Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Tennis

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question Tennis

    Haloj
    Lite tennisfrågor

    1.\ Hur får man den här superservern som går i hundratjugo?
    Är det slumpen som avgör eller kan man få den på nå´t sätt?

    2.\ Kan man förflytta spelaren på nå´t sätt, ibland känns det som spelaren ej hinner fram till bollen.

    3.\ Om jag har 500 i skilllevel o kör mot en "guest" är min gubbe bättre då/alltså på vilket sätt (snabbare/slår hårdare)?

    4.\ Vad händer när man når skillevel 1000?

    5.\ Kan man slå höga/låga/ snabba bollar, alltså påverka det?

    Tacksam för bra svar.

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    40
    Respekt
    18

    hmm

    1 är iaf vilken timing du slår på bollen
    2 du kan inte styra den va ja vet iaf :-/ men d bero på även där vilken timing du har (vist stavas det timing ) e du långt ifrån måste du hoppa alltså slå "lite" tidigare.
    3 å 4 vet ja inget iom bara smacka på
    5 är vilken vinkel du gör rörelsen och styrka mm

    hoppas du blev lite klokare iaf
    Opps!! Wii dosan i TVen

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av th3zainTT Visa Inlägg
    Haloj
    Lite tennisfrågor

    1.\ Hur får man den här superservern som går i hundratjugo?
    Är det slumpen som avgör eller kan man få den på nå´t sätt?

    2.\ Kan man förflytta spelaren på nå´t sätt, ibland känns det som spelaren ej hinner fram till bollen.

    3.\ Om jag har 500 i skilllevel o kör mot en "guest" är min gubbe bättre då/alltså på vilket sätt (snabbare/slår hårdare)?

    4.\ Vad händer när man når skillevel 1000?

    5.\ Kan man slå höga/låga/ snabba bollar, alltså påverka det?

    Tacksam för bra svar.
    1. Du slår bollen när den är som högst upp i luften, det är nog lättast att få timing om man kasta upp bollen med A-knappen.

    2. Nej, men ska man åt bollarna som är väldigt långt borta, som en serv retur så är de bara att ha is i magen och så i sissta sekund, eller så är de omöjligt.

    3. Skill level är enbart för möte av dator, är ingen skillnad om du är 2000 och dim kopis är 0, förutom att du kanske har spelat mer och har grym kunskap =)

    4. Du blir PRO som alla andra sporter, inte så svårt att komma till. PRO gör så att en större publik kommer på din matcher ^^

    5. Du kan slå grymt mycket olika bollar. Kan ta några slag.
    För inte de ska bli missförstånd så börja jag med att alla slag är naturligtvis en vanlig sving, baksidan kroppen till fram.

    Lob: Ned ifrån till upp
    Hård boll: Upp ifrån till ner
    Stopp boll: A-knappen mot taket hela vägen.
    Snabb boll: A-knappen pekar mot taket till a mot golvet (vrida dosan i svingen)
    Skruva bollen: Peka med sensorn mot golvet eller taket i swingen.

    Nått i den stilen, var så länge sen jag spela Tennis nu. Hoppas de hjälper

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    tackar glericus! många gånger har jag funderat på hur man egentligen bär sig åt för att få till en smash...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack, borde finnas nå´nstans där alla kombinationer finns med till alla sporter, eller vart har du hittat de där knepen?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av th3zainTT Visa Inlägg
    Tack, borde finnas nå´nstans där alla kombinationer finns med till alla sporter, eller vart har du hittat de där knepen?
    Spelat spelet helt enkelt, och alla sporter funka ju som i verkligheten nästan =)
    sen står väll de mesta i instruktionsboken.
    om det inte står där så bruka de finnas instruktioner på gamefaqs.com

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag testade att slå och hålla wiimoten lite olika, men hittade inget mönster.. tittade efter en stund desperat i handboken men där står det i princip bara hur man servar..

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag testade att slå och hålla wiimoten lite olika, men hittade inget mönster.. tittade efter en stund desperat i handboken men där står det i princip bara hur man servar..
    Gjorde samma sak igår, kanske är det vi som gör fel?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    gör ni det i swingen som jag sa?

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Har fått in lobben nu i alla fall. Att vrida wiimoten i svingen är inte det lättaste
    Pekade med ir mot taket en sving med, då registrerades inget alls

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    gör ni det i swingen som jag sa?
    ja jag provade lite nyligen och jag kan få till hårda bollar i alla fall, men bollen hamnar ofta i nät eller så blir det nätrullare, många rysare blir det i alla fall! sen tänkte jag på det här med PRO, hur har du lyckats med det? jag är inte ens i närheten i en enda sport... jag ligger på lite drygt 400 i tennis och fick +7 i senaste omgången efter att knappt ha vunnit en bäst-av-tre match. storstryk lär jag ju inte kunna ge innan jag lyckas hitta tillbaka till den där übersmashen jag fick till en gång så det ryker om bollen.

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Som sagt ju mer du skjuter bollen "nedåt" blir bollarna stenhårda, nackdelen är att du lätt hiva i den i nät eller rullare som du sa.
    Slår man bollen rakt får man normal hastighet och den går till mitten av deras planhalva.
    Gör man en lob går bollen långsamt, den blir lång och går i en säker båge till andra sidan.

    PRO... hmm, de borde inte va nå problem, men jag kan förklara hur jag har det.
    Jag lirade med en kompis i samma lag mot datorn för kul skull, vi spela ganska mycket, vi mötte datorn tills dom var 1000 i svårighets grad, vet inte vad vi fick men kanske 50-70+ per 3-set. sen när vi blev PRO tro ja vi fick 6+ per match och det tog evigheter att skilla.
    Så jag prova spela en enkel match själv mot datorn i ett set, så jag van den med 45-0 och fick 70+ typ.

    Så vad jag kan förstå så ger det mer ju bättre man spela helt enkelt inte bara att du vinner.
    Och att det går fortare att köra 1 set.

    Men det är mycket jag inte förstår med tennisen än så =)
    och dom tidigare förklaringar på skruvar etc, är inte 100% men nått i den stilen. Spelar man mot datorn på 1000+ nivå så kommer du se några GRYMMA skruvar, jag vet fortfarande inte riktigt hur man gör dom =)
    Men de verka ha nått med vinkla dosan att göra.

Liknande diskussioner

  1. Table Tennis - Fusk
    By coolcool in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 15:27
  2. Smash Court Tennis 3
    By günther in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 00:24
  3. Virtua tennis 3
    By mickys in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 44
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 23:59
  4. Hjälp jag dör
    By Davvan in forum Dreamcast - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-05-20, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •