Sida 7 av 12 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 339

Diskussion: Guide: Flashning av BenQ VAD6038

  1. #181
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av gunvald89 Visa Inlägg
    Jaha. Nu fattar jag det i alla fall. Det jag inte riktigt fattar är vad man har Dosflash till? Är det inte bara att starta iprep och mounta den firmware man vill ha??
    Dosflash är ju byggt för dosmiljö där i princip inget kan gå fel (utom strömavbrott). Jag har ett par polare som i princip förstört sina boxar med iPrep (windowsmiljö) där en miljardsaker kan gå fel (MS shit of course). Men då har man ju en jäkla otur också.

    För min del kändes det bara onödigt att chansa när man ändå slängt ut x-antal tusen kronor så vill jag gärna gå den "säkraste" vägen till flashingen.

    Därav skrev jag den guiden för dosflash enbart.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #182
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag har ett par polare som i princip förstört sina boxar med iPrep (windowsmiljö) där en miljardsaker kan gå fel (MS shit of course).
    hur lyckades dom med det? det är ju rätt "straight-forward" om man säger så.. sen är det klart.. man måste ju veta vad man pysslar med.. genom att bara läsa .bat filerna med iprep så har man ju alla kommandon man behöver.. så innan man börjar kan det vara bra att gå igenom sånt så man vet vad som händer.. ifall ett fel skulle komma.. men som sagt.. det är väl inte det alla tänker på det första de gör.. jag är däremot alltid nyfiken

  3. #183
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hur lyckades dom med det? det är ju rätt "straight-forward" om man säger så.. sen är det klart.. man måste ju veta vad man pysslar med.. genom att bara läsa .bat filerna med iprep så har man ju alla kommandon man behöver.. så innan man börjar kan det vara bra att gå igenom sånt så man vet vad som händer.. ifall ett fel skulle komma.. men som sagt.. det är väl inte det alla tänker på det första de gör.. jag är däremot alltid nyfiken
    Jadu säg det =) En vet jag att datorn låste sig för då hans säkerhetsprogram (Norton) började uppdatera mitt under processen. Den andra har jag inte frågat så ingående.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #184
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    32
    Respekt
    17
    Har också en fråga. Har precis köpt mig en ny xbox 360 och har en benq-drive som jag alltså har tänkt flasha. Jag har ett ASUS P4C800-E Deluxe-moderkort (http://www.asus.com.tw/products.aspx...75&modelmenu=1) och jag blir hyfsat förvirrad över vilket chipset jag har. Verkar vara tre olika listade, Intel 875P, Intel ICH5R (verkar vara SATA-kontrollern (?)) samt VIA VT6307 chipset (verkar dock vara firewire). Behöver jag ett kontrollerkort?

    När jag kör iPrep får jag under SCSI Based Controllers enbart upp:
    "SCSI/RAID Host Controller" (DOSFlash only)
    "WinXP Promise FastTrak 378 (tm) Controller" (MTKFlash & DOSFlash compatible)
    "WinXP Promise RAID Console SCSI Processor Device" (Not supported)

    Om jag istället går in under IDE Based Controllers så får jag upp följande lista:
    "Standard-Dual Channel PCI IDE-styrenhet" (MTKFlash & DOSFlash compatible)
    "Standard-Dual Channel PCI IDE-styrenhet" (DOSFlash only)
    "Primär IDE-kanal" (DOSFlash only)
    "Sekundär IDE-kanal" (DOSFlash only)
    "Primär IDE-kanal" (Not supported)
    "Sekundär IDE-kanal" (Not supported)

    Hur vet jag vilken jag ska välja här? Promise-kontrollern är ju min raidkontroller och därför känns det som att detta är fel, eller? Om nu mitt kontrollerkort är ICH5 så står det ju i dosflash-readmen att det är supportat, men hur vet jag vilka det är och hur får jag upp de fyra siffrorna om det nu bara är DOSFlash-kompatibelt?

    Skulle vara nice om man kunde hitta ett sådant kontrollerkort någonstans, PSXCare tar 300 spänn vilket känns lite som ett rån med tanke på att det går att köpa för $4 på ebay (24 kr).
    Last edited by Peligroso; 2008-04-04 at 14:32.

  5. #185
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Peligroso Visa Inlägg
    Om nu mitt kontrollerkort är ICH5 så står det ju i dosflash-readmen att det är supportat
    det står:

    the following controller list includes vendor and device IDs that are hardcoded to identify the controller type (IDE or SATA), this is needed if the BIOS uses IDE ports like 0x01F0 or 0x0170 as SATA and not as IDE channels, this list is NOT related to soft flashing
    - the following chipset support is added

    - Intel ICH5
    http://forums.xbox-scene.com/lofiver...p/t641537.html

    det är VIA eller nForce SATA chipset som gäller...

  6. #186
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jag har nforce4 chipset och tolkar det som att det borde fungera att använda det moderkortets sata portar för att flasha min benq läsare.

    Men när jag kör:
    13. Klicka på knappen "List SCSI Based Controllers" och välj ert kontrollerkort i listan under.
    14. Ni skall då ovan till höger se "Dev IO:" och sedan en sträng med bokstäver och siffror. De fyra första är er SATA portadress (SKRIV NER DETTA!! VIKTIGT!!).
    Så finns det inget som stöds av programmet under:
    List SCSI Based Controllers.

    Har någon ett bra tips eller är det som jag misstänker att jag måste köpa ett kontrollerkort?

  7. #187
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    31
    Respekt
    17
    Hej ramviksrille.
    Jag har nforce4 chipset och jag kunde flasha mitt x-box och hos mig gick det bra att hitta min portadress är du säker på att du gör på rätt sätt?

  8. #188
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ramviksrille Visa Inlägg
    jag har nforce4 chipset och tolkar det som att det borde fungera att använda det moderkortets sata portar för att flasha min benq läsare.

    Men när jag kör:
    13. Klicka på knappen "List SCSI Based Controllers" och välj ert kontrollerkort i listan under.
    14. Ni skall då ovan till höger se "Dev IO:" och sedan en sträng med bokstäver och siffror. De fyra första är er SATA portadress (SKRIV NER DETTA!! VIKTIGT!!).
    Så finns det inget som stöds av programmet under:
    List SCSI Based Controllers.

    Har någon ett bra tips eller är det som jag misstänker att jag måste köpa ett kontrollerkort?
    12b. Använder man ett nForce3-baserat moderkort (och inte VIA SATA-kontrollerkortet) så heter det "List IDE Based Controllers" istället för "List SCSI Based Controllers".

    tadaah

  9. #189
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    12b. Använder man ett nForce3-baserat moderkort (och inte VIA SATA-kontrollerkortet) så heter det "List IDE Based Controllers" istället för "List SCSI Based Controllers".

    tadaah
    Bra att du går in och röjer upp lite =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #190
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hej!

    Tänkte chansa och köpa en Arcade variant imorgon.
    Förhoppningsvis blir det ingen Lite-On variant, för då är det kört =/

    Skulle bara kolla om denna iXtreme var ok att köra ifall att man har tur och det blir en Benq drive:
    http://thepiratebay.org/tor/3989143/...reme_v1.41.rar ?

    Dessutom är länken till HP USB Disk Storage trasig. Här är en länk som fungerar:
    http://rs96.rapidshare.com/files/281...sk_Storage.rar

  11. #191
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    Skulle bara kolla om denna iXtreme var ok att köra ifall att man har tur och det blir en Benq drive:
    http://thepiratebay.org/tor/3989143/...reme_v1.41.rar ?
    japp, men jag skulle plocka firmware's från xbin's sida för att vara på den säkra sidan. ladda hem easy xbins här, kör xbins.exe så connectar den automatisk till deras ftp. där finner du alla firmwares, andra nyttiga program etc.

    navigera hit och hämta din firmware. /XBOX 360/firmware/hacked firmware/Benq VAD6038/

  12. #192
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    japp, men jag skulle plocka firmware's från xbin's sida för att vara på den säkra sidan. ladda hem easy xbins här, kör xbins.exe så connectar den automatisk till deras ftp. där finner du alla firmwares, andra nyttiga program etc.

    navigera hit och hämta din firmware. /XBOX 360/firmware/hacked firmware/Benq VAD6038/
    Okey schysst, laddade hem därifrån istället

  13. #193
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    Okey schysst, laddade hem därifrån istället
    Ja det är alltid säkrast att ta ifrån Xbins så är man 100 på att få en schyst firmware. Tyvärr finns det ju skojare på alltför många public torrentsidor som i värsta fall kan förstöra boxen =/
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #194
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    En snabb fråga: När man ska koppla in dvd läsaren till datorns kontrollerkort (jag kör med nforce 3 så det blir rätt in i moderkortet (?)) ska den andra sladden som är kopplad till dvdn vara kvar?
    För på videon kopplar de ut läsaren helt och kopplar sedan i någon connectivity sladd.

  15. #195
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    En snabb fråga: När man ska koppla in dvd läsaren till datorns kontrollerkort (jag kör med nforce 3 så det blir rätt in i moderkortet (?)) ska den andra sladden som är kopplad till dvdn vara kvar?
    För på videon kopplar de ut läsaren helt och kopplar sedan i någon connectivity sladd.
    antar du menar strömsladden till xbox dvd'n, den ska givitvis vara kvar annars får den ingen ström. har du istället ett connectivity kit kan du ge den ström utan att ha den kopplad till xboxen. connectivity kitet kom till för att boxen kunde ev. logga ett felmeddelande att sata kabeln i dvdn inte satt i, alltså att man pillat med boxen. varkar dock inte spela så stor roll om man flashar den med eller utan connectivity kit.

  16. #196
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    antar du menar strömsladden till xbox dvd'n, den ska givitvis vara kvar annars får den ingen ström. har du istället ett connectivity kit kan du ge den ström utan att ha den kopplad till xboxen. connectivity kitet kom till för att boxen kunde ev. logga ett felmeddelande att sata kabeln i dvdn inte satt i, alltså att man pillat med boxen. varkar dock inte spela så stor roll om man flashar den med eller utan connectivity kit.
    Okey, tack för svar

  17. #197
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    hej, tack för en fin tråd men har några frågor jag inte hittat nånstans på nätet.
    jag köpte min xbox premium hdmi med ixtreme från en annan sida och har sett att jag har benq dvdn.
    kan man på något sätt se vilken ixtreme man har i xboxen? (på ett enkelt sätt)
    när det släpps nyare versioner av ixtreme, lär man göra om hela proceduren för att uppdatera xboxen med nyaste?

  18. #198
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av aakerlind Visa Inlägg
    hej, tack för en fin tråd men har några frågor jag inte hittat nånstans på nätet.
    jag köpte min xbox premium hdmi med ixtreme från en annan sida och har sett att jag har benq dvdn.
    kan man på något sätt se vilken ixtreme man har i xboxen? (på ett enkelt sätt)
    när det släpps nyare versioner av ixtreme, lär man göra om hela proceduren för att uppdatera xboxen med nyaste?
    för att se vilken firmware du har måste du läsa ur den ur din dvd, alltså komma åt din dvd i xboxen, dvs plocka isär den. samma procedur gäller vid uppdatering av firmware, komma åt dvd'n för att flasha den med ny firmware. har du köpt den relativt nyss så antar jag du har ixtreme 1.4 eller 1.41 i den, annars får du ringa och fråga vad de använder. kan inte tänka mig de sätter in äldre firmware's om det inte är på kundens begäran.

  19. #199
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för snabba svaret!
    Jo, då var det som jag trodde. Ja den är bara nån vecka gammal så antar det är senaste då.

  20. #200
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    YAY köpte en Arcade (Lot 0744) och det var en Benq !
    Har efter mycket strul (med usb minne som inte bootade, hitta rätt SATA port (har 4st på moderkortet) m.m.) nu lyckats flasha min 360.
    Brände ut spel utan problem! Kollade först i mulleter och allting var ok, sen öppnade jag ImgBurn och brände .dvd filen som följde spelet (GoW) med hastighet 2.4x.
    Tusen tack för all hjälp

  21. #201
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    Hej!

    Jag har lite problem, får inte mitt USB minne att boota dos. =/ slängt in alla filer i DOS mappen till USB minnets root. testat 3 olika usb minnen men inget vill sig. har formaterat både i FAT och FAT32.

  22. #202
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Daanjeel Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har lite problem, får inte mitt USB minne att boota dos. =/ slängt in alla filer i DOS mappen till USB minnets root. testat 3 olika usb minnen men inget vill sig. har formaterat både i FAT och FAT32.
    Har du ändrat i BIOS så att den bootar från USB?
    Testa även att koppla ur din hårddisk och allt annat så du endast har USB minnet att boota ifrån. Det var så det funkade för mig.

  23. #203
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    det löste sig =) hitta den gammla usb stickan jag änvände för att flasha en samsung den gick bättre =)

    btw tack för en bra guide
    Last edited by Daanjeel; 2008-06-06 at 09:49.

  24. #204
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dnz Visa Inlägg
    YAY köpte en Arcade (Lot 0744) och det var en Benq !
    Har efter mycket strul (med usb minne som inte bootade, hitta rätt SATA port (har 4st på moderkortet) m.m.) nu lyckats flasha min 360.
    Brände ut spel utan problem! Kollade först i mulleter och allting var ok, sen öppnade jag ImgBurn och brände .dvd filen som följde spelet (GoW) med hastighet 2.4x.
    Tusen tack för all hjälp
    Citat Original inlägg av Daanjeel Visa Inlägg
    det löste sig =) hitta den gammla usb stickan jag änvände för att flasha en samsung den gick bättre =)

    btw tack för en bra guide
    Kul att det funkade bra för er =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #205
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej Alla!
    Jag har ett stort och jobbigt problem (tror jag)
    Det började med att jag skulle flasha om mitt Xbox 360 men att min SATA port på moderkortet kanske inte fungerade (eftersom att numret i dosflash (efter MTK Flash~ saken då man ska stänga av och på Xboxet inte ändrades), så jag köpte ett Via VT6421 som då borde fungera? Jag pluggade sedan in kortet och installerade det etc~ och testade igen (tog DEV IO numret i iprep etc) men det stannar fortfarande på det där "0x7F" numret då man ska av och på med boxen... sen testade en annan method för flashning och samma sak där~, numret ändras ej... vad är det som kan vara fel? använder den fel port... den verkar ju inte hitta boxen?

    obs. sitter på Windows Vista (och en "boot USB"), och har läst en massor med olika guider och sett massor med filmer om hur man flashar >.< börjar få ångest attacker haha, hjälp =) någon?

    EDIT: jag är nästan 100 på att det är rätt port... testade med att byta plats på VIA kortet (lite högre upp) men det fungerar fortfarande inte... stannar på 0x7F i dosflash / iprepbooten
    Last edited by mcclouder; 2008-06-10 at 18:58.

  26. #206
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Hej !

    Jag har problem med DOS bootningen, när jag stoppar in USB-stickan och bootar ifrån den så får man fram win98 loggan som laddar i drygt 3 sec, sen står det "EMM386: Unrecovable privileged operation error # 9 - Press Enter to reboot" har testat mer än 3 stickor nu.. och börjar undra om själva DOS 6.22 är fel på eller när man formaterar med HP programmet.. har testat 1.3b och 1.4b båda samma sak, körde Fat32 samt Fat, köpte ett VIA kort så adressen sitter som sten i mitt huvud.
    Har testat med XP och Vista att formatera stickan men på båda så kan man inte välja "Make MS-DOS startdisk" USB stickorna jag kör med sätter jag in direkt i moderkortet(där bakom och inte i en USB-hub)
    Så jag undrar om det finns något annat "medel" som startar upp DOS?

    När jag kör med 360mods guide så kommer jag till steget där man får 0x7F i dos, men sen när jag startar xboxen så får jag ett pip ifrån boxen elr datorn.. och ett fel medelande något "To many stacks operational by COMMAND.exe bla bla" någon som vet något om det?

  27. #207
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mcclouder Visa Inlägg
    Hej Alla!
    Jag har ett stort och jobbigt problem (tror jag)
    Det började med att jag skulle flasha om mitt Xbox 360 men att min SATA port på moderkortet kanske inte fungerade (eftersom att numret i dosflash (efter MTK Flash~ saken då man ska stänga av och på Xboxet inte ändrades), så jag köpte ett Via VT6421 som då borde fungera? Jag pluggade sedan in kortet och installerade det etc~ och testade igen (tog DEV IO numret i iprep etc) men det stannar fortfarande på det där "0x7F" numret då man ska av och på med boxen... sen testade en annan method för flashning och samma sak där~, numret ändras ej... vad är det som kan vara fel? använder den fel port... den verkar ju inte hitta boxen?

    obs. sitter på Windows Vista (och en "boot USB"), och har läst en massor med olika guider och sett massor med filmer om hur man flashar >.< börjar få ångest attacker haha, hjälp =) någon?

    EDIT: jag är nästan 100 på att det är rätt port... testade med att byta plats på VIA kortet (lite högre upp) men det fungerar fortfarande inte... stannar på 0x7F i dosflash / iprepbooten
    Vilken version av doflash kör du? Jag hade själv liknande problem med 1.4b medans 1.3b funkade klockrent. Är tydligen en bugg eller liknande i 1.4b som bara vissa råkar ut för medans det går perfekt för andra.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #208
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av DeZ108 Visa Inlägg
    Hej !

    Jag har problem med DOS bootningen, när jag stoppar in USB-stickan och bootar ifrån den så får man fram win98 loggan som laddar i drygt 3 sec, sen står det "EMM386: Unrecovable privileged operation error # 9 - Press Enter to reboot" har testat mer än 3 stickor nu.. och börjar undra om själva DOS 6.22 är fel på eller när man formaterar med HP programmet.. har testat 1.3b och 1.4b båda samma sak, körde Fat32 samt Fat, köpte ett VIA kort så adressen sitter som sten i mitt huvud.
    Har testat med XP och Vista att formatera stickan men på båda så kan man inte välja "Make MS-DOS startdisk" USB stickorna jag kör med sätter jag in direkt i moderkortet(där bakom och inte i en USB-hub)
    Så jag undrar om det finns något annat "medel" som startar upp DOS?

    När jag kör med 360mods guide så kommer jag till steget där man får 0x7F i dos, men sen när jag startar xboxen så får jag ett pip ifrån boxen elr datorn.. och ett fel medelande något "To many stacks operational by COMMAND.exe bla bla" någon som vet något om det?
    Känns som nåt knas med datorn eller installationen. Du har ingen möjlighet att testa på någon annan dator? Har du testat 3 olika USB-minnen och dosflash 1.3b och 1.4b samt formaterat med FAT/FAT32 så bör ju nån variation ha fungerat.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  29. #209
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Känns som nåt knas med datorn eller installationen. Du har ingen möjlighet att testa på någon annan dator? Har du testat 3 olika USB-minnen och dosflash 1.3b och 1.4b samt formaterat med FAT/FAT32 så bör ju nån variation ha fungerat.
    Wow! tack för det snabba svaret man kan tro att det här är BenQ flashing support..

    Aah jag ska testa med en annan dator som inte har Xp och vista installerat med dualboot, hoppas det funkar bättre då
    För övrigt riktigt "straight forward" guide går inte att göra fel.. om inte andra faktorer stör

  30. #210
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av DeZ108 Visa Inlägg
    Wow! tack för det snabba svaret man kan tro att det här är BenQ flashing support..

    Aah jag ska testa med en annan dator som inte har Xp och vista installerat med dualboot, hoppas det funkar bättre då
    För övrigt riktigt "straight forward" guide går inte att göra fel.. om inte andra faktorer stör
    Det är ju BenQ Flashing Support

    Jo det var precis därför jag skrev guiden då jag antog att väldigt många var i min situation där man aldrig flashat en 360 och känner sig osäker. Man hittar guider på nätet som består av 10 rader text där man får gissa sig till hälften då författaren ofta missar viktiga delar som kanske är självklara för denne men inte en rookie.

    Enda problemet med guiden är ju att det på detta sätt fungerade perfekt på de BenQ jag flashat. Men det betyder ju tyvärr inte att det logiskt nog fungerar mot alla datorer och tillbehör då man ofta upptäcker konstiga problem =/
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 7 av 12 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. Guide - Hur man flashar BenQ Driven!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:04
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •