Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 108 av 108

Diskussion: Playstation portable FAQ

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    1.Kom till slut in på recover menu och där stod det "XMB Usb Device (currently: Memory Stick)"

    2.Nej, blir liknande, fast allt slutar svara.

    3.Allt funkar jätte bra tills jag försöker lägga in filer till PSPn.

  2. #92
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Diverse Felkoder för PSP kan ni hitta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37626
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #93
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Tja, jag har en psp 3000, med 5.03 och CFW 3.03, fixade den med CHICKhen av denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127.
    Men spelen jag lägger in (ISO) fungerar ändå inte, vad kan jag göra för att få spelen att fungera???
    Kan inte öppna CFW heller btw.

  4. #94
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Tja, jag har en psp 3000, med 5.03 och CFW 3.03, fixade den med CHICKhen av denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127.
    Men spelen jag lägger in (ISO) fungerar ändå inte, vad kan jag göra för att få spelen att fungera???
    Kan inte öppna CFW heller btw.
    http://www.forum.psxcare.com/support...17&postcount=1

    läs sektionen ( mitt spel dyker upp men blir bara svart )
    ang homebrew läs .nfo filerna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Skärmen blir inte svart, utan det kommer det står "the game could not be started (80020148)"
    Last edited by Darippsta; 2010-02-11 at 20:13.

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad har du för CFW på den?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #97
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Har CFW 3.30

  8. #98
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Har CFW 3.30
    där ligger problemet, uppdatera din CFW till 5.50 GEN-D3 så ska du se att det fungerar mycket mycket bättre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #99
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Men va faan, nu när jag försöker uppdatera så hakar den upp sig hela jävla tiden
    Står table_mode 3 sen händer inget annat, då trycker jag cirkel så startar den om
    Last edited by Darippsta; 2010-02-12 at 19:54.

  10. #100
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Asså det e nu så att jag har en psp 3000, har verision 5.03 och CFW 5.30. Jag uppdaterade den med CHICKhen med denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127, men de spelen jag la in idag fungerade ändå inte. Sedan sa swizzy till mig att uppdatera till CFW 5.50 GEN-D3 och jag laddade nu ner den, men när jag öppnar den så hakar den upp sig efter "loading sony update" och blir tvungen att dra ut batteriet, men ibland står det table_mode3 sedan trycker jag på cirkel då börjar den bara om. Så hur jag än gör så fungerar inte, jag vill bara kunna spela mina förbannade spel, så snälla någon som har en lösning, eller är det jag som gör fel???

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, du får nog uppdatera i flera steg eftersom du hade en så pass låg mjukvara... gå upp till 5.00 M33-4 först sedan vidare därifrån till 5.50 GEN-D3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #102
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm, du får nog uppdatera i flera steg eftersom du hade en så pass låg mjukvara... gå upp till 5.00 M33-4 först sedan vidare därifrån till 5.50 GEN-D3
    OK, tack för hjälpen, ska testa återkommer

  13. #103
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    71
    Respekt
    17
    Nuakn jag inte installera chickhen, och utan chickhen kan man väl inte uppdatera sin mjukvara?

  14. #104
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ChickHEN använder man enbart på PSP 2000 med V3 moderkort/PSP 3000 för att köra CFW... på tidigare modeller använder man Pandora för att lägga in permanent mjukvara...

    ChickHEN kräver för övrigt att du inte har högre än 5.03 OFW, utöver det kan du inte använda en CFW över 5.03 tillsamans med ChickHEN...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #105
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Darippsta Visa Inlägg
    Asså det e nu så att jag har en psp 3000, har verision 5.03 och CFW 5.30. Jag uppdaterade den med CHICKhen med denna guide http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127, men de spelen jag la in idag fungerade ändå inte. Sedan sa swizzy till mig att uppdatera till CFW 5.50 GEN-D3 och jag laddade nu ner den, men när jag öppnar den så hakar den upp sig efter "loading sony update" och blir tvungen att dra ut batteriet, men ibland står det table_mode3 sedan trycker jag på cirkel då börjar den bara om. Så hur jag än gör så fungerar inte, jag vill bara kunna spela mina förbannade spel, så snälla någon som har en lösning, eller är det jag som gör fel???
    Uppdatera till CFW 5.03 GEN-C, CFW 5.50 GEN-D funkar inte på 3000.

  16. #106
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej.

    Jag har en PSP slim med cfw 3.90 M33 som jag vill uppgradera för att kunna köra de senaste spelen.

    Jag läste att det skulle gå bra att uppgradera via nätet, men när jag försökte fick jag felmeddelandet:
    Connection to the server failed.
    A DNS error has occured.
    (80410414)
    Jag googlade på felmeddelandet, men lyckades inte på något sätt hitta en lösning på problemet.

    Jag testade att istället ladda ner CFW 5.50-D3 från Swizzys sida, men blev förvirrad över instruktionerna. Vad är korrekt uppgraderingsväg från 3.90 tlll 5.50-D3? 5.00 någonting först?

    En annan sak som förvirrar mig är vad som händer med det jag har på min Memory Stick (spel, sparningar etc). Försvinner det om jag firmwareuppgraderar, även om jag byter namn på katalogerna före och efter?

  17. #107
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mellifluence Visa Inlägg
    Hej.

    Jag har en PSP slim med cfw 3.90 M33 som jag vill uppgradera för att kunna köra de senaste spelen.

    Jag läste att det skulle gå bra att uppgradera via nätet, men när jag försökte fick jag felmeddelandet:
    Connection to the server failed.
    A DNS error has occured.
    (80410414)
    Jag googlade på felmeddelandet, men lyckades inte på något sätt hitta en lösning på problemet.

    Jag testade att istället ladda ner CFW 5.50-D3 från Swizzys sida, men blev förvirrad över instruktionerna. Vad är korrekt uppgraderingsväg från 3.90 tlll 5.50-D3? 5.00 någonting först?

    En annan sak som förvirrar mig är vad som händer med det jag har på min Memory Stick (spel, sparningar etc). Försvinner det om jag firmwareuppgraderar, även om jag byter namn på katalogerna före och efter?
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38281 det e bra om du söker lite på forumet innan du postar

    *edit:*

    sen har du också den här tråden: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38024 den handlar visserligen om en aning äldre mjukvara, men samma metod... ja du måste uppdatera till 5.00-M33 för att sedan uppdatera till 5.50 GEN-D3
    Last edited by Swizzy; 2010-04-24 at 22:22.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #108
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi tar ynka 300 kr för att flasha din PSP i butiken, kliar det för mycket i skalpen så ta med den in till oss.

    O nej PSP 3000 eller Go eller 2004 med V3 moderkort går inte att flasha om hela mjukvaran på fortfarande.
    Kör man in OFW mjukvara ( oficiell mjukvara ) över v5.03 förlorar man möjligheten på 2004 v3, 3000 eller Go att spela spel från minnen, och NEJ det går inte att backa mjukvara som på 1004 och äldre 2004 modeller.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. PlayStation Portable - Silver - SLIM - Custom firmware 3.71
    By Mezangath in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 21:17
  2. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 14:18
  3. PlayStation Portable - Silver - SLIM
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:27
  4. PlayStation Portable Silver SLIM Custom firmware 3.71
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 20:15
  5. PlayStation Portable - Silver - SLIM - Custom firmware 3.71
    By DragonIVE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 14:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •