Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Importerade spel och passport adapter

  1. #1
    Registrerade
    May 2001
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Post Importerade spel och passport adapter

    Om jag köper en passport adapter och spelar
    ett från USA eller Japan som kräver Ram expanstion pak. Tror ni spelet kommer att fungera med den svenska expanstion pak som sitter i min N64?
    Samma sak när jag spara spel på minneskortet?
    Finns det nån affärer i sverige som säljer importerade Nintendo64 spel?

  2. #2
    heg Guest

    Talking

    ja expansion och minnes kort ska funka till amerikanska spel,har själv en pal av expanasion och minneskort till min amerikanska n64 och det funkar perfect.
    Och alla tillbehör till olika maskiner brukar funka även om de e ntsc eller pal.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är förbjudet att sälja importerade N64 spel, så du lär inte hitta någon butik som säljer dessa.

    Se till att du hittar fungerande anti-protectionpatchar för just de spel du vill spela med passport adaptern.

    Leta på t.ex. http://www.dextrose.com. Besök deras diskussionsforum och gör en sökning på det spel du har och läs allt som skrivits innan du sätter igång att fråga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    heg Guest

    Talking

    jag vet massor av ställen som säljer impoterade n64 spel från usa.
    är det förbjudet kan det väl inte vara? för att dem affärerna är jätte stora så siåf borde dem redan varit anmälda och inte kunna sälja länge men det har sålt så länge n64 funnits tex min kompis fick zelda mm en månad före den kom till sverige,från en butik
    i sthlm

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    70
    Respekt
    20
    olagligt är det inte..eller nja.. men vem som helst har rätt att sälja saker så länge dom har rättigheten till kasseten, å ja tror knappast nintendo säljer kasseter utan rättigheter...jag mena vem skulle köpa ett spel om nintendo förbehåller sej rätta att ta tillbaka spelet? i så fall hur många skriver undet ett kontrakt när dom köper ett spel

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    89
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av millepromille
    olagligt är det inte..eller nja.. men vem som helst har rätt att sälja saker så länge dom har rättigheten till kasseten, å ja tror knappast nintendo säljer kasseter utan rättigheter...jag mena vem skulle köpa ett spel om nintendo förbehåller sej rätta att ta tillbaka spelet? i så fall hur många skriver undet ett kontrakt när dom köper ett spel
    Snälla nån, kolla datumet på dom gamla inläggen.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  3. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 19:13
  4. Importerade spel och Evolution X
    By Headhunter2K in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-07-22, 17:25
  5. VCD PÅ PSX UTAN VCD ADAPTER
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-02-15, 23:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •