Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 70

Diskussion: Firmware 3.0E

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Ok here is the thing:

    Den enda viktiga andledningen till att updatera är för att få Shop Channel att fungera igen. Men uppdaterar man fungerar inte / krånglar / allmänt jobbigt att boota GC homebrew. Det finns ju emulator discar fulla med NES / SNES / N64 spel som är gratis + att de inte finns på VC. Jag köper gärna VC spel men om nintendo inte vill låta mig det så för jag väll lösa det på mitt sätt.
    Ja, och för att starta dessa emulatorer på tex 3.0 så använder man filen jag länkar till i mitt tidigare inlägg. Det bygger skivor som startar direkt men då fungerar å andra sidan affären.

  2. #32
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    Ja, och för att starta dessa emulatorer på tex 3.0 så använder man filen jag länkar till i mitt tidigare inlägg. Det bygger skivor som startar direkt men då fungerar å andra sidan affären.

    LOL

    Men jag orkar inte böka nu. Jag väntar tills nått spel kräver updaten (då finns ju å andra brickblocker..vad jobbigt allt ska vara )

  3. #33
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Oki så det är lugnt att uppdatera till 3.0, men man får dra hem en ny config disc.. inte för jag använt den andra så mycket. Men kommer det *håller tummarna* en update till Wiikey så skulle det ju vara najs att det funkar.

  4. #34
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Gick alldeles utmärkt att uppdatera.
    Alla kanaler funkar som de ska. Det går att köra GC orginal samt backups.
    Wii spel funkar både orginal samt backups.
    Wiikey setup disc har jag inte utbränd nu så den har jag inte testat.

    Kör själv med Wiikey och hade 2.2E innan.

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Gick alldeles utmärkt att uppdatera.
    Alla kanaler funkar som de ska. Det går att köra GC orginal samt backups.
    Wii spel funkar både orginal samt backups.
    Wiikey setup disc har jag inte utbränd nu så den har jag inte testat.

    Kör själv med Wiikey och hade 2.2E innan.
    Hej! Du som har testat. Jag har en Wiikey på en WII Japansk version. Jag har dessutom laddat hen 3.0 för JPN. Vad är dte jag ska göra nu?? Kan du beskriva steg för steg. tacksam för hjälp för att min WII är soft brickad.

    Vad är dessutom GCOS som folk snacka om? Snälla visa mig exakt steg för steg vad jag ska göra. tack!
    Last edited by feifam; 2007-08-08 at 11:02.

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej! Du som har testat. Jag har en Wiikey på en WII Japansk version. Jag har dessutom laddat hen 3.0 för JPN. Vad är dte jag ska göra nu?? Kan du beskriva steg för steg. tacksam för hjälp för att min WII är soft brickad.

    Vad är dessutom GCOS som folk snacka om? Snälla visa mig exakt steg för steg vad jag ska göra. tack!

    Hur har du laddat hem 3.0? Via Wii setup menyn?
    I så fall är den redan installerad och klar. Inget mer du behöver göra.
    Hur du ska fixa din softbrickning får du kolla i tråden om brickade Wii's. Jag har ingen aning om hur det går med det där.

    GCOS är en programvara till Gamecube som hjälper till att boota GC backups balnd annat.

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Hur har du laddat hem 3.0? Via Wii setup menyn?
    I så fall är den redan installerad och klar. Inget mer du behöver göra.
    Hur du ska fixa din softbrickning får du kolla i tråden om brickade Wii's. Jag har ingen aning om hur det går med det där.

    GCOS är en programvara till Gamecube som hjälper till att boota GC backups balnd annat.
    Jag har laddat min här:

    Jap Version
    http://www.kkwarezupload.com/uploadfile/5311

    Men är det inte så att när man har soft brickad och genom uppdatering då återställer man?

  8. #38
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    88
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag har laddat min här:

    Jap Version
    http://www.kkwarezupload.com/uploadfile/5311

    Men är det inte så att när man har soft brickad och genom uppdatering då återställer man?
    Det går inte att unbricka en brickad wii. O absolut inte med en wiikey setup disc.

  9. #39
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    43
    Respekt
    18
    Wii med D2B och Wiikey
    Uppdaterat till 3.0

    Allt fungerar som tidigare. Brände ett par GC spel på en DVD skiva med hjälp av GCOS och allt fungerade prefekt. Testade även att bränna ett Wii spel och det fungerade.
    Vill man mixtra med setupdiscen för wiikey så finns det ju versioner som fungerar.
    Förstår inte var problemet ligger.

  10. #40
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Det går inte att unbricka en brickad wii. O absolut inte med en wiikey setup disc.
    Alltså jag kan fortfarande spela kommer bara inte in i inställningarna bara.

  11. #41
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag har laddat min här:

    Jap Version
    http://www.kkwarezupload.com/uploadfile/5311

    Men är det inte så att när man har soft brickad och genom uppdatering då återställer man?
    Det där är en ommeckad Wiikey Setup 1.2, fixad för att gå att starta på en maskin som har japansk firmware 3.0. Det är alltså inte alls vad du är ute efter. Du behöver ett japanskt spel med en inbyggd firmware version 3.0.

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av khim Visa Inlägg
    Det där är en ommeckad Wiikey Setup 1.2, fixad för att gå att starta på en maskin som har japansk firmware 3.0. Det är alltså inte alls vad du är ute efter. Du behöver ett japanskt spel med en inbyggd firmware version 3.0.
    aha så jag får vänta nåt spel med 3.0. aha den där var bara till wiikey 3.0. nu fattar jag.

    Nån som vet om det har kommit ut nån japansk spel som har v 3.0??
    Last edited by feifam; 2007-08-08 at 11:51.

  13. #43
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Nån som vet om det har kommit ut nån japansk spel som har v 3.0??
    Du får nog ha lite is i magen... Den har precis kommit ut så det lär väl ta ett tag innan de första spelen med uppdateringen dyker upp.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  14. #44
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    Ursäkta mig för att jag fråga en sån dum fråga (duh!), men vad är så speciellt med denna "Wiikey Setup Disc"? Det verkar som att alla stör sig på att inte kunna använda den. Ska man behöva använda den flera gånger än just 1 gång? Och vad gör/är den egentligen?

    Vissa här och lite andra ställen har ju bekräftat att de aldrig kört WiiKey Setup Disc men ändå utfört uppdateringen till 3.0. Så vad är så speciellt med den?

    Och hur bränner man den? Ska man bara ladda ner den ifrån WiiKey.cn och bränna fil innehållet i rar filen "config.1.2-2.rar"? Ska det isåfall vara CD eller DVD som den bränns till?

    --- till något gällande tråden ---
    Enligt GBAtemp så har folk med WIIKEY, Cyclo, WIIFree samt WIINJA Deluxe och V2 kunnat köra den utan att något hänt men för OpenWii däremot gick de lite sämre.
    Last edited by Zemu; 2007-08-08 at 13:48.
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  15. #45
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Låter ju bra det där med Wiinja Deluxe, fick min idag från PSXcare.
    YAY.
    Sitter dock på jobbet nu och väntar surt på att få gå hem.

  16. #46
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
    Ursäkta mig för att jag fråga en sån dum fråga (duh!), men vad är så speciellt med denna "Wiikey Setup Disc"? Det verkar som att alla stör sig på att inte kunna använda den. Ska man behöva använda den flera gånger än just 1 gång? Och vad gör/är den egentligen?
    Förutom det att man ändra inställningarna på chippet så innehåller paketet stöd för att spela videofilmer och SNES-spel med mera.

    Citat Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
    Vissa här och lite andra ställen har ju bekräftat att de aldrig kört WiiKey Setup Disc men ändå utfört uppdateringen till 3.0. Så vad är så speciellt med den?
    Många behöver aldrig använda setupdisken efter att ha ställt in chippet från början. Däremot tror jag att t ex "region override" är avstängt från början så åtminstone en gång måste man troligen använda setupdisken.

    Citat Original inlägg av Zemu Visa Inlägg
    Och hur bränner man den? Ska man bara ladda ner den ifrån WiiKey.cn och bränna fil innehållet i rar filen "config.1.2-2.rar"? Ska det isåfall vara CD eller DVD som den bränns till?
    Man packar upp RAR-filen och läser readme.txt, precis som med 99.9% av alla andra arkiv?

    Om man är alldeles för lat för att göra det och hellre låter någon anonym person på ett forum spendera *mer* tid på att beskriva vad readme-filen säger än det skulle ha tagit att bara läsa den, så räcker det att packa upp arkivet, köra BootableDisc_PAL.bat och sedan bränna den ISO-fil som skapas.

    Men i och med 3.0 fungerar det som sagt inte att göra så längre.

  17. #47
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    STÖD FÖR USB-TANGENTBORD I 3.0.
    Det fungerar när man skriver memon, i affären och när man skickar meddelanden till varandra!
    Fungerar tyvärr inte i webbläsaren men det är väl bara en tidsfråga.

    Kör på vettja!

  18. #48
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Niklas, okej för att fixa min soft bicked Wii får jag vänta med ett japansk spel med 3.0 men jag har också wiikey chipset ska jag uppdatera den med 3.0?? eller vänta??Hur många versioner finns det på Wiikey. jag vte inte om dte går att uppdragera min wiikey. många frågor då jag vet ingenting om min wii för att jag har fått den. Dom som jag fick av har ingen anning heller.

  19. #49
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Niklas, okej för att fixa min soft bicked Wii får jag vänta med ett japansk spel med 3.0 men jag har också wiikey chipset ska jag uppdatera den med 3.0?? eller vänta??Hur många versioner finns det på Wiikey. jag vte inte om dte går att uppdragera min wiikey. många frågor då jag vet ingenting om min wii för att jag har fått den. Dom som jag fick av har ingen anning heller.
    Nja. Du behöver ett spel med en version som är HÖGRE än den du har i just nu.
    Det finns några spel som har uppdateringar där folk lyckats återställa sina halvbrickade Wii. Vilket spel ställde till det för dig? Du behöver inte hitta en skiva med just 3.0 utan en med något lägre som innehåller en uppdatering. Vilka har jag ingen aning om och det kommer troligen dröja ett tag innan 3.0 finns på någon skiva alls.

  20. #50
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hur många versioner finns det på Wiikey. jag vte inte om dte går att uppdragera min wiikey.
    Det finns bara en version av Wiikeys firmware än så länge så den behöver du inte bry dig om just nu.

  21. #51
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Snöa inte in dig på ditt Wiikey. Det har inget med saken att göra.
    Det är uppdatering till själva Wii't vi pratar om.
    Dashboarden alltså.

  22. #52
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    106
    Respekt
    17
    [07.08.08] Wii firmware 3.0 issues

    Nintendo has released firmware 3.0 via online updates. It will NOT brick or disable Wiikey; however, base and config discs will not load 'natively', neither will any other GC disc with El Torito standard header format. WiiNewz have reported that there are already tools available for building bootable config and setup discs, as well as other discs with applications and emulators. We are currently researching why the El Torito format no longer works. Once this is completed new versions of the config and base system disc will be made available.

  23. #53
    Registrerade
    Jan 2004
    Från
    Stockholm!
    Inlägg
    36
    Respekt
    21
    På kotaku stog det såhär angående WiiKey's setup disc om nån undrar:
    Citat Original inlägg av kotaku
    there are reports that the update "detects" the WiiKey setup disc, and prevents it from running. a modder from Australia has confirmed this on 4 different consoles. everything else works, and even lets you load the WiiKey disc, but it displays an error as soon as you launch it from the menu.

    nintendo can't detect hardware that's been added to the wii, so they flagged the setup disc via firmware update. the WiiKey disc name would be the same all over the world.
    Altså bör en framtida WiiKey uppdatering vara möjligt om inte Nintendo förhindrar det på framtida uppdateringar.
    GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

  24. #54
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    89
    Respekt
    17
    Kommer sådana diskar med flera GC-spel på fungera?
    Kommer MFE fungera?

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17

    jamen?

    ja fick precis tillbaka min konsoll efter wiikey chippning... tankade hem 3.0e.... SÅ jag kan alltså inte köra den skivan med massa SNES NES och TURBOgraFX på?

    Exact hur gör man för att kunna göra det då?

  26. #56
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
    ja fick precis tillbaka min konsoll efter wiikey chippning... tankade hem 3.0e.... SÅ jag kan alltså inte köra den skivan med massa SNES NES och TURBOgraFX på?

    Exact hur gör man för att kunna göra det då?
    Denna kan du använda dig av:
    http://xreppa.free.fr/Wii-GC/Wii-GC-...ig-BootDisk.7z

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    OKej.. jag fick hem mitt wii igår med wiikey,, sen uppdaterade jag till 3.0E,

    kan jag nu inte köra en skiva med massa NES SNES Turbografx spel?

    Hur gör man exakt för att kunna spela detta nu dÅ?

  28. #58
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Eller så fixar du GCOS som du kör innan du byter skiva.
    Har hört att det ska fungera.

  29. #59
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Uppdaterade min Wii med Wiikey orginal till firmware 3.0. Och nu fungerar inte shop channel och news channel längre. Får bara upp Error code 051420. Ansluter med en Datel Lan USB Adapter. Internet Channel fungerar fortfarande helt utmärkt. Får även upp medelande när jag testar nätverksinställningen i Wii settings menyn.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  30. #60
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av roine_johnsson Visa Inlägg
    Uppdaterade min Wii med Wiikey orginal till firmware 3.0. Och nu fungerar inte shop channel och news channel längre. Får bara upp Error code 051420. Ansluter med en Datel Lan USB Adapter. Internet Channel fungerar fortfarande helt utmärkt. Får även upp medelande när jag testar nätverksinställningen i Wii settings menyn.
    Mystiskt. Det är nog inte så många som kör just datels adapter. Testa konfigurera om adaptern om man kan göra det.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Nytt samsung firmware, iXtreme 1.0
    By Vickan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 100
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 22:58
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 12:59
  4. Maximus - FIRMWARE TOOLBOX V4.0
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 19:36
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •