Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: XBMC utdelning och Ubuntu

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19

    XBMC utdelning och Ubuntu

    Jaha, då går man i tankarna att börja köra med Ubuntu istället för Windows.

    Min fråga är då kort och gott;
    Går det att som i Windows "dela ut"(SMB?) mapparna så man kommer åt dom och streama via XBMC som vanligt, i Ubuntu(eller andra distar)?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    En bra fråga som även jag är undrande om! Har bytt till ubuntu på min serverdator, där även mitt godis i form av musik och filmer ligger. Men jag har inte googlat speciellt mycket om det än. Återkommer om jag hittar något. Men annars vore det skönt med inlägg från någon som vet

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Tror ni inte det finns nåt Linux forum där det vore lättare att få svar... Här är det bara ett gäng konsoll nördar som inte ens kan torka arslet utan HK ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Det finns säkert 100 forum som är bättre! Som ovan nämnt, har inte googlat än. Google är min bästa vän.

  5. #5
    dragonslayer Guest
    på den tiden jag körde solaris 2.4 som ju är Unix så fick man installera samba stödet separat.. (det får man för övrigt göra i nuvarande solaris versioner oxo)
    sen kunde man ansluta med windows klienter ... om samba följer med i ubunto vet jag inte... men gissar att "man" även finns på ubunto?

    annars så har ju säkert ubunto en FTP server ... det går fint att använda den oxo

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Jag har ftp inlagd också. Men det är roligare om man får kämpa med något nytt problem. Skall kolla mer på det när tiden finns.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Ok, inte för att tiden egentligen fanns. Men jag har lyckats hitta info, OCH fixat till så jag kommer åt min ubuntudator med xboxen! Här är en bra guide man kan följa: SambaWiki
    Man får ändra alternativen lite som passar en själv, men om man har en normal kunskap och logiskt tänkande så är det rellativt lätt.

    Lycka till om det nu blir ubuntu! Och fråga om det är något som undras!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    19
    Just ja, glömde denna tråd. Kanske ska skriva att jag gått över till ubuntu till 100%, inget windows kvar på hårddiskarna.

    Och kan tillägga att utdelningen var lättare på ubuntu än i windows.

    Högerklicka, dela ut som SMB. Ge namn på utdelningen. Klart.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Det var mycket lättare i senaste ubunturellen. I 7.04 var det lite mer avancerat.
    JAg kör också 100% ubuntu i min ena burk nu.. Men jag saknar vissa program som man hade i win.

Liknande diskussioner

  1. Bild fel mm på PS3
    By reed in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 20:51
  2. Novis med dubbla nätverkskort och XBMC
    By Pennypecker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 20:49
  3. Hur streamar jag mellan 360 och pc:n
    By Baloo123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 16:32
  4. Lodräta linjer i XBMC och spel
    By fesken in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 00:14
  5. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •