Sida 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 339

Diskussion: Guide: Flashning av BenQ VAD6038

  1. #151
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    Iprep hitta inte mitt VIA kort häller först,, Ändå hade jag flashat min gamla MS28 tidigare med det kortet.. Men Jag har kört en system återställning i mellan så drivrutinerna var inte kvar .. efter jag installerat om drivrutiner till Via kortet så hitta den kortet i Iprep..
    hejs

  2. #152
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag hade problem med nyare versioner av iPrep. Testade då 1.01 eller vad jag nu skrev i guiden och då fick jag rätt portadress direkt.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #153
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag hade ju rätt portadress eftersom Ipreps "inbyggda" flashprogram hittade driven och kunde flasha den på exakt samma adress; 6800.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #154
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Jag hade ju rätt portadress eftersom Ipreps "inbyggda" flashprogram hittade driven och kunde flasha den på exakt samma adress; 6800.
    Hmm det var nog jag som läste ditt förra inlägg jäkligt snett :P

    Får skylla på utmattning av förkylning =)

    Vilken version av Dosflash körde du? 1.4b kan ju vara jäkligt kinkig ibland..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #155
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    dosflash 1.4b?

    Hej igen är otroligt tacksam för dom snabba svaren ....
    men jag har prövat att lägga in 1.4b på usb stickan men det vill sig inte riktigt datorn säger att det inte är ett giltigt dos program. Den heter ju dosflash32 skriver jag det efter att win98 loggan har passerat och jag står i dos promten ? det är ju en lite knasig placering av tangenterna så det blir ju till att leta en hel del ......

  6. #156
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av DrDod Visa Inlägg
    Hej igen är otroligt tacksam för dom snabba svaren ....
    men jag har prövat att lägga in 1.4b på usb stickan men det vill sig inte riktigt datorn säger att det inte är ett giltigt dos program. Den heter ju dosflash32 skriver jag det efter att win98 loggan har passerat och jag står i dos promten ? det är ju en lite knasig placering av tangenterna så det blir ju till att leta en hel del ......
    Förstår inte riktigt hur du menar men har du formaterat usb-minnet med HP-programmet till FAT filsystemet? Annars går det inte. Backslash (\) brukar finnas på tangenten "-" (alltså bindestreck) om det är amerikansk layout.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #157
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hmm det var nog jag som läste ditt förra inlägg jäkligt snett :P

    Får skylla på utmattning av förkylning =)

    Vilken version av Dosflash körde du? 1.4b kan ju vara jäkligt kinkig ibland..
    Jag använde 1.3b....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #158
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    På min la den Backslash på den tangenten vänster om enterknappen. Fick leta ett tag men håll in CTRL eller om det var Alt Gr och den tangenten vänster om enter så fick jag fram Backslash..

    Men jag råder er alla att göra en Disket till bootdisk i stället för usb då slipper man många problem. Och det ända som behöver skrivas i dosen är komandot "Dosflash" sedan står det hur man ska göra resterande och man behöver inte in i biosen och röra nått häller.
    hejs

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Palleman Visa Inlägg
    På min la den Backslash på den tangenten vänster om enterknappen. Fick leta ett tag men håll in CTRL eller om det var Alt Gr och den tangenten vänster om enter så fick jag fram Backslash..

    Men jag råder er alla att göra en Disket till bootdisk i stället för usb då slipper man många problem. Och det ända som behöver skrivas i dosen är komandot "Dosflash" sedan står det hur man ska göra resterande och man behöver inte in i biosen och röra nått häller.
    detta gjorde du i msdos eller inne i xp's emulerade version?

    VIKTIGT håll koll på att i "dos" kan du få US keyboard så du får leta lite efter tangenter tex.. prova < ? osv så fattar du..

  10. #160
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    Jag gjorde en Bootdisk på en Vanlig Disket .. Går in i filhanteraren Och höger klickar på A: och välj formatera disket .. Där inne väljer man sedan när man ska formatera disketen att kryssa i att den ska göra en MS dos start disk..

    Efter den är gjord för man över dom två filerna som står i guiden till start disketen som du gjorde. Sedan startar du om datorn med start disketen i så den bootar från den.. När den är klar skriver du bara dosflash och följer anvisningarna som står på skärmen. och i Guiden.

    Jag körde med ett Via kort och windows xp... Allså du kan inte köra MS-dos från windows utan måste starta om och boota med disketen.
    Last edited by Palleman; 2008-03-01 at 23:23.
    hejs

  11. #161
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    140
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Du har alltså stängt av och satt på Xboxen efter att du fått den att växla mellan 0x51 och 0xD1?

    Här se du vilka chipset som är kompatibla:
    http://www.xbox-scene.com/xbox360-tools/DosFlash.php
    Har du något av dessa? Annars skulle jag starkt rekommendera VIA 6421 som funkar för både BenQ och Samsung.
    Tjena!

    Jag har oxå samma problem. Mitt moderkort är ett http://www.asus.com/products.aspx?l1...89&modelmenu=1

    Det står ju i listan att Intel ICH9 ska funka eller har jag fel, nu är det ju så att mitt tom med heter Intel ICH9R.

    Det är en Benq som ska flashas.

    Tack på förhand
    Daniel

  12. #162
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    1.4b

    hej det funkar inte med 1.4b det står bad file name i dos promten och om man tittar på vad 1.4b heter på disketten så heter den dosfla~1 var hittar man den lilla krumeluren har för mig att den heter tilde eller nått sånt

  13. #163
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    UDDEVALLA,SWEDEN,SÖDRA
    Inlägg
    36
    Respekt
    23
    det verkar som du inte har stöd för långa filnamn..
    hejs

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av DrDod Visa Inlägg
    hej det funkar inte med 1.4b det står bad file name i dos promten och om man tittar på vad 1.4b heter på disketten så heter den dosfla~1 var hittar man den lilla krumeluren har för mig att den heter tilde eller nått sånt
    hos mig sitter den på ¨^~ tangenten bredvid enter.. ¨normalt ^shift ~altgr

  15. #165
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    vad gör jag för fel ?

    Hej jag har skrivit in här tidigare om mina problem om att läsar ur dvd:n inte fungerar ..... Har ett via kort som jag köpt hos psxcare och ett moderkort i datorn som heter abit nf7 och har prövat med att köra dosflash 1.3 och 1.4 och doshflash 32 men helt utan framgång ..... i dosflash 32 hänger sig datorn och i 1.3 och 1.4 så kommer jag bara till reading bank0 .....
    Vad fan ska jag ta mig till

    Tacksam för svar?.......

  16. #166
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    he he he he

    Hittade felet efter typ 10 timmar ....det var sata kabeln söm jag köpt på en lokal data affär ..... men tack i alla fall för en bra guide och för all den hjälp jag har fått....

  17. #167
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    okej help!!

    sitter med en benq men får hela tiden Status: 0x00.
    Har gjort allt som man ska, har ett gigabyte med ich9 (har flashat hita och samsung innan). Men jag kör "dosflash r (siffror) 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" får den där mtk bla bla väljer yes då står den bara på "Status: 0x00" försöker sätta på dvdn händer inget. Har provt så dvdn hittas iaf (kollat bios) har även provat alla sataportar. Någon som har nån ide?

  18. #168
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tjena, jag har försökt att få Boot grejen att funka, har testat på 2 minnen. Har ställt in på "Boot Device" 1. USB device 2. hdd 3. CD, Legacy USB är aktiverat. Men nix,jag startar datorn, sen kmr de här bindes strecket (längst uppe i vänstra hörnet som på alla datorer). Sen går han in i Vista på en gång, Den bootar helt enkelt inte... Så hur ska jag göra ?

  19. #169
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av aimbert Visa Inlägg
    Tjena, jag har försökt att få Boot grejen att funka, har testat på 2 minnen. Har ställt in på "Boot Device" 1. USB device 2. hdd 3. CD, Legacy USB är aktiverat. Men nix,jag startar datorn, sen kmr de här bindes strecket (längst uppe i vänstra hörnet som på alla datorer). Sen går han in i Vista på en gång, Den bootar helt enkelt inte... Så hur ska jag göra ?
    Funkar det bra att boota från t.ex. cd om du ställer in det som primary boot device?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  20. #170
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ja, det funkar.

  21. #171
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okej, nu lyckades de hända nåt, nu när jag ska boota från USB så står de ett "j" istället för ett bindestreck, de händer alltså ingenting...

  22. #172
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    OK, jag har fått igång allt, MEN, den läser inte ut firmware på min USB, pendlar mellan 0x51 och 0xD1 hela tiden, även fast jag har startat om xboxen etc... Och enligt DosFlash så är mitt chipset kompatibelt...

    EDIT: Jag har inget Nforce moderkort...
    Last edited by aimbert; 2008-03-10 at 21:05.

  23. #173
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av aimbert Visa Inlägg
    OK, jag har fått igång allt, MEN, den läser inte ut firmware på min USB, pendlar mellan 0x51 och 0xD1 hela tiden, även fast jag har startat om xboxen etc... Och enligt DosFlash så är mitt chipset kompatibelt...

    EDIT: Jag har inget Nforce moderkort...
    Hur går det? Har du fått fart på det? Annars måste du nog köpa ett VIA SATA-kontrollerkort..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #174
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Backup då?

    Skall man göra en backup på original firmware innan man flashar? Ifall man får den fula röda ringen eller något. Eller är det bara att flasha "non stelth" firmware??

  25. #175
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av gunvald89 Visa Inlägg
    Skall man göra en backup på original firmware innan man flashar? Ifall man får den fula röda ringen eller något. Eller är det bara att flasha "non stelth" firmware??
    Ta alltid backup ifall nåt oväntat händer. Typ en brud ramlar ner från våningen ovanför i ett badkar med en kopp gevalia.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #176
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    backup

    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ta alltid backup ifall nåt oväntat händer. Typ en brud ramlar ner från våningen ovanför i ett badkar med en kopp gevalia.
    Tror inte att jag tänker så mycket på xboxen om en naken brud ramlar genom taket.

    Du råkar inte veta hur man tar en backup på en benq?

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gunvald89 Visa Inlägg
    Tror inte att jag tänker så mycket på xboxen om en naken brud ramlar genom taket.

    Du råkar inte veta hur man tar en backup på en benq?
    det står i guiden..
    10. Skriv där "dosflash r XXXX 1 a0 1 4 C:\Orig.bin 0" (utan citat-tecknen och där XXXX är ER SATA-portadress) följt av "Enter".
    är en metod tex..

    du dumpar orginal firmware.. kopierar denna firmware till valfria ställen så du har "backup" på den ifall något skulle hända.. själv har jag en kopia av min firmware på en webmail, på en usb sticka och på disk.

  28. #178
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Exakt. Ha den gärna på olika datorer (eller då usb-minne, skivor, extern hdd) etc ifall du mot förmodan skulle få en diskkrasch och förlora den enda kopian du har. Det behöver ju inte bero på en diskkrach heller, har man otur kan den ju gå sönder av andra anledningar.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  29. #179
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jaha. Nu fattar jag det i alla fall. Det jag inte riktigt fattar är vad man har Dosflash till? Är det inte bara att starta iprep och mounta den firmware man vill ha??

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av gunvald89 Visa Inlägg
    Jaha. Nu fattar jag det i alla fall. Det jag inte riktigt fattar är vad man har Dosflash till? Är det inte bara att starta iprep och mounta den firmware man vill ha??
    det är bara olika metoder.. vissa föredrar dosflash.. andra iprep.. kör du iprep kan du dumpa firmwaren också..

Sida 6 av 12 FörstaFörsta ... 45678 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Kan flashning vara orsaken till Red Lights..?
    By chillseeker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 19:49
  2. Xbox 360 Arcade, benq?
    By nosmaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 06:00
  3. C4EVA iXtreme Benq V1.1 rev2 & xtreme version
    By Playtoy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 10:40
  4. Guide - Hur man flashar BenQ Driven!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:04
  5. BenQ VAD6038 firmware
    By musse1 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 15:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •