Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 1080??

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    1080??

    Hej,

    Jag har läst och surfat runt en del för att försöka förstå de inställningar man måste göra för att få bästa upplösningen.

    Jag har idag ett DuoX2 chip, extra hårddisk. När jag idag starta boxen så går XBMC (Executer) igång direkt. Jag har ändrat till NTSC pal med enigma programmet och kan därefter i XBMC ändra upplösning till 480/720/1080.

    Dock så har jag läst på en del trådar att man skall ändra i MS Dashboard. Jag kan dock inte starta min box med eject knappen utan får dår error code 13. Har läst lite om att jag måste låsa hårddisken med Config pgr vilket jag inte "vågat" göra ännu.

    Mina frågor är
    - Måste jag ändra i MS Dashboard också? Är det något skillnad på att ändra i XBMC och i MS Dashboard?
    - Vad händer om jag låser hårddisken? Jag kan inte hur man göra om allt med mjukvara etc så jag vill inte loosa det jag har idag med XBMC osv.

    Mvh
    klex

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    - Måste jag ändra i MS Dashboard också? Är det något skillnad på att ändra i XBMC och i MS Dashboard?

    Du måste kryssa i MS dash vilka upplösningar din tv stöder för att få fram alternativen i XBMC, vilket redan verkar vara gjort.

    - Vad händer om jag låser hårddisken? Jag kan inte hur man göra om allt med mjukvara etc så jag vill inte loosa det jag har idag med XBMC osv.

    Hårddisken blir låst till xboxen, du måste låsa upp den innan du kan sätta i den i en dator t.ex., brukar dock bli ett master password på den som är lätt, typ xbox scene. I vilket fall så finns det ingen anledning att inte låsa hårddisken.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta).

    Installera om MSDASH fr SD Kolla åxå så att den är LÅST annars kan du inte starta up MSDASH göres med CONFIG MAGIC.

    Gå in På MSDASH inställningarna leta upp där du hittar 720/1080 ändra sen ändrar man i XBMC åxå.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har provat att installera om ms dash från SD och låsa hårddisken med config magic men får fortfarande felkod 13 när jag startar upp med eject knappen....

    några ideer?

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Boota upp från din SD.
    Ta en backup på hela C: & (E: som säkerhet)
    Formatera din C:
    Kör Install evo-x SMALL el Install evo-x LARGE
    beroende på hus stor din HD är på
    Last edited by pege63; 2008-02-10 at 10:38.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tack för all din hjälp!

    Några frågor
    - förlorar jag då alla mina inställningar som ftp settings, xbmc som startup dash osv?
    - kan jag inte bara installera om evo-x large utan att formatera?
    - har läst lite att min dashboard måste vara i synk med min xbox version...hur vet jag det?

Liknande diskussioner

  1. 1080 upplösning
    By klex in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 14:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •