Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 44 av 44

Diskussion: Rock band

  1. #31
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    jwradhe: Jag testade att använda ett hårfön. Visst blev det bättre, men fortfarande är det ganska besvärligt att komma undan utan märken eller liknande.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    jwradhe: Jag testade att använda ett hårfön. Visst blev det bättre, men fortfarande är det ganska besvärligt att komma undan utan märken eller liknande.
    Kanske inte körde tillräckligt länge, jag brukar köra tills den lossnar av sig själv nästan, då tar jag en pincet och tar tag väldigt lite ute i ett hörn och drar av den. Men övning ger färdighet

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    67
    Respekt
    18
    jwradhe: Visst är det så.

    Kanske dags att lämna ämnet och återgå till topic? Någon annan som skaffat sig ett par trummor?

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
    jwradhe: Visst är det så.

    Kanske dags att lämna ämnet och återgå till topic? Någon annan som skaffat sig ett par trummor?
    Yes, jag har köpt "band in a box" från amazon uk. Funkade hur bra som helst och fick grejerna levererade på 2 dagar (beställde mån, dök upp på ons) trots att jag valde det långsammare air mail. Total kostnad med frakt och VAT blev 1 337:-, levererades till dörren med DHL.

    Trummorna är skoj fast man känner sig jäkligt dålig. Gitarren är annorlunda, läskigt att inte känna strumklicken men jag upplever det som det är lättare att köra snabba solopartier. Dock känns den väldigt plastig och allt är trådat.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  5. #35
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    F-n vad ILLA att det är trådat! Kommer det inte komma trådlösa set så förlorar dom iaf mig som blivande kund.

  6. #36
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    ja köpte en låt till Rockband, nån som vet vart ja hittar den? x)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  7. #37
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    du hittar dem i quick play listan där ska va en pil neråt vid låten, och om du kör ngn tour så ska du gå ner å välja "Play Download Tour"

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Det va skit kul att både lira gura och sjunga, perfekt med några kompisar och ett par öl

    Det som var riktigt trisst dock är att det verkar som de låst möjligheten till att spela trummor via A, B, X och Y knapparna. Riktigt snålt att de inte kunde bjuda på möjligheten. I Guitar Hero kan man ju duelera med handkontroll om så önskas.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tog hem ett par set med trummor+gura+mic från tyskland. Mest för att vi själva skall ha något att leka med, men just nu har vi 2 set över. Dock högt pris c:a 3000:-, eftersom leverantören inte hade "business 2 business" och därmed inte drog av den tyska momsen, så i praktiken fick jag betala lite mer än normalt butikspris pga frakten + att jag måste lägga på svensk moms och någon hundring i vinst vid försäljning.

    Dvs, kan du inte hålla dig utan vill köpa rockband-prylarna i butik i stockholm idag så går det att göra bara du lovar att inte gnälla om priset för då börjar vi fråga kunderna bakom i kön vad dom vill ha hjälp med :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Jag har dragit ut nätkablen och tänkte ha det tills imorgon när det släpps.

    BTW så funkar det utmärkt att använda headsettet som mic när man sjunger, det är bara trummorna som saknas!
    hur gör man så att man börjar sjunga?

    EDIT: Kom på det själv
    Last edited by leenzo; 2008-07-03 at 00:49.

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tror ni att det är säkert och spela LIVE?

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har lirat rockband i en månad nu både på liven och lokalt etc. Inga som helst problem. Min åsikt i det hela är faktiskt att det är lite överdrivet med den hela rädslan för att lira online med flashad etc. Jag har hur vårdslöst som helst spelat mina brända kopior online etc och har ännu inte upplevt några problem.

    Grejjen är den att jag inte bryr mig. Jag köpte en box som fick "ring of death" men fick inte ut en ny på garantin av microsuck detta på grund av att jag fick den som gåva och han som köpte den blev på nåt jäkla vis reggad. Trots att jag mailade in org. kvitto och allt så ville dom inte hjälpa mig.

    följden blev att jag flashade boxen och bestämde mig för att microfuck inte ska få en spänn till av mig. Blir min box bannad går jag över till ps3 istället och lägger hellre pengarna till dom.


    Hursomhelst about rockband. Gamla GH gitarrerna funkar hur bra som helst, går bra att tilta och allt sånt. Jag rekommenderar dock en mic istället för headset för det låter mkt bättre.

    Trummorna finns att få tag på, på ebay för mkt billigare än i europa med frakt och allt.

    Det funkar hur bra som helst att köpa loss låtar även med flashad box. dom kostar cirkus en tia styck lite olika.

    Det enda jag tycker ar synd med rockband är deras diskussion om priset i eruopa. Dom har fortfarande inte lyckats motivera varför det kommer vara så mkt dyrare i europa än det är i staterna. Dom skyller på att bundles måste göras i kina, fraktas till usa för att packeteras om och sen skickas till europa. Om det är anledningen tycker jag dom ska sparka den som sköter logistiken och anställa någon som har en iq över 80 iaf.

  13. #43
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av nilimaa Visa Inlägg
    Jag rekommenderar dock en mic istället för headset för det låter mkt bättre.

    Vad kör du med för mikrofon? Vad jag har förstått så ska det fungera med vilken USB-mikrofon som helst, typ. Vart hittar man en sån till hyfsat pris?

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Tja, Hur gör man för att lägga till medlemmar i sitt band över live? eller måste man spela alla på samma box?
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Spelreleaser
    By Khalle in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 19:18
  2. Kan man köpa Rock Band delarna separat?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 15:36
  3. Rock Band
    By jld in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 21:12
  4. Streama Bandit rock?
    By XboxLurv in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 18:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •