Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 140

Diskussion: Guide: Hur man flashar en Samsung MS25/MS28

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av saifer Visa Inlägg
    Verkar som mina SATA-controllers inte fungerar o flasha med då
    surt, detta är det största problemet folk har, de försöker flasha rakt av från sata'n på moderkortet. det är inte ofta detta lyckas, då det oftast inte är kompatibelt. VT6421 är rekommenderat att använda till flash inom 360, har man det kortet brukar allt gå galant.

  2. #62
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    surt, detta är det största problemet folk har, de försöker flasha rakt av från sata'n på moderkortet. det är inte ofta detta lyckas, då det oftast inte är kompatibelt. VT6421 är rekommenderat att använda till flash inom 360, har man det kortet brukar allt gå galant.
    Det som e surt är att man var så jädra taggad på att få det o fungera så man kunde lira som en galning i helgen

    Men men får ta o köpa mig ett sådant kort då och hoppas att det fungerar bra med det. Vad för port måste man ha ledig förresten? Alltså vart sätter man VIA VT6421A SATA-kortet?

  3. #63
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    saftiga priser är relativt till vad man är ute efter.. japp, gör så. tror inte du kommer ha några som helst problem om du "följer" (då du tydligen hoppade över steg och inte hade rätta saker för att följa den) min guide när du har kortet.
    Nej jag saknade ju rätt chipset men hoppades på att mitt moderkorts sata skulle klara av det hela. Förhoppningsvis så funkar allt felfritt när jag väl installerat det nya kortet

    Har ju åtminstonde lärt mig ordentligt hur man fixar fungerande USB-boot och framförallt hur man öppnar boxen nu

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av saifer Visa Inlägg
    Nej jag saknade ju rätt chipset men hoppades på att mitt moderkorts sata skulle klara av det hela. Förhoppningsvis så funkar allt felfritt när jag väl installerat det nya kortet

    Har ju åtminstonde lärt mig ordentligt hur man fixar fungerande USB-boot och framförallt hur man öppnar boxen nu
    bra det. då kommer allt fungera prima för dig sedan om du följer min guide. återkom med resultat el. ev. problem.

  5. #65
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Wohoo fått mitt SATA-kort nu och det är installerat o iPrep hittar det

    En "dum" fråga bara.. Ska man skriva iflash 1234567 12345 och idump 1234567 12345 eller ska man skriva dit sin 12siffriga serial från Xboxen för att få det o fungera?

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av saifer Visa Inlägg
    Wohoo fått mitt SATA-kort nu och det är installerat o iPrep hittar det

    En "dum" fråga bara.. Ska man skriva iflash 1234567 12345 och idump 1234567 12345 eller ska man skriva dit sin 12siffriga serial från Xboxen för att få det o fungera?
    spelar ingen roll.. skriv iflash 4444444 44444 om du vill.. det är bara det att flash/dump läggs i kataloger baserat på vad du skriver efter... kan underlätta om du har flera boxar och vill ha dem sorterade eller så...

    skriver du "idump hejsan svejsan" så läggs din dump i katalogen hejsan\svejsan\
    skriver du "iflash hejsan svejsan" så flashar den bin filen som ligger där.
    skriver du "iflash hallon lingon" så letar den efter firmwaren i hallon\lingon

    ah.. du fattar nog poängen..

  7. #67
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    spelar ingen roll.. skriv iflash 4444444 44444 om du vill.. det är bara det att flash/dump läggs i kataloger baserat på vad du skriver efter... kan underlätta om du har flera boxar och vill ha dem sorterade eller så...

    skriver du "idump hejsan svejsan" så läggs din dump i katalogen hejsan\svejsan\
    skriver du "iflash hejsan svejsan" så flashar den bin filen som ligger där.
    skriver du "iflash hallon lingon" så letar den efter firmwaren i hallon\lingon

    ah.. du fattar nog poängen..

    Wohoo gött fick det att fungera nu

    Nu blir det o bränna ut lite spel. Redan testat Bioshock o de funkar prima

    Tack för hjälpen!

    En sista fråga förresten.. Vågar man ändra till 8x på hastigheten för o få den tystare lr är risken större att man blir bannad då? (flashade i 12x för säkerhets skull nu)

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av saifer Visa Inlägg
    Wohoo gött fick det att fungera nu

    Nu blir det o bränna ut lite spel. Redan testat Bioshock o de funkar prima

    Tack för hjälpen!

    En sista fråga förresten.. Vågar man ändra till 8x på hastigheten för o få den tystare lr är risken större att man blir bannad då? (flashade i 12x för säkerhets skull nu)
    inget problem med 8x. personligen kör jag 12x.

  9. #69
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    slänger upp min gamla guide här, då den hamnat i benq-tråden, vet inte vad man tänkte på?!
    Klockren guide hur man flashar en MS28 med ett VIA kort.
    Kort och bra skriven.

    Detta var min tredje flashning, jag har haft oturen/turen? att alla dvd läsare har haft olika märken hittills.
    Bra att man lär sig att göra det på olika sätt, detta var enkelt och bra.

    Blev en liten bump där...

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av agitator Visa Inlägg
    Klockren guide hur man flashar en MS28 med ett VIA kort.
    Kort och bra skriven.

    Detta var min tredje flashning, jag har haft oturen/turen? att alla dvd läsare har haft olika märken hittills.
    Bra att man lär sig att göra det på olika sätt, detta var enkelt och bra.

    Blev en liten bump där...
    tack, kul man kunde hjälpa till.

  11. #71
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha, hade glömt bort kommandona. fick ögna igenom min egen guide snabbt för att lyckas :P

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Är iXtreme 1.4 fortfarande det nyaste firmwaret till samsungen?

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av KikkomaN Visa Inlägg
    Är iXtreme 1.4 fortfarande det nyaste firmwaret till samsungen?
    Ja det är det senaste

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Funkade alldeles prima med denna guide
    var klar på under 10 min

    tack som attans

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    har problem med att läsa av firmwaret till orig.bin
    Datorn hittar enheten via sata kabeln men kan inte läsa av det som sagt.. är en TS-H943 MS28.

    Innan jag väljer port stänger jag av xboxen, väljer port, väntar i 10 sekunder och startar xboxen men inget händer.??

    Har tidigare flashat hitachi och benq dvd spelarna utan problem med samma burk så borde fungera.

    Kör med xtreme boot maker
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  16. #76
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tjenix!

    Precis flashat min första ms25 med hjälp av PCI kortet VIA VT6421.
    Försökte i en dag på en Vista dator, de funka ej för mig.
    Nästa dag på en xp, fastnade med "no drive detected" i mtkflash (följde PiGGELiN's ultimata guide).
    Lösningen för mig var iaf att jag var tvungen att koppla in en CD-ROM på IDE platsen på kortet för att mtkflash skulle hitta portarna!

    Så för er det krånglar.. kan vara värt att testa

    Nu blire tiger 09 i väntan på GoW 2...

  17. #77
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag sitter just nu och försöker flasha mitt Xbox 360 med en Samsung Ms28 läsare.
    Jag bootar med iprep från ett usbminne. Jag kommer in så jag skriver dsam ochmittserienummer. Sen ser jag en sådan här lista:

    1: IDE Pri Master
    2: IDE Pri Slave
    3: XTREME Pri Master
    4: XTREME Pri Slave

    Vilken skall jag välja här? För jag har gjort såhär:
    Jag har stängt av Xboxet i detta läge.
    Sedan har Jag valt #3 och väntat i 10 sekunder. Sen har jag satt på lådan igen.

    Problemet är att inget händer efter det. Den står och gör inget alls.

    Det står
    "Port: fa00, Master/Slave: a0
    _"

    När jag har kollat på guider skall den leta upp Firmwaren.

    Så min fråga är. Hur skall jag göra? Har någon haft samma problem? Suttit sen 2 med detta nu.

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av GhosteN Visa Inlägg
    1: IDE Pri Master
    2: IDE Pri Slave
    3: XTREME Pri Master
    4: XTREME Pri Slave
    provat nr 4? ta ur alla sata kontakter utom den till xboxen så du vet att inget stör.. har du via kort? om inte kanske det är problemet...

    du kan annars testa en äldre iprep.. finns här..

  19. #79
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Yes har provat #4a också, har även tagit ur alla andra sata kontakter.
    Postar lite information om mitt moderkort här:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...roduct=1159883

    Har inte provat en äldre version av iPrep heller.
    Provade iPrep den gamla versionen nu. Jag förstår den inte och kan inte hitta filerna den vill att jag skall bifoga. Jag använder "Samsung.iXtreme.1.4"
    Jag uppskattar verkligen att du tar dig tid!

    Har du någon MSN eller något annat jag kan kontakta dig på?

    Tack!
    Last edited by GhosteN; 2008-09-26 at 20:49.

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av GhosteN Visa Inlägg
    Yes har provat #4a också, har även tagit ur alla andra sata kontakter.
    Postar lite information om mitt moderkort här:
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...roduct=1159883

    Har inte provat en äldre version av iPrep heller.
    Provade iPrep den gamla versionen nu. Jag förstår den inte och kan inte hitta filerna den vill att jag skall bifoga. Jag använder "Samsung.iXtreme.1.4"
    Jag uppskattar verkligen att du tar dig tid!

    Har du någon MSN eller något annat jag kan kontakta dig på?

    Tack!
    jag tror du kan få det att fungera om du skaffar dig ett via kort. de finns i olika utföranden och priser, se bara till det är ett 6421A... vad du menar med att bifoga filer förstår ja inte.. i inlägget jag länkade till står det steg för steg hur du ska göra..

    det bästa är att lösa saker här så kan andra ta del av informationen om de stöter på likadana problem...

  21. #81
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag tror du kan få det att fungera om du skaffar dig ett via kort. de finns i olika utföranden och priser, se bara till det är ett 6421A... vad du menar med att bifoga filer förstår ja inte.. i inlägget jag länkade till står det steg för steg hur du ska göra..

    det bästa är att lösa saker här så kan andra ta del av informationen om de stöter på likadana problem...
    Med bifoga fil menar jag när jag letar upp min firmware. I den nya versionen så letar jag ju bara upp .rar filen. Men nu skall jag hitta någon annan fil. Men tror du verkligen inte att jag kan lösa det utan att köpa till kort? För min ekonomi är knapp nu..

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av GhosteN Visa Inlägg
    Med bifoga fil menar jag när jag letar upp min firmware. I den nya versionen så letar jag ju bara upp .rar filen. Men nu skall jag hitta någon annan fil. Men tror du verkligen inte att jag kan lösa det utan att köpa till kort? För min ekonomi är knapp nu..
    menar du .bin fil så ligger den i .rar filen.. bara packa upp den innan.. menar du ixdef filen så ligger den i iprep katalogen, och den öppnas lätt med anteckningar för redigering och sparning.

    skulle gissa att din dator inte hittar xbox dvdn för du inte har en kompatibel sata krets på ditt moderkort.. med största sannolikhet löser du det med ett via kort.. jag fick inhandla ett när jag skulle flasha min samsung tex.

  23. #83
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag sitter med min mac nu, men det va inte .bin filen iallfall. Men jag kan ju se läsaren i dos grejen? Var köpte du ditt kort? För det känns lite dumt att betala när jag inte har försökt tillräckligt med det som är "gratis" för mig just nu.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av GhosteN Visa Inlägg
    Jag sitter med min mac nu, men det va inte .bin filen iallfall. Men jag kan ju se läsaren i dos grejen? Var köpte du ditt kort? För det känns lite dumt att betala när jag inte har försökt tillräckligt med det som är "gratis" för mig just nu.
    ja, du kan se läsaren men inte "connecta" till den. jag köpte mitt via auktion... prova detta..

  25. #85
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag söker länkar till de program/fw man behöver för att flasha en samsung. Länkarna på förstasidan fungerar inte.

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Jag söker länkar till de program/fw man behöver för att flasha en samsung. Länkarna på förstasidan fungerar inte.
    iprep finner du här om det gäller en ms28. maximus 360 firmware toolbox v4.8 finner du här.

  27. #87
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Man tackar. du råkar inte veta var man hittar den senaste firmwaren också?

    edit: xtreme bootmaker behövs väl inte om man använder iprep?
    Last edited by Safir; 2008-11-22 at 23:37.

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Safir Visa Inlägg
    Man tackar. du råkar inte veta var man hittar den senaste firmwaren också?

    edit: xtreme bootmaker behövs väl inte om man använder iprep?
    nej, då behövs inte xbm. firmware finner du via auto xbins.. tanka det här, installera och starta.. navigera till firmware / hacked etc...

  29. #89
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    slänger upp min gamla guide här, då den hamnat i benq-tråden, vet inte vad man tänkte på?!
    Jag gillar din guide, den verkar enkel och bra. Vet du vad man gör annorlunda i guiden för att skifta nyckel om man har läst ur en lite-on nyckel?

  30. #90
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Läs ur nyckeln ur din lite-on.
    Kasta in den i en färdigpatchad iXtreme 1.4 patchad Samsungmjukvara.
    Spoofa till en Lite-On och kasta över i en Samsungläsare.
    Stoppa i din Samsungläsare i din nya 360 där det tidigare satt en Lite-On
    Din samsung tror då att den är en Lite on och att allt du lägger i den är "Orginal".
    Tänk på att kontrollera alla spel med AGBX och Mulleter.

    Om ni skall spoofa en annan läsare, Hitatchi eller Benq så gör samma steg som ovan men byt ut Samsung mot den läsare & Firmware för den läsare ni tänkt byta ut lite-onen till
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur flashar man?
    By goggemaster in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-23, 10:48
  2. Hur gör man när man flashar?
    By Xerxes in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-13, 17:44
  3. Hur vet man om det är samsung läsare??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-10, 15:18
  4. Hur flashar man?
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 16:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •