Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: WiiBrickBlocker

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    WiiBrickBlocker

    Om man patchar ett NTSC-spel med WiiBrickBlocker är man då 100% säker från att bricka sin wii?

    tack på förhand

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Undrar jag med...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Sverige
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har bara testat med ett spel och det är med Pokemon_Battle_Revolution_USA_Wii-PROMiNENT och med det funkar det.
    Först körde jag med WiiBrickBlocker sedan körde jag med Regionfrii 1.21 så man ändrar region på det.
    Efter det funka spelet kalas. obs när man ska köra wiibrickblocker måsta man ha .net framework 2.0.50727 och det tar man hem på microsofts sida.
    http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Klart det inte är helt 100% säkert. Det är det nog aldrig.
    WiiBrickBlocker tar bort uppdateringen som finns på vissa skivor.
    Detta för att personer med NTSC-konsoller har kört PAL-spel där uppdatering funnits med. De har alltså inte uppdaterat via internet tidigare och uppdaterar från skivan. Då flashas en PAL-version in på en NTSC-enhet och då blir det en tegelsten. Detsamma om du kör NTSC-spel i en ouppdaterad PAL-maskin och uppdaterar från skivan. För att inte ta en onödig risk så kan du enbart köra med PAL-releaser eller så tar du risken, kör NTSC och använder BrickBlockern men jag anser det som relativt säkert.

    Det beror ju på vad Nintendo vidtar för åtgärder... om de ens kan.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Men om man uppdaterar sin Wii regelbundet och alltid har senaste versionen och undviker att uppdatera från NTSC-skivan så är det inga problem eller?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av cREJBI Visa Inlägg
    Men om man uppdaterar sin Wii regelbundet och alltid har senaste versionen och undviker att uppdatera från NTSC-skivan så är det inga problem eller?
    Ja, jo. Grejen är att om du har kvar uppdateringen på skivan så har du inget val.
    Du måste köra uppdateringen om du ska kunna starta skivan. Har du senaste versionen installerad så ska det inte vara några problem men använd brickblockern ändå.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    Sverige
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    jag har bara gjort om ett spel och det är pokemon för min son ville så gärna spela det.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    På tala om WiiBrickBlock.. Så funkar inte den på min dator. Får upp ett fel meddelande direkt när jag försök starta den. Gör jag fel eller? Ska det vara något helt annerlunda som med unscrambler.exe?

    Detta är iaf meddelandet jag får "Det gick inte att initiera programmet korret (0xc0000135). Kicka på OK för att avsluta programmet."
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova installera .net runtimes från www.microsoft.com
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Skulle jag kunna få en direkt länk till sidan där jag kan ladda ner den? Allt jag finner är .Net FrameWork 2.0 om det inte är den d.v.s. du menar.

    Tack.
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    "
    obs när man ska köra wiibrickblocker måsta man ha .net framework 2.0.50727 och det tar man hem på microsofts sida.
    http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

    "

    Som skrivet tidigare i tråden...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Tack djstiv och Hansi. Lol på mig för att inte ha läst ovanstående inläggen..
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
    Tack djstiv och Hansi. Lol på mig för att inte ha läst ovanstående inläggen..



    "LOL på mig" snälla någon sluta

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •