Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: ps3 japan ps3 hongkong?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    ps3 japan ps3 hongkong?

    Hej funderar lite på vad är det för skillnad på en ps3 från japan och en från hongkong? är det kvalite skillnad på dessa? man undrar ju när priset är på runt 4000kr för en japansk i japan och en hongkong maskin kostar under 4000kr i hongkong vet nån hur bakkompatibiliteten är på hongkong maskinen har den samma chip so den japanska så det bara är regions koderna som skiljer dem åt såg ju att hongkong versionen skulle ha pal playback efter uppdatering till 1.60 så trots region kodningen kan det ju vara trevligt... Nån som äger en hongkong version? haft några problem? skall nämligen till thailand i september och funderar på köp en hongkong version då priset är väldigt lockande eller skall man lägga på några hundra lappar och köpa en japansk version istället? tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    En Hong-Kong version är en japansk version. Det finns inga "hong-kong" maskiner, det finns bara tre standarder, och det är NTSC-U (USA), NTSC-J (Japan) och PAL (Europa).

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är dvd region 2 i japan och dvd region 3 i hongkong om jag inte tar fel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    ok

    Tack för svaren då vet jag , Då är det bara dvd region som skiljer maskinerna då bortsett från pal då ,Som även har region b på blu-ray.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 12:02
  2. ps3 från Japan
    By mrzimmerman in forum Playstation 3
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 15:43
  3. PS3 Nu eller senare USA eller Svensk
    By Robotach in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 15:03
  4. Frågor kring ps3
    By ghost85 in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 11:41
  5. Någon som vill köpa en PS3 från Japan
    By erariwn in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 01:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •