Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 138

Diskussion: Då var det dags igen? LIVE BAN!

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    kollade nyss, BANNAD!

    Banned: YES!
    Xbox version: Premium
    DVD: Samsung ms25 (flash with videocable in)
    FW: iXtreme 1.3 5x
    Latest game: Assassins Creed


    tror jag vet varför jag blev bannad också. För det enda spel som inte fungerade med iXtreme efter jag uppdaterat från xtreme 5.3 var "crackdown", det var inte riktigt stealthpatchat. Detta var ju direkt efter första bannvågen, jag trodde jag hade klarat mig eftersom det gick flera månader utan att jag blev bannad. Men det blev tydligen loggat av microsoft, om det nu var det som fick mig bannad..

    Funderar på att lägga ut boxen på någon annonssida och köpa mig en arcade edition. Någon som vet ungefär hur mycket man kan få för en LIVE-bannad premium 360? Kan ju självklart skicka med en hel del spel också
    Last edited by toffepoff; 2007-11-21 at 19:50.

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Akiira Visa Inlägg
    Hur menar du?
    Först laddar jag upp filen i Mulleter, tar sedan CRC check och får först "ISO was not found in database, continue to generate data checksum anyhow?"
    Sen "Checksum generation complete".

    Hur ser man sen om den stämmer med originalet? Det står 100% nere till höger, är det den vi behöver veta?

    Edit: Är det lika bra att stoppa in nätverkskabeln och se efter om man blivit bannad?
    kryssa i "check-online-database"..

    det den gör när du tar generate är att den gör crc's för det spelet du har. kryssar du i "check-online" så kollar den sedan dessa crc's mot xdvdmulleters databas. finns det inte med där får du meddelandet du beskriver. skulle det finnas med och den inte matchar, det är då man är illa ute. men problemet är att tex "tidigt" släppta spel finns ingen data att jämnföra mot, för den finns inte inlagd om du förstår. det är då omöjligt att veta om den matchar orginalet.

    vilket spel, release kollar du när du får does not exist in database?

    *edit*
    här är en länk som kanske förklarar det lite mer grafiskt för dig..
    http://forums.xbox-scene.com/index.p...=630440&st=405

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av toffepoff Visa Inlägg
    kollade nyss, BANNAD!

    Banned: YES!
    Xbox version: Premium
    DVD: Samsung ms25 (flash with videocable in)
    FW: iXtreme 1.3 5x
    Latest game: Assassins Creed


    tror jag vet varför jag blev bannad också. För det enda spel som inte fungerade med iXtreme efter jag uppdaterat från xtreme 5.3 var "crackdown", det var inte riktigt stealthpatchat. Detta var ju direkt efter första bannvågen, jag trodde jag hade klarat mig eftersom det gick flera månader utan att jag blev bannad. Men det blev tydligen loggat av microsoft, om det nu var det som fick mig bannad..

    Funderar på att lägga ut boxen på någon annonssida och köpa mig en arcade edition. Någon som vet ungefär hur mycket man kan få för en LIVE-bannad premium 360? Kan ju självklart skicka med en hel del spel också
    Så du menar att M$ loggade ditt spelande när du körde med Xtreme 5.3 för att sedan banna dig ett par månader senare när du kör Ixtreme v 1.3?

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Testade ny och kryssade i check-online och av mina 4 spel så var det 2 (Call of Duty 4, Eternal Sonata) som inte hittades i databasen...

    Det var första releasen av COD4, XBOX360 och Eternal Sonata från DNL.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
    Så du menar att M$ loggade ditt spelande när du körde med Xtreme 5.3 för att sedan banna dig ett par månader senare när du kör Ixtreme v 1.3?
    det är inget fel på hans teori. var inte spelet riktigt stealth-patchat, loggas det och sen kan den informationen verifieras närsomhelst. den är sparad i xboxen. ms verkar också banna i vågor och inte bara sådär.

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Loggade in på mitt Xbox LIVE konto i menyn och det kom inte fram någon ruta eller något. Betyder det att jag inte är bannad?

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Akiira Visa Inlägg
    Loggade in på mitt Xbox LIVE konto i menyn och det kom inte fram någon ruta eller något. Betyder det att jag inte är bannad?
    Kan du logga in på LIVE är du inte bannad!


    tror faktiskt också min "teori" stämmer ganska bra. Har inte hört talas om någon som blivit bannad under perioden mellan de två "bann-vågorna". Har man inte blivit bannad nu kommer man antagligen inte bli det heller, iaf inte på ett tag framöver.
    Last edited by toffepoff; 2007-11-21 at 20:15.

  8. #38
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är inget fel på hans teori. var inte spelet riktigt stealth-patchat, loggas det och sen kan den informationen verifieras närsomhelst. den är sparad i xboxen. ms verkar också banna i vågor och inte bara sådär.
    Inget fel på teorin, hoppades bara att det inte kunde stämma.

    Jag har själv spelat Crackdown med Xtreme 5.3 och inte blivit bannad på månader.

    Nu skickade jag precis upp min box för att uppgradera till 1.3 men då menar ni att de förmodligen redan loggat när jag spelat med icke stealth-patchade spel förut. Alltså lär jag bli bannad ändå trots att jag uppgraderat till 1.3.

    Suck.

  9. #39
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Det här känns inte bra, har läst om folk som inte spelat något backup spel alls men blivit bannade. Man får hoppas att det inte stämmer.
    Hur funkar banningen? FInns man på deras lista först när man loggar in eller är man där även fast man inte loggat in?
    Annars kunde man ju hoppas på RROD eller något annat fel och skicka in den och förhoppningsvis få en ny

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    antagligen , du skulle ju kunna ringa och fråga ifall dom kan prova att logga in på live åt dig innan de gör uppgraderigen.. så du slipper den extra kostnaden.

  11. #41
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Bannar de i vågor dvs att jag kan spela nu utan att behöva oroa mig tills nästa våg?

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    så som jag har fattat det ja.. men ingen som kan veta säkert

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Efnet

    #Stealth360 mkt snack där nu ang. bad-crc etc. de försöker också sammanställa och rätta till xdvdmulleter databasen och verifiera den nu.
    http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/

    #fw snackas det också mkt i men större delen av folket där snackar mycket annan skit, mkt spam osv.

    mkt teorier som sagt, inget konkret, det lutar dock mot dåliga backups. hm.

    *tillägger*

    [2007-11-21 06:17:51] <c4eva> new live log uploaded to http://www.xbins.org/xblive no indication of any new checks , all same as before
    [2007-11-21 06:20:23] <c4eva> it is pointing to backups that are not the same as retail
    [2007-11-21 06:23:39] <c4eva> fw is doing its job, it cant check everything or know if the game has bad/different data
    [2007-11-21 06:24:57] <c4eva> anything that has different pfi/dmi data but still valid would be suspect
    [2007-11-21 06:26:14] <c4eva> these scene releases need to be validated against a known retail copy
    [2007-11-21 06:28:20] <c4eva> fw is not been detected, it is the discs, as before
    [2007-11-21 06:31:31] <c4eva> game can be stealthed , but have slight data change somewhere, especially DMI, or early copies may be marked, hence check against know retail copy
    Last edited by int21; 2007-11-21 at 21:09.

  14. #44
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Någon som blivit bannad pga detta?
    Har läst att det är många nya rls.
    Har själv spelat AC, ME och Halo3 men är inte bannad.

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Efnet

    #Stealth360 mkt snack där nu ang. bad-crc etc. de försöker också sammanställa och rätta till xdvdmulleter databasen och verifiera den nu.
    http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/

    #fw snackas det också mkt i men större delen av folket där snackar mycket annan skit, mkt spam osv.

    mkt teorier som sagt, inget konkret, det lutar dock mot dåliga backups. hm.

    *tillägger*

    [2007-11-21 06:17:51] <c4eva> new live log uploaded to http://www.xbins.org/xblive no indication of any new checks , all same as before
    [2007-11-21 06:20:23] <c4eva> it is pointing to backups that are not the same as retail
    [2007-11-21 06:23:39] <c4eva> fw is doing its job, it cant check everything or know if the game has bad/different data
    [2007-11-21 06:24:57] <c4eva> anything that has different pfi/dmi data but still valid would be suspect
    [2007-11-21 06:26:14] <c4eva> these scene releases need to be validated against a known retail copy
    [2007-11-21 06:28:20] <c4eva> fw is not been detected, it is the discs, as before
    [2007-11-21 06:31:31] <c4eva> game can be stealthed , but have slight data change somewhere, especially DMI, or early copies may be marked, hence check against know retail copy
    Vad kan man utläsa av live loggen? Har inte riktigt förstått det. Ska man jämföra den med något man själv har? Hur gör man det i så fall?

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    c4eva har nån special fw och/eller annan utrustning som kan läsa av vad som händer vid checken, man kan ju jämföra äldre loggar på länken där och se när/om dom ändrat bara..
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Kan det vara så enkelt att när en titel inte matchar korrekt crc så bannas man senare?

  18. #48
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Mm så nu är det alltså bara att CRC-checka alla sina spel och kasta dom som är felaktiga.

    USCH! det kommer ta TID att checka 43 spel
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Hur kollar man crc? Hade varit bra att veta.
    Och vad jag förstår är det redan kört om du spelat med spel som inte är säkra

  20. #50
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av UniQ Visa Inlägg
    Hur kollar man crc? Hade varit bra att veta.
    Och vad jag förstår är det redan kört om du spelat med spel som inte är säkra
    Det borde isåfall betyda att i princip alla här på forumet kommer bli bannade?!

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Jag har inte riktigt fatta exakt hur man ser när man är bannad på de nya, på en av mina boxar som jag har hos en kompis ingen ingenting upp vid "more info" kör dom inte med gamla vanliga "ban texten" som förra gången?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  22. #52
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    Blev bannad idag också=/ senast jag lira ett spel var pro evolution 6 och det var typ 1 månad sedan=/ inte spelat något sedan dess.. har ixtreme 1.2.. surt

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    attans oxå, jag som precis hade tänkt införskaffa mig en 360 nu i dagarna här ifrån psxcare
    men nu vågar jag inte chansa o slänga bort 4500:- på en maskin som ändå kommer bli bannad inom kort. jag väntar ett tag och ser vad som händer

    too bad, jag hade verkligen sett fram emot min 360 !

  24. #54
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Naej alla behöver inte bli bannade, verkar som om bara visa rls are osäkra SKs 2 sägs vara osäkra.

    Proxen, Du har inte kört o-stealthade spel på Xtreme innan då? Känns konstigt om du bara kört pes på Ixtreme 1.2

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    attans oxå, jag som precis hade tänkt införskaffa mig en 360 nu i dagarna här ifrån psxcare
    men nu vågar jag inte chansa o slänga bort 4500:- på en maskin som ändå kommer bli bannad inom kort. jag väntar ett tag och ser vad som händer

    too bad, jag hade verkligen sett fram emot min 360 !
    Varför inte?

    Ska du köra bara på Live eller?
    Men visst om du ska göra det så får du köpa en orig box & lägga ut dyra pengar på orig spel. Jag själv kör Live ytterst lite så att bli bannad är inte hela världen för mig. Dock kommer jag inte gå ut nåt mer då enda orakten är att jag inte vill ha några problem om jag får RROD även om min boxen är bara 1,5mån gammal.

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Vilka releaser är detta du pratar om: rls are osäkra SKs 2 sägs vara osäkra???

  27. #57
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    alltså de spel som släpper fixes efter typ 10 dagar är de som får dig bannad! Innan man kör ett spel ska man köra ett par tester, DVDmulleters, kolla forum och se om det släppt några ppf fixes...

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    jo jag vet men bruka rlita på att spelen som tusentals tankar ner funkar...vet att man ej kan lita på andra... Vet ej om jag blivit bannad har ej startat den på några dagar.

    Någon som vet några spel och releaser som absolut kan vara boven? Cod4? Mass effect?

  29. #59
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Många säger att CoD4 är boven mn inget bevisat.

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag är bannad ! :/ körde med hitachi 78fks senaste ixtreme gick inte o logga in nu fan gör man nu då

Sida 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  3. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:46
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •