Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 127

Diskussion: Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    To clearify.
    Måste man in med 1.9b före 1.9g hotfixen?
    Nej, det måste man inte.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Måste man ha en Gamecube kontroll för att updatera med 1,9G hotfix eller klarar man sig med Wiiremote?

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Man kan köra antingen Wiiremote eller genom att trycka på "reset" för att "trycka på A". Jag körde reset och det funkade finfint.

    Sen undrar jag om folk ens läser tråden? Många frågor som svarats på redan.

  4. #34
    Citat Original inlägg av ColinZeal Visa Inlägg
    Sen undrar jag om folk ens läser tråden? Många frågor som svarats på redan.
    Det har med credibility att göra. Språkbruk och kunskap, och att uttrycka den. Inte så att iaf jag litar på vem som helst här. Speciellt med otroligt knapp och dåligt uttryckt information.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Aha. Vet inte om du syftade på mitt inlägg men man är inte så välartikulerad när man är stressad och har bråttom till sängs.

  6. #36
    nej syftade inte på ditt inlägg.. Menar mer allmänt.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Bränt ut 1.9g uppdateringen på både en dvd+r och en dvd-r skiva men inget händer. Står bara unable to read disk för jag antar den skall uppdatera auto eller måste man gå in nånstans?

  8. #38
    kalleee: Du ska starta update-skivan som om du startade ett Gamecube spel.

    Jag brände updaten samt Mario på Verbatim DVD+R skivor. Funkade perfekt.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    kalleee: vilken wii firmware kör du? (alltså inte firmwaren på wiikey) pröva att starta en gcos-skiva (om du har gc-kontroll dvs) och swappa till 1.9g skivan.

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    195
    Respekt
    21
    precis uppgraderat till 1.9g direkt..(inte 1.9b)
    sen uppdate från 2,2E till 3,0E
    sen startade SMG ....inga problem

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17

    Wii Firmware 3.1E?

    Måste man hämta Wii firmware 3.1E wia Lan adaptern innan man installerar uppdateringen 1.9G eller går det bra att ha Wii Firmware 2.2E (som jag har i dagsläget), när man ska spela Super Mario Galaxy PAL?

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Hade aldrig uppdaterat min WiiKey tidigare, gick direkt till 1.9G Beta updaten och det fungerade fint.

    Uppdaterade sedan mitt Wii (till 3.1 E) som jag aldrig uppgraderat tidigare heller, vilket fungerade fint också. Nu återstår bara att bränna Mario Galaxy och se om det fungerar.

  13. #43
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag körde 1.9g patchen från Wiikey, brände ner SMG med imgBurn på Verbatim skiva. Spelet startar och jag kommer till scenen (1-2 minuter in i spelet) där bowser tar hela slottet och då hänger sig spelet.

    "The Game Disc could not be read. Please read the Wii Operations Manual for more information". Detta står i "Mario Text", inte den gamla vanliga.

    Har försökt flera gånger men hänger sig alltid på samma plats. Vad kan jag göra
    Last edited by acidbomb; 2007-11-16 at 00:02.

  14. #44
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    acidbomb:
    Det där fick jag på Metroid Prime. Brände om skivan i x2,4 så funkade det. Detta på en Verbatim DVD+R x16

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Jag har aldrig haft problem med nåt spel...Och jag bränner på verbatim DVD-R x16 och brännar alla mina spel i x16 hastighet och det funkar alltid bra..Bränner i Nero 8
    Nintendo 64
    Gamecube
    Wii
    XBOX 360
    Nintendo DS
    Playstation 3

    M2N32-SLI Deluxe
    AMD 6400+
    Geforce 9800GTX 512MB
    8GB Ram PC6400
    1x74GB SATA 16MB 10000RPM

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Testade bränna Mario Galaxy (patchad med WiiBrickBlocker) och då hänger sig spelet efter att man tryckt på "Start". Skärmen blir bara helt svart och sedan händer det inget. Ska testa bränna spelet utan WiiBrickBlocker.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Ska testa bränna spelet utan WiiBrickBlocker.
    Varför körde du brickblocker från första början när det är en PAL-release?Eller har du möjligtvisen annan region på ditt Wii?

  18. #48
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Brände Mario Galaxy utan WiiBrickBlocker och då ville den köra en update. Efter updaten så fungerade spelet.

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    52
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Varför körde du brickblocker från första början när det är en PAL-release?Eller har du möjligtvisen annan region på ditt Wii?
    Vet ej, fick tipset att köra WiiBrickBlocker på alla releaser för säkerhetsskull, men det känns faktist lite onödigt eftersom att jag laddar ner alla releaser från en trovärdig sida (TorrentLeech).

  20. #50
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    Att köra brickblocker på wii PAL spel är som att använda kondom med sin fru resten av sitt liv... Med andra ord, något onödigt.

    Brickblocker är ju bra att ha till dom där engångsgrejerna när man vill testa nått utländskt för en kväll.
    Last edited by frapp; 2007-11-16 at 01:23.

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    ok nu har jag kommit så långt att jag lyckats få ner wiikey updaten 1.9g och den syns som gamecube spel, dock har jag ingen gamecube kontroll. Jag trycker på reset för att testa flasha och det står ok och allt men sen ska man trycka valfri knapp och hur gör man då utan gc kontroll finns de något annat sätt? (SMG PAL funkar ändå inte) efter flera omstarter.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    Det är bara att trycka på reset igen när de står valfri knapp..Konstigt att de inte funkar för om du nu har startat om maskinen så borde de ju funka..Har du testat att köra 1.9g skivan igen och se ifall du kan flasha om chipet?
    Nintendo 64
    Gamecube
    Wii
    XBOX 360
    Nintendo DS
    Playstation 3

    M2N32-SLI Deluxe
    AMD 6400+
    Geforce 9800GTX 512MB
    8GB Ram PC6400
    1x74GB SATA 16MB 10000RPM

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jag trycker på reset för att testa flasha och det står ok och allt men sen ska man trycka valfri knapp och hur gör man då utan gc kontroll finns de något annat sätt? (SMG PAL funkar ändå inte) efter flera omstarter.
    Tänk på att det första som händer är inte att den uppdaterar, det första som händer äratt den kontrollerar vilken update du har förtillfället. Då har du en liten käck %-mätare som räknar upp till 100%. När den sedan är klar betyder inte att updaten är klar även fast det står "DONE" (eller vad det nu står) Så du ska alltså INTE starta om konsollen här då den inte börjat uppdateringen än.

    I detta läget trycker du på "Reset" (om du inte har en GC-kontroll) och DÅ börjar updaten. När den mätaren sedan gått upp till 100% så är uppdateringen genomförd, då trycker du på reset ytterligare en gång och man får höra ett spexigt homercitat och konsollen startas automatiskt om och du har nu 1.9G.

    Och så enkelt är det

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    nu funkar det tack för all hjälp

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    får framm error 0001 an unauthorized device has been detected.

    Jag la in 1.9g innan jag tryckte in skivan och uppdaterade. så får jag det medelandet. `

    Idag är ingen bra wii dag.

    Vad göra? vad är fel ?

  26. #56
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    För er som inte är så hajj på detta (som jag) gör följande för att få det att funka.

    1.Ladda hem Wiikey update (http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar)
    2. Ladda hem Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD
    3. Packa upp 1.9g-beta.rar och bränn ut bootdisc.pal.iso som burn image (viktigt är dock att ni väljer "no further writing") på en valfri dvd +/- r.
    4. Bränn ut SMG
    5. Sätt i Wiikey update skivan i erat wii (ska visas som en gamecube skiva) tryck på start, nu testar den ifall de går uppdatera chipet, efter den testat ta ur skivan och tryck på reset knappen på erat wii, sätt tillbaka skivan och tryck reset en gång till för att den verkligen ska flasha chipet.
    6. Ta ur skivan och starta om erat wii.
    7. Sätt in SMG skivan och uppdatera firmware som den ber om.
    8. Allt klart bara sätta igång och spela

  27. #57
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Förstår inte att folk har problem med att köra in 1.9G uppdateringen, det var ju hur lätt som helst. Problemet är väl att folk har för bråttom och läser inte vad som står på skärmen eller i readme filerna, det var ju bara att trycka reset några gånger så var det klart, hur lätt som helst.
    Mario Galaxy fungerade klockrent redan på första försöket för mig. Jag har aldrig kört någon Wiikey uppdatering tidigare så även jag är newbie på detta, men ändå ser man tusen frågor och guider som är totalt onödiga om man är någorlunda haj på engelska. Man behöver ju ingen guide för att bränna ut ett spel och detta är ju lika enkelt som att bränna och spela ett spel. Dessutom gör skivan en check och testar vilken version du har, så i princip går det inte att göra fel. Folk är för rädda att prova på saker.

  28. #58
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Får inte minuppdatering att funka,står bara unable to read disc.
    Brännt isofilen med nero 6.
    Samma skivor som till spelen och låg hastighet.
    Vad gör jag för fel?
    Tacksam för svar

  29. #59
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjaba Allehopa!
    Behöver hjälp...


    Laddade ner Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD, updaterade från 1.9b till 1.9g beta
    Satte i SMG skivan, då frågade den ifall jag ville updatera. Körde updateringen, sen skulle jag starta spelet som vanligt men då blir skärmen svart å jag får upp meddelandet "error 0001 an unauthorized device has been detected".

    Stänger då av mitt wii, sen när jag ska sätta på det igen funkar det inte...
    Power knappen lyser inte!

    Har Wiikey chip btw. Körde utan brickblocker eftersom det var en "PAL"

    Jag har testat dra ut å sätta in alla kablar, men inget hjälper.

    Någon ide???

    Snälla.....

  30. #60
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    18
    1. Jag skulle bränna 1.9b. Det funkade inte, jag hade dvd i och det gick tydligen bara bränna på cd. Blev rädd och var tvungen att fråga här. Funkar det köra med cd skivor i wiiet?

    2. Jag tror jag har 1.2 på wiikey, måste man installera 1.3 innan man installerar 1.9b?

    tack

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •