Sida 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 339

Diskussion: Guide: Flashning av BenQ VAD6038

  1. #91
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om du köper ett kontrollerkort så spelar det ju ingen roll vilket moderkort du har sålänge det finns en pci-buss.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  2. #92
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av who_carres Visa Inlägg
    Jag köpte det här på psxcare och vad jag kan se så har jag bara en sataport på det?

    Och en e sata port på baksidan?
    Vilket viakort har du då? Vart köpte du det?
    jag har detta.. http://img.store.pchome.com.tw/~prod/M00183715_big.jpg hittade det på en auktionsida..

    psxcares kort har väl 2 portar? en bak och en upp till höger? provat båda? http://www.psxcare.com/shopimages/pr...t6421a_150.jpg

  3. #93
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Om du köper ett kontrollerkort så spelar det ju ingen roll vilket moderkort du har sålänge det finns en pci-buss.....

    Okej, har precis beställt ett..

  4. #94
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Kanon guide. Körde med sata från mitt moderkort och d funkade utan prob.
    När jag skulle läsa, erase:a och write firmware så högg den det direkt utan några krussiduller. Sen va d klart. Använde mig av 8x versionen. Xboxen är ju rätt bra på att väsnas redan. Har iofs inte provat med någon backup skiva men orginal fungerade så ja antar att ja är i hamn....

  5. #95
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tjena, funderar på att köpa mig en 360 o flasha den själv undrade bara om nVIDIA nForce 570 SLI (MCP55P) stöds Mcp55 finns med i listan men undrar om det är någon skillnad på Mcp55P o Mcp55
    Last edited by BolleBop; 2008-01-07 at 17:28.

  6. #96
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av BolleBop Visa Inlägg
    Tjena, funderar på att köpa mig en 360 o flasha den själv undrade bara om nVIDIA nForce 570 SLI (MCP55P) stöds Mcp55 finns med i listan men undrar om det är någon skillnad på Mcp55P o Mcp55
    Finns MCP55 med så bör även MCP55P fungera. Den tillhör ju "familjen" och antagligen fungerar alla MCP55(x)-korten.

  7. #97
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tja.
    Har en Benq vad6038 som jag tänkte flasha.
    Men det fastnar när det ska läsas in i usbminnet.
    Den hoppar mellan 0x51 och 0xD1.
    Då startar jag om xboxet, och sedan står det.

    Reading Bank 0....
    General failure writing drive c
    Abort, Retry, Ignore, Fail.


    Har försökt hur många gånger som helst och har kollat så de e rätt portar m.m

    Har ett VIA VT6421 kort.

    //Andrew

  8. #98
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    Tja.
    Har en Benq vad6038 som jag tänkte flasha.
    Men det fastnar när det ska läsas in i usbminnet.
    Den hoppar mellan 0x51 och 0xD1.
    Då startar jag om xboxet, och sedan står det.

    Reading Bank 0....
    General failure writing drive c
    Abort, Retry, Ignore, Fail.


    Har försökt hur många gånger som helst och har kollat så de e rätt portar m.m

    Har ett VIA VT6421 kort.

    //Andrew
    Kör du med diskett eller USB-minne? Kollat så att du har plats ledigt och att minnet inte är skrivskyddat?

  9. #99
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jag kör med usb-minne. ska kolla de när jag kommer hem, men de går att lägga in filer i windows utan problem, så då borde det väll inte vara skrivskyddat?

  10. #100
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    jag kör med usb-minne. ska kolla de när jag kommer hem, men de går att lägga in filer i windows utan problem, så då borde det väll inte vara skrivskyddat?
    Nej om du kan kopiera filer _till_ USB-minnet i Windows så ska det ju inte vara skrivskyddat. Du har formatera det till FAT eller FAT32 filsystem så det inte är NTFS? För det funkar ju inte i dos..

  11. #101
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Nej om du kan kopiera filer _till_ USB-minnet i Windows så ska det ju inte vara skrivskyddat. Du har formatera det till FAT eller FAT32 filsystem så det inte är NTFS? För det funkar ju inte i dos..
    japp jag har formaterat det till Fat eller Fat32, i det dära HP-programmet.

  12. #102
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
    japp jag har formaterat det till Fat eller Fat32, i det dära HP-programmet.
    Har du inget annat USB-minne att testa? Felet du får verkar ju tyda på att det är problem att skriva filen till mediat med tanke på "General failure writing drive c". Alltså inte att det är svårt att läsa ur firmware från läsaren utan bara problem att spara den på annat ställe.

  13. #103
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    jo de låter ju så, får ta och leta fram ett hemma. för det verkar ju inte vara problem med att hitta driven.

  14. #104
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har stött på ett ganska löjligt problem men vet inte riktigt hur jag skall få bukt med det, satte i kontroller kortet i min "nyare" dator och körde igång men allt jag får är en svartskärm, försöker jag köra installations skivan som hängde med står det att hårdvaran inte är i ( vilket den givetvis inte är då det inte går att starta datorn med den i) så jag undrar nu vad jag gjort för fel?
    cheers!

    (Sry om det är felpost)

  15. #105
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jädrans va bra gjort av dig pemani!
    Jag kommer behöva den här guiden då jag precis beställt ett 360 Arcade.
    KANON stort tack!
    Last edited by coffy89; 2008-01-20 at 01:09.

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av unjunk Visa Inlägg
    Har stött på ett ganska löjligt problem men vet inte riktigt hur jag skall få bukt med det, satte i kontroller kortet i min "nyare" dator och körde igång men allt jag får är en svartskärm, försöker jag köra installations skivan som hängde med står det att hårdvaran inte är i ( vilket den givetvis inte är då det inte går att starta datorn med den i) så jag undrar nu vad jag gjort för fel?
    cheers!

    (Sry om det är felpost)
    Jadu.. datorn gillar ju uppenbarligen inte att kortet sitter i. Har du provat någon annan PCI-plats? Testat kortet i din "gamla" dator igen så inte kortet gått sönder?

  17. #107
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av coffy89 Visa Inlägg
    Jädrans va bra gjort av dig permani!
    Jag kommer behöva den här guiden då jag precis beställt ett 360 Arcade.
    KANON stort tack!
    Tack =)

    Hoppas du får nytta av den. Skriv om du fastnar någonstans så ska vi försöka hjälpa dig.

  18. #108
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack =)

    Hoppas du får nytta av den. Skriv om du fastnar någonstans så ska vi försöka hjälpa dig.
    Det ska jag göra, men jag tror det kommer gå fin fint Speciellt med en så här bra guide :P.
    Flashade bror mins Xbox 360 för ett tag sen. Då hade jag turen att få en Hitachi v46.

    BenQ verkar lite svårare men om jag bara följer guiden och tar det lugnt är jag övertygad om att det går bra.

    Jag hör av mig för att berätta hur det går

  19. #109
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jadu.. datorn gillar ju uppenbarligen inte att kortet sitter i. Har du provat någon annan PCI-plats? Testat kortet i din "gamla" dator igen så inte kortet gått sönder?
    Jag har testat så att kortet fungerar ja, däremot så går inte datorn igång så fort jag stoppar i kortet, sedan hände något märkligt så helt plötsligt hoppade den igång trots att det var i - dock så har jag provat och det var 1 gång av 10. Kommer in i bios och allt men så fort den kommit förbi det blir det svart :-l Sedan när den bootar bör den väll komma in i dos men nejdå det är noll koll med den =/ vore tacksam om någon som vet skickar iväg ett svar.

    mvh Unjunk

  20. #110
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av unjunk Visa Inlägg
    Jag har testat så att kortet fungerar ja, däremot så går inte datorn igång så fort jag stoppar i kortet, sedan hände något märkligt så helt plötsligt hoppade den igång trots att det var i - dock så har jag provat och det var 1 gång av 10. Kommer in i bios och allt men så fort den kommit förbi det blir det svart :-l Sedan när den bootar bör den väll komma in i dos men nejdå det är noll koll med den =/ vore tacksam om någon som vet skickar iväg ett svar.

    mvh Unjunk
    Vad har du för bootordning? Låter ev som att den söker efter diskarna på kontrollerkortet före den söker dom på interna ATA/SATA-portarna på moderkortet... Och när den inte hittar nåt så blir det svart.. Har du Windows på en SATA disk kan du ju gärna testa att plugga in den på kontrollerkortet istället för direkt till mobot.

  21. #111
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Öj, när blev denna klistrad? =)

  22. #112
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    jippie!! allt funkade suveränt. jag har ett nforce 570 ultra modekort och jag körde med dosflash 1.3b samt ixtreme 1.41.

    jag har gjort en liten tabbe bara. när jag flashade bestämmde jag mig för 5x hastighet. i vissa spel går det riktigt segt att ladda. men i och andra sidan så är det väldigt tyst.

    jag skulle vilja flasha om till 8x hastighet. men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. jag har min orginal firmware så det ska ju inte vara några problem. om någon kunde säga lite snabbt hur jag ska göra är jag väldigt tacksam .

    jag föstår att jag måste ta bort min nuvarande ix14.bin från usb minnet då den är gjord i 5x hastighet.
    jag skapar sedan en ix14.bin i 8x hastighet som jag lägger in på usb-minnet.
    det jag undrar är. måste jag flasha in orginal firmware innan jag flashar om?
    Last edited by coffy89; 2008-01-19 at 22:09.

  23. #113
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av coffy89 Visa Inlägg
    jippie!! allt funkade suveränt. jag har ett nforce 570 ultra modekort och jag körde med dosflash 1.3b samt ixtreme 1.41.

    jag har gjort en liten tabbe bara. när jag flashade bestämmde jag mig för 5x hastighet. i vissa spel går det riktigt segt att ladda. men i och andra sidan så är det väldigt tyst.

    jag skulle vilja flasha om till 8x hastighet. men jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. jag har min orginal firmware så det ska ju inte vara några problem. om någon kunde säga lite snabbt hur jag ska göra är jag väldigt tacksam .

    jag föstår att jag måste ta bort min nuvarande ix14.bin från usb minnet då den är gjord i 5x hastighet.
    jag skapar sedan en ix14.bin i 8x hastighet som jag lägger in på usb-minnet.
    det jag undrar är. måste jag flasha in orginal firmware innan jag flashar om?
    Nej det ska inte behövas. Du raderar ju den aktuella innan du flashar in den nya.

  24. #114
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Nej det ska inte behövas. Du raderar ju den aktuella innan du flashar in den nya.
    Okej!

    Jag vill också tillägga att det var väldigt smidigt att flasha med ett nforce 5 modekort.

    Återigen, tusen tack för denna guide pemani
    Last edited by coffy89; 2008-01-20 at 01:08.

  25. #115
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av coffy89 Visa Inlägg
    Okej!

    Jag vill också tillägga att det var väldigt smidigt att flasha med ett nforce 5 modekort.

    Återigen, tusen tack för denna guide pemani
    You´re welcome =)

    Kul att det gick bra för dig.

  26. #116
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av coffy89 Visa Inlägg
    Jädrans va bra gjort av dig pemani!
    Jag kommer behöva den här guiden då jag precis beställt ett 360 Arcade.
    KANON stort tack!
    Var inte för säker på att det sitter en Benq läsare i den.
    En kompis köpte ett 360 arcade
    i den satt det en Hitachi läsare med v79.

    Edit:Hoppsan såg att du redan hade fått ditt arcade.
    Last edited by jimmy64; 2008-01-22 at 11:47.

  27. #117
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!
    Stöter på problem då jag försöker boota från mitt USB istället för att få upp dos prompen kommer det "Verifying DMI Pool data........"
    Sen inget mer efter det även om man väntar, har då provat att boota från USB-HDD då det verkar vara det enda som bootar något överhuvudtaget då USBt är isatt? Tacksam för svar..

  28. #118
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Talking Tack!!!

    TACK!!!

    Mycket bra guide...

    Det fungerade utmärkt för mig.

    Jag har ingen usb-sticka så jag gjorde en vanlig msdos boot disk (3,5") och la in dosflash16 på disketten. Följde sen guiden och det funkade med en gång.

    Jag vill skicka ett stort Tack till trådskaparen och er andra som hjälper sådana nybörjare som mig...

    Fruktansvärt bra guide!!!

    Last edited by atlasrepza; 2008-01-25 at 20:12.

  29. #119
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av atlasrepza Visa Inlägg
    TACK!!!

    Mycket bra guide...

    Det fungerade utmärkt för mig.

    Jag har ingen usb-sticka så jag gjorde en vanlig msdos boot disk (3,5") och la in dosflash16 på disketten. Följde sen guiden och det funkade med en gång.

    Jag vill skicka ett stort Tack till trådskaparen och er andra som hjälper sådana nybörjare som mig...

    Fruktansvärt bra guide!!!

    Tack för berömmet och kul att det funkade utan problem för dig.

  30. #120
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av unjunk Visa Inlägg
    Hej!
    Stöter på problem då jag försöker boota från mitt USB istället för att få upp dos prompen kommer det "Verifying DMI Pool data........"
    Sen inget mer efter det även om man väntar, har då provat att boota från USB-HDD då det verkar vara det enda som bootar något överhuvudtaget då USBt är isatt? Tacksam för svar..
    Får man det normalt sett så brukar det ju vara taskig hdd, kabel eller ev moderkort. Ev trasigt USB-minne?

    Förstår inte riktigt din andra mening.. Har du försökt boota från en USB-HDD? Hur gick det i så fall?

Sida 4 av 12 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. Guide - Hur man flashar BenQ Driven!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:04
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •