se det bli taget i domstol.

    Men personligen ger jag chansen till återbetalning av redan betald avgift liten chans.

  6. #396
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Fan vissa utav er verkar skita pengar.. "ska köpa en ny, ska köpa en elite istället" fan spelar ni verkligen live så mycket? Är det bara o börja spela via xbconnect eller vad det heter?
    Och vafan, om ni går o köper en helt ny xbox då har ju mongo m$ vunnit. Hela grejen med att chippa osv är att vi ska vinna på det inte dom? aja what ever, jag vet vad jag ska göra iaf!
    Precis min tanke. MS har säkert räknat med att många som blir bannad kommer köpa Elite.

  7. #397
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    En länk med lite teorier om orsaken till banningen:

    http://www.devilsps3.centelia.net/the.bans.html

  8. #398
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Den där teorin lät faktist väldigt troligt.

    Men undrar när den första (säkra) STEALTH FIRMWARE kom ut? Man har en Samsung men vet inte vilken stealth firmware man har.

    I april kom 4.2 vet inte vad som kom före och vid vilken månad. Detta låter troligt vad som har hänt.

  9. #399
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Varför är det så extremt många som är betalande på xboxlive?


    Jo för att det är/var så enkelt att köra brända lir på 360 via live

    snacka om att Ms kommer att få smaka på mindre klirr i kassan från&med nästa månad

    Bara en sån sak

  10. #400
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Men för att dom inte skall dra pengar av ens visakort så måste man väl själv ringa och säga upp live tjänsten? och behöva sitta i deras medelmåttiga kundservice har man ju väldigt god lust till efter en dags arbete *not*

    bättre att springa å köpa en ny box istället och kasta in 5.3an och svinga sig ut på live iställlet, alla pengar man har sparat på spel kan man investera en ny box istället.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  11. #401
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
    Men för att dom inte skall dra pengar av ens visakort så måste man väl själv ringa och säga upp live tjänsten? och behöva sitta i deras medelmåttiga kundservice har man ju väldigt god lust till efter en dags arbete *not*

    bättre att springa å köpa en ny box istället och kasta in 5.3an och svinga sig ut på live iställlet, alla pengar man har sparat på spel kan man investera en ny box istället.

    sant.

    men för oss som inte är bannade kan man ju chilla tills en ban kommer

  12. #402
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jag hade en gammal box...körde på live med den...den gick sönder...fick en ny i feb typ (kanske mars)...slängde in 5.2 i den o fortsatte på live....borde inte jag varit safe då? Elle rkund ejag flaggats innan och på något vis behållt flaggan fast jag bytte box?

    Fråga 2: om man köper en ny box idag o slänger in 5.3 ska man vara safe då?

  13. #403
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    jag hade en gammal box...körde på live med den...den gick sönder...fick en ny i feb typ (kanske mars)...slängde in 5.2 i den o fortsatte på live....borde inte jag varit safe då? Elle rkund ejag flaggats innan och på något vis behållt flaggan fast jag bytte box?

    Fråga 2: om man köper en ny box idag o slänger in 5.3 ska man vara safe då?
    Själv så hoppas jag att man kan vara säker med en FW från kanske just före Jul, vet inte vilken FW som fanns då men hoppas att den är en säker FW.

  14. #404
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Mer information från Xbox-cene med detaljer om iXtreme online firmware:

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...luOJvCadyz.php

  15. #405
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jag köpte en ny box idag iallafall.

    Sålde min offline låda.

  16. #406
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    vart sålde du den? Hu rmkt fick du? Du berättade att det var en offline låda?
    Det borde ju gå bra sälja de till game o sådana butiker.

  17. #407
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Lite tråkigt att det nya FW inte kommer stödja single layer. Är det ur säkerhetssynpunkt, eftersom de eventuellt inte kan "härma" originalskivor? Någon som sitter inne med kunskap?

  18. #408
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    vart sålde du den? Hu rmkt fick du? Du berättade att det var en offline låda?
    Det borde ju gå bra sälja de till game o sådana butiker.
    4000:- till en kompis med ett helt gäng backup spel

  19. #409
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av masa69 Visa Inlägg
    4000:- till en kompis med ett helt gäng backup spel
    Ojfan, det var mycket pengar tyckte jag. Bra affär för dig kan man ju säga... Hur många handkontrollen och kringutrustning skickade du med?

  20. #410
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    18
    Det verkar alltså finnas en chans för oss om inte är bannade ännu att ev klara oss, om vi lägger in den nya firmwaren som är på G. Såvida Microsoft inte redan har lagt en på en "soon to be banned"-lista vill säga.

  21. #411
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Igentligen så spelar det ingen roll om man går in på live nu eller senare. Om man nu är med på listan om att bli bannad och sitter och bara väntar och väntar på att he på boxen, så spelare det ingen roll. Själv så har jag aldrig ändrat FW, Aldrig spelat online förutom FFXI fast under Silver medlemskap. Bara tankat trailers och det där Boom Boom demot. Har dock testat en massa spel, laddat hem uppdate om det har behövts, tror dock det är från skivorna inte från Live, fast spelar ingen roll har inte tästat.

    Om det är så att dom kollar skivorna, så är det igentligen redan kört. Fast det beror på när dom kollar dom, om det är när man är Ofline och spelar singel, Online vid Multi spel, eller direct man her in den i boxen.

    Någon som har någon annan teori. Jag tror det är så att om man bara sitter och väntar på att he på boxen för att se om man är bannad eller inte. Så borde det inte spela någon roll om man her på den nu eller senare. För du får den info direct du går online i alla fall. Kan knappast tro att en FW kan stoppa det

    Ska se vad andra tycker innan man gör något mer, fast jag tror att jag ska kolla om jag fortfarande kan ta hem uppdaten och om det går så är man nog inte bannad. Sedan kanske uppdatera FW före Uppdaten.

  22. #412
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Läste att MS eventuellt kunde spåra E64, dvs. om man startat Xboxen utan en DVD inkopplad. Så jag undrar om det finns något annat sätt att ge DVD:en ström än via Connectivity-Kit eller via Xboxen.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  23. #413
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
    Läste att MS eventuellt kunde spåra E64, dvs. om man startat Xboxen utan en DVD inkopplad. Så jag undrar om det finns något annat sätt att ge DVD:en ström än via Connectivity-Kit eller via Xboxen.

    du kan starta boxen utan bild sladden den är då igång 5 minuter innan den stängs av men du har bara 5 minuter på dig o flasha

  24. #414
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    du kan starta boxen utan bild sladden den är då igång 5 minuter innan den stängs av men du har bara 5 minuter på dig o flasha
    det dä'r är jävligt osäkert. man får ändå felkoden btw.

  25. #415
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    många andra företag kommer ju med att tjäna en slant på detta elände

    men jag har lirat så många spel så det kan det kanske vara värt..vad nu prislappen hamnar på..och vad säger att man inte blir bannad igen ??


    iXtreme Online Xbox 360 firmware news

    20. maj 2007 - 21:10

    Xbox360 DVD firmware hackerne "Commodore4Eva" og "GaryOPA" har via XboxHacker og IRC bekræftet at de har et helt nyt hack på vej som går ud på at man igen skulle kunne spille på Xbox Live med sine "backups". Denne nye firmware kan dog IKKE hjælpe folk som har fået bannet deres Xbox allerede. (Man bliver nemlig bannet med ens unikke serienummer som sidder inden i CPUen.)

    De kalder hacket "iXtreme Online"...

    Citat fra "GaryOPA" på XboxHacker:

    #1: Don't ask for ETA - (timeframe)
    #2: Forgot about UNBAN - (efuses,encryption) - Just buy another console
    #3: Don't ask about features, drive support - It may or may not be the same as before.

    And LAST, "Welcome to the new LIVE"

    You will all just have to get used to the FACT that M$ WILL and HAVE done changes,
    nothing you can do will take you BACK-IN-TIME, enjoy the YEAR of fun you had.
    Last edited by saxon29; 2007-05-22 at 21:42.

  26. #416
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    det dä'r är jävligt osäkert. man får ändå felkoden btw.


    Nej du får inte fell koden!!! eftersom 360 alldrig Startar utan bildsladden.

    Eller så är du kanske superman och kan se fellkoden utan Bild

  27. #417
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    spelar väl ingen roll om sladden är i eller inte, xbioxen lär ju fatta att sladden inte är i när den är igång. men ändå man kan ju riktigt lätt bricka sin drive om man håller på sådär

  28. #418
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    ja lätt o bricka blir det man har bara 5 minuter på sig men det är mer än som behövs, sagt av garyoopa

  29. #419
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    18
    så här gick det till när jag blev bannad:jag kom hem från 1 veckas semester
    och innan jag åkte på semester så spelade jag på LIVE och allt fungerade.
    Sen när jag kom hem så slog jag på boxen utan spel i och då gick det inte att logga in på live, utan en ruta kom upp och så stod det "test conection".
    efter det testet så stod det faild på xboxlive.

  30. #420
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Är det säkert att köra backups så länge man har dragit ut nätverkskabeln? Eller sparar läsaren vad som körs i den och sen kör de checks på den när man connectar till Live igen senare?

Sida 14 av 18 FörstaFörsta ... 41213141516 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •