Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 138

Diskussion: Då var det dags igen? LIVE BAN!

  1. #61
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Har hängt ett par timmar i #fw & #360stealth ...enligt gossipen där har fw inget med ban att göra utan allt tyder på bad backups, även stealthade spel kan ha bad crc och då ere kört iaf. Man pratar även om att mulleter inte alltid är att förlita sig på. Inte kul alls. Vad som oxå är intressant är att en handfull personer som kört flashat uppger att dom blivit bannade för att dagen efter upptäcka att bannen hävts.... vad ska man tro om det?
    Jag tänker köra offline ett tag och se vad som händer framöver.

    /GroGGen
    Last edited by GroGGmanneN.se; 2007-11-22 at 11:46.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    vad har du lirat för spel? Några som inte var helt stealth säkra?

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Det enda sättet att ta reda på vilka spel som man ska undvika är att få alla som blivit bannade att lista alla piratade spel de har spelat och se vilka spel som förekommer i varje lista.

    Själv:
    Assassins Creed
    CoD4
    Mass Effect
    Biohock
    Halo 3
    DiRT
    ....på sistone.

    ...Dessa bör (spekulation) vara säkra då jag inte är bannad. Kör bara scen-releaser också.

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    japp det är sant...intressant att du spelat de... med scen-releaser menas de som är ok enligt abgx.net?
    Har du kollat dina spel innan du spelat de?

  5. #65
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Nu har de lagt till en extra kolumn på abgx.net med "Bad CRC or Needs Fixing"

    Sorterad efter "Bad CRC or Needs Fixing"
    http://www.abgx.net/filename/?bin_se...arch_results=0

    Värt att notera är två Mass Effect

    Edit: Nu ska Halo 3 rellen visst vara OK, samt att det börjar komma upp att vissa är OK
    Last edited by p_son77; 2007-11-23 at 10:17.

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Och Guitar hero 3

  7. #67
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    39
    Respekt
    17
    UniQ: har bara lirat sådana som ska vara patchade, tankat hem dem från xbox sky och en annan tracker, har kollat nfo osv noga=/ har samsung drive, 28an tror jag det är..

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    denna: Mass_Effect_USA_XBOX360-PROTOCOL har ju en varningstriangel. Om man då använder fixen o byter ut 2 rar filerna kommer den då funka stealthmässigt?

  9. #69
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    japp det är sant...intressant att du spelat de... med scen-releaser menas de som är ok enligt abgx.net?
    Har du kollat dina spel innan du spelat de?
    du kan inte lita på abgx, den visar ingen info om crc är ok i data partitionen tex. bara om det är ixtreme-kompatibelt fungerar osv. säg tex att det är några bytes fel på ett ställe på skivan som varken påverkar spelet i sig eller själva stealth funtkionen. då kommer du få en felaktig crc, vilket kan leda till ban verkar det som. att folk är osäkra på xdvdmulleter är för att man inte vet om alla crc bygger på orginal skivorna eller om de bygger på fungerande backups, iaf de crc på data-partitionen.. det är bara att vänta så märks det vad som händer. ge fan i live för säkerhets-skull.. några dagar.. vecka.. är inte säkert att dessa checkar sparas lokalt..

    det är dumt att spekulera mer..

    *tillägg*
    såg att abgx fått en "Bad CRC or Needs Fixing" som noterats några inlägg över. se alla andra spel som suspekta med, de spelen i bad crc är de spel de hittat än.
    Last edited by int21; 2007-11-22 at 13:47.

  10. #70
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    denna: Mass_Effect_USA_XBOX360-PROTOCOL har ju en varningstriangel. Om man då använder fixen o byter ut 2 rar filerna kommer den då funka stealthmässigt?
    ja, men läser du mitt svar över spelar inte det någon roll. det kanske är fel på den iaf alla är nog fundersamma över var problemet ligger..

    jag har den bränd med rar-fixen.

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Jag har kört Mass Effect protocol men var inte bannad igår när jag kollade

    Har också kört Assassins creed Allstar
    Naruto Allstar

    Dynasty warrior gundam
    och CCCX(?) Halo 3.
    Ska kolla när jag kommer hem om jag fortfarande inte är bannad

  12. #72
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Finns det något sätt man kan kolla vilken version av backup man har efter man bränt det?
    Har nämligen glömt vilken det är jag har, och vet därför inte om de är "bad backups".

  13. #73
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av AndYBazooka Visa Inlägg
    attans oxå, jag som precis hade tänkt införskaffa mig en 360 nu i dagarna här ifrån psxcare
    men nu vågar jag inte chansa o slänga bort 4500:- på en maskin som ändå kommer bli bannad inom kort. jag väntar ett tag och ser vad som händer

    too bad, jag hade verkligen sett fram emot min 360 !
    Citat Original inlägg av gnuttes Visa Inlägg
    Varför inte?

    Ska du köra bara på Live eller?
    Men visst om du ska göra det så får du köpa en orig box & lägga ut dyra pengar på orig spel. Jag själv kör Live ytterst lite så att bli bannad är inte hela världen för mig. Dock kommer jag inte gå ut nåt mer då enda orakten är att jag inte vill ha några problem om jag får RROD även om min boxen är bara 1,5mån gammal.
    nää, tänker ju köra mkt offline oxå. men jag har ju hört om att xboxen sparar info även om man kör offline med spel som sedan skickas till MS när man kopplar upp sig och på så sätt även får sig bannad även om man inte kör nåt spel online?

    hur funkar egentligen detta? det är alltså inte säkert att köra spel offline heller om man inte vill bli bannad ?

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Engan01 Visa Inlägg
    Finns det något sätt man kan kolla vilken version av backup man har efter man bränt det?
    Har nämligen glömt vilken det är jag har, och vet därför inte om de är "bad backups".
    vet du att du enbart tankar scenereleaser så kan du kolla om du har pal eller ntsc på spelet och utgå ifrån de releaser som finns släppta. annars kan du göra en crc koll på skivan med xdvdmulleter och sen jämföra med crc innehållet .ini filerna i xdvdmulleters katalog. med denna info kan man sedan googla fram rätt release etc. ibland får man tänka och köra logisk problemlösning

    på alla spel jag bränner så sparar jag "bränn" loggen som imgburn gör. jag sparar den som "release namn.log". på detta sätt är det lätt att hålla koll på vad man har och hur bränningen var gjord, typ ett år senare. *tips*

  15. #75
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    När nu alla kör sin spekulation så kör jag min med då.

    För en tid sedan ca 1-2 månader sedan så medgav Bungie.net i samarbete med M$ att det skulle komma en stor banhammer framöver. Dessa bans gäller då framför allt folk som lirar Halo 3 och fuskar, samt folk som fuskar med sina spelpoäng. Vissa skulle få en tillfällig ban på allt ifrån 12-72 timmar så att de lär sig en läxa och som en varning och vissa skulle bli bannade helt beroende på i vilken utsträckning de har fuskat.
    If you're a cheater or an online trouble-maker in Halo 3, Bungie has it in for you. Last Friday they posted a message?more of a threat, really?saying that they know who you are, and they're not happy.

    There are those of you doing things you shouldn?t be in Halo 3. Some of you have gotten a little too famous for your own good. This ain?t a church and there is no redemption or salvation once you have been judged. Apologies are now officially too late to save you.

    The storm approaches.

    Love, Bungie

    The tongue-in-cheek message is clearly meant to send the online community into a frenzy of terrified squeals, but what's really going on? A member of the Ars Technica forum community who happens to work at Bungie chimed in with what the message means saying that they're "almost done dialing in the Banhammer, and a few people who helped us test Phase One are about to help us test Phase Two." What are they looking for?

    Network attacks, by and large. Hard to prevent, easy to detect, but we've had to wait and make sure there were no game issues that could be confused for abusive behavior.

    Banning a false positive is worse than missing several legitmate bridgers, DDoS'ers, and their ilk. So our process has been pretty methodical so far.

    You can't run, you can't hide, and your accounts are forfeit. The reckoning is coming.

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    hoppas du har rätt...har ej spelat halo3 ens :-)

  17. #77
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    jaha då är det väl bara dags att gå igenom alla spel man har och se om det är något lurt med dem. någon som kan förklara hur man gör?

  18. #78
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Tjena, har en Premium med sammy, vägra logga in i eftermiddags, lästa om banningarna,, testa den med nätverks kabel, kör trådlöst, MTU blev fail på..

    Men sen nu hoppade den igång, e man inne på live igen.. Vilket flyt.
    Trodde stenhårt att den var bannad... ville bara dela av mej lite glädje mitt i denna tråkiga situation där folk blir bannade.

    Mvh

  19. #79
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dixido Visa Inlägg
    jaha då är det väl bara dags att gå igenom alla spel man har och se om det är något lurt med dem. någon som kan förklara hur man gör?
    Vi sitter i samma båt.
    Och jag har inte alla spelen på hårddisken, så det jag gör är att köra dem i xdvdmulleter. Vet inte om jag gör rätt, men jag gör såhär:

    1. Välj "View ISO details"
    2. Press "Next"
    3. Välj "Load from DVDR"
    4. Press "Next"
    5. Välj "CRC Checking"
    6. Press "CRC Details"
    7. Kryssa i "Check online Database"
    8. Press "Check"

    Om man då får ut "Stealth files checked out perfectly!", så antar jag att skivan är helt okey. Har jag uppfattat det som rätt då?

    Och om den inte blir "Stealth files checked out perfectly!", så är det i stort sätt bara att slänga skivan och ladda ner en ny, för att sedan köra "autofix" på de som inte hittas i databasen, och sedan bränna på nytt.

    Är detta rätt??

  20. #80
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Det stämmer förutom att spel som inte hittas i databasen får man vänta med tills dom kommer .. drygt ibland, men vill man vara säker så är det en självklarhet att vänta!

    EDIT: De spel som inte finns i databasen kan man inte köra autofix på heller.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  21. #81
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tack för snabba svar, men är det egentligen värt det? Jag menar, eftersom man garanterat redan har spelat flertalet spel med felaktigt crc lär man redan vara flaggad och att en ban bara är att invänta. Vi lär ju redan vara med i nästa "ban-lotteri" oavsett om vi från och med nu enbart börjar spela korrekta versioner av spelen, om ni förstår vad jag menar.

  22. #82
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av dixido Visa Inlägg
    Tack för snabba svar, men är det egentligen värt det? Jag menar, eftersom man garanterat redan har spelat flertalet spel med felaktigt crc lär man redan vara flaggad och att en ban bara är att invänta. Vi lär ju redan vara med i nästa "ban-lotteri" oavsett om vi från och med nu enbart börjar spela korrekta versioner av spelen, om ni förstår vad jag menar.
    Precis min poäng. Alla här inne har förmodligen redan spelat spel med felaktigt crc och är då redan flaggade an m$.

    Då lär de som inte bannades i den här vågen bannas i nästa våg istället. Det är därför lönlöst att försöka gå igenom alla sina spel och sortera ut rötäggen då m$ redan registrerat det.

    Det är också min teori iaf.

  23. #83
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Jo så är det väl men har man ett favoritspel så är det ju bara att checka det och fortsätta spela, blir man bannad så blir man.
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  24. #84
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kaffetandfen Visa Inlägg
    Det stämmer förutom att spel som inte hittas i databasen får man vänta med tills dom kommer .. drygt ibland, men vill man vara säker så är det en självklarhet att vänta!

    EDIT: De spel som inte finns i databasen kan man inte köra autofix på heller.
    Vaddå inte kan köra autofix på? Det kan man väl visst? Var innte på efnet och hörde och alla sa i stort sätt "kör autofix".

    Jag har haft spel, tex. det nya call of duty 4, och när jag kör ison i xdvdmulleter säger den att spelet inte finns i databasen, men om jag kör autofix så säger den att spelet finns och att jag kan erstätta dem fel filerna som är fel med dem rätta.

    När jag gjort en autofix på ett spel, tex. cod4, så när jag kör crc check igen för andra gången, då får jag "Stealth files checked out perfectly!".

    Är det jag som är helt ute och cyklar, men vad menar du att man inte kan köra autofix på de som inte är i databasen?

  25. #85
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    jag skulle lätt kunna leva med att inte kunna spela Live men som ni säger att uppdateringen finns på skivan... kan man gå in på skivan och köra updaten då? jag menar 360n söker ju direkt efter Live och jag har aldrig nätverkssladden inkopplad utom när jag uppdaterar... men jag anar att jag kan åka på en ban då jag spelade ME så fort det kom ut på nätet..
    frågan är då... hur uppdaterar man ? jag vill ju kunna spela kommande spel offline...

  26. #86
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag har 2 enkla och snabba frågor som jag undrar om nån kan svara på.

    1. Ni som har blivit bannade. Har ni fått nåt mer meddelande? Kan ni t.ex. logga in på er sida på xbox.com?
    2. Spelen loggas som jag förstår tillsammans med unikt ID i boxen. Jag har spelat en hel del spel som inte var iExtreme fixade innan sommaren. Dock har min box vart inne och fått nytt moderkort och läsare. Fick den ny identitet då?

    Är lite nyfiken då min är på väg till Tyskland återigen med RROD och vill inte att den ska bannas på väg dit och jag får en fet räkning. Kom på att även fast den kanske fick ny identitet så har jag kört t. ex. Guitar Hero 3 på den. Även Fight Night R3 är ju tveksamt fast man fick igång det via DvDMulleter med fix.
    Ja detta är ju inte kul. Visst kan jag skita i liven, men blir man bannad är man rökt från nästa reparation av RROD. Och den lär man få igen.

  27. #87
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av luciferion Visa Inlägg
    Jag har 2 enkla och snabba frågor som jag undrar om nån kan svara på.

    1. Ni som har blivit bannade. Har ni fått nåt mer meddelande? Kan ni t.ex. logga in på er sida på xbox.com?
    2. Spelen loggas som jag förstår tillsammans med unikt ID i boxen. Jag har spelat en hel del spel som inte var iExtreme fixade innan sommaren. Dock har min box vart inne och fått nytt moderkort och läsare. Fick den ny identitet då?

    Är lite nyfiken då min är på väg till Tyskland återigen med RROD och vill inte att den ska bannas på väg dit och jag får en fet räkning. Kom på att även fast den kanske fick ny identitet så har jag kört t. ex. Guitar Hero 3 på den. Även Fight Night R3 är ju tveksamt fast man fick igång det via DvDMulleter med fix.
    Ja detta är ju inte kul. Visst kan jag skita i liven, men blir man bannad är man rökt från nästa reparation av RROD. Och den lär man få igen.
    Svar1:
    Det är inte din profil som blir bannad utan ditt XBOX, det finns ett unik ID inprogrammerad i ett minne på moderkortet. Så du kan köra me din profil på en annan box utan problem.

    Svar2:
    Om ditt moderkort är helt utbytt så borde du ha ett nytt unikt ID om inte gubbarna på MS förde över den infon, men det är nog minimal chans för det kräver onödig arbete och kostar pengar. så du har nog ett nytt unikt ID!

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    133
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    När nu alla kör sin spekulation så kör jag min med då.

    För en tid sedan ca 1-2 månader sedan så medgav Bungie.net i samarbete med M$ att det skulle komma en stor banhammer framöver. Dessa bans gäller då framför allt folk som lirar Halo 3 och fuskar, samt folk som fuskar med sina spelpoäng. Vissa skulle få en tillfällig ban på allt ifrån 12-72 timmar så att de lär sig en läxa och som en varning och vissa skulle bli bannade helt beroende på i vilken utsträckning de har fuskat.
    If you're a cheater or an online trouble-maker in Halo 3, Bungie has it in for you. Last Friday they posted a message?more of a threat, really?saying that they know who you are, and they're not happy.

    There are those of you doing things you shouldn?t be in Halo 3. Some of you have gotten a little too famous for your own good. This ain?t a church and there is no redemption or salvation once you have been judged. Apologies are now officially too late to save you.

    The storm approaches.

    Love, Bungie

    The tongue-in-cheek message is clearly meant to send the online community into a frenzy of terrified squeals, but what's really going on? A member of the Ars Technica forum community who happens to work at Bungie chimed in with what the message means saying that they're "almost done dialing in the Banhammer, and a few people who helped us test Phase One are about to help us test Phase Two." What are they looking for?

    Network attacks, by and large. Hard to prevent, easy to detect, but we've had to wait and make sure there were no game issues that could be confused for abusive behavior.

    Banning a false positive is worse than missing several legitmate bridgers, DDoS'ers, and their ilk. So our process has been pretty methodical so far.

    You can't run, you can't hide, and your accounts are forfeit. The reckoning is coming.
    Jag hörde nått konstigt av en Svensk på ett annat forum om detta. Hans 360 blev bannad och hans son körde Halo 3 mycket. Tydligen hade han hittat nån sort "ban meter", där det stod typ "75% bannad". o_O Jag vet inte var, hur eller varför han hittade den, men tydligen hade han sagt till sin son "Hörru, du är ju snart bannad", och hans son hade svarat "Jaa, jag säger "asshole" lite då och då".

    Eh, låter som skrock, men det är vad jag hörde. *shrugs*

  29. #89
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18

  30. #90
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    ojoj! låter ju kanon

Sida 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  3. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:46
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •