Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 42 av 42

Diskussion: Metroid Prime 3 PAL Wii-WiiERD

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Mitt spel slutade funka lagom efter att dark samus kommer första gången. Eller fick "disk read error" någon mer med samma problem eller är det bara min bränning som knasar?

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Min kopia av Metroid Prime 3 flytter på bara bra. Hade firmware 3.1E men spelet uppdaterade ändå Wii:et. Förre uppdateringen från skivan så hittade inte wii:et själva spelet. Så fort man gick in i disc channel så skedde uppdateringen. Efter det så startade man om Wii:et och sen har spelet fungerart bara bra. Har inte haft nå problem med ljudet och upplever inte några långa laddningstider. Tycker banorna laddas fram på nolltid. Är kanske en nödvändig uppdatering för att få spelet att flytta på bra. I spelet Boogie så var det ju en uppdatering som gjorde det möjligt att koppla in en USB-mikrofon med.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Jag har också wiikey med senaste updateringen(1.9b) och firmware 3.1, Metroid gjorde en updatering sen fungerade det ut märkt. Inga dubble channels eller liknande.

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av SnowJim Visa Inlägg
    Jag har också wiikey med senaste updateringen(1.9b) och firmware 3.1, Metroid gjorde en updatering sen fungerade det ut märkt. Inga dubble channels eller liknande.
    Det e ju trots allt PAL.. kan inte ske då

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ingen som haft mitt problem med andra ord?

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av loffen Visa Inlägg
    Ingen som haft mitt problem med andra ord?
    Felbränd förmodligen!

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jahopp... Då får väl jag stå här med gethuvudet: Sonen stoppade glatt i den skiva jag bränt och tryckte update innan jag hann hejda honom. (Ja, det är faktikst sant!) Efter det försvann ljudet. Jag hade firmware 2.2E innan... Nu har jag uppdaterat firmwaren wiikey bios till 1.9b och wii firmwaren till 3.1E ... i den ordningen och inget ljud är åter, vare sig i menyerna eller på origina/ backupade spel. I efterklokhetens tecken så skulle jag ha uppdaterat firmwaren på wiin för länge sen

    Någon som har tips om vad jag ska göra? Min intuition är att köra in wiikey 1.9b firmwaren igen och se hur det lirar då. Någon som har andra tips och vill dela med sig vore jag tacksam.

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Är det någon mer än jag som har problem med att dvd-läsaren hackar väldigt mycket?
    Det verkar hända på vissa ställen i spelet (ganska många dock). Läsaren hoppar fram och tillbaka ca 4-5ggr i sekunden uppskattningsvis.
    Någon som vet om detta kan vara skadligt för läsaren?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    karra
    Jag tror det är helt naturligt pågrund av att metroid spelen kräver mycket laddning av skivan.
    när jag spela metroid prime 1 på gamecube trodde lasern skulle brinna upp efter allt ljud den gav ifrån sig och metroid prime 3 låter väl ungefär likadant på mitt wii,,, så lugna puckar

    Dekay jag tycker du borde göra en tråd om det där, skriv vilken skiva din son stoppade i o vilken wii du har, den verkar ju vara semibrickad iaf hoppas det löser sig
    Last edited by Nemm0; 2007-11-07 at 10:05.

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Update på semibrickad wii

    Se mitt inlägg ovan. Hursom så efter ett par dagar fick jag bruntummen ur och körde in 1.9b firmwaren på wiikeyn igen och efter det så kom ljudet tillbaka.

    Själva skivan om det spelar någon roll var namngedd :

    Metroid Prime 3 Corruption [Wii][PAL][Spanish_EN_GE_FR_IT]

    Men som sagt, allt verkar funka nu, och jag ska snart testa på att köra in galaxy firmwaren på wiikey
    Last edited by Dekay; 2007-11-08 at 21:22. Anledning: tog bort weblänk

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Funkar inte för mig. Jag får disk read error hela tiden och jag tvekar på att det är felbränning. NTSC versionen fungerar fint för mig förutom problemen man får när man inte kör 60hz.

  12. #42
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Funkar bra med Metroid Prime 3 PAL Wii-WiiERD!

    Testade först att använda wiipatcher för att försöka komma undan uppdateringen utan lyckat resultat (No firmware update detected).

    Vågade inte välja system upgrade först, men efter att ha läst lite i denna tråden chansade jag.
    Det funkade klockrent efter reboot.

    Jag har D2Ckey
    Last edited by lartten; 2008-01-14 at 22:02. Anledning: glömde vilket chip jag har

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. NTSC-Gamecube spel på PAL Wii ger fel bildformat, lösning?
    By brownstone in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 12:47
  2. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •