Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 46

Diskussion: PSPVC :: PSP Video Converter - Guide!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    PSPVC :: PSP Video Converter - Guide!

    PSPVC - PSP Video Converter

    PSPVC är ett gratis videokonverteringsprogram helt utan begränsningar och annat trams. Ladda ner, installera och använd det hur mycket du vill!
    Hemsida: http://pspvc.nswardh.com

    Förutom att konvertera film till PSP, så kan man även använda PSPVC till att konvertera film till PS3, Xbox, iPod och Iphone

    Screenshot:

    Jag har försökt att göra PSPVC så ?n00b-proof? som möjligt, så oavsett vilka inställningar man pillar på så ska PSPVC spotta ut en helt fungerande videorulle. Här följer en guide till hur man använder PSPVC och vad de olika inställningarna är/gör.


    01) Konvertera film (snabbstart)
    • Klicka på ?Source? knappen och välj film
    • Klicka på ?Start?
    • När PSPVC konverterat klart, anslut din PSP till datorn on klicka på ?Upload? för att föra över din film.


    02) Konvertera flera videos
    Vill du konvertera flera filmer kan du skapa en lista med alla de filmer du vill konvertera. Välj en film som du vill konvertera och klicka på ?Add? knappen så kommer den att läggas till i listan. När du har lagt till alla de filmer du vill konvertera är det bara starta konverteringen genom att klicka på ?START?.

    Värt att nämna är också att du kan markera flera filmer på samma gång instället för att ladda in en film i taget. Håll CTRL knappen nertryck medans du markerar de filmer du vill konvertera, eller så kan du markera "Convert By Folder" rutan så laddas alla filer i mappen in i PSPVC och läggs automatiskt till i kölistan.


    03) Att sätta ihop flera filmer - till en enda film
    Om du har flera olika delar av en video, så kan PSPVC sätta ihop alla filer till en enda video. Skapa först en lista med filmer (se ?Konvertara flera videos). När du har en lista med alla de filmer du vill sätta ihop, markera ?Join? rutan och klicka på ?START? knappen.


    04) Ladda ner och konvertera film direkt från nätet
    PSPVC kan ladda ner filmer direkt från olika populära video-siter. För att se från vilka sidor du kan ladda ner ifrån, kolla här.
    Klicka på ?Online? tabben och klistra in video-länken till den video du vill ha samt ange en titel. När du är klar klickar du bara på ?Download? knappen så kommer PSPVC att ladda ner filmen åt dig. Vill du att PSPVC ska konvertera filmen åt dig så fort den har hämtats, markerar du bara ?Auto Convert?.

    Om du vill ladda ner och konvertera flera filmer, så kan du skapa en lista med videolänkar till alla de filmer du vill konvertera. Gå då till http://pspvc.nswardh.com/batchlist.php och följ instruktionerna.


    05) Skapa en egen "Video Downloader"
    Om du skulle vilja ladda ner videos från en annan sida/sidor än de som redan PSPVC kan ladda ner från, så kan du skapa ett eget skript (i PHP, ASP etc) och lägga till ditt script till PSPVC. För mer information samt ett youtube.com exempel i PHP, kika här.


    06) Konvertera video och ljud till MP4 AAC
    PSPVC kan konvertera om olika ljudformat och ljud från filmer till MP4 AAC ljudfiler med. Om du vill konvertera om en video till en ljudfil, markera då bara ?Kill Video? rutan.


    07) Lägg in undertexter
    Klicka på ?Subtitles? tabben sedan på ?Subtitle? knappen och välj din fil (*.srt, *.ass, *.ssa, *.sub). Ange sedan typsnitt, färg och storlek.
    Du kan också välja undertexter som är inbäddade i MKV filmer, välj då helt enkelt undertext ifrån dropdownmenyn.


    08) Ta bort kanter runt filmen (Crop)
    Klicka på ?Pad/Crop? tabben
    Markera ?Crop? rutan och ange på vilka sidor om videon du vill klippa bort (i pixel) kanter . Om filmen har en ram runt bilden, så kan PSPVC klippa bort den automatiskt genom att markera ?Auto Crop?.


    09) Lägg till kanter runt filmen (Pad)
    Klicka på ?Pad/Crop? tabben
    Markera ?Pad? rutan och ange på vilka sidor om videon du vill lägga till kanter (i pixel) på.


    10) Förbättra bilden (Tweak Image)
    Klicka på ?Tweak Image? tabben och ställ in de olika parametrarna för att fin-jystera bilden. Du kanske vill ha högre skärpa, lite djupare färger etc? Se nästa inlägg för beskrivning av de olika inställningarna.


    11) Ta Screenshot
    PSPVC tar automatiskt en slumpmässig screenshot på videon du konverterar. Vill du själv bestämma vart i videon du vill ta en screenshot, se nästa avsnitt "Trimma" för mer information.


    12) Trimma
    Denna funktion gör det möjligt att klippa bort avsnitt ur videon. Drag Trim-markören en bit åt höger och PSPVC kommer att visa filmen i PSP-displayen. Klicka på ?Start Marker? knappen för att markera startposition och ?Stop Marker? för att markera stopposition. För att markera vart i videon du vill generera en screenshot ikon, klicka på ?Set Screenshot? knappen.


    13) Höj/Sänk Volymen
    För att höja eller sänka volymen, drag ljud-markören i "Audio Options" till önskad nivå. Högre värde ger högre volym, lägre värde ger lägre volym. Default i PSPVC är 400.


    14) Lite Tips!
    För att vara säker på att du får din video att bli konverterad så som du vill ha den. Använd trim funktionen och konvertera några sekunder av videon, för sedan över den till din PSP och kontrollera så att det ser bra ut. Detta kan vara bra att göra innan man konverterar hela filmen.

    PSPVC kan också spela upp filmen direkt i programmet när konverteringen är klar. Klicka på ?X? knappen och PSPVC spelar upp den konverterade mp4 videon.
    Last edited by Salkcin; 2010-03-27 at 22:10.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Här följer kortfattad information om de olika inställningarna i PSPVC

    Ljudinställningar (Audio Options)
    • Kill Video = Raderar videoströmmen och konverterar endast ljudet
    • Bitrate = Hur hög kvalité ljudet skall ha. Högre = bättre
    • Frequency = Anger samplingsfrekvensen. 44100 = standard
    • Channels = Hur många kanaler ljudet skall ha. 1 = Mono, 2 = Stereo
    • Volume = Bestämmer hur hög volymen skall vara.
    • Delay = Korrigera osynkat ljud genom att förskjuta ljudtsrömmen framåt eller bakåt i millisekunder. Sätt till "AUTO" om du vill att PSPVC ska sköta detta själv.



    Video Inställningar (Video Options)
    • Bitrate = Hur hög kvalité videon skall ha. Högt värde ger bättre kvalité, lägre värde ger sämre kvalité
    • Target File Size = Ange önskad storlek (i MB) på den konverterade videon
    • Framerate = Anger antal bilder per sekund (FPS)
    • Resolution = Anger hur hög upplösningen videon skall ha
    • Resize = Anger vilken metod för om-skalning av bilden som skall användas
      Bicubic = Ger bilden mer skärpa samtidigt som bilden skalas om.
      Bilinear = Samma som Bicubic men utan tillagd skärpa.
      Lanczos = Alternativ till Bicubic. Erbjuder bättre kvalité och skarpare bild.
      Lanczos4 = Som Lanczos men gör bilden ännu skarpare.
      Spline16 = Ger en "renare" bild än Lanczos samtidigt som bilden får bättre skärpa
      Spline32 = Som Spline16 men ger ytterligare skärpa
      Spline64 = Som Spline32 men ger ytterligare skärpa
    • Aspect = Anger typ av bildformat
    • Codec = Konvertera till AVC (Advanced Video Codec) = Hög kvalité, eller SP (Simple Profile) = Låg kvalité
    • Pass = Hur många gånger videon skall konverteras om. 1 = normal, 2 = bättre kvalité



    Lägg till kanter / Klipp bort kanter
    • Pad = Lägg till x antal pixlar runt bilden
    • Crop = Klipp bort X antal pixlar runt bilden
    • Auto Crop = Klipp bort pixlar runt videon automatiskt



    Bildförbättring (Tweak Image)
    • Hue = Nyans. Högre värde ger grönaktigare nyans medans lägre värden ger mer rödaktig nyans
    • Saturation = Ange färgstyrka. Högre värden ger starkare färger, lägre ger mattare färger. För att konvertera om bilden till gråskala, sätt till 0
    • Brightness = Jysterar bildens ljusstyrka, högre värden ger ljusare bild medans lägre värden ger mörkare bild.
    • Contrast = Ändrar bildens kontrast
    • Blur/Sharpen = Högre värden ger en skarpare bild medans lägre värden ger en suddigare bild
    • Deinterlace = konverterar om växlande bildgenerering till progressiv bildgenerering. (Enkelt förklarat så raderas de horisontella linjer som ibland uppstår på t.ex DVD filmer)
    • Color Matrix = Korrigerar färgerna i MPEG-strömmar. Är t.ex användbart vid konverteringar av DVD filmer
    • Deblock = Jämnar ut ?fyrkantiga? delar av bilden. Användbart på videos som har låg kvalité, t.ex youtube eller andra nerladdade videos från siter.
    • Noise Removal = Eliminerar ?brus och smuts?. Användbart och effektivt på animerade filmer.
    • Rotate Image = Rotera bilden i +90, -90 eller 180 grader.
    • Flip Image = Spegelvänd bilden.
    • Reverse = Spela videon baklänges
    • Fade = Tona in/ut bilden i sekunder



    Undertexter (Subtitles)
    • Subtitle = Välj vilken undertext som skall användas. Kan vara *.srt, *.ass, *.ssa eller *.sub filer.
    • Font-Type = Anger typsnitt och storlek på texten
    • Char Spacing = Hur mycket mellanrum det ska vara mellan bokstäverna (i pixel)
    • Font Color = Textens färg
    • Outline Color = Färg på bokstävernas konturer
    • Vertical Align = Anger vart någonstans på bilden texten skall visas (vertikalt)



    Trim

    • Med hjälp av de olika trim-knapparna kan du klippa ur delar av en video.
      Här kan du också generara en screenshot (ikon) som används i XMB menyn på din PSP för att presentera filmen.
    Last edited by Salkcin; 2008-11-13 at 13:05.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Visste visserligen redan hur man gör, men fin guide iallafall
    Vi har redan en som är klistrad dock :/
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Snyggt jobbat Salkcin
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Tackar!
    Kul att ni tycker om det

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har gjort en liten uppdatering på serversidan och lagt till några fler Svenska siter ni kan ladda ner videos ifrån via PSPVC.
    De nya siterna är: Bubblare, Videoklipp, Videoboom, Kossan och FejmTV

    Den här typen av uppdateringar rör inte själva klienten (PSPVC) i sig, utan endast servern så ni behöver inte uppdatera någonting. Det är bara att tuta och köra på som vanligt

    En komplett lista på alla siter finner ni här:
    http://pspvc.nswardh.com/features.php#sites

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har nu sparkat upp PSPVC till version 2.2 - Inget nytt har lagts till utan jag har mest hopppat runt och stampat ihjäl några småbuggar
    Nu funkar bla 720x480 upplösningen igen samt att jag kirrat några ljud-buggar.

    // Nicklas

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Salkcin Visa Inlägg
    // Nicklas
    OMFG, jag stavar också mitt namn med "ck", scary :S
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Stort tack till dej Salkcin, nu fixar även jag detta med video i Psp

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Har nu uppdaterat PSPVC igen till v2.3

    I den här releasen så har jag...

    ...förbättrat Trim funktionen
    ...lagt till en "AUTO" funktion till volymen som gör att ljudet höjs så mycket det går utan att det blir distat.
    ...gjort det möjligt att PSPVC spelar upp en ljudfil som meddelar när konverteringen är klar
    ...gjort det möjligt att aktivera/avaktivera funktionen som gör att PSPVC mappen öppnas

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Ett par frågor:
    Opensource?
    Språk (Programmeringsspråk dvs)?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Salkcin Visa Inlägg
    Tackar!
    Kul att ni tycker om det
    Klart vi gör
    Gratis är supergodis och extra kul när någon av oss kodar lite med.

    Min fråga är om det är Ok med dig att jag hjälper till att Hosta filerna så du får lite fler alternativ på nedladdningssidor.
    - Japp det var det, filen ligger nu hårdlänkat på:
    http://www.vampire.se/misc/psp/media...v2.3_Setup.rar
    och länk kommer komma på http://www.pspfaq.tk

    Sen undrar jag lite såhär om den klarar av att konvertera från Div-x/X-Vid eller DVD skivor direkt till en PSP eller andra format
    - Tydligen helt OK om man konverterar filmer till .VOB filer o sen använder dessa
    Last edited by Pendragon; 2008-03-12 at 12:11.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Ett par frågor:
    Opensource?
    Språk (Programmeringsspråk dvs)?
    PSPVC är knackat i C# (see sharp) och är ett GUI för FFmpeg och AviSynth, som båda är open source.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Klart vi gör
    Gratis är supergodis och extra kul när någon av oss kodar lite med.

    Min fråga är om det är Ok med dig att jag hjälper till att Hosta filerna så du får lite fler alternativ på nedladdningssidor.
    - Japp det var det, filen ligger nu hårdlänkat på:
    http://www.vampire.se/misc/psp/media...v2.3_Setup.rar
    och länk kommer komma på http://www.pspfaq.tk
    Kanon! hade totalt missat att du hade flyttat runt lite bland filerna... laa laaa laa... ehrm... Nu funkar det så fint så, och nu ligger länken uppe min sida med
    http://pspvc.nswardh.com/pspvc.php

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sen undrar jag lite såhär om den klarar av att konvertera från Div-x/X-Vid eller DVD skivor direkt till en PSP eller andra format
    - Tydligen helt OK om man konverterar filmer till .VOB filer o sen använder dessa
    Jepp, den klarar av i princip allt jag slänger åt den. Jag har inte stött på något hittils som jag inte kan konvertera.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Visby, Sweden
    Inlägg
    68
    Respekt
    17
    @Salkcin. Jag är helimpad!! Snyggt jobbat med GUI:en och Tack!!! Uppskattas....Nu skall jag bara testa det också...;-) Men jag tvivlar inte på att den funkar fin fint.....Tack igen!
    Last edited by Jack_Nepacha; 2008-04-03 at 21:06.

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag har nu uppdaterat PSPVC till v2.4 - Har lagt till en del lite nya features samt gjort ytterligare förbättringar för stabilare och bättre funktionalitet.

    Det nya som jag lagt till är att nu kan man vrida och vända på bilden precis hur man, vill om man nu skulle vilja det. Har råkat ut för att en del filmer filmade med mobiltelefoner är vända åt fel håll samt att en del youtube filmer kan vara vridna. Då kan dessa inställninga komma väl till pass
    Har också lag till en "AUTO" funktion till "Framrate" inställningarna som gör så att FPS´en anpassar sig efter källan, dvs videon man konverterar för att optimera det hela lite. Vad mer... tänka, tänkla)...jo, har lagt till språk-support till PSPVC så att man kan välja sitt eget språk i GUI´n. Sedan är det lite annat nytt som tillkommit, kolla på http://pspvc.nswardh.com för mer detaljer

    Citat Original inlägg av Jack_Nepacha Visa Inlägg
    @Salkcin. Jag är helimpad!! Snyggt jobbat med GUI:en och Tack!!! Uppskattas....Nu skall jag bara testa det också...;-) Men jag tvivlar inte på att den funkar fin fint.....Tack igen!
    Tackar, mycket roligt att höra

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Vilket grafikbibliotek har du använt, SDL, wxWidgets?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Uppdaterat min server med din senaste dist
    Såg att du släppte den så jag lade till en till den nya med.

    http://www.vampire.se/misc/psp/media...v2.5_Setup.rar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kanon, jag lägger upp länken så fort jag kommer hem från jobbet!

    EDIT:
    Sådärja, länken är nu uppe, tack ska du ha Pendragon!
    Last edited by Salkcin; 2008-04-21 at 20:41.

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Släppte v2.6 för några dagar sedan. Har fixat en bugg i 2-pass konverteringen, en bugg i den inbyggda funktionen som laddar ner filmer direkt från nätet samt en bugg för överföring av videos till PSP´n är fixad (Upload funktionen).

    Pendragon, säg gärna till om/när du uppdaterar din download-länk till v2.6

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Undertext funkar inte!?

    Hej.

    Jäte skönt program. Snabbt och bra. Men när jag ska ha undertext konverterar den på typ 1 sekund och säger att den är klar men inget händer igentligen? :S Vad ska jag göra?

    Tack på förhand
    Armada

  21. #21
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kull att du tycker om det

    Citat Original inlägg av Armada Visa Inlägg
    Vad ska jag göra?
    Om inte undertexten fungerar så måste du validera dom. PSPVC är lite petigt och vill ha en helt korrekt formaterad undertext-fil. Du kan enkelt validera dina undertexter och korrigera dessa automatiskt, här är ett avsnitt ur PSPVC manualen (http://pspvc.nswardh.com/manual.php#subtitles) på hur du kan göra:

    NOTE: MAKE SURE YOUR SUBTITLES ARE VALID
    If you cant get the subtitles to work, then it's most likely the srt being invalid!
    PSPVC is pretty picky about the subtitles and require them to be valid. To make sure your subtitles are in a proper format, follow these simple steps:

    • Download and install Subtitle Workshop, it will validate your subtitles automatically
    • Click "File" ---> "Load Subtitle" (or press CTRL+O) and select your srt file
    • Click "File" ---> "Save" (or press CTRL+S) to save them again
    Programmet validerar dina undertexter och fixar till dom så att de blir riktigt formaterat så fort dessa laddas i programmet. När du sparat om dina undertexter är det bara att starta PSPVC igen och köra så det ryker
    Last edited by Salkcin; 2008-06-16 at 19:18.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Finns det någon konverterare som inte kräver NET. framework 3.1 ?
    Kan inte få 3.1 att installeras på datorn : / krävs window installer x.x någonting.
    Men inte heller den fungerar står att man ska ha cryptoblabla service igång samtidigt och jag har inte en susning vad det är för nått

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Heelflip12345 Visa Inlägg
    Finns det någon konverterare som inte kräver NET. framework 3.1 ?
    Kan inte få 3.1 att installeras på datorn : / krävs window installer x.x någonting.
    Men inte heller den fungerar står att man ska ha cryptoblabla service igång samtidigt och jag har inte en susning vad det är för nått
    Kör alla Windows updates och välj inte Snabbinstallation utan Anpassad, bocka i saker manuellt och läs manualen
    http://pspvc.nswardh.com/manual.php
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    42
    Respekt
    16
    Ok
    Skall genast skrida till verket , får se om det funkar :P

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har nu uppdaterat PSPVC och i skrivande stund så är det v2.81 som gäller. Har fixat några buggar som kontrollar DirectX och PSPVC versionen, samt lite annat jox. Har också gjort det möjligt så att man själv kan göra en lista med förinställda upplösningar om man nu inte skulle vara nöjd med de som redan finns. Jag har också förbättrat screenshot funktionen så om man trimmar bilden på något sätt, så kommer det synas på ikonen med.

    Ni som använder PSPVC vet kanske att sedan v2.80 så lade jag till PSPVC (server) som gör det möjligt att skapa en helt egen "online converter", som man kan använda från vilken dator som helst. Nu, i den här utgåvan av PSPVC (v2.81) så har jag även uppdaterat PSPVC (Server) till v1.1 som nu gör det möjligt att konvertera filmer med sin PSP
    För information om hur man kommer igång med PSPVC (Server) får man om man kikar i manualen, dvs, här: http://pspvc.nswardh.com/manual.php#server

    här är en liten video som visar hur det går till att konvertera film med hjälp av sin PSP:
    http://www.youtube.com/watch?v=lQ67bJrSCQc
    Last edited by Salkcin; 2008-08-17 at 17:04.

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Tja,
    Tänkte jag skulle testa detta program då det verkar tämligen enkelt.
    Jag tog en sample av en film jag har för att testa programmet innan jag sätter igång med det realdeal men jag stöter på följande problem:

    meddelandet visar ju klart och tydligt att någon fil inte kan hittas men hur och vad kan jag göra åt det?

    thanks!

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har du installerat CCCP codec pack?

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    å jag som bytt helt från pc till mac. inga planer på nån portning?

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    107
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Micke? Visa Inlägg
    å jag som bytt helt från pc till mac. inga planer på nån portning?
    Instämmer på den fronten du

    Vore ju heller inte heldumt med linuxport så man slipper starta om Monsterburken för att konvertera lite film :P

    Hur är de med flera kärnor?

    Mvh o Tack för ett kanonprogram!
    Wii D2B + WiiKey 1.9galaxy

    PSP slim 5.00M33-6 CFW + MSXM4GSX

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej på er!

    Jag funderar på att köpa en psp till min dotter så hon kan spela spel eller se på film. Främst se på film och då i bilen.

    Nu undrar jag om man måste modda psp för att se på film, eller kan man bara använda PSPVC och convertera till rätt format och sedan lägga filmen på minnet?

    mvh
    sumpen

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. video i psp slim
    By soulman79 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 08:09
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  4. Tid -psp video
    By Air1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 17:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •