Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 138

Diskussion: Då var det dags igen? LIVE BAN!

  1. #91
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Sure, men läser man igenom det hela så inser man ju snabbt att det inte är en helt vattentät lösning eftersom det handlar om att byta serial, och MS lär ju inte tillåta flera boxar med samma serial att logga in på Live samtidigt. Lika lite som att random serial skulle funka.
    Men låt killarna som kan detta jobba nån natt till så kanske det är löst?

    //GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #92
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    hmm hur gör man något sådant då?

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    man downgrade:ar ändrar ett keyvault (ID)´... lite lödning o sånt krävs tydligen...

  4. #94
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    45
    Respekt
    18
    starta en ny tråd, då det har blivit mer officiellt och finns en engelsk översättning... tråden hittar ni här:
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32429

  5. #95
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    verkar ej vara bannad ännu iaf. Kunde tanka demo från marketplace...då är jag väl ej bannad? Hann dock ej köra igång något spel.

  6. #96
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Korrekt. Du är inte bannad.

  7. #97
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    en lite dum fråga kanske.. kör iXtreme 1.2 på min hitachi v59. Finns det ngn risk att bli bannad om jag kör orginalspel på LIVE?

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av yokobai
    en lite dum fråga kanske.. kör iXtreme 1.2 på min hitachi v59. Finns det ngn risk att bli bannad om jag kör orginalspel på LIVE?
    När du väl flashar din xbox är bryter du xbl TOS, vilket är du blir bannad även om du kör orginalspel.

  9. #99
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    17
    Jag starta min xbox och loggade in live, kunde komma in på market place etc..
    Det betyder ju att jag inte är bannad.

    Men jag kan väll fortfarande bli bannad, alltså.. bara för ja inte va bannad för 2timmar sen så kan jag ju va bannad om 1dag så att säga ?

    Vad jag vill komma till är... bara för jag inte blivit bannad NU så betyder inte det att jag klarat mig??


    tyty

    /Fredrik

  10. #100
    RayB#77 Guest
    Är man bannad om det failar på XboxLive när man kör test connection?

    Har inte kört något på Live men verkar ändå som jag blivit bannad
    Last edited by RayB#77; 2007-11-23 at 19:15.

  11. #101
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av RayB#77 Visa Inlägg
    Är man bannad om det failar på XboxLive när man kör test connection?

    Har inte kört något på Live men verkar ändå som jag blivit bannad
    mm det är man, du kan bekräfta det genom att trycka på more info eller va det står och sen status codes, "Z Code = 8015-190D" betyder att du är bannad.

  12. #102
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    en annorlunda teori

    Tänk om det kunde vara så att i förra ban rundan när många körde non stealth spel , att microsoft avsiktligen sparade några tusen console id som var flaggade för banning, och väntade med att banna dom till nu ? för att dom i själva verket inte kan se ett smack , det enda dom har är dom console id som skulle blivit bannade redan i maj.

    En galen teori jag vet , men om dom nu gjorde det så får det ju en viss effekt.

    låt oss säga såhär jag klarade mig förra gången och har nu ixtrem stealth firmware jag känner mig säker microsoft kan inte se mig, jag spelar dagligen flera timmar om dagen dessutom har jag 100 spel i min gamerscore.

    och nu när plötsligt det dyker upp rapporter att folk med ixtreme firmware med patchade spel har blivit bannade.

    så spelar jag inte alls inte det minsta.

    jag skulle tycka att det verkade suspekt, jag hade inte bannat på grundlag av vad jag tror. men microsoft får ju göra vad dom vill dom kan banna dig men behöver inte tala om för dig varför eller bevisa det.

  13. #103
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    hmm. läst om flera st som blivit bannade trots att de alltid använt iXtreme, alltså aldrig haft någon tidigare verision av firmware, tror det knäcker din teori.

  14. #104
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    Ban har inget med FW att göra endast bad media...
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  15. #105
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Ban har inget med FW att göra endast bad media...

    Det stämmer. Har blivit bannad själv med en sammmy 28 drive det var COD4 som inte fanns med i databasen. Har en ny 360 nu med hitachi 59D som jag fick i utbyte tack vare lite hjälp med dom tre röda

    Den funkar än så länge
    Last edited by SixPac; 2007-11-23 at 23:33.

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    kör xdvdmulleter 9.7
    Försöker sätta i ett spel jag bränt i min dvd drive i datorn för att kolla om spelet är ok. Men programmet hittar inte ens min dvd drive. Den hittar bara mina 4 daemon tools drivar... Hur gör man?

  17. #107
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SixPac Visa Inlägg
    Det stämmer. Har blivit bannad själv med en sammmy 28 drive det var COD4 som inte fanns med i databasen. Har en ny 360 nu med hitachi 59D som jag fick i utbyte tack vare lite hjälp med dom tre röda

    Den funkar än så länge
    Hur f*n vet du att det är COD 4 som har gjort att du har blivit bannad???

    Bara för att rellen inte är med i deras databas betyder inte att den är dålig.

    Det är konstigt att inte fler har blivit banand av just den rellen då eller av Mass effect som enligt abgx.net ska vara kass om du inte patchar den och jag vet folk som har lirat Mass effect och COD 4 som inte är bannad.

  18. #108
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Hur f*n vet du att det är COD 4 som har gjort att du har blivit bannad???

    Bara för att rellen inte är med i deras databas betyder inte att den är dålig.

    Det är konstigt att inte fler har blivit banand av just den rellen då eller av Mass effect som enligt abgx.net ska vara kass om du inte patchar den och jag vet folk som har lirat Mass effect och COD 4 som inte är bannad.

    Jag har bara kört de spelet. enligt fler forum så säger dom samma sak. Nu kör jag COD 3 som finns med i databasen inte bannad än i alla fall

  19. #109
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    72
    Respekt
    17
    Ni som blivit bannade, vad får ni för error codes?

  20. #110
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SixPac Visa Inlägg
    Jag har bara kört de spelet. enligt fler forum så säger dom samma sak. Nu kör jag COD 3 som finns med i databasen inte bannad än i alla fall
    Är det denna rellen av COD 4 som du tror har bannat dig?

    Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360

    För jag själv och jag vet många andra som inte har blivit bannade p.g.a. av den.

    Nu har jag dock autofixat den i XDVDmulleter och brännt ut den igen, men jag har spelet med den som oxå inte fanns med i databasen, men som jag skrev innan bara för att den inte är med i databasen behöver det inte betyda att den är dålig, detta säger Moderatorerna på #360patches.com och det är de som ligger bakom programmet och jag tror de kan sina saker.

    Om du kör den rellen i crc-check inom några månader så kan den finnas med i databasen, men det får tiden utvisa.

    Angående den banningen som är nu så tror inte jag det handlar om de nya spelen, eftersom det inte är så många denna gång, så tror jag det är de som "slapp" undan förra gången åkte dit denna gång, för att de har spelat dåliga rellar. Men som sagt bara min åsikt och vad vet jag.

    Det som jag tror ligger bakom att jag blev bannad i våras är dåliga rellar som jag inte fixade i mulleter så som:
    Fightnight 3 - denna ville inte äns mulleter läsa
    Condemned
    Pirates of Car..... - denna saknade ganska mycket
    Top Spin 2
    Far Cry
    Oblivion
    Saints.Row.PAL.XBOX360-MRN

    Jag vet inte vilka rellar (alltså vilka grupper det är som har släppt dom) det är och kommer inte ihåg vad som var dåligt med alla, men som sagt bara ren spekulation!

  21. #111
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Jag kan garanterat säga att fight night fick dig bannad om du inte körde fixen som finns ute, den ahde inte stealth eller något

  22. #112
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    första gången ja gjorde online check me mulleter så hittades inget spel i datorbasen. nu testade ja igen å alla spel förutom gh3 funkade. tillochmed cod 4 som alla verkar säga inte ska funka

  24. #114
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    lite off topic men, någon som vet ifall alla ens game saves finns lagrade på live? dvs. om jag säljer mitt xbox nu och sedan köper ett nytt och tar recover gamertage, laddas alla mina saves ner till den nya boxen då också?

  25. #115
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Men... har jag bara flyt som kör med mitt Xtreme 5.3 och inte är bannad ännu eller är det p.g.a. att jag bara kör scenereleaser?

  26. #116
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    127
    Respekt
    22

    rippa själv är nog säkrast

    som jag skrev i en annan tråd , att rippa själv är nog säkrast, köpte en samsung sh-D163B idag kostade endast 195 kronor flashade om den med kreon firmware 1.00 och gjorde en backup på original cod4 som jag köpte så här borde en nfo fil se ut på ett spel som man laddar ner eller vad tycker ni.

    backupen klarade alla tester av xdvdmulleter10 och schrom extractor 4.3




    call of duty 4 modern warfare Pal 2007-11-24

    ripped with samsung sh-d163B with Kreon Firmware v1.00

    result from schtromextract v 3.4

    Image crc32 sum matches stealth list! The image has been verified by the stealth team!.

    result from xdvdmulleter10

    stealthfiles checked out perfectly

    crc check


    checksum generation complete, without no errors!

    Game Call of Duty 4:Modern Warfare
    Region Flags:FFFFFFFF
    Region Code: Region Free
    Media ID:1EDFAC80440C6BD3DB843F83-15E8CF88

  27. #117
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag spelade också bara scenereleaser och inte flker än 4-5 spel, gh, fifa, cl 06/07 , sen ngt mer . ändå fick jag min ban för någon dag sen \o/ offline spel är kul , köpte en till kontroll o bad mina polare komma hit

  28. #118
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    hur fungerar detta nurå? alla säger ju olika hur denna senaste ban-vågen ifrån MS fungerar. vilken teori är korrekt? är det bara releaserna till vissa spel som vart dåliga eller är det firmwaret som e "outdate-at" igen ?

  29. #119
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    52
    Respekt
    17
    Teroin är väl ganska konkret, dåliga rls är orsaken och inte fw.
    Dock så vet man inte riktigt hur det funkar då vissa spel som visar BAD CRC inte får en bannad medans du blir bannad av andra

  30. #120
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    59
    Respekt
    20
    alright, surt :\
    jag får nog ta o vänta nåra veckor till innan ja fixar mig en 360.

Sida 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Konvertera videos till din psp
    By Fruktsoda in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 14:00
  2. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20
  3. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:46
  4. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •