Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Enklaste chippet?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Enklaste chippet?

    Hej har suttit och läst sida upp och sida ner här på formuet för att försöka bilda mig en uppfattning om vilket chip jag ska ha om/när jag köper wii. Vilket är enklast att "sköta om"? Har inga som helst funderingar på att köra ntsc spel. Bara pal. Beror ju oxå på vilken modell man har serienr alltså. men köper man ett nytt så verkar det vara argon som gäller. Vad tycker ni? Om man köper ett begagnat ska man då sluta titta på wiikey? såg iofs att deras sida va uppe igen men kan man lita på det chippet?

    Tack på förhand

    Diddleydoo /noob på wii

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Wiikey är det mest populära/använda chippet till wii, så söker du hjälp i forum osv så är hittar du alltid massor av andra ägare av wiikeychippade boxar som förmodligen redan haft och löst alla problem du råkar ut för...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Kan backa upp med att WiiKey aldrig har svikit mig sen grabbarna på PSXCare fixade min något struliga hemmalödning. Men så vitt jag vet passar väl inte WiiKey i nya Wiis, eller?

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Vetifan om jag skulle välja WiiKey. Deras hemsida försvann ju bland annat och man hade ingenaning om de skulle komma tillbaka överhuvetaget.

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Kan inte säga något om andra chip men mitt argon har funkat finfint såhär långt iallafall!

Liknande diskussioner

  1. tejpa över chippet?
    By DeJi in forum Xeno PS
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 07:32
  2. Har chippet gått sönder?
    By Danzig666 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 20:06
  3. Ingen bild med chippet avaktiverat!
    By The_Crow in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:53
  4. Ingen bild när jag startar med chippet
    By GenBanken in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:34
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •