Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Utbytt chip

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Utbytt chip

    Lämnade in mitt wii på garantireparation till killen som chippat det med ett D2Ckey som jag varit oerhört nöjd med, för att det helt plötsligt slutade fungera med kopior. När jag fick tillbaks det såg jag att det hängde en flatkabel ut vid GC-minneplatsen. Ringde killen och fick reda på att det satt nu mer ett Argonchip istället vilket han bytat utan min vetskap. Har läst lite här och där och det verkar ju vara likvärdiga chip sånär som på GCspel vilket den inte klarar enligt olika forum. Jag spelar en hel del GC också så det blev en liten besvikelse. Fördelen med detta chippet är ju att det är uppgraderingsbart.

    Nu till ett par frågor jag har:
    Är det ett jämförbart chip eller ha jag blivit lurad?
    Är det lika stabilt som D2CKey?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Argon skall ha full GC support iom version 1.6 enligt denna sida: http://www.infectus.biz/downloads.php
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte råkar vara hopplöst förälskad i någon gamecubetitel som av någon anledning fungerar bättre på d2ckey än på argon med senaste firmware så tycker jag att du vann på att få chippet utbytt...

    Du behöver en injectus usb->jtag adapter för att uppdatera chippet.

    Läs mer i Argon avdelningen i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    OK, då bråkar jag inte med honom om det. Kändes bara lite snopet när det var ett annat chip som enligt olika forum hänger sig, inte har riktigt färdig programvara osv. när D2CKey hittils varit stabilt som ett berg direkt från release=)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Argon fick välförtjänt kritik för att det levererades med buggig firmware och utan tillhörande injectus uppdaterare med en massa löften om hur bra det skulle fungera med alla wii och gamecubespel från alla regioner...första sändningen klarade inte ens många vanliga wiispel utan att det hängde sig i första bästa videosekvens, det var inte regionsfritt alls och klarade inte gamecubespel alls...

    Stabiliteten med WII-spel från "rätt" region fixades ganska omgående, sedan fixades regionsfriheten...som krävde 4 extra anslutningar...och nu börjar gamecubespelen fungera vad jag förstått...om du har firmware version 1.8 eller så...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    17
    jo gamecube funkar men långtifrån bra, många titlar fryser en bit in i spelet o så, de kommer nog fixa de men de har håltpå länge nu och jag börjar tappa tron o mer o mer lutar mot en d2pro istelet argon som bar så låvande
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

    Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    100
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av DrMyxo Visa Inlägg
    jo gamecube funkar men långtifrån bra, många titlar fryser en bit in i spelet o så, de kommer nog fixa de men de har håltpå länge nu och jag börjar tappa tron o mer o mer lutar mot en d2pro istelet argon som bar så låvande
    vad snackar du om?
    Skaffa ett wii med argon först och främst innan du kommer och snackar. Med firmware 1.8 är det i princip inga gamecube problem längre.. Läs lite å infectus forumet så får du se.. fast med tanke på hur du skriver så kanske du inte kan engelska.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av RalleB Visa Inlägg
    vad snackar du om?
    Skaffa ett wii med argon först och främst innan du kommer och snackar. Med firmware 1.8 är det i princip inga gamecube problem längre.. Läs lite å infectus forumet så får du se.. fast med tanke på hur du skriver så kanske du inte kan engelska.
    Så med 1.8 funkar Gamecube utan problem? Wii-spel fungerar hittills utan problem, men jag tror att jag har 1.6 i min maskin för 1.8 hade nog inte kommit ut när mitt chip blev monterat. Blir väl att köpa sig en programmerare så att man kan hänga med i svängarna.
    Kan man sumpa chippet genom att programmera fel eller nåt, eller det är bara att programmera om igen om nåt skulle gå fel? Tänker mest på garantin på chippet.
    Funkar det att nergradera igen om den firmwaren man lagt i skulle vara t.ex. instabil? Kanske man vill testa en betaversion t.ex.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    1.8 har bara släppts lite inofficiellt, men den verkar vara stabil.
    Om du på nån vänster skulle lyckas proggrammera fel så ska det gå att bara klämma i en ny firmware, då injectus flashar om hela chippet.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Chip - CycloWiz!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Wiinja / Cyclo-Wiz / Yaosm / WIID / WODE m.fl
    Inlägg: 244
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 22:47
  2. Vilket Chip Har Man?
    By Edwe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 21:20
  3. SerieNR. LEH 16655210 för nytt för chip ?
    By Kaizoon in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 19:40
  4. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  5. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 11:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •