Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Exakt hur går det till när man blir bannad från Live?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Exakt hur går det till när man blir bannad från Live?

    Läste en sväng i den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29950

    och nu undrar jag om det är själva boxen som utsänder och loggar dom kontrollerna på DVD'n eller om det är någon server från MS?

    Om vi säger att jag aldrig ens är uppkopplad mot internet, flashar min DVD med senaste firmware och sedan spelar ett par månader. Sedan när jag blir sugen på att spela på internet så flashar jag om det till original, slänger i en nätverkskabel och spelar online ett par timmar, skulle detta gå? Eller loggar den där vidriga boxen allt offline och väntar på första bästa tillfälle att få skicka ut info't?

    Tack på förhand-

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Problemet är väll att det är ingen som riktigt vet?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    C4EVA vet :-)

    Det finns speciella firmware som loggar alla kommandon som xboxen skickar till dvdläsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    aah okej

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hört snack om att det ska komma ett nytt firmware som kallas iXtreme online som skall vara en så kallad messias bland firmware, är detta sant?

    Saken är den att jag är mest intresserad i att spela offline, men det ligger ju fortfarande i intresset att kunna spela på Live i framtiden.

    Om vi hypotetiskt säger att det kommer ett nytt firmware denna månaden som är svaret på alla frågor, och allt är väl tills Microsoft kör en ny uppdatering. Om jag nu skiter fullständigt i att ladda ner den uppdateringen och håller mig offline skulle detta gå?

    Jag hade ställt frågorna på xbox-scene istället men det blev lite missförstånd där och tja.. jag måste vänta tills augusti innan jag kan posta där igen, så jag hoppas det är lugnt här.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Moldernado Visa Inlägg
    Hört snack om att det ska komma ett nytt firmware som kallas iXtreme online som skall vara en så kallad messias bland firmware, är detta sant?

    Saken är den att jag är mest intresserad i att spela offline, men det ligger ju fortfarande i intresset att kunna spela på Live i framtiden.

    Om vi hypotetiskt säger att det kommer ett nytt firmware denna månaden som är svaret på alla frågor, och allt är väl tills Microsoft kör en ny uppdatering. Om jag nu skiter fullständigt i att ladda ner den uppdateringen och håller mig offline skulle detta gå?

    Jag hade ställt frågorna på xbox-scene istället men det blev lite missförstånd där och tja.. jag måste vänta tills augusti innan jag kan posta där igen, så jag hoppas det är lugnt här.
    iXtreme finns sedan ett bra tag (version 1.2 nu), det finns massvis med trådar om det här och xbox-scene.. läs på lite innan du postar så kanske du inte blir temp bannad igen

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    jodå, jag vet mycket väll att det finns ett iXtreme 1.2 ute nu, men om du läser lite nogrannare så skrev jag "iXtreme online" . Är detta ett äldre firmware eller är det ett splitter nytt som är i görningen?

  8. #8
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Moldernado Visa Inlägg
    jodå, jag vet mycket väll att det finns ett iXtreme 1.2 ute nu, men om du läser lite nogrannare så skrev jag "iXtreme online" . Är detta ett äldre firmware eller är det ett splitter nytt som är i görningen?
    Samma firmware, bara två olika namn.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Är det alltså att man inte kan bli bannad för tillfället om man använder iXtreme 1.2 nu?

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Det finns inga garantier för att man inte blir det, men har själv spelat på live med iXtreme1.2 och är inte bannad än så länge iaf.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 10:37
  3. Samsung till Hitachi - Går det?
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 18:15
  4. Hur uppdaterar jag XBMC när det körs som dash?
    By Drama in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 20:06
  5. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •