Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Misslyckad installation av XenoGC

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Misslyckad installation av XenoGC

    Hej hej hemskt mycket hej
    Har en liten fråga, vore grymt tacksam för ett svar

    Det är såhär va att jag försökte löda fast mitt XenoGC. Det blev lite misslyckat och några av mina lödpunkter försvann:



    De här punkterna har försvunnit. Men går det att löda med kablar istället på de här ställena?



    Skulle det fungera? TACK
    Last edited by Hoshi; 2007-10-01 at 13:12.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Dåligt med svar

    Det är lite dåligt med svar och hjälp känner jag

    Men jag försöker mig på detta projektet iaf så att nästa person får veta om det fungerar eller inte, det värsta som kan hända är ju att det går åt skogen

    Har nu införskaffat mig:

    * 25 Watts lödpenna med ett 0,5 mm brett munstycke.
    * 8 mm lödtenn
    * Ett tennsug (Jag tror nästan att en lödfläta skulle fungera bättre)

    Har även beställt ett lödningspaket. Som innehåller lödtenn, specialkabel och en liten lödfläta. Lödningspaketet förväntar jag mig att få imorgon om leveranstiden håller vad den lovar



    Har tagit loss chippet nu och använt tennsuget till att få bort det mesta av lödtennet som fanns. Ska försöka få bort mer av tennet imorgon med hjälp av lödflätan, har nämligen fått för mig att de ska fungera bättre på små ytor :P

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Resultatet

    Fick grejerna idag.

    Kabeln var extremt tunn och jag tror att det behövs för att kunna löda på så små ytor. Samma sak gällde tennet.

    Fick iaf fast kablarna på följande ställen:



    Och lödde fast dem på motsvarande punkter på chippet. Provade att starta och chippet reagerade precis som det skulle. Först blinkade det rött ett par gånger innan det slog över till grönt. Efter jag såg att det fungerade "Tweakade" jag lasern och ställde in motståndet på ca 200 Ohm. Jag har inte bränt ut några GC spel så jag har ingen möjlighet att prova om de startar på det motståndet. Men ifall det inte skulle göra det så blir det bara till att justera lite till. Var osäker på om jag skulle limma fast chippet ifall det skulle krångla, så jag tog lite eltejp och skar ut en bit så att man kunde se LED's:en och tejpade det vid sidan av alla kretsar på kretskortet.

    En sak till: Det skall ju finnas alternativ när man bootar ett spel. På så vis kan man se om det fungerar. Det är inte förrän du har kommit förbi "öppningsscenen" på ditt GC och skärmen har blivit svart som du kan välja bootalternativ. Jag höll inne START och fick fram detta:


Liknande diskussioner

  1. Installation av 3.03 oe-a
    By Dennis_81 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 21:08
  2. fråga ang. XenoGC
    By pinkfox in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 11:41
  3. Ta bort misslyckad installation av spel?
    By Ganon in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-04-01, 00:07
  4. Plocka bort en misslyckad installation på hårddisken
    By PS. in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 10:07
  5. Xecuter2, misslyckad installation?
    By Markus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 15:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •