Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..

    Jag har bredbandsbolaget och ändast ett modem till internet.,

    Jag kör med sladd mellan xbox till dator och sladd till modemet från dator. 24mbit..

    Jag önskar det fanns en guide hur man ställer in ip nummer på datorn och xboxen när man har 2 nätverkskort... exackt hur man ska skriva in det. Vi kör ett eget nätverk på xbox 360 allså inte över xbox live utan genom leaf.

    Men det är jäklit svårt att få allt att funka.. alla kan snluta till en gubbe,, men när vi andra hostar så kan ingen annan ansluta till oss.. Han som alla kan ansluta till kör med fast ip ...

    Men hur exackt ställer man in det när man har 2 nätverkskort.. ska man ändra ip på det nya nätverkskortet också eller är det bara på internetanslutningen och xboxen .. får det inte att bli ok när jag skriver in ip och gateway på xboxen nämligen.. Nån som orkar skriva en liten guide exackt hur det ska stå.. Modemet från bredbandsbolaget går ej att logain i och dom vägrar ge ut hur man logar in i det nu mera.
    hejs

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Köper du en router kommer många problem lösas. En smart idé, om du har problem med att andra inte kan ansluta till dig och vise värsa, så kan du, om du använder en router, gå in och öppna för UPnP, då skall det gå att ansluta till dig och du skall kunna ansluta till andra.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23

    jo..

    men jag hade router innen ich det funka lika dålit.. modemet jag fick från bredbandsbolaget får man ju inte loga in i själv och kan inte. kan det vara nått i det modemet som stopar?
    hejs

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    det kan vara så, ring supporten och fråga

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    Hittade en liten guide som kanske kan hjälpa.


    Click the ?Start? button on your desktop
    Click ?Control Panel?
    Click ?Administrative Tools?
    Click ?Services?
    Scroll down to ?Universal Plug and Play Device Host?
    Right click on it, and click ?Properties?
    If the service is not set to start automatically, set the ?Startup type? to ?Automatic?
    If the service is not started, click ?Start?
    Scroll up to ?SSDP Discovery Service?
    Right click on it, and click ?Properties?
    If the service is not set to start automatically, set the ?Startup type? to ?Automatic?
    If the service is not started, click ?Start?
    Scroll up to ?HTTP SSL?
    Right click on it, and click ?Properties?
    If the service is not set to start automatically, set the ?Startup type? to ?Automatic?
    If the service is not started, click ?Start?
    once that is done open up your MEDIA PLAYER on the PC, I have the latest version 11 which i'm assuming you have.

    once you have media player open, right click on LIBRARY at the top and go down to MEDIA SHARING.

    enable the MEDIA SHARING and you should see another box open with the XBOX 360 in it with a CAUTION icon, click on the ALLOW sharing to XBOX and presto your problem should be solved.

Liknande diskussioner

  1. Vista Media Center Extender till xbox360 problem?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 19:45
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. För lång kabel till JORD
    By jiak in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-16, 17:14
  4. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •