Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Mario Kart pal Wii, nån som? [Mario Kart PAL WII-MOMENT]

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Mario Kart pal Wii, nån som? [Mario Kart PAL WII-MOMENT]

    Funkar nu, se inlägget nedan för mer info om hur osv...
    ------------------------------------------------------

    Tjo, hittade Mario Kart pal wii...
    brick-blockade det å vips så hände nada, kan jag uppdatera med updaten som finns på discen då det är bekräftat att detta är en riktig PAL-disc utan att vara rädd för att bricka mitt wii??


    Nån som lyckats än?

    [releasen står i topicen]
    Last edited by bmansweden; 2008-04-10 at 16:25.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    för att krångla till det extra hittade jag denna infon på ett forum:

    The new ppf patch is here
    Download: PPF-o-Matic http://www.sospc-en-ligne.com/downloads/pdx-pom3.zip
    The ppf patch: Mkwii2.ppf http://uppit.com/TZZ6W2

    Launch PPF-o-matic, ISO file: the original Mario Kart Wii iso (=unpatched)
    Patch: Mkwii2.ppf
    Click Apply, and burn the iso =)

    ladda ner dessa 2 program...

    1. packa upp spelet
    2. öppna PPF-o-Matic filen
    3. gå i det programmet till din iso fil
    4. gå till Mkwii2.ppf
    5: tryck sedam på apply (tar ett par sekunder sen är det klart)
    bränn nu spelet som vanligt....

    gjorde detta idag och spelet funka klockrent efter detta


    Nån som gjort på nåt sätt å fått det att funka???
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brickblocka inte PAL spel om du har en europeisk wii...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Thumbs up ppf-patchen funkar...

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Brickblocka inte PAL spel om du har en europeisk wii...
    Jo jag vet men jag gör det endå eftersom det finns massa fake ute där det står PAL men är ntsc eller jap...

    Men kör denna ppf-patchen ovan så funkar spelet sket-bra helt utan fel(då behövs den inte brick-blockas heller)
    Mario Kart wii är sjukt bra kan jag säga till de som inte prövat det...
    Last edited by bmansweden; 2008-04-10 at 16:23. Anledning: flelstalvlat igen
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag testade denna releasen idag på en Wii med Wiikey och det funkade kanon, uppdateringen är helt lugn att köra.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jo jag vet men jag gör det endå eftersom det finns massa fake ute där det står PAL men är ntsc eller jap...
    Öppna .ISO-filen i regionfrii istället så ser du om det är PAL, NTSC eller JAP release så slipper du hålla på med brickblocker.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Någon som fått maria Kart Wii channel att funka med Mario Kart [PAL - Multi 5 - Wii] [WiiScrubber] [TMasGames] och PPF:ad

    Funkar att spela WFC men inte adda Mario Channel fler än jag som har detta problemet?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag laddade ner spelet, stoppade in och sen stannade allt. Ingen bild och skivan "fastnade" i maskinen. Inget händer oavsett vad jag gör.
    Vad kan ha hännt?

    Angående problemet med att man inte vet med 100% säkerhet om spelet man laddat ner verkligen är PAL eller NTSC så borde någon kunna snickra ihop ett program som kan känna av om det är fejkat eller inte. Possible?
    Citat Original inlägg av Grima Visa Inlägg
    Öppna .ISO-filen i regionfrii istället så ser du om det är PAL, NTSC eller JAP release så slipper du hålla på med brickblocker.
    Va? Prata svenska så en rookie förstår!
    "Öppna .ISO-filen i regionfrii"? Vad är regionfrii???

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av muminpappan Visa Inlägg
    Jag laddade ner spelet, stoppade in och sen stannade allt. Ingen bild och skivan "fastnade" i maskinen. Inget händer oavsett vad jag gör.
    Vad kan ha hännt?

    Angående problemet med att man inte vet med 100% säkerhet om spelet man laddat ner verkligen är PAL eller NTSC så borde någon kunna snickra ihop ett program som kan känna av om det är fejkat eller inte. Possible?
    Va? Prata svenska så en rookie förstår!
    "Öppna .ISO-filen i regionfrii"? Vad är regionfrii???

    Ha det där har nog inte med spelet att göra, snarare att din wii har fått psyk-bryt rent fysiskt, in med det till hansi...

    regionfrii är ju det progget du söker, dels så kollar den av regionen på spelet sen så kan man även byta region med den med, men använd wiibrick-blocker endå, åtminstonde på ntsc och jap-spel...

    Ang Mario Kart så använd patchen å progget här:

    The new ppf patch is here
    Download: PPF-o-Matic http://www.sospc-en-ligne.com/downloads/pdx-pom3.zip
    The ppf patch: Mkwii2.ppf http://uppit.com/TZZ6W2

    Launch PPF-o-matic, ISO file: the original Mario Kart Wii iso (=unpatched)
    Patch: Mkwii2.ppf
    Click Apply, and burn the iso =)

    ladda ner dessa 2 program...

    1. packa upp spelet
    2. öppna PPF-o-Matic filen
    3. gå i det programmet till din iso fil
    4. gå till Mkwii2.ppf
    5: tryck sedam på apply (tar ett par sekunder sen är det klart)
    bränn nu spelet som vanligt....


    om inget annat funkar....
    Last edited by bmansweden; 2008-04-15 at 17:42. Anledning: postar länkarna igen....glömde...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av muminpappan Visa Inlägg
    Jag laddade ner spelet, stoppade in och sen stannade allt. Ingen bild och skivan "fastnade" i maskinen. Inget händer oavsett vad jag gör.
    Vad kan ha hännt?

    Dra ur sladdarna från nätdelen, både ur väggen och ur din wii och låt stå ett par timmar/över natten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    20
    jag kör Moment rlsen det funkar ok dock kan jag inte spela online med det någon annan som har detta problem, eller vet vad det beror på / hur det går att lösa?

    Vad är allt detta med brickblocking och andra program som checkar iso filerna? är detta nödvändigt? riskerar jag någo genom att inte göra detta? har inte haft några problem med ett enda spel hitills (förutom lite ljud lagg i vissa video sekvenser i ca 3 st spel).
    Last edited by binnet; 2008-04-29 at 20:57.

  12. #12
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Fråga ang. ppf-filen !

    När man har gjort som det står, skall man då godkänna uppdateringen av Wiiet.

    Har Wiikey 1.9g och 3.1e. Måste man ha 1.9s?
    Och i så fall hur fixar man det?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av binnet Visa Inlägg
    jag kör Moment rlsen det funkar ok dock kan jag inte spela online med det någon annan som har detta problem, eller vet vad det beror på / hur det går att lösa?

    Vad är allt detta med brickblocking och andra program som checkar iso filerna? är detta nödvändigt? riskerar jag någo genom att inte göra detta? har inte haft några problem med ett enda spel hitills (förutom lite ljud lagg i vissa video sekvenser i ca 3 st spel).
    Ja så långe du kör spel som VERKLIGEN är bekräftade pal-releaser så är det lugnt, ntsc och jap-releaser kan få din wii-konsoll att sluta fungera så du får ett "dyrt bokstöd" bara genom att stoppa i en skiva som uppdaterar sönder den...

    Du bör nog läsa runt här på forumet och på google så du "får koll" innan du brickar din wii.....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av piraten2007 Visa Inlägg
    Fråga ang. ppf-filen !

    När man har gjort som det står, skall man då godkänna uppdateringen av Wiiet.
    Japp, godkänn sedan den uppdateringen så funkar allt som faen....
    ditt wii behöver den updaten för att köra spelet.....(om du har en pal-konsoll that is)
    Last edited by bmansweden; 2008-05-04 at 15:24. Anledning: la till lite...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Jo appropå MK, När man väljer 50cc 100cc och 150cc osv på Mario kart på wii kan man trycka på + på handkontrollen och då kan man välja fler fordon....

    Det ska tydligen vara nån sorts "Trophy Mode" men vet nån mer exakt vad som är skillnaden på den och "vanlig mode"??
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    för att krångla till det extra hittade jag denna infon på ett forum:

    The new ppf patch is here
    Download: PPF-o-Matic http://www.sospc-en-ligne.com/downloads/pdx-pom3.zip
    The ppf patch: Mkwii2.ppf http://uppit.com/TZZ6W2

    Launch PPF-o-matic, ISO file: the original Mario Kart Wii iso (=unpatched)
    Patch: Mkwii2.ppf
    Click Apply, and burn the iso =)

    ladda ner dessa 2 program...

    1. packa upp spelet
    2. öppna PPF-o-Matic filen
    3. gå i det programmet till din iso fil
    4. gå till Mkwii2.ppf
    5: tryck sedam på apply (tar ett par sekunder sen är det klart)
    bränn nu spelet som vanligt....

    gjorde detta idag och spelet funka klockrent efter detta


    Nån som gjort på nåt sätt å fått det att funka???





    ja gjorde de men fortfarande funkade inte... äre för ja kanske måste uppgradera min wii? eller för den inte är wiikey? ja vet inte.. men ja måste fixa det här... har slösat mina två sista dvd-r skivor på det här... känns jobbigt att slösa bort de..

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag förstår ärligt talat inte varför ni ska hålla på att krångla så, releasen fungerar, jag har kört den i flera veckor. Det går även bra att spela online.

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    gjorde de och funkar nu!!

    tack..

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pahlsson Visa Inlägg
    Jag förstår ärligt talat inte varför ni ska hålla på att krångla så, releasen fungerar, jag har kört den i flera veckor. Det går även bra att spela online.
    Ja men alla har inte samma moderkort å chip osv som dig pahlsson...

    Citat Original inlägg av flip_flop Visa Inlägg
    ja gjorde de men fortfarande funkade inte... äre för ja kanske måste uppgradera min wii? eller för den inte är wiikey? ja vet inte.. men ja måste fixa det här... har slösat mina två sista dvd-r skivor på det här... känns jobbigt att slösa bort de..
    Hm funkar inte det här så bränn ut den helt utan patchar och uppdatera din wii till 3.3 (senaste) men kolla först upp här på forumet vad du "förlorar" med 3.3 uppdaten så du ser om det är värt det...

    Du kommer bla inte kunna spela ppf-patchade spel eller spel som är modifierade och/eller regions-ändrade med tex wiifrii...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Du kommer bla inte kunna spela ppf-patchade spel eller spel som är modifierade och/eller regions-ändrade med tex wiifrii...[/QUOTE]

    Varför inte??

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    nintendos 3.3 update = de har lagt in en kod/ett anrop/blockering i wii firmware som fixar gamla twilight hacket + den blockerar ppf patchade spel osv,
    stoppar du i en sån skiva sen efter säger konsollen att filerna är korrupta å
    an error has occured bla bla bla typ..

    Fast inte alla maskiner som drabbas så hårt av den de är olika i serienr på konsollen och vad för moderkort och annat.

    Min konsoll drabbades inte så hårt den tog inte bort saves mellan de olika regionerna som den sägs ska göra den blockerade inte regionfixade spel som den sägs ska göra den fixade inte bort så alla patchade spel blev kassa..
    vissa trucha signerade spel ppf patchade drabbade bara min konsoll att de inte gick sen de 2-3 spel då löste jag att köra igen genom slänga in Homebrew channel och GeckoOS så var de igång igen spelen

    Citat Original inlägg av flip_flop Visa Inlägg
    Du kommer bla inte kunna spela ppf-patchade spel eller spel som är modifierade och/eller regions-ändrade med tex wiifrii...
    Varför inte??[/QUOTE]

Liknande diskussioner

  1. Nån som har en "only to ps2" lista?
    By Ozgur in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 19:43
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  4. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40
  5. MGS2 Dvdr
    By Wanner in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-18, 18:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •