Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Fungerande DVD-R

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0

    Question Fungerande DVD-R

    Hej

    Dags för mig att skaffa nya skivor och som alla vet är Wii´t känsligt mot vilka skivor man använder för backupper. Jag tänkte kolla ifall någon har någon erfarenhet av:

    Datamart DVD-R 4.7GB 8xspeed pearl

    Dom är lite utav budget DVD-skivor, har kört med Verbatim tidigare vilket har fungerat bra men dom är dyrare så jag tänkte om det möjligtvis någon vet om Datamart fungerar lika bra?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    137
    Respekt
    21
    Personligen har jag bara köpt "budget" märke 2 ggr, kommer inte ihåg vad dom hette. Men jag skulle vilja påstå att man får va man betalar för. Och det är tråkigt när filmer man brännt börjar hacka mot slutet eller bara var 3:e skiva i en spindel fungerar riktigt.

    Kör bara verbatim och det fungerar alltid till allting.

    Finns väl en hel del ställen man kan beställa skivor till hyffsade priser.
    /Mr Walker - Xbox n00b

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Verbatim har flyttat tillverkningen från Japan till Thailand, har jag för mig. Har hört att det inte längre fungerar att bränna konsolspel på verbatim skivorna som är tillverkade i Thailand. De har satt in nån spärr eller nåt sånt skit i de skivorna. Är det nån som vet om det är sant eller inte?
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av roine_johnsson Visa Inlägg
    Verbatim har flyttat tillverkningen från Japan till Thailand, har jag för mig. Har hört att det inte längre fungerar att bränna konsolspel på verbatim skivorna som är tillverkade i Thailand. De har satt in nån spärr eller nåt sånt skit i de skivorna. Är det nån som vet om det är sant eller inte?
    Det fungerar för mig. men kanske jag har kvar av dom gamla laddningarna av skivor. Köpte bara i veckan men i varje fall...
    Vi är ju slöa här i norrland så kanske nymodigheterna inte kommit hit än

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    Låter ganska långsökt att Verbatim skulle sätta en spärr på skivorna som förhindrar att man bränner konsolspel. Däremot kan jag tänka mej att om de flyttat tillverkningen att den nya fabriken inte håller samma kvalité, och att det orsakar problem.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0

    Question

    Men om man ska vara lite konkret i frågan: Det pratas mycket hela tiden om vilka skivor som skall användas för att det ska fungera bra, men å andra sidan verkar det finnas folk som kör på hur billiga budgetskivor som hellst och det fungerar felfritt. Så frågan är om det egentligen gör någon större skillnad?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    Det man ska kolla är inte bara märket...utan även disc id. Tex Premium DVD+R med Sony D11 funkar men inte Premium DVD+R med MCC-004-00. Så att bara tro att ett speciellt märke funkar stämmer inte. Jag har även testat TDK DVD-R med CMC MAG. AF1 och dom funkar även TDK DVD-R med TTH02 fungerar perfekt oxå.
    Last edited by snowbiz; 2007-11-13 at 18:34.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Men om man ska vara lite konkret i frågan: Det pratas mycket hela tiden om vilka skivor som skall användas för att det ska fungera bra, men å andra sidan verkar det finnas folk som kör på hur billiga budgetskivor som hellst och det fungerar felfritt. Så frågan är om det egentligen gör någon större skillnad?
    Att det finns _nån_ skillnad tror jag inte det råder någon tvekan om, det är bara att söka i forumet för att konstatera att valet av skiva påverkar chanserna att spelet ska fungera. Kör man Verbatim är riskerna minimala att eventuella problem beror på skivan medans man i fallet med budgetskivor mycket väl kan lyckas få ett fungerande spel men riskerna för DRE och andra mediafel är betydligt större. Eftersom det skillnad i pris inte är särskilt höga finns det egentligen ingen anledning att köpa nåt annat än verbatim imho

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jag tackar så mycket för svaren.

    Det får nog bli så att köra på Verbatim ändå. Verkar fungera för de flesta och de har fungerat för mig hitills.

Liknande diskussioner

  1. Ny DVD?
    By Earth Bone in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:28
  2. V12 med crystal + subzero laddar ej dvd längre
    By drummelpicard in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 22:54
  3. Extern dvd brännare som kan bränna fungerande 360 backups?
    By samhaingrim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 22:48
  4. Defekt xbox, fungerande DVD. köpes
    By joioi50 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 17:20
  5. Fungerande DVD skivor ???
    By Jetlimaster in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 07:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •