Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 39

Diskussion: den nya wiikey updaten e här!

  1. #1

    Cool den nya wiikey updaten e här!

    nu e den äntligen här, men bara beta

    07.11.01] Wiikey update 1.9g (as in galaxy!) beta released!
    We are pleased to announce that BETA HOTFIX v1.9g of the Wiikey firmware is now available to download. Please note that this is a BETA HOTFIX released as an immediate response to feedback from users regarding SMG. It comes with absolutely no warranty or guarantees. Use it at your own risk! Feedback is welcome, but please send your message one time only. We can't reply to every message we get, but we do read all of them.

    The Wiikey Team would like to thank all of those who sent in their messages of support over the last few days. Knowing that there are so many kind people out there has really made the whole thing worthwhile. Thanks! :-)

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Så funkar den som den ska? Någon som testat?

  3. #3
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Så funkar den som den ska? Någon som testat?
    vågar inte precis men en på gbatemp skulle testa

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Är de bara att bränna ut den som den är eller ska man köra filechop som på 1.9b?

  5. #5
    du updaterar som de gamla updateringarna, bränner och kör igång

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Har uppdaterat wiikey och det funkar utmärkt

  7. #7
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Vilken version av SMG kör du med?

    Så sitter man på jobb när dessa goda nyheterna når en. Tror jag ska flexa en timme idag :P

  8. #8
    bara en fråga...måste ja ha 1.9b innan ja fixar till 1.9g.....ja har aldrig uppdaterat mitt wiikey (det behövs ju inte)

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Vad jag förstått från ett annat forum så måste man ha 1.9b inlagt innan man uppdaterar till 1.9g.

  10. #10
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Vad jag förstått från ett annat forum så måste man ha 1.9b inlagt innan man uppdaterar till 1.9g.
    kk bra att veta

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Vad jag har förstått så heböver man inte 1.9b. Har dock ej provat själv.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    1.9g fungerar bra men får inte SMG att lira smärtfritt på mitt Wii.

    Dock får jag inte det vanliga felet om att jag har chip i maskinen utan ett vanligt läsfel som inte går att komma runt med omstart, rensning av skivan eller reset.

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av loffen Visa Inlägg
    Vad jag har förstått så heböver man inte 1.9b. Har dock ej provat själv.
    Jag hade inte 1.9b och har uppdaterat plus kört config disc 1.3 och fixat regionfree. Jag kan starta MarioGalaxy från Torrentleech men jag har problem med själva spelet. Jag kan inte styra Mario och dessutom tappade min Wiimote kontakten med Wii:n (Tryckte på home men kunde inte göra nåt. Synkade om Wiimoten och då såg jag att batteriindikatorn var på 0 i HOME menyn så konsolen verkade inte ha hängt sig men det gick inte att återupprätta kontakten.).

    edit:

    Startade om spelet och nu funkar styrningen. Påminner om problemen med Metroid prime NTSC.

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Vad jag fattar så är det ofarligt med 1.9g iaf. Har 1.9b nu, men har varit lite för feg för att lägga in 1.9g. Har ju SMG hemma och toksugen på och spela.
    Provar väl imorgon kan jag tänka mig...

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Måste bara dubbelkolla lite innan jag sätter igång.
    Som jag förstår det så är det bara att göra på samma sätt som MP3 NTSC versionen?
    Man bränner 2 skivor. En rak kopia och en som man kör brickblocker på.
    Man kör första skivan och uppdaterar till 15% och rycker sladden, sedan är det bara att starta upp igen och köra med den brck blockade versionen?
    Last edited by hadirajan; 2007-11-02 at 10:53.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Måste bara dubbelkolla lite innan jag sätter igång.
    Som jag förstår det så är det bara att göra på samma sätt som MP3 NTSC versionen?
    Man bränner 2 skivor. En rak kopia och en som man kör brickblocker på.
    Man kör första skivan och uppdaterar till 15% och rycker sladden, sedan är det bara att starta upp igen och köra med den brck blockade versionen?
    Den här tråden handlar om att uppdatera sitt WiiKey till 1.9g

    Kolla tråden om SMG för info om hur du gör med det spelet.

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok, så jag är helt ny på det här. Har precis satt in ett Wiikey i min Wii.
    1,9b finns att ladda ner i form av en iso fil så det är inget problem. När det kommer till 1,9g finns den enbart som en rar fil som på min mac ivarje fall unrarar (konstigt ord, men jag hoppas ni förstår vad jag menar) sig själv om man ska ladda ner den. Jag har även laddat ner filen och jag antar att jag kan komprimera filen efteråt.
    Men nu till frågan.
    Är det rar filen som jag ska bränna på en cd el dvd? Eller finns det även en iso med betan?
    Behöver jag göra något med filen innan jag bränner den?

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Azaktreaz Visa Inlägg
    Ok, så jag är helt ny på det här. Har precis satt in ett Wiikey i min Wii.
    1,9b finns att ladda ner i form av en iso fil så det är inget problem. När det kommer till 1,9g finns den enbart som en rar fil som på min mac ivarje fall unrarar (konstigt ord, men jag hoppas ni förstår vad jag menar) sig själv om man ska ladda ner den. Jag har även laddat ner filen och jag antar att jag kan komprimera filen efteråt.
    Men nu till frågan.
    Är det rar filen som jag ska bränna på en cd el dvd? Eller finns det även en iso med betan?
    Behöver jag göra något med filen innan jag bränner den?
    Hej!
    Du ska inte bränna rar filen. Packa upp 1.9g-beta och bränn isofilen: bootdisc.pal om du nu har en Pal konsol.

    Läs även readme filen:
    wiiKey update v1.9g
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    This is a BETA HOTFIX released as an immediate response to
    feedback from users regarding SMG. It comes with absolutley no
    warranty, guarantees or even bananas. Use it at your own risk!
    Last edited by snowbiz; 2007-11-02 at 12:42.

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av rbt Visa Inlägg
    Den här tråden handlar om att uppdatera sitt WiiKey till 1.9g

    Kolla tråden om SMG för info om hur du gör med det spelet.
    Oops, sorry hamnade i fel tråd..

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av snowbiz Visa Inlägg
    Hej!
    Du ska inte bränna rar filen. Packa upp 1.9g-beta och bränn isofilen: bootdisc.pal om du nu har en Pal konsol.

    Läs även readme filen:
    wiiKey update v1.9g
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    This is a BETA HOTFIX released as an immediate response to
    feedback from users regarding SMG. It comes with absolutley no
    warranty, guarantees or even bananas. Use it at your own risk!
    Om jag laddar ner via wiikey.cn - får jag wiikey 1,9b iso (jap,pal,usntsc) om jag klickar på nerladdningslänken för 1,9g + en txt fil vid namn 1,9g-beta.
    Hur får jag tag i iso filen för 1,9g?
    Edit* Kan det vara så att iso filen för 1,9g-betan även heter 1,9b. Mappen som filerna ligger i heter update 1-1 till skillnad från update 1 som 1,b ison ligger i?
    Last edited by Azaktreaz; 2007-11-02 at 15:16.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Azaktreaz Visa Inlägg
    Om jag laddar ner via wiikey.cn - får jag wiikey 1,9b iso (jap,pal,usntsc) om jag klickar på nerladdningslänken för 1,9g + en txt fil vid namn 1,9g-beta.
    Hur får jag tag i iso filen för 1,9g?
    Edit* Kan det vara så att iso filen för 1,9g-betan även heter 1,9b. Mappen som filerna ligger i heter update 1-1 till skillnad från update 1 som 1,b ison ligger i?

    Länken heter http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar (1.9g-beta.rar) så jag får då inte något om b-firmwaren. I filen går det inte att se vilken firmware det är. I readme.txt står det klart och tydligt 1.9g så om du får något annat töm din cache och ladda från läken på förstasidan.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    HEJ! Jag har SMG japansk version. Jag har en Wii från japan. Angående wiikey 1,9g. Jag har hört att man måste ladda ner rätt region av fil för uppdatering till min wiikey. Finns det olika versioner av wiikey? Tänk om jag har en japansk wii med usa Wiikey eller japansk wii med japansk wiikey. Hur kan veta vilken jag har?

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Aha. Jag provade att ladda ner filen via min uråldrigaPC - där fick jag minsann fram en iso fil.
    Däremot om jag laddar ner samma fil på macen får jag bara en txt fil.
    Varför?
    Sedan har jag samma fråga som föregående - (varför syns inte forumet när man skriver?) Har själv en US Wii och har ingen aning vartifrån chippet kommer - det är ivarje fall köpt i Sverige Måste väll vara konsolens region man går efter eller?
    *Edit - nu har jag i varje fall brännt ison utan problem. Jag la filen på en USBsticka som jag sedan förde över till macen (fan PCn har inte ens någon dvdbrännare ) Sedan var det bara att bränna som vanligt via Diskutility
    Men det är väll US ver jag ska använda nu va
    Last edited by Azaktreaz; 2007-11-02 at 20:34.

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Fortfarande ingen som har svarat på våra frågor....Undrar vad som händer om man väljer fel region vid uppdatering av wiikey?

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    HEJ! Jag har SMG japansk version. Jag har en Wii från japan. Angående wiikey 1,9g. Jag har hört att man måste ladda ner rätt region av fil för uppdatering till min wiikey. Finns det olika versioner av wiikey? Tänk om jag har en japansk wii med usa Wiikey eller japansk wii med japansk wiikey. Hur kan veta vilken jag har?
    Det är konsollens version som du ska bränna. Så att wiikey:t vet vad för "språk" den ska översätta andra spel till...
    Dvs bootspåren...

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sådärja nu har man spelat lite av detta underbara spel. Var ju inte så svårt att få igång som det lät.
    Samtidigt förstår jag fortfarande inte varför jag bara får ner en txtfil om jag tar hem 1,9g via mac?
    Hursomhelst löste det sig för mig, tack vare Windows

  27. #27
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Azaktreaz Visa Inlägg
    Sådärja nu har man spelat lite av detta underbara spel. Var ju inte så svårt att få igång som det lät.
    Samtidigt förstår jag fortfarande inte varför jag bara får ner en txtfil om jag tar hem 1,9g via mac?
    Hursomhelst löste det sig för mig, tack vare Windows
    Hur bar du dig åt för att ladda ner filen på macen? Jag laddade just ned den (med Firefox) och packade upp med "unrar" (som jag nog har installerat med fink nån gång i tiden) och jag får då fram alla iso-filern tillsammans med readme.txt.

    Om jag dubbelklickar på rar-filen och låter Stuffit packa upp den får jag samma sak.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag tänker updatera min wii som är chippad med ett wiikey kort. Det är första gången och jag undrar ifall det räcker med att endast ladda ner senaste frimewren från wiikey.cn och installera den eller ifall man måste göra något mer?

    har förövrigt varit inne på wiikey.cn sidan och undrar vad det är som ma ska ladda ner därifrån, det finns "setup disc", "update disc" och "recovery disc".
    Last edited by superdepor; 2007-11-03 at 20:58.

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Du "ska" ta hem update disc 1.9g samt om nödvändigt sen köra setup discen för region overrun och så..
    Men bara om det behövs. Borde vara helt ok bara du kör update discen. Ta hem det och bränn ner den version som du har på din konsoll...

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Har sedan tidigare uppdaterat till 1.9b och kört setupdiscen. När jag nu försöker köra 1.9g så kommer jag så långt att programmet "testar" flashningen (räknar upp till 100%) och sen får jag felmeddelandet "Error - Try again" med röd text och allt låser sig.

    Någon som har en idé om vad det är som skiter sig?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Wiikey i nya Wii som saknar pin3?
    By Fatass in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 12:21
  2. Min xbox blinkar rött ibland. Är den skrot nu?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 13:55
  3. Att löda i V.15, kanske inte så smart
    By Kuwabara in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-23, 16:30
  4. stackars dom som får den nya
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-02-07, 14:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •