Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hur långt bort kan man sitta?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Hur långt bort kan man sitta?

    Hejsan.

    Jag har ett mycket störande problem. Jag kan knappt sitta i min soffa, ca 3 m ifrån tvn utan att pekaren knappt "orkar" fram till skärmen. Jag måste verkligen sitta framåtlutad för att kunna använda mig utav pekaren. Jag har 2 kontroller och båda med samma resultat. Wii konsolen är bland de första som såldes i Sverige, kan det ha nåt med det att göra?
    Har en polare som har ett ganska färskt Wii som kan sitta ca 5m ifrån utan problem .

    En fråga till. Drar till Thailand / Malaysia på söndag och tänkte hooka med mig några kontroller därifrån om priserna är som jag har hört. Det borde väl inte vara några problem att ansluta de till mitt Pal wii?
    Jag har spenderat mycket pengar på sprit, brudar och snabba bilar. Resten har jag slösat bort!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    17
    Jag tror att det kan vara "glapp" i Wii sensor bar. Om du har någon kompis med en Wii. Testa med Wii sensor bar som han/hon har. Om det fortfarande är problem så är det fel på Wii remote kontrollerna (men det låter konstigt om det är fel på 2st wii remote).

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    83
    Respekt
    0
    Jag tror att det kan vara "glapp" i Wii sensor bar.
    Kan även vara att Sensorbaren är felriktad, förmycket upp/ner eller dylikt. Kan även ändra inställningarna för sensorbaren inne på "Wii Settings", kika lite där.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Njaa, inställningarna i wii borde var korrekta, har ställt in den på under tvn. Riktiningen e jag skeptiskt över. Den ligger på sitt lilla stöd 1 dm under tvn.
    De både kontrollerna är dock från ett mkt tidigt skede i Wii'ts epok i Sverige. Kan de möjligtvis ha haft svagare styrka. Eller snarare att min sensorbar är svag?
    Jag har spenderat mycket pengar på sprit, brudar och snabba bilar. Resten har jag slösat bort!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Du kan ändra "känsligheten" i options på Wii:t...
    Högre känslighet är längre räckvidd...

    hade samma problem när jag köpte mitt, insåg sen att känslighet och räckvidd hörde ihop hehe...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Aaaahh du är en klippa, detta kommer spara på min rygg, samt många fler räddningar i Super Stiked Charged
    Jag har spenderat mycket pengar på sprit, brudar och snabba bilar. Resten har jag slösat bort!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:05
  2. Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 02:57
  3. Kan man ta bort en profil från profil listan?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 14:37
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 23:29
  5. Hur vet man vilken chipp man har?
    By Totti in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 19:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •